Div. de tema:Biblia

Temes relacionats amb altres autors, llibres i sagues. Recordeu que per parlar de Harry Potter ja tenim l'altre fòrum!
Regles del fòrum
Recordeu-vos d'escriure com a mínim 4 línies.
Recordeu-vos d'argumentar les coses sempre que pugueu.
Totes les Normes del fòrum
Respon
Avatar de l’usuari
Sdaraniel
Alumne/a de 4t
Alumne/a de 4t
Entrades: 109
Membre des de: dv. maig 04, 2007 8:20 pm
Rang: Nena innocent
Ubicació: Fins ara Betlan, però ara ja BARCELONA
Contacta:

Entrada Autor: Sdaraniel »

Lucas ha escrit:Bé, jo desrecomane Biblia, l'àntic testament, el nou, els evangelis... tot.
La veritat és que del que parle perquè no l'he llegida (millor per la meva salut mental...).
No té cap fonament científic ni llògic, està totalment desfasada. Potser s'hauria d'actualitzar i treure totes les mentides...
Ay, no merda! que llavors ens quedaríem sols amb la tapa... (després de borrar el nom...)
De ninot indultat disaria el evangeli de Judes i tansols perque está privit per la "santa mare esglesia"
Estàs com una cabra... no crec que a ningú més se li acudeixi de desrecomanar la biblia... ojo amb la inquisició!! :P :P
"Un conte de fades"

Sdage65: (Ge65 i jo)
"L'esperat final" ENS DIRAN PAGESOS, ENS DIRAN CAMPEROLS, PERÒ MAI FILLS DE P... PERQUÈ NO SOM ESPANYOLS

http://semqhpc.foroespana.com/index.htm

Avatar de l’usuari
Solysg
President/a de la Confederació Internacional
President/a de la Confederació Internacional
Entrades: 544
Membre des de: dg. oct. 17, 2004 2:00 am
Rang: cosi del cosi
Ubicació: entre l'estupidesa i la depressio

Entrada Autor: Solysg »

Sdaraniel ha escrit:
Lucas ha escrit:Bé, jo desrecomane Biblia, l'àntic testament, el nou, els evangelis... tot.
La veritat és que del que parle perquè no l'he llegida (millor per la meva salut mental...).
No té cap fonament científic ni llògic, està totalment desfasada. Potser s'hauria d'actualitzar i treure totes les mentides...
Ay, no merda! que llavors ens quedaríem sols amb la tapa... (després de borrar el nom...)
De ninot indultat disaria el evangeli de Judes i tansols perque está privit per la "santa mare esglesia"
Estàs com una cabra... no crec que a ningú més se li acudeixi de desrecomanar la biblia... ojo amb la inquisició!! :P :P
.. ara aqui ha de venir el creient i fotre el rotllo, no? gracies per deixarme el paper a mi...

Pos eso que la biblia son mites i no realitat per que si no defensaria coses com l'incest (Es cert) que s'han d'interpretar

tipus el coneixement mata com demostra el mite primer

D'altra banda si es una gran burrada (hi ha gent uqe creu que el nou testament va ocorrer de veritat ( lo de multiplicar pans i peixos) per aixo de la paranoia de que jesus era un mag amb superpoders nivell 99

Pero vaja si voleu ser feliços sigueu ateus (agnostics no crec que valgi) per que els catolics son idiotes...
Imatge

Avatar de l’usuari
Enllunada
Treballador/a de la conselleria
Treballador/a de la conselleria
Entrades: 388
Membre des de: dc. feb. 22, 2006 3:44 pm
Ubicació: (Happy)Cargolàndia!

Re: Desrecomancions de llibres

Entrada Autor: Enllunada »

Eh, o sigui, que fort que ho trobo :eh:
Com pots dir que [s]tots[/s] els creients són idiotes? No ho entenc. Que tu siguis ateu no vol dir que la teva manera de pensar sigui la millor del món, eh?
D'altra banda si es una gran burrada (hi ha gent uqe creu que el nou testament va ocorrer de veritat ( lo de multiplicar pans i peixos) per aixo de la paranoia de que jesus era un mag amb superpoders nivell 99
Cof, cof. Tothom té dret a creure en el que vulgui sense ser jutjat per a tal..
ARA (més que mai) I SEMPRE: ACCLE!

Avatar de l’usuari
Solysg
President/a de la Confederació Internacional
President/a de la Confederació Internacional
Entrades: 544
Membre des de: dg. oct. 17, 2004 2:00 am
Rang: cosi del cosi
Ubicació: entre l'estupidesa i la depressio

Re: Desrecomancions de llibres

Entrada Autor: Solysg »

...CRec que ens hem desviat del tema
Enllunada ha escrit:Eh, o sigui, que fort que ho trobo :eh:
Com pots dir que [s]tots[/s] els creients són idiotes? No ho entenc. Que tu siguis ateu no vol dir que la teva manera de pensar sigui la millor del món, eh?..
... Ja.. Dic el creients de Religions (llevem Monesvol) accepten una moralitat determinada si un vol creure en deu per exemple catolic no questionare , pero si un accepta una moralitat imposada dons que el considerare idiota (Es pren com a idiota algu que es un robot o algu que no es capaç encara de predre les seves propies desicions (prenguis nen, home assustat etc.)
Diferencia entre moralitat i moralitat imposada
Ex.Moralitat: Crec Matar no esta be ,per la llei :Si jo no mato no em mataran
Ex: de moralitat imposada: Matar esta malament per que deu ho diu sense cap altre raonament
Enllunada ha escrit:
D'altra banda si es una gran burrada (hi ha gent uqe creu que el nou testament va ocorrer de veritat ( lo de multiplicar pans i peixos) per aixo de la paranoia de que jesus era un mag amb superpoders nivell 99
Cof, cof. Tothom té dret a creure en el que vulgui sense ser jutjat per a tal..
...Jo criticava la gent que malinterpreta la biblia...

PD: Jo no he dit en cap moment que soc ateu ( ni agnostic) (aixo vol dir que no ho soc)
Imatge

Avatar de l’usuari
HpConan
1r Orde de Merlí
1r Orde de Merlí
Entrades: 1362
Membre des de: dv. maig 23, 2003 2:00 am

Re: Div. de tema:Biblia

Entrada Autor: HpConan »

Lucas ha escrit:Bé, jo desrecomane Biblia, l'àntic testament, el nou, els evangelis... tot.
La veritat és que del que parle perquè no l'he llegida (millor per la meva salut mental...).
No té cap fonament científic ni llògic, està totalment desfasada. Potser s'hauria d'actualitzar i treure totes les mentides...
Ay, no merda! que llavors ens quedaríem sols amb la tapa... (després de borrar el nom...)
De ninot indultat disaria el evangeli de Judes i tansols perque está privit per la "santa mare esglesia"
Mmm... una cosa és no creure-hi, i l'altra és "desrecomanar-la".

Perquè ja m'explicaràs quin fonament científic té que les escombres volin i hi hagi gent que jugui a quidditch, i bé que llegim els Hp. :ballar:

La Bíblia, al meu parer, és un llibre de mitologia més. Que ha tingut més transcendència, cert. Però mitologia al cap i a la fi.

A més a més, actualment ja no es "creu" el que diu la Bíblia. És a dir, el que diu la Bíblia són simbolismes, són morals. No són fets històrics, i més d'un creient et dirà això mateix.
D'acord, hi ha gent força tancada que encara es pensa que Moisès (era Moisès? XD) va obrir pel mig les aigües del Mar Roig... Però aquesta mentalitat està evolucionant i està anant en direcció al que és: un llibre de morals, símbols i doctrines de les que n'has de prendre l'essència, no les paraules.

I això s'ha de respectar, vulguis o no.

Jo sóc ateu, convençudament i completament, però això no em dóna dret a desvirtuar ni insultar res ni ningú.

La veritat és que un cop em vaig començar a llegir la Bíblia (que bèstia que sóc XD), així, a pal sec... Però em vaig pedre amb els fills d'Abraham, crec. O una cosa semblant. :roll:
Harry Potter no era un noi normal per moltes raons. Per començar, perquè l'època de l'any que menys li agradava eren les vacances d'estiu. Després, perquè tenia moltes ganes de fer els deures. A més, era bruixot.

Avatar de l’usuari
Solysg
President/a de la Confederació Internacional
President/a de la Confederació Internacional
Entrades: 544
Membre des de: dg. oct. 17, 2004 2:00 am
Rang: cosi del cosi
Ubicació: entre l'estupidesa i la depressio

Re: Div. de tema:Biblia

Entrada Autor: Solysg »

nye...el problema es que teoricament ,hi ha certs moviments envessats a tocar la moral(agafar-se en el sentit :deprimir a la gent) per intentar fer que tot copii la biblia , agafis disseny inteligent o teoria creaccionista com a exemple .

Vaja que la biblia es un llibre de fabules que alguns han entess i altres els segueixen al peu de la lletra .
Es un llibre un poc entretingut(i els quatre genets del apocalipsi,... ) excepte el primer capitol a partir del versicle nosequansts on explicava les generacions entre cain i no se quin dels descendents
Imatge

Avatar de l’usuari
Eric Ardan
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 285
Membre des de: dg. març 20, 2005 8:52 pm
Nom: Siminitri
Rang: Martell d'heretges
Ubicació: Brave New World
Contacta:

Re: Div. de tema:Biblia

Entrada Autor: Eric Ardan »

És un tros mític de la Bíblia!
Spoiler:

Quan Adam tenia cent trenta anys va tenir un fill semblant a ell i li va posar el nom de Set. 4 Després del naixement de Set, Adam encara va viure vuit-cents anys i tingué fills i filles. 5 Adam morí a l'edat de nou-cents trenta anys.
6 Set tenia cent cinc anys quan va engendrar Enoix. 7 Després del naixement d'Enoix, Set encara va viure vuit-cents set anys i tingué fills i filles. 8 Set morí a l'edat de nou-cents dotze anys.
9 Enoix tenia noranta anys quan va engendrar Quenan. 10 Després del naixement de Quenan, Enoix encara va viure vuit-cents quinze anys i tingué fills i filles. 11 Enoix morí a l'edat de nou-cents cinc anys.
12 Quenan tenia setanta anys quan va engendrar Mahalalel. 13 Després del naixement de Mahalalel, Quenan encara va viure vuit-cents quaranta anys i tingué fills i filles. 14 Quenan morí a l'edat de nou-cents deu anys.
15 Mahalalel tenia seixanta-cinc anys quan va engendrar Jèred. 16 Després del naixement de Jèred, Mahalalel encara va viure vuit-cents trenta anys i tingué fills i filles. 17 Mahalalel morí a l'edat de vuit-cents noranta-cinc anys.
18 Jèred tenia cent seixanta-dos anys quan va engendrar Henoc. 19 Després del naixement d'Henoc, Jèred encara va viure vuit-cents anys i tingué fills i filles. 20 Jèred morí a l'edat de nou-cents seixanta-dos anys.
21 Henoc tenia seixanta-cinc anys quan va engendrar Matusalem. 22 Després del naixement de Matusalem, Henoc encara va viure tres-cents anys i tingué fills i filles. Henoc seguia els camins de Déu. 23 Va viure fins a l'edat de tres-cents seixanta-cinc anys, 24 i seguí els camins de Déu. Va desaparèixer, perquè Déu se'l va endur.
25 Matusalem tenia cent vuitanta-set anys quan va engendrar Lèmec. 26 Després del naixement de Lèmec, Matusalem encara va viure set-cents vuitanta-dos anys i tingué fills i filles. 27 Matusalem morí a l'edat de nou-cents seixanta-nou anys.
28 Lèmec tenia cent vuitanta-dos anys quan va tenir un fill, 29 i li posà Noè, perquè deia: «Aquest ens alleujarà del nostre treball i de les nostres fatigues en el conreu de la terra que el Senyor ha maleït.»
30 Després del naixement de Noè, Lèmec encara va viure cinc-cents noranta-cinc anys i tingué fills i filles. 31 Lèmec morí a l'edat de set-cents setanta-set anys.
32 Noè ja tenia cinc-cents anys quan va engendrar Sem, Cam i Jàfet.

És gràcies a aquesta correlació de personal que els savis de l'Edat Mitjana van calcular que Adam va aparèixer sobre la Terra al voltant de l'any 4000 aC... i encara alguns tronats -testimonis de jehovà i succedanis- s'ho creuen de puntetes. Lo bo és que segons aquesta cronologia el gran diluvi de l'Arca de Noé hauria passat al voltant de l'any 2000 aC -mil anys abans havia aparegut la primera piràmide a Egipte
(Parodiat fins a la sacietat pel Woody Allen)

Ara posaria un parell de vídeos de Family Guy, però sembla que estan desapareixent del Youtube...

Avatar de l’usuari
kumi
Alumne/a de 2n
Alumne/a de 2n
Entrades: 64
Membre des de: dt. nov. 22, 2005 7:26 pm
Ubicació: Sunnydale

Re: Div. de tema:Biblia

Entrada Autor: kumi »

Deixant de banda les creences personals de cadascú, la Biblia des del punt de vista purament literari és un gran llibre! Simplement, no te l'has de llegir pensant en si és cert o no, sinó per descobrir una història més, amb uns personatges determintas.

Si a partir de llegir-la, algú li vol donar una interpretació més religiosa o no, és decisió de cadascú.
Creció con su sueño y un día le dijo: Acabo de verte y ya sé que nací pa' casarme contigo. Abrázame fuerte, que no pueda respirar, que tengo miedo de que un día ya no quieras bailar conmigo... nunca más

Avatar de l’usuari
Marta Potter Weasley
Alumne/a de 6è
Alumne/a de 6è
Entrades: 249
Membre des de: dg. jul. 12, 2009 8:57 pm
Nom: Marta
Rang: Futura dona del Daniel Faraday
Ubicació: Al cau!

Re: Div. de tema:Biblia

Entrada Autor: Marta Potter Weasley »

No m'he llegit la biblia, per tant, no puc criticar-la massa, però si que puc opinar sobre les creences, sobre l'esglesia, i aquí hi tinc molt a criticar... uff!
Per començar, no sé qui ha dit que ens llegim Harry Potter que tampoc es basa en res científic, que hi ha màgia i les escombres volen, això és totalment diferent, ningú pretén que ens creguem res d'això! una cosa és fantasia i l'altre religió. (encara que jo no se què em creuria abans, que existeix Hogwarts i tot això o que existeix un ésser superior, i en cas que existeixi, quines possiblitats tindriem d'endevinar qui és? perquè Jesús?)

Bé, això és un altre tema... jo volia comentar el comentari del principi, jo reconec que potser penso una mica així, bastant, però tinc respecte per als creients i per això mai hagués posat això.. el que ja no tinc tant respecte és per l'esglesia, que una cosa és ser creient i l'altre el que fa l'església catòlica, no em puc creure que vagin encara en contra del condó, en contra del divorci, i dels homosexuals, i de l'abortament! i a més intenten menjar el coco als altres perquè creguin el mateix.

Per cert estic bastant d'acord amb el/la solysg, de la moralitat imposada, que cadascú s'ha de crear l'opinió, no te l'ha de crear la teva religió.

Suposo que heu notat que sóc atea, atea convensuda! (molt convensuda)
PÀGINES ARRANCADES!! amb l'anna_lovegood

Nova fic en solitari: Escarabats

Petons de:
Marta Potter Weasley

Avatar de l’usuari
lunalovegood
Alumne/a de 6è
Alumne/a de 6è
Entrades: 248
Membre des de: dl. nov. 21, 2005 9:03 pm
Ubicació: a la sala comuna (em toca d ravenclaw, no?) fent el mandra i am el cap a la lluna...

Re: Div. de tema:Biblia

Entrada Autor: lunalovegood »

A veure, per sobre de tot, la bíblia és un llibre (el llibre més llegit i traduït en més llengües del món, per ser més exactes, encara que per darrere HP va creixent, XD). Tan sols un llibre. Vull dir, que en cap moment obliga a ningú a fer res, simplement explica, narra històries, tradicions i creences. Certes o falses? Aquí que cadascú trii, però òbviament, s'ha de saber que la bíblia que ens ha arribat està molt retocada i canviada (ja per les nombroses traduccions canvien coses importants). Com s'ha vist al llarg de la història cadascú en fa les seves pròpies lectures, segons més li convé, com passa amb tot i a tot arreu, i això és, suposo, el que ens hi predisposa malament.
Com molt bé han dit, es podria considerar un bon llibre de mitologia. N'he llegit fragments (digueu-me friki, masoquista o el que vulgueu) i és interessant, encara que, òbviament, tenint en compte l'edat que tenen els escrits, la lectura es fa una mica pesada. La veritat és que jo sí que us recomano, independentment de les vostres creences, que algun dia li feu una ullada. :wink:

el tema de l'església és una altra cosa... que ja comentaré un altre dia! :wink:
-Però aquest jugador corpulent de Hufflepuff li pren la bomba, no recordo com se diu, em sembla que Bibble... No, Buggins
-Es diu Cadwaller! -exclamà la professora McGonagall al costat de la Luna

Avatar de l’usuari
Porcupintí-na
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 288
Membre des de: dl. juny 29, 2009 9:02 pm
Nom: Maria
Ubicació: Mussoleria

Re: Div. de tema:Biblia

Entrada Autor: Porcupintí-na »

Ja us dono per avançat que jo no crec en res que no es pugui demostrar científicament, però tot i així respecto molt totes les diversitats culturals en el nostre món. M'agradaria deixar clar el que jo penso de la Bíblia, si més no remarcar que crec que cadascú és lliure de veure-hi el que hi vulgui, religiosament o fantasiosament.
En la meva opinió, la Bíblia és un gran llibre, que va just abans de HP(xD) com a més venut del món, i és molt ric en lletres, s'hauria de llegir com a cultura general, per molt atea que pugui ser una persona.

Però tot i pensar així, tampoc no consento, com diu la Marta Potter, que l'església del Papa ho representi com li doni la gana, i prohibeixi els condons (que en els temps del "principi" no existien), el divorci, l'avortament i els homosexuals.

Així que no se'm malinterpreti, penso que està molt bé que cadascú pensi el que vulgui.


Maria
"-Escolta, ¿Per què li dius Porc, al mussol?- va preguntar el Harry al Ron.
-Perquè el meu germà és burro-va dir la Ginny- En realitat es diu Porcupintí."

QUINA NIT TAN JOIOSA, LA D'AVUI!

Avatar de l’usuari
Marta Potter Weasley
Alumne/a de 6è
Alumne/a de 6è
Entrades: 249
Membre des de: dg. jul. 12, 2009 8:57 pm
Nom: Marta
Rang: Futura dona del Daniel Faraday
Ubicació: Al cau!

Re: Div. de tema:Biblia

Entrada Autor: Marta Potter Weasley »

Tens raó lunalovegood, m'he desviat una mica del tema, la bíblia no s'ha de confondre amb l'esglesia i les seves opinions/farses/sectes (des del meu punt de vista), però és que no puc opinar massa la bíblia, com ja he dit, i aprofito qualsvol ocasió per a criticar l'església, xD L'església, no els creients,( si algú se sent identificat amb l'església que no pateixi, eh?, que tampoc li tiraré pedres, XD)

Per cert, potser el cometari d'abans ha qedat una mica fort, no era la meva intenció, jo respecto el que cadascú pugui pensar, que quedi clar. I per molt que digueu que la bíblia és tan sols un llibre, que per coltura s'hauria de llegir, no me'l penso llegir. Respecto que la gent faci el que vulgui, no estic contra els creients, però jo no penso fer res que tingui relació amb la religió.
PÀGINES ARRANCADES!! amb l'anna_lovegood

Nova fic en solitari: Escarabats

Petons de:
Marta Potter Weasley

Respon