Calaixos i calaixets!

Fòrum on pots enviar missatges de temes en general, que no puguis classificar a les altres categories.
Regles del fòrum
Recordeu-vos d'escriure com a mínim 4 línies.
Recordeu-vos d'argumentar les coses sempre que pugueu.
Totes les Normes del fòrum
Avatar de l’usuari
Cass Ross
3r Orde de Merlí
3r Orde de Merlí
Entrades: 487
Membre des de: ds. abr. 06, 2013 5:48 pm
Ubicació: Departament de Misteris

Re: Calaixos i calaixets!

Entrada Autor: Cass Ross »

Hola!

M'alegro molt que us hagi agradat tant el test i aquest sistema de classificació ^^ Jo crec que és una passada, però que sense un test per començar, costava molt saber per on tirar perquè realment hi ha MOLTA informació. Us recomano que us aneu llegint els apartats dels primary i secondary, que amb una mica de paciència i unes quantes lectures els vas entenent cada vegada més. I jutgeu què sou per la lectura dels apartats, i preneu-vos el test com una indicació per on començar (ho dic perquè dieu que no us agraden algunes preguntes).
Agatha Black ha escrit:Cass! Que has explicat molt, pero no has dit què t'ha sortit a tu! T'ha sortit Gryffindor primary, com sospito? I de secondary, Ravenclaw o Hufflepuff? :mrgreen:
Pues merci per preguntar, perquè vaig fer el post original amb una mica de pressa perquè me n'havia d'anar i no vaig pensar a incloure'm! (I mira que a les regles del principi de l'Antares diu que ho fem, ups!). En fi, he fet el test - més d'una vegada - i m'he anat llegint tots els apartats (tot i que no crec que hagi acabat de decidir-me), i de moment diria que sóc Ravenclaw com a primary i com a secondary, tot modelant Hufflepuff (com a secondary). [Que és el que ja porto uns quants anys pensant, però el test m'ha ajudat a decidir-me una mica més que sí.]

He fet els tests unes quantes vegades perquè em diuen que de cap manera tinc res de Hufflepuff (és de les cases que em puntuen més baix) i això no pot ser. Així que llavors he decidit saltar-me el test i m'he llegit a fons tot lo de Hufflepuff, i hi ha moltes coses de treballar dur, de lleialtat i tota la pesca que és exactament el que faig. Però que ho puc tirar per la finestra, també, així que en el fons ho modelo.

(Tot i que sovint quan faig testos tinc tendència a manipular-los una mica si no em surt el que jo vull, i això em fa pensar una mica en si en el fons no seré Slytherin per alguna banda. Perquè també tinc una tendència a dir mentides pel broc gros o a tocar la fibra de la gent i dir just allò que els farà mal. I el meu sistema de lleialtats és, en el fons, molt més tancat que el Huffle -- tot i que en aquest sentit, també podria ser un Huffle cremat. I és per això que encara hi he de pensar molt, en tot plegat.)

(Lo de Gryffindor primary ho dius com a conya o en sèrio? No ho havia pensat mai. Ja em diràs perquè ho creus!)
Unapersona ha escrit:A veure, ara tinc crisi existencial perquè sembla que no soc Ravenclaw segons aquest test!
Ostres, sí que comencem bé, amb crisis existencials! Hahahaha.

La veritat és que la primera vegada que vaig veure aquest sistema de classificació fa uns quants anys em va explotar el cap molt fortament. Et recomano que llegeixis els apartats de Ravenclaw i valoris què és el que creus que et fa Ravenclaw. Podries estar modelant Ravenclaw o que Gryffindor/Hufflepuff siguin les que modeles com a Ravenclaw. (Ravenclaw té tendència a agafar sistemes de creences i valors externs, així que els podries estar agafant d'una altra residència, per exemple Gyffindor.) No et quedis amb la primera resposta, si no t'acaba de convèncer! (Ho dic per lo de '' Suposo que la conclusió és que no soc Slytherin, i que la resta ja veurem." que dius al final, que sembla molt resignat).
Agatha Black ha escrit:I bé, doncs he llegit per sobre els resums de primari/secundari de cada residència i he llegit les explicacions llargues dels dos tipus de Gryffindor i he de dir que estic d'acord tant amb el que diu de cada residència com amb el que m'han assignat a mi, molt bé!
Me n'alegro molt, que t'hagi agradat tant ^^
Agatha Black ha escrit:Bueeeeeeno, doncs en un gir inesperat dels aconteixements, jo sóc... Gryffindor / Gryffindor. :lol2:
Quin resultat més impactant! Hahahhaha. Però almenys m'alegro que t'hagi agradat que veus que també tens una mica d'altres residències i que no és tot tant simple. Suposo que també trobaràs molt interessant tot lo de llegir les comparatives entre residències dels primary i secondary. Hi ha molts detalls i matisos.

Veig que després ho amplies:
Agatha Black ha escrit:A més, he estat fent introspecció i m'he adonat que el meu Primari és clarament Gryffindor, i que a més el meu primari (la meva manera de pensar) és el més important en mi, però que el meu secundari (manera de fer) és (fucking shit)Gry/Sly
Trobo que és molt interessant (tot i que a tu et deu semblar un pecat). Suposo que ara has de reflexionar en el secondary quina és la que estàs modelant, és a dir si ets Gryffindor que modela com Slytherin (en circumstàncies concretes, etc), o Slytherin que modela com a Gryffindor (perquè el teu primary és tant fort que et fa sentir malament).
Agatha Black ha escrit:I Unapersona, pot ser que no hagis llegit be els "basics". En cap moment diu que el "Primary" sigui més important que el "Secondary". El secondary pot ser més dominant ;) Així que pots ser Ravenclaw perfectament tenint Gry/Rav, o ser Hufflepuff amb Gry/Hufflepuff. (...) En realitat les paraules no estan ben agafades perquè porten a la confusió que el primari és el més fort, quan no té per què ser així. Imagina-t'ho més com a Filosofia (primary) i Eines (secundari). És a dir, que en el teu cas tens idealisme Gryffindor pero actues de la manera Ravenclaw/Hufflepuff, i en el teu cas la manera d'actuar és més important que la filosofia. :ok
Estic molt d'acord amb la Gee! De fet, els autors del sistema de classificació em sembla que ja diuen en algun lloc del blog que això de primary i secondary és simplement un nom que ells van triar però que en cap cas vol dir que el primary sigui més important que el secondary sinó la manera que ells van trobar de dividir-ho en dues coses diferents el com ho fem vs per què ho fem. De fet, jo valoro més el secondary per a mi, i per això sóc conscient de la part Huffle de mi, que és justament allò que modelo com a secundari - mentre que em surti Ravenclaw als dos és com per defecte lol
Agatha Black ha escrit:Torno a comentar perquè li he estat donant voltes al tema, i fucking shit, this is it. Aquest sistema crec que és perfecte. Sí! Primary = manera de pensar, Secondary = manera d'actuar. De cop i volta estic entenent moltes coses i... wow. :o És que això ho explica tot.

Tenia força gent propera que no tenia clar a quina residència posar i com explicar-los que "bueno, sí, ets una mica Slytherin, però ets Gryffindor". I és perquè tenen manera de pensar Sly i manera de fer Gry, o al revés, i tothom té en té una més forta que l'altra. I lo dels "cremats"... 8O és veritat, crec que els cremats de cop i volta donen explicació a molt canvis de comportament, depressions, etc.
Exacte!! Per això trobo que és tant genial, aquest sistema! Perquè et permet un munt de matisos que la manera més tradicional de només una residència fa que hi hagi moltes coses que no es tinguin en compte. I d'aquesta manera també et permet entendre com hi ha personatges que són tant complexos i diferents però estan a la mateixa residència. (Aquella cosa que en alguns fanfics AU classifiquen el Ron com a Huffle, l'Hermione com a Ravenclaw i el Harry com a Slytherin.)

I per això us dic que aneu llegint tota la pàgina, el FAQ i tot lo que vulgueu a poc a poc i aneu reflexionant. Perquè és una mina!

Sobre les preguntes esbiaixades: teniu raó que algunes de les respostes són una mica així, així, com també algunes de les preguntes. Potser és perquè acaben de fer funcionar el test i està en una forma primitiva (per exemple, les explicacions de residències primàries i secundàries ha anat canviant lleugerament al llarg dels anys, o sigui que potser també aniran perfeccionant el test), però també hi podria haver una mica d'intencionalitat per part seva, per fer-vos reflexionar una mica més profundament. No ho sé.
Unapersona ha escrit:"When you sit down and consider the terrifying lack of objective truth in our reality, how do you feel?" (...) Per cert, espero que la resposta Ravenclaw no sigui únicament "I would like to dispute the very basis of this question. I think there is some objective truth in the universe", que és molt estereotípic, no?
Jo he respost "I think about this often, but only for fun." i sempre m'ha enviat a Ravenclaw.
Agatha Black ha escrit:No sé, estic d'acord amb l'unapersona que també hi ha preguntes desviades com "què fas quan no ets capaç de prendre una decisió?" Quina mena de pregunta és aquesta? És que no m'hi he trobat mai en aquesta situació! XD
Però si justament hi havia una resposta molt semblant a això que dius que no t'has trobat mai en aquesta situació! "I don't make decisions. I freewheel through life on a bicycle with no brakes. Help."

Ja seguirem parlant!

Cass.

PS. Estava pensant que potser hauria hagut de fer un tema a part per aquest test i per anar parlant d'això, perquè sinó acabarem descarrilant el funcionament d'aquest tema... (O encara seria a temps de crear-lo...) Què en penseu?
"It matters not what someone is born, but what they grow up to be." ~Albus Dumbledore

Avatar de l’usuari
Arwen Black
Treballador/a de la conselleria
Treballador/a de la conselleria
Entrades: 365
Membre des de: dv. set. 03, 2010 1:50 am
Rang: Dels que tenen mapes per cicat
Ubicació: Desubicada. Sí, falta "rius" i no vull que falti... riure

Re: Calaixos i calaixets!

Entrada Autor: Arwen Black »

Hola! Vinc a:
1- Classificar-me... de... TOT (Però tranquils, que no m'enrotllo massa :mrgreen: )

Havia respost tots els mètodes de classificació de la 1a pàgina i se m'ha tancat. Dammit. :no A veure què recordo xD

16 tipus de personalitat: INTP-T el lògic.
INTP, el lògic: són inventius i creatius, s'enorgulleixen de no ser gent corrent. Els agraden els patrons, i són els pitjors per anar a mentir-los, però les seves paraules han de ser agafades amb pinces. No és que siguin mentiders, sinó que comparteixen pensaments que encara no estan del tot desenvolupats. Això fa que semblin poc confiables, però no hi ha ningú millor per a analitzar un problema. Això sí, no te n'esperis informes detallats i totalment puntuals. Alguns INTP famosos són Sòcrates i Newton.

Bé, a mi pertànyer a aquest grup em sembla perfecte, diria que espero estar a l'altura però si ja hi he entrat deu ser que ja hi estic.

Fa uns anys quan vaig fer el test em va sortir l'arquitecte, em sembla. Potser és que ara sé respondre les preguntes més acuradament, o potser és que he evolucionat i ara sóc més flexible.

És curiós que hi hagi tants advocats, i ara dos lògics! Potser sí que hi ha alguna variable relacionada amb HP xD

El següent test és... l'Acadèmia d'Atenes! I la corona de llorer em posaria a... Alfa!
Motius, doncs... Gamma té algo de mi, i Beta també, però amb la impressió que em va deixar la lectura de la fic, clarament estaria a Alfa. (Vaja, que no sé organitzar festes xD)

Sobre constructors o jardiners. Jo diria que sóc jardinera, i les meves plantes són edificis. M'agraden diverses coses, però no totes, sinó que estan ben definides cada una d'elles, i m'agradaria desenvolupar-les totes. Però sé que no hi ha temps per a tot, així que estic triant quina de les meves plantes preferides (o edificis) tiro endavant.

Sobre el de Alan Lightman, si fos immortal seria clarament Després, i el motiu és que sóc bastant procrastinadora. Inclús procrastinaria amb les postes de sol: si n'hi ha una cada dia, per què veure-la ara? xD M'agradaria ser dels Ara. Crec que seria una mica Ara, també. Però des de la visió dels després.

GOT. (que no Game of Thrones, no... Got de vas xD) El de Terry Pratchett m'ha semblat molt guai. Malauradament, jo seria dels que no aconsegueixen captar l'atenció del Barman XD Perquè ja m'ha passat a la vida real XD Però en lloc de frustrar-me, pensaria quina és la part positiva del que està passant. Potser hi ha algú posant drogues als vasos i me n'he salvat. Potser si m'haguessin donat el vas se m'hauria trencat, i tot això que m'estalvio. I en fi, si ho aconseguís, si aconseguís que el barman em sentís, veuria el got ple: meitat d'aigua i meitat d'aire.

Les faccions de Divergent: a mi m'agradaria ser de totes. Ser sincera, però també intel·ligent, altruista, i també valenta i cordial. Però si només em fiquessin en una obligatòriament seria o bé Franquesa o bé Erudició.
Raons... que franquesa ha d'estar bé, no pots mentir ni que et menteixin.
D'Amistat, m'agrada lo de la relació d'harmonia entre els països. Però llegint el que diu l'Agatha que són incompatibles amb franquesa, ho hauria de descartar...
Ja fa un temps que vaig començar a respondre aquest fil, i tinc escrit, literalment: "Fa un temps hauria dit erudició, però ara mateix no, massa mals de cap XD Ja s'apanyaran." HAHAHA ara sí que m'hi veig, a erudició. No és que sigui molt intel·ligent però espero que podria contribuir amb alguna cosa.
Que consti que elegeixo en base a les explicacions que heu donat, perquè els llibres no els he llegit, ni he vist les pelis encara ^^" Però ara les tinc, aquests dies les miraré.
D'abnegació... Estaria bé ser-ho en un entorn on tots ho són, però sinó, si abnegació és l'únic que ets i ningú més ho és, s'aprofitarien de tu i et quedaries amb la vida desperdiciada en els demés. Això no m'agradaria.

Codi de Colors de HartmanM'ha sortit que sóc RED.
Spoiler:
MOTIVE [ Power ]
reds are motivated by Power. They seek productivity and need to look good to others. Simply stated, reds want their own way. They like to be in the driver's seat and willingly pay the price to be in a leadership role. reds value whatever gets them ahead in life, whether it be in their careers, school endeavors, or personal life. What reds value, they get done. They are often workaholics. They will, however, resist doing anything that doesn't interest them.

ABOUT RED
Reds like to be right. They value approval from others for their intelligence and practical approach to life, and want to be respected for it. Reds are confident, proactive, and visionary; and but can also be arrogant, selfish, and insensitive. When you deal with a RED, be precise, factual, direct, AND show no fear!

I am a Red. For a better relationship with me:
YOU MUST
-Present issues logically
-Be direct and specidic
-Support my decisiveness
-Respect me
-Verbalize your feelings
YOU MUST NOT
-Embarrass me in front of others
-Argue emotionally
-Take my arguments personally
Al gràfic em surt com un 45% roig, després em surt un 35% del que deu ser blau, i un 10% del groc i 10% blanc. És la meva teoria perquè fa un temps vaig fer el test i com que t'ho pregunta quan eres petit, pensava que em sortiria red i em va sortir blue. Però aquest cop, no sé si he entès les preguntes millor o he recordat millor com era, el cas és que m'ha sortit roig però segurament seguit del blau. (El cas és que cada vegada em torno a notar una mica més com quan era petita, com si anés recuperant la meva personalitat de naixement. Curiós.)

En el test de l'eneagrama (damn, aquest vaig pensar a posar-lo, també) al llegir-los penso que seré 1 i 9, i algo de 5 i 6.

Ja vaig fer aquest test quan el vaig descobrir, farà uns pocs anys, i crec recordar que em va sortir el 6 amb wing 5 i en segon lloc el 9 amb wing 1 (en aquella versió explicava algo dels wings, ales o alels). Total que ara crec que em sortirà el mateix però al revés. Anem-ho a descobrir!

Doncs m'ha sortit el més alt el 5 i el següent el 1. I he llegit l'explicació més extensa del 5 i hi estic totalment d'acord. L'1 me l'he llegit per sobre. El que m'ha sortit més baix és el 3. Em sembla perfecte.
I la meva tríada dominant és la del pensament (cerebral).

Següent mètode classificatori!
Residència d'Ilvermorny: Thunderbird
M'agrada molt! M'agrada que representi a lànima. I el thunderbird, l'animal, és genial. I em sembla bé que representi als aventurers.

Sistema dels tipus de peus: tipus grec.
He dubtat una mica perquè veig el dit gros i l'índex de la mateixa llargada, així que m'he fixat en la posició de les ungles, i sí, peu grec. Em sembla molt bé la descripció xD Com puc dir que no a tants elogis hahahaha

Residència primària i residència secundària:
La primera conjectura del test em posava a Gryffindor tant al primari com al secundari, però he seguit llegint més i la cosa ha acabat així:
Slytherin Primary modeling Gryffindor i Slytherin Secondary modelling Hufflepuff.
El segon el tinc molt clar amb el que modelo i tot (també em sortia la possibilitat de modelar-ne dos, Hufflepuff i Gryffindor, i potser hauria hagut de triar-ho, no sé), amb el primer encara dubto de si hauria hagut de triar Gryffindor Primary simplement, sense modelar-ne cap.

El que no m'acaba de convèncer és que no he llegit gaire de l'ambició de Sly, tota l'estona parlava de que donaria prioritat als seus en lloc d'elegir el bé comú com farien els Gryffindor. Això al Primary. I al secondary parla de que són flexibles però tampoc parla de l'ambició. (tot i que he de reconèixer que encara no m'he acabat de llegir l'Slytherin Secondary)

En fi, m'ha sortit el següent:
Spoiler:
We think you're a Slytherin Primary and a Slytherin Secondary.
Slytherin Primaries prioritize their own selves and loved ones first. Slytherins don't feel guilty or selfish about this-- they feel righteous and moral. The most important thing is to look after your own. Abandoning or hurting one of your own is the worst thing you can do.
Slytherin Secondaries adapt. They're flexible and multi-faceted. It doesn't feel disingenuous to them to act differently in different spaces.
You also may have a Gryffindor Primary Model. You may have a Hufflepuff Secondary Model.
Gryffindor House is the house of justice and bravery. If you model Gryffindor Primary, you also value these things and like to live by them-- but you wouldn't feel guilty for dropping those goals in the service of your own priorities (whether that's sticking by your chosen family or stopping your emotional biases from sending you down the wrong path). But you'd like to value these things. They're good, solid, and satisfying. If the phrase "some things are just wrong" appeals to you, you might be a Gryffindor or have Gryffindor model.
Hufflepuff is the House of grit, reliability, and determination, and Hufflepuffs use those values to help live, act, and succeed. If you model Hufflepuff Secondary, you also value these things and like to live by them. You like to be hardworking, dedicated, and consistent-- but you wouldn't feel guilty for abandoning those values in the service of other, higher priorities. If there's another, easier way to get what you want-- you'd take it. You think hard work provides valuable rewards-- and those rewards are why you work. The work doesn't have persuasive value in itself.
2-Aportar un nou sistema de classificació:
Bé, no sé si estarà bé el que proposo, perquè no hi ha una llista amb els tipus de resposta, sinó que és més obert. Aviam què us sembla, si és adequat per aquest tema o no...

Es tracta d'imaginar! L'ideal seria que una persona t'ho llegís mentre tu imagines, però també podeu anar tancant i obrint els ulls, si us va bé.

Comencem!

Tanca els ulls i imagina un desert...

Ja ho tens?

Ara imagina un cub en aquest desert.

El tens?

Pensa en com és:
-Quin tamany té?
-De quin color és?
-De quin material està compost?
-És transparent?
-En comparació amb el desert, com de gran és?
-Com de lluny el veus?
-Quina és la seva proporció?
-Quina impressió et genera?
-T'hi aproparies?

Ara imagina que hi ha una escala. Tanca els ulls i afegeix-la.

Fet?

-L'escala, està apoyada contra el cub?
-Quin és el seu color?
-De quin material està feta?
-Quina és la distància entre el cub i l'escala?
-Pujaries per l'escala?

Ara imagina que hi ha un cavall. Tens temps, sense pressa.

Ja l'has visualitzat?

-Quina era la distància entre el cub i el cavall?
-De quin color és el cavall?
-Quina és la impressió que et dona?
-Està lligat?
-Té una montura?
-T'hi aproparies?

Ara imagina que hi ha una tormenta. Mantingues els ulls tancats.

-Quina és la distància entre el cub i la tormenta?
-És una tormenta gran o petita?
-És passatgera, o dura més temps?

Per últim, imagina que hi ha flors.

-Quantes flors hi ha?
-On estan?
-De quin color son?
-Com et fan sentir?

Has arribat al final! S'ha acabat! Però, què vol dir tot això? Com interpretem les nostres respostes?

1. El cub... et representa a tu. És un autorretrat.
La descripció del cub et descriu a tu mateix.
El tamany del cub és el teu ego. Si el cub és gran, probablement ets una persona segura de tu mateixa, mentres que si el cub és petit, no ho ets tant.
Si el cub es troba sobre l'arena vol dir que ets una persona realista. Si el cub està enterrat, ets de perfil baix, t'agrada passar desapercebut. I per últim, si el cub es troba al cel aleshores significa que ets somiador, idealistic, etc.
Si el cub és transparent, ets una persona de la qual és fàcil veure-hi a través. En canvi, si és opac, ets difícil de llegir.

2. L'escala... representa als teus amics i companys.
La descripció de l'escala descriu la teva relació amb els teus amics i companys.
Si l'escala s'apoya al cub, aleshores és que els teus aics depenen de tu.
Si l'escala està feta d'un material diferent al del cub, els teus amics són molt diferents a tu.
Si l'escala és més alta que el cub, són persones a les quals admires.
I es pot seguir la interpretació sol...

3. El cavall... representa el teu amor.
La descripció del cavall explica molt sobre el que tu desitges.
Si el cavall es troba a prop del cub aquesta persona és propera a tu.
Si el cavall està quiet, vols una persona que tingui compromís, que sigui dedicat.
Etc.

4. La tormenta... representa els problemes, les molesties i els desafiaments de la vida.
La descripció de la tormenta explica sobre els teus problemes.
Si la tormenta es troba darrere el cub, els teus problemes estan en el passat, menres que si estan a sobre el cub, són problemes que t'estan afectant actualment.
El tamany de la tormenta i la duració també segueixen la mateixa línia d'interpretació.

5. Les flors... representen els fills, de cos o ment, la teva creació, a qui dediques el teu cuidado.
Per últim, la descripció de les flors explica el teu desig de procrear.
Tant la seva posició en referència al cub, al cavall i a la ormenta com el tipus de flors i els seus colors, expliquen molt sobre el teu sentiment cap a la possibilitat de tenir fills (o els fills que ja tens). Si és difícil imaginar flors en un desert, probablement no vulguis tenir fills.

Aquest joc va ser popularitzat per Annie Gottlieb en el seu llibre Secrets del Cub, publicat el 1998.


3-Em classifico en el propi sistems
Classificar-se en aquest cas seria simlpement dir les respostes de cada apartat. Però uf, estic cansada de tant escriure, ho deixaré per la propera vegada que comenti (a les normes diu que es pot fer)


4-Altres
M'han agradat molt les vostres respostes a lo dels vasos ^^

I la resta, tot és força interessant.

"Imagineu-vos poder controlar el clima! faria que estigués ennuvolat a tot arreu, excepte just a sobre meu! Així aniria pel món amb un focus de llum natural a sobre! (Cridar l'atenció? Qui, jo? XD) I quan algú em fes enfadar, crearia petits nuvolets que li tiressin un llamp al nas! XD"
Seria una mica sospitós hahahaha
La imatge mental de l'escena ha estat molt graciosa xD

Per últim: Ai, ai, que alguns no seguiu les normes...
"No serveix de re preocupar-se. El que hagi de venir, vindrà, i ja ens ho trobarem quan arribi" Hagrid

Avatar de l’usuari
Unapersona
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 257
Membre des de: dc. abr. 08, 2015 2:11 pm
Rang: Persona

Re: Calaixos i calaixets!

Entrada Autor: Unapersona »

Hola! Després de pensar més en el test de les residències, vinc a parlar una mica més del tema. Si tinc temps també faré això de l'Arwen, si no ho deixaré per un altre moment (però el faré, que sembla divertit).

Em sembla que ja tinc què soc: Gryffindor primari modelant Ravenclaw i Hufflepuff secundari modelant Slytherin. És molt possible que no sigui ben bé així, perquè com dieu això és una mina d'informació! El cas és que sembla que Ravenclaw no seria la meva residència al món de Harry Potter... i tampoc em fa res, en realitat. Tot són paraules, al cap i a la fi! Ara explico per què, però abans de res també he de dir que no m'he llegit totes les pàgines de totes les residències en detall, només les que he dit més amunt, o sigui que potser se'm passa alguna cosa.

La veritat és que pensant-ho millor no tinc clar per què m'entossudia tant amb Ravenclaw. Sí que tinc tendència a racionalitzar-ho tot (ve de família), però en realitat tendeixo confiar bastant en la meva intuïció. No és una confiança total per aquesta tendència que comento, per tant d'aquí em vindria el model. (si ho he entès bé) Però quan decideixo fer alguna cosa que va en contra de la meva intuïció per raons racionals em sento malament, fins que resulta que era l'opció correcta, llavors agraeixo aquesta pinzellada de Ravenclaw que tinc. Però si resulta ser l'opció incorrecta llavors em fa moltíssima ràbia.

D'altra banda, soc Hufflepuff secundari, cosa que no em sorprèn. A la pàgina d'explicació menciona diverses vegades la paraula community, que és un aspecte molt present al meu dia a dia. Com ja he dit altres vegades, soc editor de la Viquipèdia, i els editors no som "lone wolves", sinó que formem una comunitat. També fa uns mesos que estic de voluntari com a part de l'"equip de comunitat" de World Anvil (una web i comunitat de worldbuilding i escriptura), i m'ho passo pipa ajudant a la gent i fer que la comunitat continuï creixent. No ho faig per res en concret, simplement perquè em sembla un bon projecte i mola (això seria gryffindor primari, no?), i ho faig amb molt de gust a canvi de res (que seria la part hufflepuff secundari, suposo). I definitivament, la residència secundària és més important per a mi. La raó és una excusa, el mètode, el camí, és la part important.

Ah, i modelo a Slytherin. Això m'ha sorprès (més pel nom que per l'explicació, la veritat). L'esquema de la pàgina dels bàsics ho resumeix bastant bé tot el tema de la improvisació. Si bé sempre intento planejar bé què faré i com ho faré, si se'm presenta una situació inesperada, doncs improviso i no tinc problemes en fer-ho. De fet, a vegades directament "planejo una improvisació". Per exemple, quan he de preparar una presentació oral d'un treball, em preparo els coneixements i l'estructura, però no les paraules que utilitzaré, que les improviso al moment. El mateix em passa amb qualsevol situació similar: quan faig de dungeon master en una sessió de dungeons and dragons, la major part de situacions són improvisades (encara que basades en un pla i un treball previ de diversos dies). Quan faig màgia (amb cartes, no amb varetes) i alguna cosa no va com era d'esperar, a vegades em bloquejo per manca d'experiència, però a vegades vaig improvisant "a veure què passa", i sovint me'n surto. L'espectador s'adona que ha passat alguna cosa rara, però el joc té bon efecte igualment. I així anar fent. No diria que soc Slytherin secundari, perquè la part de Hufflepuff em pesa més, però sí que la modelo.

I diria que això és tot! És un sistema interessant, i una manera de pensar en la psicologia de les persones que pot ser molt útil per l'escriptura, especialment pel que fa als matisos de models, cremades i "performances". Aniré llegint!

(em sap greu que ara no puc respondre al post de l'Arwen. Crec que demà tindré temps!)
"We are all human, aren’t we? Every human life is worth the same, and worth saving." -- Kingsley Shacklebolt
Unapersona

Avatar de l’usuari
Unapersona
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 257
Membre des de: dc. abr. 08, 2015 2:11 pm
Rang: Persona

Re: Calaixos i calaixets!

Entrada Autor: Unapersona »

Hola hola! Vinc a respondre les preguntes de l'Arwen. M'ho he passat bé responent-les.

El cub
Pensa en com és:
-Quin tamany té?
Més petit que jo, potser un metre d'altura? Més o menys.

-De quin color és?
Fosc. Em costa d'imaginar un color concret, però tirant a negre. Suposo que així contrasta amb la sorra del desert i queda més bonic xD

-De quin material està compost?
Mmhh... imaginació? Compta?

-És transparent?
No, totalment opac

-En comparació amb el desert, com de gran és?
Petit, el desert és molt gran

-Com de lluny el veus?
No gaire lluny.

-Quina és la seva proporció?
Proporció respecte què? Respecte el desert és petit com he dit, respecte mi... més o menys la meitat d'alt? No acabo d'entendre la pregunta.

-Quina impressió et genera?
Què coi hi fa un cub al mig d'un desert? xD

-T'hi aproparies?
Si no es mou i sembla segur, sí. Si es mou... bé, millor amagar-me darrere d'un cactus i observar.

L'escala

-L'escala, està apoyada contra el cub?
És una escala com de casa, per tant no es recolza contra res, però puja pel costat del cub. Tot i que ara que hi penso el cub és petit, o sigui que més que escala serà només un parell de graons

-Quin és el seu color?
Fosc, igual que el cub

-De quin material està feta?
Imaginació? xD Em costa imaginar el material d'un objecte imaginari. Però són preguntes obertes, o sigui que suposo que al final es podrà interpretar d'alguna manera.

-Quina és la distància entre el cub i l'escala?
Es toquen entre ells, clar. Si no seria una escala una mica inútil.

-Pujaries per l'escala?
I tant.

El cavall

-Quina era la distància entre el cub i el cavall?
El cavall no està a prop, però tampoc gaire lluny.

-De quin color és el cavall?
... fosc de nou. Aquí me l'imagino més aviat gris o castany.

-Quina és la impressió que et dona?
Llibertat. I també, què coi hi fa un cavall al mig del desert? Es pensa que és un camell? xD

-Està lligat?
No, va lliure.

-Té una montura?
Nop.

-T'hi aproparies?
I tant!

La tempesta

-Quina és la distància entre el cub i la tormenta?
La tempesta cobreix tot el cel.

-És una tormenta gran o petita?
Molt gran

-És passatgera, o dura més temps?
És llarga

Flors

-Quantes flors hi ha?
Ehm... cap, no? És un desert. Tot i que abans he mencionat un cactus i els cactus també tenen flor. Però no hi havia pensat i em costa imaginar-ne.

[Em salto la resta de preguntes perquè no hi ha flors. Espero que no trenqui els resultats.]
1. El cub... et representa a tu. És un autorretrat.
La descripció del cub et descriu a tu mateix.
El tamany del cub és el teu ego. Si el cub és gran, probablement ets una persona segura de tu mateixa, mentres que si el cub és petit, no ho ets tant.
Si el cub es troba sobre l'arena vol dir que ets una persona realista. Si el cub està enterrat, ets de perfil baix, t'agrada passar desapercebut. I per últim, si el cub es troba al cel aleshores significa que ets somiador, idealistic, etc.
Si el cub és transparent, ets una persona de la qual és fàcil veure-hi a través. En canvi, si és opac, ets difícil de llegir.
Interessant! O sigui que soc molt difícil de llegir (ha, això no m'ho crec ni jo), soc realista i... això de l'ego costa, perquè depèn de què agafis per comparar, no? Un metre cúbic és petit per un adult però enorme per una formiga. Suposo que em puc quedar amb un "ego de mitjana", no sé.

Això de la transparència tampoc ho veig clar, tot i que em sembla que això ho poden dir millor les persones amb qui parlo. Els qui em coneixeu en persona, creieu que soc un cub transparent o opac? :P A l'institut tenia una amiga que sempre em deia que mai podia endevinar com em sentia, però en canvi ahir el meu germà em va fer una llista ben detallada de totes les expressions i gestos que faig quan m'enfado. Suposo que també depèn de si la persona en qüestió et coneix més o menys? Potser això vol dir que no em conec gens a mi mateix i per això em veig opac hahaha

I finalment, el realisme... bé, en part sí. Però també tinc part d'idealista, em sembla. Aquesta pregunta no m'ha acabat de convèncer. O potser és simplement que em considero idealista però en realitat no ho soc gens :think:
2. L'escala... representa als teus amics i companys.
La descripció de l'escala descriu la teva relació amb els teus amics i companys.
Si l'escala s'apoya al cub, aleshores és que els teus aics depenen de tu.
Si l'escala està feta d'un material diferent al del cub, els teus amics són molt diferents a tu.
Si l'escala és més alta que el cub, són persones a les quals admires.
I es pot seguir la interpretació sol...
La meva escala no es recolza en el cub, però sí que el toca. O sigui que suposo que les meves amistats i jo no tenim una relació de dependència no necessitat, però que són amistats properes? L'escala és del mateix material que el cub, per tant els meus amics són iguals que jo. Si ens limitem al cercle d'amics més propers, amb els que tinc més confiança, doncs diria que sí. No som clons ni molt menys, però sí que basem l'amistat en les coses i trets de personalitat que tenim en comú.
3. El cavall... representa el teu amor.
La descripció del cavall explica molt sobre el que tu desitges.
Si el cavall es troba a prop del cub aquesta persona és propera a tu.
Si el cavall està quiet, vols una persona que tingui compromís, que sigui dedicat.
Etc.
M'he imaginat el cavall galopant per allà intentant trobar una sortida del desert, la veritat. O sigui que potser vol dir que el dia que tingui parella voldrà fugir de mi com més ràpid millor :lol2: No sé com interpretar-ho, tampoc tinc gaire experiència en aquest camp, o sigui que ves a saber.
4. La tormenta... representa els problemes, les molesties i els desafiaments de la vida.
La descripció de la tormenta explica sobre els teus problemes.
Si la tormenta es troba darrere el cub, els teus problemes estan en el passat, menres que si estan a sobre el cub, són problemes que t'estan afectant actualment.
El tamany de la tormenta i la duració també segueixen la mateixa línia d'interpretació.
A veure, aquí he de puntualitzar que per mi una tempesta no és una cosa dolenta. O sigui, si estigués al mig del desert sí (o no, perquè després de passar calor una mica de pluja seria benvinguda), però a mi quan hi ha una tempesta m'encanta escoltar-ne el so i mirar l'aigua i els llamps. És dels meus fenomens meteorològics preferits, de fet. Per tant, no tinc clar que realment es pugui fer un paral·lelisme entre la tempesta i els meus problemes. A partir de la meva descripció hauria de tenir una vida plena de problemes enormes sense perspectives de solucionar-se. Però si bé tinc problemes (com tothom), no crec que siguin tan dramàtics com això. Crec que aquesta pregunta m'hagués funcionat millor amb una onada de calor o alguna cosa així.
5. Les flors... representen els fills, de cos o ment, la teva creació, a qui dediques el teu cuidado.
Per últim, la descripció de les flors explica el teu desig de procrear.
Tant la seva posició en referència al cub, al cavall i a la ormenta com el tipus de flors i els seus colors, expliquen molt sobre el teu sentiment cap a la possibilitat de tenir fills (o els fills que ja tens). Si és difícil imaginar flors en un desert, probablement no vulguis tenir fills.
Ah mira xD Mai m'he plantejat seriosament la possibilitat de tenir fills, quan sigui el moment ja hi pensaré. Però ara com ara ja tinc prou feina trobant prou temps per mi mateix, només em faltaria haver-ne de trobar per un petit gremlin cridaner.
Per últim: Ai, ai, que alguns no seguiu les normes...
Ups, no recordava que s'havia de presentar un nou sistema a cada resposta. Ara mateix no se me n'acudeix cap. Si en trobo algun ja el compartiré.
"We are all human, aren’t we? Every human life is worth the same, and worth saving." -- Kingsley Shacklebolt
Unapersona

Avatar de l’usuari
Mercè Granger
Alumne/a de 4t
Alumne/a de 4t
Entrades: 119
Membre des de: dv. oct. 25, 2013 10:47 pm

Re: Calaixos i calaixets!

Entrada Autor: Mercè Granger »

Holi <3

Aquest tema sempre m'ha apassionat, però el vaig pillar una mica tard i em va començar a fer mandra posar-m'hi. Però vinc a arreglar-ho! M'he llegit totes les respostes, però no contestarte ni opinaré perqué m'hi tiraria la vida xd

Dit això, procedeixo a classicar-me (seguint el model de l'Arwen, tampoc no m'esplaiaré massa).
  • 16 tipus de personalitat: INFP, el mediador. És el que m'ha sortit fent el test (la primera vegada i quan l'he tornat a fer ara) M'encanta tenir el mateix tipus de personalitat que l'Amèlie Poulain *-*. M'hi sento bastant identificada, sí. L'altre que m'agrada és l'ISFP, l'aventurer, de fet, quan l'he vist a altres llocs (tipo Instagram —exemple) és amb el que més m'he identificat Ser del mateix tipus que el Bob Dylan, la Frida Kahlo o la Lana del Rey també és una fantasia. O la Britney Spears xDDDDDDD I alerta, que la Beatrice Kiddo de Kill Bill també hi és. No m'enfadeu, tinc una katana i sé com usar-la 8) .
  • Acadèmia d'Atenes: Alfa. M'ha costat una mica, peró suposo que alfa...? És un poc encaixo a totes però no molt. No sóc del tot racional, però m'interessa la recerca de coneixement i justícia.
  • Constructors o jardiners: jardinera. Sóc molt inconstant i em desmotivo ràpid, però per sort penso noves idees igual de ràpid xd La majoria dolentes, anyway.
  • Einstein's Dreams: ara. El meu primer impuls seria fer-ho tot. Crec que passat un temps em cansaria, em desmotivaria i necessitaria descansar. Però en res tornaria amb els viatges i les aventures. Seria un cicle d'ara-després; però fins i tot quan estigués en mode 'després' estaria planificant les aventures del l'ara.
  • Divergent: amistat?. No en tinc ni idea. M'agradaria aspirar a intrepidesa o abnegació però sobretot a l'última, no crec que hi pogués encaixar del tot mai. Així que me'n vaig a amistat a viure happy flower i recollir pomes.
  • Terry Prachet: mig ple?. Depén de la situació. M'agrada com ho ha explicat la marta:
    Mig ple! Sé que tinc predisposició a veure'l mig buit, però també sé que quan l'he vist mig ple he estat MOOOLT millor. Per tant, m'hi he forçat una mica i ara el veig mig ple sempre. I m'encanta!
    Però jo seria al revés. El meu primer instint és imaginar-ho tot de color de rosa i il·lusionar-me moltíssim. Però al segon penso que no sortirà bé i m'obligo a posar-me en la pitjor situació per no donar-me d'hòsties. PERÒ això quan es tracten d'assumptes personals; quan la situació implica a altres persones, sóc bastant més positiva :deumeu
  • Colors: blau. És amb el qual m'he sentit més identificada, i estic treballant per ser així, però diria que també hi ha etapes en què he estat molt blanca. Crec que quan vaig fer el test em va sortir blau (no tinc temps per fer-ho ara, em sap molt de greu :( )
  • L'eneagrama: Tipus 4. Artista (drama queen):
    Algú ho dubtava?
    Imatge
    Tan sols veure el nom sabia que encaixaria aquí HAHAHAHA. Crec que és dels esquemes que més em defineix. Em fa por i tot. Els altres dels que he tingut més puntuació, per ordre, han estat el 7 i el 6.
  • Ilvermony: Thunderbird. M'encanta. Agafa el que trobo millor de Ravenclaw i Gryffindor <3 M'enamora tot d'aquesta casa: que sigui la dels aventurers i de l'ànima, l'au i els seus poders.
  • Peus: grec. Doncs molt bé. Molt guai que s'associi a la reialesa. Aquest tampoc és que l'hagi pogut elegir massa! xdcrec que m'ha fet estimar un poc més els meus peus, que sempre m'han semblat deformes i tinc una mica de complexe amb això :eh:
  • Gryffindor primary i Ravenclaw secondary. M'ho esperava i m'agrada molt <3 Tot i que suposo que em considero Ravenclaw, sempre ha estat per raons més 'alternatives' que la racionalitat i la intel·ligència en si. No sé, m'encanta el que m'ha sortit *-* De primary m'ha sortit Ravenclaw i Hufflepuff en aquest ordre, i de Secondary, Gryffindor i Hufflepuff.
Secrets del cub
  • CUB: Petitó, transparent i de vidre. Està en mig del desert, aquest és molt gran i el cub petitonet. M'hi atracaria, així i tot.
  • ESCALA: Sí, està recolzada al cub, però l'escala és molt més grossa que el cub xd. És color avellana, feta de fusta. Està a prop del cub, i hi pujaria. Why not?
  • CAVALL: Està propet del cub i l'escala, però no aferrat. És blanc, el meu primer impuls ha estat imaginar un unicorn :___) El cavall és moníssim, no està lligat ni du muntura; està tranquil pasturant per allà. I clar qui m'hi apropo, me l'imagino super adorable i vull fer-li carícies.
  • TEMPESTA: Està sobre el cub i és grandeta. M'he imaginat tot el cel en estat de tempestat tbh (el cel de nit, i amb llampecs però no trons). Però és passatgera.
  • FLORS: N'hi ha moltes. Jé. Estan tot envoltant el cub i l'escenari. Són de tots colors però predominem el rosa i el lila; i em fan sentir bé.
Compro tot el que m'ha sortit menys lo dels fills. De moment no, gràcies lo de l'unicorn com m'ho prenc? :___).

Deixo el meu sistema en el proper missatge, perquè 1) encara hi estic treballant i 2) així queda més ordenat i menys atapeït.

Però per fer qualque aportació... Tachán! Un test que et diu quin tipus de formatge ets! Qui no ho vol saber? :mrgreen:

Jo sóc el formatge crema. Segons buzzfeed: "Eres todo suavidad, y aportas dulzura y buen rollo a cualquier situación. La gente te adora, porque siempre sueles hacer que las cosas sean un poco mejores." Gràcies buzzfeed <3
Mercè Granger l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. set. 06, 2019 3:56 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
"We've all got both light and dark inside us. What matters is the part we choose to act on...that's who we really are"
Imatge

Avatar de l’usuari
marta_ginny
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 443
Membre des de: ds. jul. 14, 2007 1:00 pm
Rang: Ravenpuff
Ubicació: Asteroide B-612

Re: Calaixos i calaixets!

Entrada Autor: marta_ginny »

Eeeei!

He vingut per fer el test de les Residències i he decidit refer els altres (almenys, els que no tinc clars), que ja fa anys que els vaig fer i en alguns ni vaig posar què era, o sigui que no ho recordo!

16 tipus de personalitat: primer m'ha sortit INFJ-T, advocat turbulent! Ho he llegit i realment crec que no ha estat encertat (de fet, potser ho seria bastant a la meva adolescència, però ara no! Edito: he llegit els meus antics posts i es veu que em sortia INFP!), o sigui que, com que no em deixava tornar-lo a fer, he llegit tots els aspectes a considerar i totes les definicions dels tipus. El que estava claríssim eren la I, la J i la T (al test he sortit moooolt turbulenta). Després, m'he reafirmat en la F, i crec que el problema era la N (intuitiva en comptes d'observadora). És cert que valoro molt l'aspecte creatiu de les coses i m'agrada anar més enllà del que ja està fet, però tinc una necessitat molt gran de tenir-ho tot sota control, i això fa sorgir la meva part observadora, que predomina perquè si no m'estresso :nose Per tant, crec bastant que seria una ISFJ-T, una defensora. És alhora sentimental i analista, perfeccionista, vol donar el màxim quan l'altra gent en depèn... és bastant jo!

Acadèmia: em refermo en Alfa

Constructors o jardiners: diria que abans era més constructora, tenia més objectius fixes, però cada vegada soc més jardinera... vaig fent, mica en mica, observant què va passant i intentant adaptar-me.

Ara o després: aquest el veig molt complicat. Necessito fer coses, però porto una època MASSA pluriempleada i això m'ha deixat fregida, i necessito no fer res... potser soc un Ara cremat?

Divergent: crec que em mantinc en Amistat, ja que tendeixo a evitar conflictes i intento que sempre hi hagi pau, detesto quan la gent crea mal ambient. Tot i això, diria que tinc trets de tot menys Intrepidesa: soc bastant sincera i, mentre les coses es diguin de manera educada, no tendeixo a ofendre'm en la veritat; puc ser (i he estat) molt abnegada i la meva part Ravenclaw surt amb Erudició.

Got: ai, aquestes que només hi ha dues opcions sempre em costen... és que jo diria que m'adapto per contrarrestar el que veig. Que tothom es posa eixelebrat i irracional i estan segurs que sortirà bé sense controlar cap de les variables? Em poso pessimista (jo diria que realista, però vaja...) i intento fer tocar els altres de peus a terra. Que ningú veu res clar? Em poso optimista, analitzant tot el que pot passar i les maneres de fer-ho funcionar. Crec que tendeixo a ser més optimista, sobretot quan no es tracta de la meva vida personal (el meu futur). Amb el meu futur soc bastant més pessimista.

Colors: (ho faig després!)

Eneatipus: aaaai, la meva batalla eterna amb els eneatipus... Soc 5 amb ala de 6? 6 amb ala de 5? Sincerament, no ho sé, i canvio d'opinió cada vegada que faig el test. Si algú hi entén i m'hi pot ajudar, serà benvingut.

Ilvermorny: seguim amb Pukwudgie.

Peu: crec que el meu peu no és cap d'aquests! Diria que és un peu lleugerament grec, però poquet...

Residències primàries i secundàries: com més hi penso, més crec que aquest test m'ha resolt la meva dualitat Ravenpuff... amb les respostes que estava donant estava convençuda que em sortiria Hufflepuff primari, tot i que jo em mantinc en Ravenclaw, però no... m'ha sortit Ravenclaw primària i Hufflepuff secundària! I, de fet, té molt de sentit i és molt encertat. Pel que fa a Ravenclaw, busco molt sistematitzar les coses per assegurar-me que sempre actuo de la millor manera possible, dubto molt del meu judici personal i com més objectiva pugui ser a l'hora de prendre decisions, sobretot decisions que no m'afecten només a mi, millor. Sempre busco saber més, posar els meus pensaments en dubte, i tot i que no crec en una veritat universal ni en una sola solució per les coses, tampoc no m'inquieta que no n'hi hagi, ho trobo més interessant i humà així. M'agrada la ficció que analitza les motivacions de les persones, com una cosa porta a una altra.
Pel que fa a Hufflepuff com a residència secundària... és perfecta. Sempre estic ficada en deu mil projectes, i em costa molt dir que no quan se'm demana ajuda per alguna cosa. I si m'he compromès a formar part d'un projecte, a fer una tasca en concret, a anar algun lloc... molt rarament deixaré de fer-ho. No faig res a mitges. Puc procrastinar i tot el que vulguis, però quan m'hi poso, m'hi poso, i saps que estarà fet quan ho hagi d'estar. Estic especialment ficada en projectes de poble i de comunitat (grups folklòrics, grup de colònies, casal d'estiu, grup de teatre, corals, i en tots tant com a participant com a formadora). De fet, un dels meus problemes principals és la pressió que em poso a mi mateixa perquè tinc la sensació que, si jo desapareixo, moltes coses cauen.

Formatge: Parmesà :lol2:
Spoiler:
Cuando los demás planifican una actividad o evento saben que nada está completo si no estás tú. Un poco de ti está bien, pero un MUCHO de ti está genial. Por mucho o muy poco que contribuyas, todo el mundo estará rayando la felicidad sabiendo que estás ahí.

I com que he d'anar a dinar, després faré el test dels colors i buscaré un nou sistema!
They're supposed to be, you blithering idiot! Now go and do something constructive. Find Peeves! ...Yes, Peeves... Haven't you been complaining about him for a quarter of a century?

La Crida d'Avalon
http://www.harrypottercat.cat/mostra.php?titol=824

Avatar de l’usuari
marta_ginny
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 443
Membre des de: ds. jul. 14, 2007 1:00 pm
Rang: Ravenpuff
Ubicació: Asteroide B-612

Re: Calaixos i calaixets!

Entrada Autor: marta_ginny »

(continuació)

M'he adonat que també m'he deixat el del cub!

Color: m'ha tornat a sortir el blau, i quadra molt. "They seek to genuinely connect with others, and need to be understood and appreciated. Everything they do is quality-based." Quadra molt amb mi! I el que diu després encara més: "Their personal code of ethics is remarkably strong and they expect others to live honest, committed lives as well. [...] Blues are dependable, thoughtful, and analytical; but can also be self-righteous, worry-prone, and moody." Soc molt estricta amb mi mateixa en general, però sobretot pel que fa al meu codi moral, i no sé gestionar gaire bé quan no arribo a les meves pròpies expectatives... i tot i que no soc tan estricta amb els altres com amb mi mateixa, també ho soc, i els valors ètics són molt importants per a mi, encara que sé que no tothom tindrà els mateixos (però tinguin els que tinguin, m'agrada que tothom sigui conseqüent amb els seus).

Secrets del cub
Cub: petit i de fusta, al mig d'un desert gran.
Escala: no està recolzada al cub, és molt gran i està una mica a l'esquerra. També és de fusta, i hi pujaria.
Cavall: a la dreta del cub, marró fosc amb una taca blanca a la cara. No m'hi acostaria.
Tempesta: no directament a sobre, però és molt gran i s'acosta. No sé si és passatgera...
Flors: de fons, moltes en un prat, petites i de colors.


NOU SISTEMA!

DISC personality report
En aquest test et presenten grups de quatre afirmacions, entre les quals has de triar la que s'acosta més a la teva personalitat i la que se n'allunya més. Quan acabes, et dona els percentatges dels quatre factors DISC: Dominància, Influència, Estabilitat i (Compliment? Consciència?) (Compliance, Steadiness, Dominance, Influence). Bàsicament et diu el factor que domina en la teva conducta.

Aquí teniu el test, i aquí teniu una explicació en castellà per si algú ho prefereix a l'anglès!


Pel que fa al meu resultat m'han sortit els següents percentatges:
Compliance 38%
Steadiness 34%
Dominance 18%
Influence 11%

I diu el següent:
You are conscientious, diligent and pay attention to detail. You constantly strive for accuracy and high standards. You have an inner drive to be systematic and precise in all that you do. You are a natural choice for work that requires attention to detail and accuracy.

Jo crec que és encertat però limitat. A veure què us surt a la resta!
They're supposed to be, you blithering idiot! Now go and do something constructive. Find Peeves! ...Yes, Peeves... Haven't you been complaining about him for a quarter of a century?

La Crida d'Avalon
http://www.harrypottercat.cat/mostra.php?titol=824

Avatar de l’usuari
Agatha Black
Membre del Wizengamot
Membre del Wizengamot
Entrades: 662
Membre des de: dt. jul. 01, 2008 3:40 pm
Rang: Gryffindor. Res més a afegir.

Re: Calaixos i calaixets!

Entrada Autor: Agatha Black »

Ok, comento ràpidament algunes coses...

Mercè:
Gryffindor primary i Ravenclaw secondary. M'ho esperava i m'agrada molt <3 Tot i que suposo que em considero Ravenclaw, sempre ha estat per raons més 'alternatives' que la racionalitat i la intel·ligència en si. No sé, m'encanta el que m'ha sortit *-* De primary m'ha sortit Ravenclaw i Hufflepuff en aquest ordre, i de Secondary, Gryffindor i Hufflepuff.
El que dius al principi no és mateix que dius al final, crec que t'has liat :mrgreen:

Unapersona:
Em sembla que ja tinc què soc: Gryffindor primari modelant Ravenclaw i Hufflepuff secundari modelant Slytherin.
Apa, aquí! De les quatre residències! :ballar: Pot ser, pot ser, però la teva recidècia principal és un maldecap de treure, a partir d'aquí!

El del cub:

He de dir que crec que per mi no funciona gaire, perquè m'identifico amb molt poques coses... a veure, comencem:

- El cub és de la mida d'una pilota de futbol, més a menys, fet de plàstic i de color blau. És petit en comparació del desert, és clar, i no només m'hi he acostat sinó que l'he agafat i tot i durant la resta del "somni" el tenia a les mans.
--> No crec que m'identifiqui gaire... si em representés a mi seria enorme i estaria fet de diamants :lol2:
- L'escala és d'una mida normal (a escala meva, per pujar-hi jo, d'uns 2 metres en total) i és de fustes i cordes (o sigui que les fustes estan lligades) i no està recolzat al cub. Sí que hi pujaria.
--> Mmmm, okay, és com una mica neutre, aquí, suposo que vol dir que els meus amics i jo som propers, però diferents i no depenem els uns dels altres...? Okay, suposo.
- El cavall és molt gran i robust, salvatge i tot negre, no està lligat ni porta sella per muntar-lo. Venia de lluny, galopant, però en uns segons és allà mateix amb mi (agafant el cub) i l'escala. Sí que m'hi aproparia, de fet se m'ha acostat ell i l'he acariciat.
--> Això suposo que és el més acurat de tot (no em posaré a explicar-ho, però és una bonica metàfora de la meva relació)
- La tempesta és gran i ha vingut per darrere, així que es mou i se'n va anant per davant.
--> Això voldria di que tinc unorme problema i que vindrà i passarà? No sé, sempre m'he trobat amb coses durant la vida, però van i venen, els problemes, no sé.
- Les flors. Les flors no m'hi lligaven gens en el desert i no les sabia veure (ni quantes, ni de quin color ni res de res).
--> Hahaha, diu "Si és difícil imaginar flors en un desert, probablement no vulguis tenir fills." Vale, molt bé, aquí m'has pillat a la perfecció.

DISC:
M'han sortit els següent percentatges:
Imatge

Explicació: You have a strong inner motivation to influence people and circumstances. You thrive on competitive situations and challenging assignments. The stresses and pressures of everyday work and life are unlikely to reduce your effectiveness and enthusiasm.

Està força bé, suposo, tot i que em sobta la diferència tan gran entre "dominance" i la resta. Però ja em solen passar aquestes coses així que suposo que és acurat! :)


I ara en proposo un jo! TEST DELS QUATRE TEMPERAMENTS

El va compartir amb mi un company de feina. Els noms sonen una mica terrorífics, però mireu de no fer-ne gaire cas! :riure:

Aquesta distribució és molt antiga (prové de l'antiga Grècia) i divideix la gent en quatre personalitats, que estan relacionades líquids corporals: Sanguini (sang), Colèric (bilis groga), Menlancòlic (bilis negra) i Flegmàtic (flema). Sí, és una mica asquerós :think:

Copio directament unes explicacions que em semblen ràpides d'entendre (com podreu entendre, com que aquest rotllo s'estudia en psicologia des de l'antiga grècia, es pot posar complicat de nassos).

Sanguini:
El temperament sanguin s'anomena així perquè segons la teoria dels humors és propi de persones on predomina la sang. La sang es relacionava amb l'element clàssic de l'aire, i per tant hereta els seus trets de ser "calent" i "humit", que es tradueix en un caràcter de passions fortes ("calentes") però volàtils. Les persones sanguínies busquen l'hedonisme i portar-se bé amb la resta, malgrat la seva inconstància. Tenen un caràcter que combina l'extroversió i l'escàs neuroticisme, tenen capacitat de deixar-se influir pels altres i saben adaptar-se al canvi i evitar conflictes. Per això són persones que treballen bé en equip i en educació es beneficien de l'aprenentatge cooperatiu o ensenyament entre iguals.

Colèric:
El temperament colèric prové de l'element del foc, o sigui a la calor i a la sequedat: passions extremes i duradores, que poden ser devastadores si van acompanyades d'agressivitat. Les persones amb un fort lideratge tenen un caràcter colèric, ja que saben gestionar les altres persones i les seves necessitats psicològiques. Sovint són éssers amb un fort idealisme. Els colèrics són tendents a una forta activitat però baixos interessos socials. Tenen una gran capacitat directiva i lligada a la productivitat. En els conflictes, tendeixen a portar les coses al límit i intentar buscar sempre la victòria, entrant en un estat d'ànim negatiu quan perden. Es estaca d'ells la capacitat de disciplina, el sentit pràctic i la visió anticipatòria.

Melancòlic
El temperament melancòlic es lliga a la bilis negra i a l'element de la terra, és a dir, a allò fred i sec, que es tradueix en un caràcter amb tendència al pessimisme i les emocions sostingudes en el temps, a la introversió i la solitud. Sovint les persones melancòliques són altament perfeccionistes, fet que les pot portar a ser molt creatives i productives o bé a la paràlisi per l'excés d'autoexigència. Tenen una alta capacitat de reconèixer la bellesa i experimentar el sublim, per això aquests individus són freqüents entre els artistes. Per rendir i no perdre's, però, necessiten un pla detallat amb perspectives de plenitud.

Flegmàtic
El temperament flegmàtic és humit i fred com l'aigua de la qual prové; és propi de persones que no s'alteren fàcilment, que mediten les seves reaccions i són constants en les seves accions, coherents amb els seus valors i amb afecte per relacions duradores. Es mouen per la racionalitat i no les emocions o l'espontaneïtat. Tendeixen a una resposta dèbil o passiva davant les agressions. Tenen una gran capacitat de donar suport als altres i destaquen per la seva humilitat o desig de no cridar l'atenció, de fer feina no evident però necessària en una tasca comuna.


Com us podeu imaginar, hi ha molts tests, us deixo el que jo trobo més encertat, perquè dona puntuacions de tots quatre temperaments (i és que és motl normal fluctuar entre dos temperaments):

https://openpsychometrics.org/tests/O4TS/

Jo, depenent del test que he fet, he sortit colèrica o sanguínia. Suposo que és perquè són els meus dos principals, tot i que penso que el colèric és més fort. en aquest test m'ha sortit:
- Colèric: 14 punts
- Sanguini: 12 punts
- Melancòlic: 9 punts
- Flegmàtic: 9 punts

Ja em direu què us sembla!
Imatge

Avatar de l’usuari
Mercè Granger
Alumne/a de 4t
Alumne/a de 4t
Entrades: 119
Membre des de: dv. oct. 25, 2013 10:47 pm

Re: Calaixos i calaixets!

Entrada Autor: Mercè Granger »

Tenia un post super maco i ben explicat i s'ha esborrat tot el sistema :no :enfadat :deumeu


El que dius al principi no és mateix que dius al final, crec que t'has liat :mrgreen:
Efectivament xd Volia dir, m'ha sortit primary, en aquest ordre: Gryffindor - Ravenclaw - Hufflepuff; secondary: Ravenclaw - Gryffindor - Hufflepuff. Tot i pel que diueu sempre en surten tres, oi?

Disc

Imatge
You are responsive to challenges in a practical, realistic and enthusiastic manner.
You are a fact orientated person capable of providing help based on solid information. You are assertive, self-sufficient and individualistic. People are likely to perceive you as being rational and creative at the same time.
Suposo que una mica si que fa per mi però no m'acabo de sentir identificada del tot :eh: Però ja m'està bé!

TEST DELS QUATRE TEMPERAMENTS

M'ha sortit empat entre sanguini i melancòlic. Tot i que m'ha sortit la mateixa puntuació; el test ha marcat el meu temperament com sanguini; però diria que és al contrari (igualats però lleu inclinació cap a melancòlic).

Colèric
4
Melancòlic
18
Sanguini
18
Flegmàtic
9

NOU SISTEMA: alineació moral

Primer en volia posar un altre, però m'he fet un cacau enorme (bàsicament perquè tot i que està basat en una saga quasi tota la informació l'havia d'inventar jo xd). I he trobat aquest que trobo que és prou interessant. El proposa el joc Dungeons & Dragons, i tot que no hi he jugat en ma vida, ja coneixia el sistema. Mesura la teva alienació moral mitjançant aquesta taula:

Imatge

Principalment, mesura per què fas les coses (guiat per l'altruisme o l'egoisme) (good, neutral o evil); i com les fas (respectant les lleis o no) (lawful, neutral o chaotic). Vamos, com el de residències primàries i secundàries xd Si m'estic gronxant m'ho dieu.

Lawful good: Acostuma a actuar amb compassió i sempre amb honor i sentit del deure, tot i que sovint es penedirà d’haver fet qualsevol acció que contradigui el seu codi moral; fins i tot si reconeixen aquesta acció com a bona. Sempre actua d'acord a les lleis establertes.

Neutral Good: Actua normalment de forma altruista, sense tenir en compte els preceptes legals com ara regles o tradicions. No té problemes per cooperar amb funcionaris legals, però no es sent identificant amb ells. En cas que fer les coses correctes requereixi trencar les regles, no pateixen el mateix conflicte interior que tindria l'anterior tipus.

Chaotic Good: Fa allò que és necessari per cultivar el bé, però menysprea les organitzacions burocràtiques i regles. Posa un gran valor a la llibertat personal, no només la seva, sinó també la dels altres. Solen tenir la intenció de fer les coses ben fetes, però els seus mètodes són generalment desorganitzats i sovint desvinculats de la resta de la societat.

Lawful Neutral: Creu fortament en conceptes lícits com l'honor, l'ordre, les regles i la tradició, però sovint segueix un codi personal o un establert per una autoritat benèvola.

True Neutral: Neutre en ambdós eixos i tendeix a no sentir cap lleieltat en especial o a buscar activament el seu equilibri.

Chaotic Neutral: És un individualista que segueix el seu propi cor i generalment fa trontollar les regles i les tradicions. Tot i que promouen els ideals de llibertat, la seva és la vertadera prefència; fluctuen entre el bé i el mal segons conveniència.

Lawful Evil: Actua metòdicament com vol sense tenir en compte qui fa mal. Li preocupa la tradició, la lleialtat i l’ordre, però no per la llibertat, la dignitat o la vida. Juga per les regles, però sense pietat ni compassió. Es troba còmode en una jerarquia i li agradaria governar, però està disposat a servir. Li molesta trencar lleis o promeses.

Neutral Evil: És típicament egoista i no té cap de lleieltat. No té cap tipus de remordiment quan se tracta de perjudicar als altres per obtenir el que von, però tampoc mourà un dit si no és en benifici propi.

Chaotic Evil Acostuma a no tenir cap respecte per les regles, la vida de les altres persones, ni res més que els propis desitjos. Normalment són egoistes i cruels. Valoren la seva llibertat, però no tenen gaire en compte en la vida o la llibertat d’altres persones. No funcionen bé en grups perquè no toleren rebre ordres.

Està bastant copiat de la wikipedia però suposo que s'entèn bé. Us deixo més webs (al nom de cada tipus també hi ha un link que porta a unes descripcions bastant detallades) per si voleu més informació:
https://geekandsundry.com/from-lawful-g ... ent-chart/
https://www.quora.com/What-characters-f ... pes-in-D-D
https://en.wikipedia.org/wiki/Alignment ... 6_Dragons)
https://www.reddit.com/r/DnDBehindTheSc ... ide_to_dd/

Sé que segurament tots estarem entre good i neutral; no és el sistema més adequat per persones reals, però a veure si us agrada! I si descobrim algun evil perdut :celles:

Us deixo dos tests: el de buzzfeed (més curtet) i easydamus (més llarg, puntuació de cada cosa).

Segons buzzfeed, sóc chaoticl good; que era el que havia pensat inicialment. Segons l'altre, sóc neutral good.
Spoiler:
You Are:

Neutral Good


Neutral Good- A neutral good character does the best that a good person can do. He is devoted to helping others. He works with kings and magistrates but does not feel beholden to them. Neutral good is the best alignment you can be because it means doing what is good without bias for or against order. However, neutral good can be a dangerous alignment because when it advances mediocrity by limiting the actions of the truly capable.

Detailed Results:

Alignment:
Lawful Good ----- XXXXXXXXXXXXXXXXX (17)
Neutral Good ---- XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX (23)
Chaotic Good ---- XXXXXXXXXXXXXXXXXX (18)
Lawful Neutral -- XXXXXXXXXXXXXXXX (16)
True Neutral ---- XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX (22)
Chaotic Neutral - XXXXXXXXXXXXXXXXX (17)
Lawful Evil ----- XXXXXX (6)
Neutral Evil ---- XXXXXXXXXXXX (12)
Chaotic Evil ---- XXXXXXX (7)

Law & Chaos:
Law ----- XXXXX (5)
Neutral - XXXXXXXXXXX (11)
Chaos --- XXXXXX (6)

Good & Evil:
Good ---- XXXXXXXXXXXX (12)
Neutral - XXXXXXXXXXX (11)
Evil ---- X (1)
Com ara es torni a esborrar tot rodarán cabezas :imperio: .
"We've all got both light and dark inside us. What matters is the part we choose to act on...that's who we really are"
Imatge

Respon