CONCURS DE FANFICTIONS: La cançó

Fòrum per comentar fan fictions i crear-ne de comunitàries.
Per enviar-ne una usa la secció especial a http://www.harrypottercat.cat/fanfictions/.
Regles del fòrum
Recordeu-vos d'escriure com a mínim 4 línies.
Recordeu-vos d'argumentar les coses sempre que pugueu.
Totes les Normes del fòrum
Avatar de l’usuari
Unapersona
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 257
Membre des de: dc. abr. 08, 2015 2:11 pm
Rang: Persona

Re: CONCURS DE FANFICTIONS: La cançó

Entrada Autor: Unapersona »

"We are all human, aren’t we? Every human life is worth the same, and worth saving." -- Kingsley Shacklebolt
Unapersona

Avatar de l’usuari
Antares_Black
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 410
Membre des de: dt. des. 11, 2012 9:55 pm
Rang: Slytherclaw
Ubicació: Rumb a l'Ahtohallan

Re: CONCURS DE FANFICTIONS: La cançó

Entrada Autor: Antares_Black »

Aquí us deixo la meva participació al concurs!
(Heu de treure els punts de l'últim capítol, que és un comentari)

SWANHEART

Espero que us agradi!! :ok



Antares
Les meves fics (aviat disponibles de nou)
La meva fic més actual: El Retorn dels Black
Imatge
«Indeed your failure to understand that there are things much worse than death has always been your greatest weakness»

Avatar de l’usuari
hermione potter
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 299
Membre des de: dl. març 26, 2012 1:31 pm
Rang: Gryffindor
Ubicació: Algun lloc del món màgic

Re: CONCURS DE FANFICTIONS: La cançó

Entrada Autor: hermione potter »

Bona nit!

Després de donar-hi moltes voltes, us presento la meva participació al concurs. <3

https://www.harrypottercat.cat/fanficti ... night.html
Has de saber, que qui ens estima no ens abandona mai.
Imatge
Imatge

Avatar de l’usuari
Arwen Black
Treballador/a de la conselleria
Treballador/a de la conselleria
Entrades: 365
Membre des de: dv. set. 03, 2010 1:50 am
Rang: Dels que tenen mapes per cicat
Ubicació: Desubicada. Sí, falta "rius" i no vull que falti... riure

Re: CONCURS DE FANFICTIONS: La cançó

Entrada Autor: Arwen Black »

I la meva!

https://www.harrypottercat.cat/fanficti ... -back.html

PD: Demano disculpes a qui em va tocar :roll:
"No serveix de re preocupar-se. El que hagi de venir, vindrà, i ja ens ho trobarem quan arribi" Hagrid

Avatar de l’usuari
Cass Ross
3r Orde de Merlí
3r Orde de Merlí
Entrades: 487
Membre des de: ds. abr. 06, 2013 5:48 pm
Ubicació: Departament de Misteris

Re: CONCURS DE FANFICTIONS: La cançó

Entrada Autor: Cass Ross »

CONCURS TANCAT!

Teniu temps per votar fins al 31 de juliol de 2022 a les 23:59. El sistema de votacions és que només se'n pot votar tres, donant respectivament tres, dos i un punt.

Fanfictions participants:

- dead girl in the pool de marta_ginny

- Ghostlight d'Unapersona

- Swanheart d'Antares_Black

- Teach me tonight de hermione potter

- Save yourself I'll hold them back d'Arwen Black

Que la sort estigui de part vostra,

Cass.
"It matters not what someone is born, but what they grow up to be." ~Albus Dumbledore

Avatar de l’usuari
Unapersona
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 257
Membre des de: dc. abr. 08, 2015 2:11 pm
Rang: Persona

Re: CONCURS DE FANFICTIONS: La cançó

Entrada Autor: Unapersona »

Aquí teniu els meus vots!
Spoiler:
3 punts: Dead girl in the pool (marta_ginny)

2 punts: Swanheart (Antares Black)

1 punt: Save yourself, I'll hold them back (Arwen Black)

No poso comentaris aquí, però si voleu saber què m'han semblat, he deixat un comentari a l'últim capítol de cada fic!
Tinc la sensació que cada concurs que fem és més difícil prendre una decisió. Felicitats a tots!
"We are all human, aren’t we? Every human life is worth the same, and worth saving." -- Kingsley Shacklebolt
Unapersona

Avatar de l’usuari
marta_ginny
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 443
Membre des de: ds. jul. 14, 2007 1:00 pm
Rang: Ravenpuff
Ubicació: Asteroide B-612

Re: CONCURS DE FANFICTIONS: La cançó

Entrada Autor: marta_ginny »

Aquí els meus vots!
Spoiler:
1r lloc (3 punts): Ghostlight, d'Unapersona: És la fanfiction més rodona i ben acabada. Hi ha una història amb desenvolupament que ha cabut en l'espai que es demanava i està ben escrita. Contràriament al que li ha passat altres vegades, cap al final anava a més! M'hauria agradat que tingués més relació amb la cançó (però suposo que és perquè és la meva hahaha), i especialment, veure personatges nous (ja sabeu que personalment no m'entusiasma el reciclatge de personatges per a concursos). Tot i això, no m'hauria semblat just posar-la més avall!

2n lloc (2 punts): Save yourself I'll hold them back, d'Arwen Black: Quan vaig llegir el primer capítol, vaig pensar "ja està, ja sé quina posaré primera". QUINA LLÀSTIMA que després hagués d'anar a corre-cuita per escriure-la i a partir de la meitat hi hagi coses a arreglar. El potencial és enorme!

3r lloc (1 punt): Teach me tonight, d'hermione potter: Normalment les fics de l'Olga m'agraden i molt, acostumo a posar-les a dalt de tot. Aquesta, però, tot i que m'ha semblat súper bonica, he trobat que es quedava un pèl curta respecte de les altres, pel sol fet que en lloc d'explicar-te una història, et mostra un moment, és més una postal que un vídeo, per dir-ho d'alguna manera. No la vull infravalorar perquè m'ha agradat molt de llegir, però crec que les altres dues tenen més de desenvolupament i ho he volgut premiar!

Per acabar, voldria explicar per què deixo la senyora fanfiction de l'Antares fora. És una meravella i estic MOLT feliç per ell, ja que ha sortit d'una sequera d'escriptura i ho ha fet per la porta gran. Havent dit això, crec que no s'ha adit a les normes del concurs. Vam deixar allargar fins a 15k paraules, però n'hi ha moltes més. A més a més, considero que és molt retallable, si es volgués (totalment respectable que no vulgui i li agradi més així, però llavors, per mi, té un avantatge injust per sobre de la resta per decisió personal i no per necessitat). Penso que no és just que competeixi contra les altres i per això no l'he puntuada. Ara bé, ENHORABONA en majúscules, Antares.
Quan la meva vida no sigui tan frenètica com ara, us ho comentaré tot! Felicitats, ja tinc ganes del següent per llegir-vos més!
They're supposed to be, you blithering idiot! Now go and do something constructive. Find Peeves! ...Yes, Peeves... Haven't you been complaining about him for a quarter of a century?

La Crida d'Avalon
http://www.harrypottercat.cat/mostra.php?titol=824

Avatar de l’usuari
Mercè Granger
Alumne/a de 4t
Alumne/a de 4t
Entrades: 119
Membre des de: dv. oct. 25, 2013 10:47 pm

Re: CONCURS DE FANFICTIONS: La cançó

Entrada Autor: Mercè Granger »

Vinga...

Imatge

Ai és que odio aquestes decisions perquè tot és tan guai i em fa tanta pena haver de triar :( (soc un 9 en que ho has notat).
Spoiler:
  • 1r lloc (aka 3 punts): dead girl in the pool de marta_ginny. Em sembla la més completa en general, molt bona trama, original, bons personatges, diàlegs i narració, incorporació del canon i sobretot s'adduïu completament a la cançó, es nota que està basada en ella. Així que el pack complet!
  • 2n lloc (aka 2 punts): Save yourself I'll hold them back d'Arwen Black. És que estic impressionada. Per no escriure prosa sovint... tenim una història amb una trama super currada, en poques paraules però super complexa, amb plot twists, investigació, tensió, algunes descripcions brutals... A sobre s'ha tirat a la piscina amb una estructura narrativa complicada, amb tants de salts temporals, i se n'ha ensortit perfectament! És veritat que potser perd una miiiqueta a mesura que avança, però m'ha agradat com ha ficat tots els elements canon i també totes les referències a la cançó, està super pensat i ho he volgut premiar.
  • 3r lloc (aka 1 punt): Ghostlight d'Unapersona. Que està súper bé també, la trama i la narració son una passada, i l'ha estructurat molt bé, és la ff més compensada narrativament crec i amb tant poques paraules té una trama brutal! Però potser m'hauria agradat més lligam amb la cançó, una mica més de context tant dels dolents en sí com del món de Harry Potter en sí. Però eh, que tot i així m'ha encantat i es fantàstica!
Em sap molt de greu no poder votar les de l'Olga i l'Antares perquè les dues també són ESPECTACULARS i m'han encantat... però bé, en el context del concurs és que he hagut de triar. La de l'Olga és maquíssima, em va emocionar moltíssim, el final em va deixar plorant moltíssim però d'una bona manera, d'això que és com una abraçada. Aish. Però potser és massa curteta i necessitava una mica més de context, m'encanten els dos personatges i el pov dual, però falla amb les pedazo trama dels altres... La de l'Antares crec que passa el contrari, és massa llarga, molt per sobre dels límits estipulats i considero que no és just, perquè és més format de novel·la que de relat, són paràmetres totalment diferents respecte als altres! Que és una ff meravellosa, sobretot després d'una època de sequera, i és boníssima, formalment és per emmarcar, però no és un relat curt com les altres i per tant no és comparable.
Enhorabona a tothom, m'ha encantat llegir-vos, gràcies per participar i compartir amb noltros les vostres creacions :heart:

i comento... quan deixi de ser un desastre xd Però ho tenc super pendent, sorry sorry sorry sorry

Imatge
"We've all got both light and dark inside us. What matters is the part we choose to act on...that's who we really are"
Imatge

Avatar de l’usuari
Arwen Black
Treballador/a de la conselleria
Treballador/a de la conselleria
Entrades: 365
Membre des de: dv. set. 03, 2010 1:50 am
Rang: Dels que tenen mapes per cicat
Ubicació: Desubicada. Sí, falta "rius" i no vull que falti... riure

Re: CONCURS DE FANFICTIONS: La cançó

Entrada Autor: Arwen Black »

Anem a per la part més difícil. Que ens encanta fer concursos i després toca votar i aaaaix.
Spoiler:
3 punts: Dead girl in the pool, de marta_ginny. És que m'ha semblat trepidant, perquè, com dic al comentari, la història sempre anava cap allà on era més interessant que anés. Crec que aprenc molt llegint fanfictions així, és com que vaig pensant: "val, a la pròxima he de tenir en compte això i això altre". Felicitats!

2 punts: Ghostlight, d'Unapersona. Gairebé m'ha fet dubtar amb el primer lloc, però a diferència de la que he posat primera, l'únic que he trobat a faltar és que s'assemblés més a la cançó, que també ho comento al comentari. Però a part d'això... Molt, molt ben escrita, dins dels límits, i molt emocionant. Felicitats, Unapersona, i enhorabona per haver-te esforçat tant a millorar respecte l'última tot allò que et van comentar. També és el que aspiro a fer: cada cop fer-ho una mica millor gràcies als vostres comentaris.

1 punt: Swanheart, d'Antares_Black. Hi ha hagut tanta investigació, tant treball volcat en aquesta fanfic, tanta il•lusió per tornar a escriure, que m'ha entrat als vots, perquè no la volia deixar fora. Sí està en tercer lloc i no abans, però, no és per la llargada: és pel que m'han transmès les descripcions... No sé com explicar-ho però m'han sonat menys naturals que les dels altres relats. Pot ser perquè el Llagot és tan cànon que és complex fer que s'hi assembli a la perfecció, com dic, també, al comentari. Però en resum, t'has tirat a la piscina, i ha estat molt guai veure com hi has nedat, sobretot quan feia tant que no ho feies. Enhorabona, de tot cor, per tot el que t'hi has esforçat i per tornar a escriure.

Em sap moltíssim greu no haver votat la de l'hermione_potter :cry: a més és la que va fer amb la meva cançó :cry: vull que sàpiguis que m'ha semblat preciosa, només m'ha quedat última perquè tots escriviu refotudament bé i havia de triar. He de dir també, però, que se m'ha fet una mica curta, com una escena en lloc d'una història, no sé com explicar-ho... (També pot ser que se m'hagi fet tan curta de lo bé que estava xD) De debò que m'encanta com escrius i com descrius. Tant de bo llegir més coses teves, trobo que millores a una velocitat vertiginosa. Enhorabona per la fanfic i molts ànims per seguir participant, m'ha encantat.
Enhorabona a tots!!!
"No serveix de re preocupar-se. El que hagi de venir, vindrà, i ja ens ho trobarem quan arribi" Hagrid

Avatar de l’usuari
Agatha Black
Membre del Wizengamot
Membre del Wizengamot
Entrades: 662
Membre des de: dt. jul. 01, 2008 3:40 pm
Rang: Gryffindor. Res més a afegir.

Re: CONCURS DE FANFICTIONS: La cançó

Entrada Autor: Agatha Black »

Aquí els meus vots.
Spoiler:
M'ha resultat difícil votar. Per què? Perquè si he de triar la que m'agrada més, la que he gaudit més llegint, i la que trobo que té una qualitat superior, és la de l'Antares. És magnífica i és preciosa. Està ben escrita, els personatges són bons, la història és cànon, però amb molta creativitat original a la vegada... no sé, m'ha encantat tal com està. Ara, no és un relat curt. Ocupa més de quaranta pàgines de word, no es pot dir que és un relat curt. És una novel·la curta. I per aquest motiu trobo que no la puc comparar amb la resta, perquè simplement és una altra cosa. Els relats curts són l'explicació d'un instant en la vida d'algú. Això és una biografia. I, és clar, si haguéssim donat a tots 20K, doncs entenc que tothom hagués fet una història diferent de la que ha fet, mirant d'entrar als paràmetres. Havíem dit de 5K a 10K. Allargar fins a 11K és una cosa... però és que estem parlant de més del doble, i això fa que sigui un gènere textual diferent. De manera que, tot i que és la FF que més he gaudit de les que he llegit en l'últim mes, he de deixar-la fora de la competició.

Una cosa semblant em passa amb la de l'Olga. És preciosa i està ben escrita però... és molt curteta. De nou, més que un relat, és una escena. Una escena des de 2 punts de vistes amb un pròleg. Li hauria faltat una mica de trama per poder-se considerar un relat. Igualment, Olga, meravellosament escrit, et felicito.

I aquí els punts:

1r lloc (3p): Dead Girl in the Pool de la marta: No només la història és trepidant i fantàstica, sinó que s'ha adherit moltíssim als versos de la cançó, que era la part més important.

2n lloc (2p): Gaslight del Roc: Encara estic flipant de com ha fet una trama tan complexa en tan poques paraules i queda tot tan ben explicat i acabat. L'únic motiu pel qual és en 2n lloc és perquè no ha buscat acostar-se tant a la cançó, sinó que s'ho ha agafat de manera més metafòrica.

3r lloc (1p): Save yourself I'll hold them back de l'Atena: La primera meitat és brutal, espectacular, però la segona meitat es nota escrita amb presses i hi ha massa girs i informació per acabar de pair-ho bé. Però també m'ha agaradat molt i queda fantàstica amb la cançó
Imatge

Avatar de l’usuari
hermione potter
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 299
Membre des de: dl. març 26, 2012 1:31 pm
Rang: Gryffindor
Ubicació: Algun lloc del món màgic

Re: CONCURS DE FANFICTIONS: La cançó

Entrada Autor: hermione potter »

Bé, m'ha costat molt posar aquests vots... però, abans de res, vull dir-vos que tots els relats han sigut espectaculars, de debò. He gaudit moltíssim llegint-los tots!

Enhorabona a tothom!
Spoiler:
Primer lloc: Dead girl in the pool, de la marta_ginny.

Segon lloc:Save yourself, I'll hold them back d'Arwen Black.

Tercer lloc:Ghostlight d'Unapersona.

La de l'Antares l'he trobada una meravella, tot i que no era un relat curt. Em sap molt greu no votar-la, perquè no li trec gens de mèrit. Tot i així, sàpigues que l'he trobada fascinant.
Has de saber, que qui ens estima no ens abandona mai.
Imatge
Imatge

Avatar de l’usuari
frubbsulce
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 26
Membre des de: dc. feb. 24, 2021 7:34 pm
Nom: Laura

Re: CONCURS DE FANFICTIONS: La cançó

Entrada Autor: frubbsulce »

Hola a tothom! M'ha costat molt decidir-me, perquè totes les fanfics són genials i m'ha encantat llegir-les, però crec que ja ho tinc.
Spoiler:
3 punts: dead girl in the pool de marta_ginny
2 punts:Save yourself I'll hold them back d'Arwen Black
1 punt: Teach me tonight d'hermione potter
Felicitats a tothom, perquè tot el que he llegit està súper bé!

Avatar de l’usuari
Cass Ross
3r Orde de Merlí
3r Orde de Merlí
Entrades: 487
Membre des de: ds. abr. 06, 2013 5:48 pm
Ubicació: Departament de Misteris

Re: CONCURS DE FANFICTIONS: La cançó

Entrada Autor: Cass Ross »

Hora de votar! AH, he hagut d'estar pensant molt com votava, sobretot com ordenava les fanfictions. Em sap molt greu per les que es queden fora. Hi ha molt bon nivell i són totes boníssimes. Ha sigut un plaer llegir-vos.

Spoiler:
Dit això, els vots:

3 punts per Ghostlight d'Unapersona

2 punts per dead girl in the pool de marta_ginny

1 punt per Save yourself I'll hold them back d'Arwen Black

Els comentaris els tindreu tan aviat com pugui!
Cass
"It matters not what someone is born, but what they grow up to be." ~Albus Dumbledore

Avatar de l’usuari
Antares_Black
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 410
Membre des de: dt. des. 11, 2012 9:55 pm
Rang: Slytherclaw
Ubicació: Rumb a l'Ahtohallan

Re: CONCURS DE FANFICTIONS: La cançó

Entrada Autor: Antares_Black »

Un cops repartits comentaris per tothom, vinc a votar!
Spoiler:
M’ha costat moltíssim decidir-me. Tenia la sensació que més que valorar les fics votades era eliminar-ne una (se n’ha de votar tres i hi ha quatre participants ―evidentment, jo no compto), però no us penseu que la desvaloritzo!! De fet, tenia pensat votar-la, però he anat llegint les altres fics i... s’ha de triar :cry:

De cada fic, en valoro unes coses i m’hi manquen unes altres.

1r lloc (3 punts) dead girl in the pool de marta_ginny
2r lloc (2 punts) Ghostlight d'Unapersona
3r lloc (1 punts) Teach me tonight de hermione potter

marta_ginny: Una història idònia per un relat curt. Has partit justament del que deia la cançó, els personatges estan molt ben desenvolupats i hi ha un clar plantejament-nus-desenllaç. El tema de l’acadèmia d’arts és original i ho has preparat bé. I els fantasmes! El relat té un caràcter sentimental i trist, amb acció, misteri i també amb ironies i comentaris agredolços. Tot alhora. Justament el que suggeria la cançó, que presentava una situació d’allò més... desconcertant. Trobo que és una història curta molt completa i ben escrita. Per mi, et mereixes aquest primer lloc.

Unapersona: No cal dir que el món de l’Aale i les seves amistats m’agrada molt. Ara bé, em produeix dues coses contradictòries: són personatges que ja coneixem i per una banda m’agrada retrobar-los perquè m’agraden i hi estem habituats (es torna familiar, llegir sobre ells), però per altra no sé si això fa que no calguin gaire explicacions perquè és una cosa que ja tens solucionada... La història m’ha agradat, especialment els detalls (que crec que és el teu fort) que té i el paper de la llum i la foscor, el color de la cançó. No m’ha acabat de quedar clar l’objectiu dels homes de negre ni per què es fiquen en temes de màgia si són muggles, però crec que la història té trossos d’acció, trossos de pensaments, trossos tendres, fins i tot alguna nota d’humor melancòlic típic de l’Aale... i tot plegat on tocaria i respectant el límit de paraules. Hi ha un inici de tranquil·litat, referències al passat i als sentiments i uns instants de tensió (acció i misteri) cap al final abans de resoldre’s tot. El que m’ha faltat, potser, és que «es resolgués tot» perquè m’han quedat coses sense lligar (o potser que jo no he entès, també pot ser), però és un relat prou complet! Com sempre, amb un arguments molt lliures, d’acord amb el cànon, però amb elements propis i originals.

hermione_potter: He trobat la teva fanfiction preciosa. Trobo que has millorat moltíssim el teu redactat, ara no perds la ambientació de l’escena mentre flueix l’acció, i has creat una magnífica atmosfera. El tema del jazz que t’ha donat la música està molt ben posat en escena, amb aquest toc de màgia. Es disputava el segon lloc, però finalment m’he decidit així. Sí que és cert que recull una escena concreta d’un moment concret, i és curt. Però a mi m’ha semblat que estava molt ben lligat i el com el valoro tant com el què.

Arwen Black: M’ha sabut molt de greu que la teva quedés fora, perquè està molt bé. Parles dels Black (és sabut que el tema m’agrada) i queda ben lligat amb els versos de la cançó. I també t’has atrevit a fer una estructura temporal molt original, que ajuda a la intriga i el misteri de la història, molt complicada. Si finalment no ha entrat en votació és perquè trobo que la idea era molt bona però no està prou desenvolupada. Trobo que hi ha un canvi de ritme entre els capítols, i que no s’ha repassat prou. Hi havia moments que costava seguir el que passava i hi ha coses que no he entès. Crec que era un plantejament molt bo i la trama es nota que està pensada i que has estudiat el context de la família. El que m’ha fallat és aquesta irregularitat i poca cura alhora de repassar el text (potser el temps t’ha jugat en contra). Trobo que podria ser una gran fic si l’arreglessis una mica.
Spoiler:
Un cop votat i comentat i mirat el que heu dit.
Estic totalment d’acord amb que dieu de la meva fic. Admeto que Swanheart té més paraules que les estipulades i comprenc perfectament i comparteixo que en quedi fora per aquest motiu, perquè no s’adiu al concurs i és injust pels altres relats. Quan vaig demanar ampliar el límit de paraules em vaig esforçar a retallar, però la veritat és que no era conscient que hi havia tanta diferència amb la resta. També he de dir que segons el dia ocupo més papers que d’altres, pels interliniats o la mida de la lletra que faig... després en passar-ho a l’ordinador es veu tot. El tema extensió és una cosa que encara he de practicar. Més tard, vaig deixar de treure coses perquè no volia que canviés el caràcter del que havia escrit. A més, em va sorprendre haver pogut concloure una fic pel fòrum després de tant de temps, perquè no m’esperava aconseguir-ho. És molt bonic això que em dieu de la fic i ho agraeixo, i m’agradaria veure-hi els vostres comentaris. Vull contestar-los tots!

Només afegir que, Leo Tonks, espero que et deixis veure per aquí i que ens llegeixis, perquè totes les fics presentades estan molt bé (felicitats a tots els participants! :ok ), i m’agradaria saber què en penses especialment de Swanheart, perquè està escrita a partir de la cançó que tu vas proposar.
Antares
Les meves fics (aviat disponibles de nou)
La meva fic més actual: El Retorn dels Black
Imatge
«Indeed your failure to understand that there are things much worse than death has always been your greatest weakness»

Avatar de l’usuari
Cass Ross
3r Orde de Merlí
3r Orde de Merlí
Entrades: 487
Membre des de: ds. abr. 06, 2013 5:48 pm
Ubicació: Departament de Misteris

Re: CONCURS DE FANFICTIONS: La cançó

Entrada Autor: Cass Ross »

Hora de tancar el concurs!!

En primer lloc, amb 23 punts, la marta_ginny per a dead girl in the pool

En segon lloc, amb 14 punts, l'Unapersona per Ghostlight

En tercer lloc, amb 11 punts, l'Arwen Black per Save yourself I'll hold them back

Felicitats a tots! I moltes gràcies per participar.

Ens veiem al pròxim concurs :mrgreen:

Cass
"It matters not what someone is born, but what they grow up to be." ~Albus Dumbledore

Respon