Final del llibre (només llegir un cop acabat)

Temes relacionats amb l'últim llibre.
Regles del fòrum
Recordeu-vos d'escriure com a mínim 4 línies.
Recordeu-vos d'argumentar les coses sempre que pugueu.
Totes les Normes del fòrum
Avatar de l’usuari
hermione_krum
Nou/va Alumne/a
Nou/va Alumne/a
Entrades: 6
Membre des de: dg. set. 03, 2006 11:17 pm
Nom: judith
Ubicació: godric hollow

Entrada Autor: hermione_krum »

perdo, ala segona linia volia dir you know who,no dumbledore
Not my daughter, you bitch!!

Carles
Alumne/a de 3r
Alumne/a de 3r
Entrades: 73
Membre des de: dc. jul. 11, 2007 11:26 pm

Entrada Autor: Carles »

A mi m'ha defraudat, el no saber de que treballen ara, això. Ara ens quedem sense saber si el Harry és auror o que?

Potser ho fa perquè acabarà fent un dia o un altre una continuació i que hi hagi la intriga?


El millor tros el del neville a la sala de les necesitats amb tots!

hermy_92
Nou/va Alumne/a
Nou/va Alumne/a
Entrades: 3
Membre des de: ds. març 04, 2006 6:29 pm

Entrada Autor: hermy_92 »

On deixa la Elder Wand en Harry, que estigui prou segura com perquè ningú l'agafi abans de que ell es mori? Perquè quan parla amb el retrat d'en Dumby no especifica, només diu "la deixaré aquí" no?
Tinc un dubte. Com pot ser, que si l'espasa de Gryffindor se l'emporta el goblin, després apareixi dins el barret que tria?? Simplement desapareix de les mans del goblin?
Jo diria q en harry torna a deixar la Elder Wand a la tomba d'en Dumbledore pq diu: "deixaré la vareta allà on estava" :wink:

i lo de l'espasa de Gryffindor és perque qualsevol Gryffindor de debò q en tingui necessitat li sortirà l'espasa del barret per molt q l'espasa estiugui amb el goblin. :wink:
Per cert una cosa que no vaig entendre gaire bé, quan Aquell-a-qui-no-hem-d'anomenar, "mata" en harry per que d'estrueixze l horcrux i no al harry? no ho vaig acavar d'entendre, algo sobre que si vcuan va tornar va agafar la seva sang, que si per culpa d'aiñó no se que va passar!! XD algu em podria ajudar!!??
en harry no es pot morir perque en vodemort té sang d'ell en el seu cos i aquella sang encara porta la protecció que li va donar la lily en en harry i mentres aquesta protecció per mínima que sigui existeixi en harry no es podia morir pq allo el protegia. Pero cm q representa q en vodemort ha matat en harry el tros d'en voldy si que queda destruit. espero haver-te ajudat :wink:

[/code]

Avatar de l’usuari
aura686
Alumne/a de 2n
Alumne/a de 2n
Entrades: 45
Membre des de: dg. oct. 17, 2004 7:00 am

Entrada Autor: aura686 »

hermy_92 ha escrit:
Per cert una cosa que no vaig entendre gaire bé, quan Aquell-a-qui-no-hem-d'anomenar, "mata" en harry per que d'estrueixze l horcrux i no al harry? no ho vaig acavar d'entendre, algo sobre que si vcuan va tornar va agafar la seva sang, que si per culpa d'aiñó no se que va passar!! XD algu em podria ajudar!!??
en harry no es pot morir perque en vodemort té sang d'ell en el seu cos i aquella sang encara porta la protecció que li va donar la lily en en harry i mentres aquesta protecció per mínima que sigui existeixi en harry no es podia morir pq allo el protegia. Pero cm q representa q en vodemort ha matat en harry el tros d'en voldy si que queda destruit. espero haver-te ajudat :wink:
Jo no ho vaig entendre així... en Harry no mor perquè té les relíquies de la mort i per tant és Senyor de la mort i pot decidir si vol morir o no (l'explicació més ben feta l'acabo d'escriure al post El millor dels set?). La sang no hi té res a veure, em sembla.

Avatar de l’usuari
iRiS_MaLFoY
Alumne/a de 3r
Alumne/a de 3r
Entrades: 92
Membre des de: dt. des. 12, 2006 5:38 pm
Ubicació: Malfoy Manor (Sabadell)
Contacta:

Entrada Autor: iRiS_MaLFoY »

Jo crec que és una mica part de les 2 teories:
la de la sang del 4rt llibre, i la de les relíquies de la mort.
D'aquesta manera s'explicaria el "brillo de triunfo de los ojos de Dumbledore". (El 4rt me'l vaig comprar en castellà, i no vull arriscar-me a cagar-la traduint una expressió que no sé com hauran possat al llibre en català.)




PD: 8é LLIBRE JA!! :evil:
Imatge
"-No creo que tener la cabeza abierta por una cicatriz sea tan importante." (2° libro pag. 89)

Avatar de l’usuari
aura686
Alumne/a de 2n
Alumne/a de 2n
Entrades: 45
Membre des de: dg. oct. 17, 2004 7:00 am

Entrada Autor: aura686 »

Res, que haurem d'esperar que la Rowling ho expliqui en alguna entrevista/xat... perquè si no no en traurem l'aigua clara. Només podem fer suposicions!!! I això no crec que ho expliqui a l'enciclopèdia :?

Avatar de l’usuari
sonatavarius
Alumne/a de 5è
Alumne/a de 5è
Entrades: 151
Membre des de: dv. març 28, 2003 7:00 am
Ubicació: Catalunya

Entrada Autor: sonatavarius »

A mi el llibre la veritat és que m'ha agradat moltíssim. Jo també crec que no el mata al bosc perquè du les tres relíquies. Però hi ha coses que no acabo d'entendre (potser és per què perdo detalls en anglès).

1- Tots els cabrons, malparits, fills de la gran )""$ de la conselleria, que recolzen a en Voldy (Umbridge i tal) representa que en el fons estan encantats amb que els goberni el bruixot que tant de temps han temut? Què significa allò de "undesirable number one"? Que tot el món bruixesc el veu com l'indesitjat? Ara tothom de cop està en contra del nen que va sobreviure? Per què? Quin és motiu?

2- Que passa amb tota la gent que no eren death eaters però que recolzen en Voldemort? Van a Azkaban?

El Final està bé. I l'epíleg sí que és una mica breu però cumpleix la seva intenció: Dir-nos que la vida continua tal qual.

Apa! Salut i revolució!
La natura només crea humans, quan la imperfecció de la matèria no li permet de crear porcs.

Avatar de l’usuari
Eric Ardan
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 285
Membre des de: dg. març 20, 2005 8:52 pm
Nom: Siminitri
Rang: Martell d'heretges
Ubicació: Brave New World
Contacta:

Entrada Autor: Eric Ardan »

Intentaré respondre't com pugui. Per les dues preguntes, imaginem-nos que enlloc del bruixot de les forces del mal més terrible és un general colpista que al juliol del 36 comença una guerra que l'acaba convertint en absolut dictador d'un Estat el nom del qual no puc recordar.

1. Com aleshores, totes les persones que treballaven a la Conselleria amb una posició clarament definida envers els ideals republicans de llibertat, fraternitat i igualtat, o emigren, o són depurades. Els pocs que queden, petits funcionaris, sobreviuen al seu càrrec amb l'ai al cor que en qualsevol moment poden ser passats per l'adreçador. I per suposat, sempre hi ha hagut gent a la conselleria partidària de la discriminació envers els muggles, de la defensa dels privilegis de sang (llegeixi's classe social), que veuen en l'arribada d'en Voldy al poder l'oportunitat per col·locar-se. Seria al que el nostre Estat es van anomenar els "camisas nuevas". En tot cas, el règim voldonià és molt més suau del què va ser la implantació del règim franquista aquí.

2. Sabem per exemple que gent com la Umbridge és jutjada i enviada a passar una temporada llarga a Azkaban. Per suposat només els grans capitostos. La resta continuaran lliures, però amargats, la resta de les seves vides (així s'ha fet als països alliberats del feixisme a la IIGM). Alguna cosa em diu, però, que la naturalesa de la victòria de les forces dels idearis republicans, representades per l'incombustible i ja heroi dels pàries, Kingsley Shacklebolt, poca cosa tindrà a veure en el procés matusser de la Transició espanyola, en que no es va tenir la decència de demanar responsabilitats als pitjors botxins del règim.

Ale, heus ací dues possibles respostes, a gust del consumidor!

Salut ;)

Avatar de l’usuari
sonatavarius
Alumne/a de 5è
Alumne/a de 5è
Entrades: 151
Membre des de: dv. març 28, 2003 7:00 am
Ubicació: Catalunya

Entrada Autor: sonatavarius »

Moltes gràcies. No havia llegit que la Umbridge anava a azkaban. merxi.
La natura només crea humans, quan la imperfecció de la matèria no li permet de crear porcs.

Inilibi16
Nou/va Alumne/a
Nou/va Alumne/a
Entrades: 6
Membre des de: ds. març 31, 2007 8:17 pm
Ubicació: D'avant del meu ordinador!!! jeje!!!

Entrada Autor: Inilibi16 »

Jo crec k tens rao i k la pedra no i te res a vere amb k el harry torni a la vida el k va pasar es ke kuan en Voldemort va dispara l'encanteri els dos van anar en akell espai entre la vida i la mort i en harry esta complet pk amb lenkanteri sa expulsat lesperit maligne den voldemort i en voldemort es akell nen deforme k em vist perke en realitat no es mes k 1 part de les vuit en ke es va dividir i k an estat eliminades!!!
A i en teddy va a acompanyar a un tal victorie me sembla i no va a hogwarts xd!!!
Harry Potter es la millor historia en molts anys!!!

Avatar de l’usuari
Pretty Ginny
Alumne/a de 5è
Alumne/a de 5è
Entrades: 133
Membre des de: dj. ago. 23, 2007 2:50 pm
Nom: Tamara
Ubicació: Llegint un llibre, com sempre
Contacta:

Entrada Autor: Pretty Ginny »

He de dir que la J.K. ha acabat la seva saga d'una forma meravellosa perquè és el final més tendre, bonic i inesperat que la J.K. va poder imaginar per tancar la seva història. Des del meu punt de vista, crec que sempre hi ha hagut dues bones maneres d'acabar la saga: un, matant a Harry i dos, fent-lo créixer. M'agradat saber que la J.K. no va tenir cor per matar a en Harry i li ha donat l'oportunitat de viure una vida normal i formar la família que no va tenir, perquè realment es mereix aquest final. O és que potser creieu que després de tot el que ha viscut i passat mereix acabar a una tomba com els seus pares??

Però en convertir-lo al final en un pare de família amb una feina estable ha finalitzat la saga per sempre, perquè la gràcia d'aquesta saga era veure a en Harry créixer i el seu pas de nen a adolescent, que anés a estudiar a Hogwarts cada any i que derrotés en Lord Voldermort i una vegada que ha fet tot això, que més voleu que escrigui la J.K. sobre en Harry?? Les seves aventures com a auror?? La vida dels seus fills i els d'en Ron i l'Hermione a Hogwarts?? Amb tots els meus respectes, però això no interessa a ningú (o almenys, a mi no m'interessa).

En conclusió, hi ha altres formes de tancar una saga sense haver de carregar-se el protagonista (vegeu exemples com Star Wars o ESDLA).
"¿Jo? Llibres i intel·ligència, però hi ha coses més importants: Valor, amistat... <Hermione>

Imatge

Avatar de l’usuari
Judith*
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 25
Membre des de: dj. jul. 19, 2007 3:46 pm
Ubicació: Girona
Contacta:

Entrada Autor: Judith* »

Una pregunta... (potser no ve molt a tema pero es més o menys sobre el final) No he pillat què dona l'Snape a canvi de que en Dumby amagui als potter. És protecció al fill de la Lily? (No, perquè aquí encara tenia els pares vius) Segurament ho ha dit, però no ho he captat. Estava massa emocionada comprovant que l'Snap tenia sentiments... (perdoneu la meva falta d'atenció)
єïэ נυ∂ιтн*

Avatar de l’usuari
ginny_winky
Alumne/a de 3r
Alumne/a de 3r
Entrades: 89
Membre des de: dc. març 08, 2006 6:36 pm

Entrada Autor: ginny_winky »

Ami el llibre m'ha encantat i crec que se'lha currat moltíssim, molt poques coses no vaig entendre i era perquè jo no domino gaire l'anglès.

Sé qu molts no estareu d'acord amb mi però l'epíleg no és que m'encantés, és el típic final feliç i una mica cursi en que els que sortien junts quan eren adolescents han continuat durant 19 anys i tenen fills.

No sé, és una mica forçat, però que consti que tot el llibre m'ha agradat moltíssim eh!
:D

Avatar de l’usuari
Lena
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 296
Membre des de: dg. abr. 09, 2006 8:11 pm
Nom: Lena
Ubicació: at world's end

Entrada Autor: Lena »

ginny_winky ha escrit: Sé qu molts no estareu d'acord amb mi però l'epíleg no és que m'encantés, és el típic final feliç i una mica cursi en que els que sortien junts quan eren adolescents han continuat durant 19 anys i tenen fills.
Estic completament d'acord amb tu

Oooh!! pobre fill del harry (era del harry oi?)

cap nen no es mereix dir-se "albus severus"!!!

Pobre nen!!! I James i Lily... i la Ginny no podia triar cap nom o què?

I l'Snape i la Lily... pos jo m'ho llegia i ja semblava la peli d'assassinat al nil, que patètic tots enamorats i blablabla

Anda, tots amb fills, tots feliços menys els cinquanta cadàvers i encara més morts que no s'ho mereixien


Anda harry, suïcida't

nuse, ja ho sabia que s'acabaria així :| ho vaig llegir al periódico
que poc professionals :evil:

I el fill dels Malfoy... la mare és la de la 2a peli, la de la segona peli, la que l'hermione s'havia de convertir en ella amb la poció de la mutació?

I d'on surt que el nom d'un fill del ron es digui hugo?



sonatavarius ha escrit:Moltes gràcies. No havia llegit que la Umbridge anava a azkaban. merxi.
Ni jo XD :mrgreen: devia estar massa emocionada

Avatar de l’usuari
Jomast
1r Orde de Merlí
1r Orde de Merlí
Entrades: 1292
Membre des de: dg. nov. 10, 2002 1:00 am
Rang: Tècnic
Contacta:

Entrada Autor: Jomast »

Bon deia,

Vaig tard, ja ho sé, però com a mal epilegtig(eh atxe) he quedat traumatitzant i donant voltes al refotut epíleg he arribat a unes consideracions (altrament sigui dit que no m'he llegit encara les vostres opinions, és a dir que potser repeteixo arguments sense saber-ho)

Crec que és evident que volia que amb aquest epíleg , com que no mata en Harry, que la sèrie es donés per acabada. Tot i això, si ha volgut fer això, no té cap mena de sentit, ja que essent al món de HP on estem visquent al present mirant cap el passat, AQUÍ NO HA QUEDAT RES TANCAT. Si ho volia matar ho podia fer d'alguna altre forma...

Un altre hipòtesi que em ronda pel cap és que al ser un capítol especial i ultim, permetés a la seva filla que l'escrivis, deixant-li fer el que volgués amb l'única condició que escrigués el que s'imaginava que passaria X anys més tard. Per la mala consistència i coherència del text, crec que és evident que no està escrit per Rowling tot i això està revisat per ella.

Apa siau.
Jomast l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. oct. 18, 2007 10:32 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Bloquejat