Què llegeixes?

Temes relacionats amb altres autors, llibres i sagues. Recordeu que per parlar de Harry Potter ja tenim l'altre fòrum!
Regles del fòrum
Recordeu-vos d'escriure com a mínim 4 línies.
Recordeu-vos d'argumentar les coses sempre que pugueu.
Totes les Normes del fòrum
Avatar de l’usuari
Clara_Forcat
M.A.G
M.A.G
Entrades: 307
Membre des de: dj. ago. 07, 2003 7:00 am

Entrada Autor: Clara_Forcat »

A veure, el dels pilars de la terra està ambientat a l'edat mitjana i hi apareixen problems corresponents a aquesta època. Se centra en la construcció d'una catedral amb els seus problemes, falta de diners, gent que no vol que es construeixi... No ho sé hi apareixen guerres ja que el país està sotmès a una guerra per un conflicte de successió. TAmbé conflictes entre terratinents i treballadors,gent que té problemes per sobreviure, personatges ambiciosos que estan disposats a fer el que faci falta per aconseguir poder, aliances i traicions, temes amorosos...
No ho sé és una mica complicat fe run resum perquè és molt llarg i hi apareixen molts personatges diversos, es van alternant diverses històries que semblen independents però que en alguns moments es troben. No ho sé a mi em va agradar molt i no se'm va fer llarg ja que és distret.

Avatar de l’usuari
Ismene
Alumne/a de 2n
Alumne/a de 2n
Entrades: 67
Membre des de: dl. juny 12, 2006 8:26 pm
Ubicació: Cervelló, Barcelona

Entrada Autor: Ismene »

Si la Clara ho diu li haurem de fer cas... Jo ara llegeixo tres llibres simutàniament. Dos són pel treball de recerca: l'Odissea i Antígona.
L'un narra les aventures per les que passa Odisseu (Ulisses) des que marxa de Troia després de que aquesta sigui cremada pels grecs fins que arriba a la seva pàtria Ìtaca, d'on és el rei. Hi surt molta mitologia i és molt interessant perquè toca temes molt variats com l'honor, la consciència d'heroi, la voluntat dels deus... Hi han conflictes de tota mena: entre els deus (Possidó contra Atena i la resta de deus) i entre els humans (Telémac contra els pretendents de la seva mare). Té una mica de tot i no segueix un desenvolupament linial sinó que comença des de la meitat.
Antígona és la història d'una dona justa que posa en joc la vida perquè es faci justícia. Una vegada més la tragédia plana sobre el Casal Tebà (el pare Édip ja va ser maleït). I l'últim és Cor de Tinta. Encara no he llegit gaire (vaig per la pàgina 105) però pinta molt bé, potser és una mica massa rebuscat pel meu gust però cada dia es posa més interessant...
Apa dons a llegir! xD

Avatar de l’usuari
Finalpotter
Membre d'Honor de la Conselleria
Membre d'Honor de la Conselleria
Entrades: 2035
Membre des de: dj. abr. 21, 2005 9:55 pm
Rang: Passat

Entrada Autor: Finalpotter »

D'aquests llibres, harry..., només m'he llegit Cor de tinta (ara m'estic llegint Septimus). Està bé però a partir de la meitat o de l'últim quart, se'm va fer passat i ja volia que s'acabés.

Avatar de l’usuari
Larongyea
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 252
Membre des de: dg. juny 25, 2006 7:01 pm
Ubicació: A casa meva que s'hi esta molt bé, xDD

Entrada Autor: Larongyea »

Primer de tot, em fa ilusió contestar això. El tema es diu: Què llegeixes? (i jo contesto): El fòrummm!! XD :mrgreen: .
Vale segon: Ara jo m'estic tornant a llegir el llibre del misteri del princep del HP, perquè m'agrada tant en Harry Potter que no m'importa torname'n a llegir els llibres, ademes que sempre he de llegir alguna cosa d'ell. També em vaig llegir les croniques de Narnia que també te moltes com es diu, molts llibres que es una saga. BUeno addeuu i gracies per les recomanacions de llibres
Auemiremasekadiue it's my finger to my finger...ti amo tom!!

Avatar de l’usuari
Eric Ardan
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 285
Membre des de: dg. març 20, 2005 8:52 pm
Nom: Siminitri
Rang: Martell d'heretges
Ubicació: Brave New World
Contacta:

Entrada Autor: Eric Ardan »

Cyllan ha escrit:
HpConan ha escrit:
També tinc mig començat The Catcher in the Rye, que me'l llegiré en anglès (El guardián entre el centeno, en castellà)...
Jo, el del Guardián entre el centeno,m'el vaig llegir em castellà,i no li vaig trobar el punt.No em va acabar d'agradar, perque no vaig acabar d'entendre on va a parar la historia.A més he sentit dir ,que en el llibre hi ha certes insinuacions gay,però jo no les veig enlloc! 8O
*___*

Salinger és genial! A mi em va encantar "El vigilant en el camp de sègol" (quin títol més bonic en català). Això de les insinuacions gais jo no ho havia sentit mai, però encara que hi fossin no tindrien res a veure amb el tema del llibre. Per no espatllar a ningú la lectura del llibre, només dir que el tema no és la vida salvatge i bohèmia del protagonista sinó el contrari, una elegia de quelcom perdut i que en absolut diré per destrossar-vos la lectura.

Per cert, dues recomanacions per a la gent que li agradi riure mentre llegeix (sí, sí, a carcajada limpia que diuen):

- Aspirina para dos del més gran excèntric jueu del món, el tarat genial del Woody Allen (Pezzo di cornutto!!)

- La conjura de los necios de Kennedy Toole. Me l'estic llegint ara i és de lo més ridícul i al mateix temps genial que m'he llegit mai. No m'estranyaria que tots els Torrentes vinguessin d'aquest llibre.

Au, salut i alegria!

Avatar de l’usuari
Cyllan
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 254
Membre des de: dt. ago. 23, 2005 5:15 pm
Ubicació: Salvant el mon!

Entrada Autor: Cyllan »

Eric Ardan ha escrit:
Cyllan ha escrit:
HpConan ha escrit:
També tinc mig començat The Catcher in the Rye, que me'l llegiré en anglès (El guardián entre el centeno, en castellà)...
Jo, el del Guardián entre el centeno,m'el vaig llegir em castellà,i no li vaig trobar el punt.No em va acabar d'agradar, perque no vaig acabar d'entendre on va a parar la historia.A més he sentit dir ,que en el llibre hi ha certes insinuacions gay,però jo no les veig enlloc! 8O
*___*

Salinger és genial! A mi em va encantar "El vigilant en el camp de sègol" (quin títol més bonic en català). Això de les insinuacions gais jo no ho havia sentit mai, però encara que hi fossin no tindrien res a veure amb el tema del llibre. Per no espatllar a ningú la lectura del llibre, només dir que el tema no és la vida salvatge i bohèmia del protagonista sinó el contrari, una elegia de quelcom perdut i que en absolut diré per destrossar-vos la lectura.

Home,si les insinuacions eixes hi estigueren,a mi ,no m'haguessin molestat,eh?,però és que com ho havia sentit dir molts cops,cuan m'el vaig llegir,em vaig quedar un mica "out".
No se,no está mal,la historia,però com sempre havia sentit dir ,que era una obra mestra de la literatura nord-americana,m'el vaig voler llegir,i em va decebre un miqueta.

Ara a més de Stephen King,m'estic llegint Moby Dick,i les obres de Jules Verne,començant per La volta al mon en 80 dies,i Viatje a la lluna.

Avatar de l’usuari
e.n.bou
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 278
Membre des de: dl. ago. 29, 2005 12:14 am
Nom: Eric
Rang: Caçador de Desitjos
Ubicació: Hangar 18
Contacta:

Entrada Autor: e.n.bou »

U ara m'estic llegint molts llibres de l'agatha christie, ara me visiat amb ella... estan molt be els seus llibres, si us en voleu llegir un us recomano els 10 negrets o l'assesinat a l'orient expres. Pero us recomanu que si voleu veure una pelicula basada en una obra de l'agatha us llegiu el llibre primer. Almenys els 10 negrets la pelicula es mes infidel que ioqueseque...
Imatge
Imatge
Imatge
Blog del meu joc/llibre Insomnia (titol provisional)
http://secretslair.blogspot.com/

Avatar de l’usuari
uri bel
Alumne/a de 3r
Alumne/a de 3r
Entrades: 76
Membre des de: dc. nov. 16, 2005 2:47 pm
Ubicació: granolleig

Entrada Autor: uri bel »

El que no pot faltar mai és Els Pilars de la Terra, de Ken Follett, és genial, el millor llibre que he llegit mai, us agradarà a tots.
Un altres que és semblant és El Metge, de Noah Gordon. Tracta d'un noi que es fa passar per jueu per a anar a estudiar a la millor escola de metges del món, situada a Aràbia.
També són molt bons tots els de Carlos Ruiz Rafón, però tots tenen el mateix estil. Estàn molt bé, però en llegireu un i llavors un altre, que s'assemblarà molt. Destacaria L'Ombra del Vent i Marina.

Apa, dewwww. Ja us en recomananaré més un altre dia.
She makes me feel like a kid in a candy shop

Avatar de l’usuari
marina_fcbarcelona
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 24
Membre des de: dv. jul. 14, 2006 8:09 pm
Ubicació: BABYLON
Contacta:

Re: Què llegeixes?

Entrada Autor: marina_fcbarcelona »

a mi em va agradar molt Camps de Maduixes, de Sierra i Fabra ( tots els de Sierra i Fabra son bons, magrada molt aquest escriptor)
es un llibre que toca molt i que et fa veure moltes coses.
Si algu li agraden els Beatles (o si no tmb) recomano l'assasí del Srgnt Peppers tmb de Sierra i Fabra, és molt entretingut i sempre molt realista.

Marina

P.d: ara mestan agradant molt els llibres de Tolkien (pero Harry Potter sempre es el primer).
Algú a llegit el Silmarillion?

Avatar de l’usuari
Clara_Forcat
M.A.G
M.A.G
Entrades: 307
Membre des de: dj. ago. 07, 2003 7:00 am

Entrada Autor: Clara_Forcat »

Sí jo vaig llegir el SIlamrilion fa uns dos o tres anys! Em va agradar molt tot i que alguns trossos sobretot al principi em van costar una mica d'entendre a més amb tants noms i que tots s'assemblen... havia d'estar tota l'estona mirant els arbres de les famílies que hi havia al final del llibre perquè sinó... però a mi em va agradar força està molt bé!

Avatar de l’usuari
Laieta
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 21
Membre des de: dl. gen. 30, 2006 6:52 pm
Ubicació: Barcelona, vallvidrera

Entrada Autor: Laieta »

si! tens raó e.n.bou! jo tambe me llegit els 10 negrets d l'agatha cristie, em va agradar molt pero vaig trobar que anaven massa a la seva en la pelicula, passava en un lloc doferen, canviaven alguns personatges i la manera d morir dalguns.. po wenu
tb us recomano molt un llibre k mestic llegin que es diu marina, es d carlos ruiz safon, el que va escriure l'ombra del vent.
al principi em va costar de llegir, es feia una mica pesat, pero ara m'esta agradan molt, us el recomano! :P :reading:

Avatar de l’usuari
roni
1r Orde de Merlí
1r Orde de Merlí
Entrades: 1254
Membre des de: dc. des. 22, 2004 7:00 am
Rang: Mort Vivent
Ubicació: A l'altre costat del vel...
Contacta:

Entrada Autor: roni »

Bé, jo vull recomanar un llibre que no sé si ja l'han recomanat... bé, es tracta de "La ecuación Dante" m'he l'he començat a llegir, però clar, no he pogut avançar gaire, però el que he llegit m'agrada. I el que impacta es la manera de parlar, de usar paraules com "mierda" o coses així, no sé, és com quan es parla pel carrer i es fa molt amè XD
la c!!!!!!!! Que ningú recorda xD
Imatge
La meva ff: El nou mag

La meva ciutaaat!
I la indústria xD

Avatar de l’usuari
ayako24
Alumne/a de 4t
Alumne/a de 4t
Entrades: 100
Membre des de: dj. març 02, 2006 2:11 pm
Ubicació: Girona
Contacta:

Entrada Autor: ayako24 »

Mira...

1-NO m'agradava gens llegir, ODIAVA llegir, feia trampa a la biblioteca de cole i cada any llegia els mateixos, així que només vaig llegir durant el 1r any.

2-Milions danys despres (bueno tampoc tants... jeje) despres de veure la 4ta peli de HP em vaig quedar tant amb les ganes que VAIG LLEGIR-ME EL 5È!!

3- Em vaig acabar el 5è i el 6è i em vaig aburrir molt esperant que la J.K.R. acabés d'escriure el setè! Sort del llibre obligatori de La Ciudad De Las Bestias, que em va enganxar de seguida.

4-Quan m'anava a comprar la continuació d'aquest, vaig veure'n un de petit anomenat ''Així és la vida, Carlota) i POM! el vaig agafar i em vaig oblidar de la continuació que anava a comprar.
5-Ara ja m'he llegit el ''així és la vida...'' i ''el diari lila'' i m'estic llegint ''el diari vermell''

I al futur- vui llegir-me ''el diari blau'' (que per cert mel regalaran el capdesemanaquevé perquè va ser el mew cumple =p ;) ) i ''ets galactica Carlota'' i després d'aquests, les continuacions de La Ciudad De Las Bestias...



Fa mandra eh haver de llegir aquest totxo de resposta..........?

Avatar de l’usuari
Lia2
M.A.G
M.A.G
Entrades: 301
Membre des de: dl. ago. 01, 2005 7:21 pm
Ubicació: Manlleu Boira's City xD

Entrada Autor: Lia2 »

Els diaris de la carlota estan molt be!!!
llegeixte el lila tambe (feministes powah!!)
Nomes tas llegit el 5 i el 6???
Ja ho pilles tot???
Be, jo et recomano k et llegeixis els anteriors...

APA SIAAAUUU

Laia
El feminisme no ha matat mai a ningú.
El masclisme mata cada dia.

. @.@ Vosaltres!
. (----) no intenteu ser
_«( )»_ SaPoS




http://www.fotolog.com/lia_sapito ^^

Avatar de l’usuari
HpConan
1r Orde de Merlí
1r Orde de Merlí
Entrades: 1362
Membre des de: dv. maig 23, 2003 2:00 am

Entrada Autor: HpConan »

e.n.bou ha escrit: Almenys els 10 negrets la pelicula es mes infidel que ioqueseque...
Depèn de la pel·li que vegis... Però la que van passa per TV3... ¬¬ Dioooos.... Quina tortura! Una cosa és que canviïn coses per passar-ho a un llenguatge més "cinematogràfic" (com les Hp). Una altra cosa és això. Han fet una pel·lícula inventada i li han posat el títol de Els Deu Negrets :roll: :|
Aquest any el meu grup de teatre farem Els Deu Negrets ^^ Jo faig de Bore. XD

Emm... doncs he deixat a mitjes El gran engany, perquè no m'estava motivant massa, i ara m'estic llegint Nostra Senyora de París, de Victor Hugo ^^

Per cert, jo també m'he llegit el Silmaríl·lion... Fa molts anys... PFff.... Què poc em va agradaaar! :cry: :cry: M'hi adormia T_T

Eric Ardan, el títol en català no era alguna cosa així com el Robacors fallit o una cosa per l'estil?? ... Una amiga meva se'l va llegir en català, i amb aquest títol... :| :roll:
Harry Potter no era un noi normal per moltes raons. Per començar, perquè l'època de l'any que menys li agradava eren les vacances d'estiu. Després, perquè tenia moltes ganes de fer els deures. A més, era bruixot.

Respon