Els pilars de la terra - Ken Follet

Temes relacionats amb altres autors, llibres i sagues. Recordeu que per parlar de Harry Potter ja tenim l'altre fòrum!
Regles del fòrum
Recordeu-vos d'escriure com a mínim 4 línies.
Recordeu-vos d'argumentar les coses sempre que pugueu.
Totes les Normes del fòrum
Avatar de l’usuari
Enllunada
Treballador/a de la conselleria
Treballador/a de la conselleria
Entrades: 388
Membre des de: dc. feb. 22, 2006 3:44 pm
Ubicació: (Happy)Cargolàndia!

Els pilars de la terra - Ken Follet

Entrada Autor: Enllunada »

Els pilars de la terra, de Ken Follet. M'encantaaa *.*
M'el vaig llegir en un mes i algo, a l'estiu.
Em vaig emocionar i tot (no vaig plorar ni pel paddie xD).. L'ambientació així medieval és genial, i..
Spoiler:
sort que al final és mor (H) xD
Enllunada l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. set. 27, 2007 7:20 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
ARA (més que mai) I SEMPRE: ACCLE!

Avatar de l’usuari
Clara_Forcat
M.A.G
M.A.G
Entrades: 307
Membre des de: dj. ago. 07, 2003 7:00 am

Entrada Autor: Clara_Forcat »

Jo m'el vaig llegir i em va agradar molt. És força entretingut i no s'em va fer gens llarg ja que sempre hi ha alguna intriga que et fa continuar llegint. El principi de tot potser és el més pesat però això ja acostuma a passar amb els llibres.
I rebuscat si que ho és una mica ja que hi ha moltes històries paral·leles i molts personatges però aquesta és la gràcia del llibre. A més també hi surten fets reals de l'època en què passa la història.
El recomano a tots aquells que encara no us l'hagueu llegit. :wink:

Avatar de l’usuari
Hagrid
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 28
Membre des de: dj. set. 29, 2005 7:54 pm

Entrada Autor: Hagrid »

Oooh! Moolt boo!! Me l'he llegit ja 2 vegades, i aixo que es un totxo...
Recomanat als qui us agradi la història (tot i que es una novel.la, pero aprens molt sobre els costums i la manera de viure de la gent en l'època medieval)
Ja que hi som...Personatge preferit: El prior Philip. M'encanta com se les manega per sortir-se sempre amb la seva.

Avatar de l’usuari
Clara_Forcat
M.A.G
M.A.G
Entrades: 307
Membre des de: dj. ago. 07, 2003 7:00 am

Entrada Autor: Clara_Forcat »

Sí a mi el Philip m'agrada força però algunes coses que diu sobre la religió no hi estic d'acord... clar que per ser un monjo em cau força bé.
Els meus personatges preferits són la Ellen perquè m'agrada que defensi els seus principis tot i que té tota la societat en contra. I també l'Aliena ja que sap superar les adversitats per sortir endavant.
El que em fa més ràbia és el bisbe aquell que ja no recordo com es diu... comença per W xD.

Avatar de l’usuari
Roger J. Potter
President/a de la Confederació Internacional
President/a de la Confederació Internacional
Entrades: 585
Membre des de: dc. abr. 05, 2006 8:37 pm
Nom: Quisso
Rang: Agenda Oficial
Ubicació: Darrera teu

Entrada Autor: Roger J. Potter »

Bé, jo vaig tenir que aplaçar-lo pels exàmens però ara tornaré a intentar-ho...

Ara, els que ja l'heu llegit, us recoman-ho l'Esglèsia del Mar, de Ildefonso Falcones... està en català i en castellà. El tema és més o menys el mateix, la vida a la edat mitjana, també entorn la construcció d'una catedral (en aquests cas esglèsia, la de Santa Maria del Mar a Barcelona)
Col·laboreu a la nova revista d'HPCat
Doneu veu als personatges d'HP per a HPCat Ràdio
Imatge

Avatar de l’usuari
variscita
Nou/va Alumne/a
Nou/va Alumne/a
Entrades: 8
Membre des de: dt. ago. 22, 2006 6:02 pm
Ubicació: Barcelona (Catalunya)

Entrada Autor: variscita »

Jo també he votat que si perquè de fet és un dels llibres que més m'ha agradat. Els motius són tots els que heu dit: la vida a l'edat mitjana (el meu gust per la història va quedar molt satisfet!), històries que s'enllacen...a més és una novel·la de cap a peus, ja que es tracta d'una història complexa (i gens breu), amb una sèrie de personatges que evolucionen; i és clar, amb tots aquests ingredients és fàcil que ens acabi agradant!! XD
Prometo solemnement que vull fer una malifeta

Avatar de l’usuari
Hagrid
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 28
Membre des de: dj. set. 29, 2005 7:54 pm

Entrada Autor: Hagrid »

Clara_Forcat ha escrit:Sí a mi el Philip m'agrada força però algunes coses que diu sobre la religió no hi estic d'acord... clar que per ser un monjo em cau força bé.
A l'Edat Mitja, quan la gent no tenia cultura ni res i nomes es preocupava de sobreviure, la disciplina era molt important. Tot i aixo, el Philip, per ser un monjo, i a més d'aquesta època era mooolt raonable i "modern" per dir-ho d'alguna manera... :wink:
Clara_Forcat ha escrit:El que em fa més ràbia és el bisbe aquell que ja no recordo com es diu... comença per W xD.
Es diu Waleran. I és un cabró (ups, perdó pel taco) :evil:

helle
Nou/va Alumne/a
Nou/va Alumne/a
Entrades: 1
Membre des de: dc. juny 14, 2006 9:13 pm

Entrada Autor: helle »

eis!! els pilars de la terra??--> LO MILLOR mel vaig llegir el nadal passat perque mel va recomanar una amiga. I al acabr com que deia que era tant bo li vaig recomanar a dues amigues més.

Ara començaré l'esglesia del mar. m'han dit que és molt semblant. JA VEUREM...

LI RECUMANO A TOTHOM!! :)

Büsi
Nou/va Alumne/a
Nou/va Alumne/a
Entrades: 2
Membre des de: dt. juny 27, 2006 10:02 pm

Entrada Autor: Büsi »

A mi tmb em va encantar, sobretot el fet que et mostra el que pensen tots els personatges i deixa que tu decideixis qui és el més bo o dolent, també em va agradar tota la descripciò que fa sobre les ciutats en l'Edat Mitjana iles costums...
Els meus personatges preferits van ser Aliena, per aferrar-se al que volia sense permetre que ningú la persuadís i per la força que tenia per tirar endavant desres de que l'arruïnéssin i en jack perquè tmbé va lluitar fins que no va aconsequir l'amor d'Aliena.
Per cert! L'Església del Mar també està molt bé perquè tampoc és tant semblant a Pilars de la Terra ja que no parlen només de l'arquitectura, sino que també parlen de la professió de bastaix, la de soldat...
En resum que us recumano els dos llibres!! :mrgreen:

Avatar de l’usuari
Lia2
M.A.G
M.A.G
Entrades: 301
Membre des de: dl. ago. 01, 2005 7:21 pm
Ubicació: Manlleu Boira's City xD

Entrada Autor: Lia2 »

Oh, per fi! tema Pilars de la Terra :P

Al principi costa arrencar, però... no sé, amb una setmaneta me'l vaig llegir :lol: :P :mrgreen:

Doncs, per mi és... no sé com dir-ho... resposta final: em va agradar molt xD

Jo estava esperant toooot el llibre que em pengéssin el William aquell...
Y vuestros hijos morirán en la horca
:boohoo: :boohoo: :boohoo:

I per fi me'l van penjar (joj)

És que.... en tenia tantes ganes...

personatge preferit.... molts xD però la veritat és que en Phillip, com a monjo, és genial :lol:

APA SIAAUU

Laia

PD/ a mi, la veritat, personatge odiat odiat... en Waleran no em feia pas tanta ràbia... personatge horrible, ja se sap, en William Hamleigh xD i... no sé, és que són tants... ah, l'Alfred també em va fer mooolta ràbia :mrgreen:
El feminisme no ha matat mai a ningú.
El masclisme mata cada dia.

. @.@ Vosaltres!
. (----) no intenteu ser
_«( )»_ SaPoS




http://www.fotolog.com/lia_sapito ^^

Avatar de l’usuari
Clara_Forcat
M.A.G
M.A.G
Entrades: 307
Membre des de: dj. ago. 07, 2003 7:00 am

Entrada Autor: Clara_Forcat »

Lia2 ha escrit: PD/ a mi, la veritat, personatge odiat odiat... en Waleran no em feia pas tanta ràbia... personatge horrible, ja se sap, en William Hamleigh xD i... no sé, és que són tants... ah, l'Alfred també em va fer mooolta ràbia :mrgreen:
Si l'Alfred també em feia ràbia però com que era tontet el pobre també feia una mica de pena... el William era horrible però com que tothom ja sabia que era dolent... en canvi el Warelan anava de bo i te la clavava per l'esquena i això és el que em feia més ràbia. Era un manipulador que només volia aconseguir el màxim de poder possible.

Sí Hagrid tens raó en Philip era un monjo molt modern per l'època i per això em queia bé tot però algunes idees que tenia típiques de monjo feien que no fos el meu personatge preferit. M'agradava més com pensava la Ellen ^^

Avatar de l’usuari
BAD
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 21
Membre des de: dl. des. 12, 2005 8:40 pm
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: BAD »

jeje es un llibre xulíssim que explica molt be la situació de l'época. A veure hi ha trossos que es fa pesat u reconec. Però és una gran satisfacció acavar-te aquell totxo!!!

Avatar de l’usuari
Lia2
M.A.G
M.A.G
Entrades: 301
Membre des de: dl. ago. 01, 2005 7:21 pm
Ubicació: Manlleu Boira's City xD

Entrada Autor: Lia2 »

Clara_Forcat ha escrit:
Lia2 ha escrit: PD/ a mi, la veritat, personatge odiat odiat... en Waleran no em feia pas tanta ràbia... personatge horrible, ja se sap, en William Hamleigh xD i... no sé, és que són tants... ah, l'Alfred també em va fer mooolta ràbia :mrgreen:
Si l'Alfred també em feia ràbia però com que era tontet el pobre també feia una mica de pena... el William era horrible però com que tothom ja sabia que era dolent... en canvi el Warelan anava de bo i te la clavava per l'esquena i això és el que em feia més ràbia. Era un manipulador que només volia aconseguir el màxim de poder possible.

Sí Hagrid tens raó en Philip era un monjo molt modern per l'època i per això em queia bé tot però algunes idees que tenia típiques de monjo feien que no fos el meu personatge preferit. M'agradava més com pensava la Ellen ^^
Sí, potser també l'Alfred el final em va fer pena... però només casar-se amb l'Aliena per putejar... era per escanyar-lo xD
El feminisme no ha matat mai a ningú.
El masclisme mata cada dia.

. @.@ Vosaltres!
. (----) no intenteu ser
_«( )»_ SaPoS




http://www.fotolog.com/lia_sapito ^^

Avatar de l’usuari
uri bel
Alumne/a de 3r
Alumne/a de 3r
Entrades: 76
Membre des de: dc. nov. 16, 2005 2:47 pm
Ubicació: granolleig

Entrada Autor: uri bel »

Oooooh.....els Pilars de la Terra :P

Segurament és el meu llibre preferit....mel vaig llegir la primera vegada en 10 dies i al cap de poc el vaig repetir en 7 :o
Nosé, m'agrada molt, com està ambientat, el seu realisme, que combina escenes de guerra, d'acció, eròtiques....

De personatges....buah....es que n'hi ha molts. Suposo que em quedo amb la Ellen, tan rebèl i ferma al llarg de tot el llibre (1200 pàgines no son poques).

I pels que no l'hagueu llegit, sé que fa molta mandra quan veus aquell totxo, i al principi és força avorridot, però a la que passeu les 300 pàgines, més o menys, ja no pots parar de llegir 8) .
She makes me feel like a kid in a candy shop

Avatar de l’usuari
illuminati
M.A.G
M.A.G
Entrades: 302
Membre des de: dg. nov. 14, 2004 2:13 pm

Entrada Autor: illuminati »

Els pilars de la Terra ** Un llibre boníssim, sí senyor!
Me'l vaig llegir fa dos estius, i em va encantar! El que em trobo és que quan el recomano i em pregunten de què va, mai em sé explicar bé! Passen tantes coses...! :wink:
La c!!!!!!!!!

~No hay cárcel ni tumba para el canto libertario!~

Imatge

Respon