Canvis FF

Fòrum per comentar fan fictions i crear-ne de comunitàries.
Per enviar-ne una usa la secció especial a http://www.harrypottercat.cat/fanfictions/.
Regles del fòrum
Recordeu-vos d'escriure com a mínim 4 línies.
Recordeu-vos d'argumentar les coses sempre que pugueu.
Totes les Normes del fòrum
Avatar de l’usuari
Jomast
1r Orde de Merlí
1r Orde de Merlí
Entrades: 1292
Membre des de: dg. nov. 10, 2002 1:00 am
Rang: Tècnic
Contacta:

Canvis FF

Entrada Autor: Jomast »

1. S'adapten les pàgines del capítols a una amplitud de 700 px per una millor lectura.

2. Es canvia el color de la lletra a gris perquè es llegeixi millor evitant el reflex del blanc (més info a http://uxmovement.com/content/when-to-u ... ackground/)
Imatge
Imatge


3. És canvia la lletra de sans serif a serif a raó de que
http://si.ua.es/va/documentacion/office/power-point/guia-d-estil_pdf.pdf‎ ha escrit:L'ull de l'espectador llegeix més a poc a poc les lletres *serif perquè contenen mes informació gràfica, per tant hem d'emprar mes temps per a recórrer-les que les lletres *sans *serif


4. S'arreglen els desquadraments en línies molt llargues sense espais.

5. Es posa un nou logotip genèric.

Bé de moment és tot, ja em direu com veieu els canvis, tots són discutibles.

A reveure,

Avatar de l’usuari
Arwen Black
Treballador/a de la conselleria
Treballador/a de la conselleria
Entrades: 365
Membre des de: dv. set. 03, 2010 1:50 am
Rang: Dels que tenen mapes per cicat
Ubicació: Desubicada. Sí, falta "rius" i no vull que falti... riure

Re: Canvis FF

Entrada Autor: Arwen Black »

Tot i que de moment no n'escric, llegeixo i llegiré unes quantes ff (en tinc de pendents), i els canvis em semblen molt bé, més que bé, coincideixo amb que fan més fàcil la lectura, almenys és la meva opinió. ^^ Merci
"No serveix de re preocupar-se. El que hagi de venir, vindrà, i ja ens ho trobarem quan arribi" Hagrid

Avatar de l’usuari
Jomast
1r Orde de Merlí
1r Orde de Merlí
Entrades: 1292
Membre des de: dg. nov. 10, 2002 1:00 am
Rang: Tècnic
Contacta:

Re: Canvis FF

Entrada Autor: Jomast »

Perfecte. Si teniu suggerències miraré que s'hi pot fer!

Avatar de l’usuari
Antares_Black
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 410
Membre des de: dt. des. 11, 2012 9:55 pm
Rang: Slytherclaw
Ubicació: Rumb a l'Ahtohallan

Re: Canvis FF

Entrada Autor: Antares_Black »

Hola

Els canvis a les fanfictions trobo que són molt encertats.

Tot i que jo acostumo a llegir les fics fora del fòrum, he de dir que es veuen molt millor: tant el gris sobre negre, com el tipus de lletra i l'amplària dels comentaris, etc.

Bona feina, felicitats.


Ara bé, una cosa: heu tornat a canviar la imatge de les fanfics?? Abans teníem la Ginny, un dia hi vaig veure el Harry i ara hi torna a haver una Ginny però sense fons blau. Quina en serà la definitiva?
A mi la del Harry m'agradava (així canviem un xic d'aires)

Per cert:
Acabo de deixar un missatge al tema de "Reordenació del fòrum" i m'he descuidat de dir-hi una cosa important: De vegades, veig el tema estrany... Vull dir, que no es veu la imatge de fons; els missatges ocupen tota la pantalla (es veu molt malament); no m'apareixen el paràmetres per canviar la mida de la lletra, posar-la en cursiva, negreta o subratllar-la, ni posar-hi caretes ni colors (que a mi això dels colorets m'encanta :P ). Serà alguna nova aparença del fòrum o és provisional? (jo diria que no és una cosa del meu programari, perquè m'hi he trobat amb altres ordinadors).
Us en deixo unes imatges per tal que ho vegeu.


Antares

PD: El fet de poder pujar imatge és un punt positiu
No teniu els permisos necessaris per veure els fitxers adjunts d’aquesta entrada.
Les meves fics (aviat disponibles de nou)
La meva fic més actual: El Retorn dels Black
Imatge
«Indeed your failure to understand that there are things much worse than death has always been your greatest weakness»

Avatar de l’usuari
Cass Ross
3r Orde de Merlí
3r Orde de Merlí
Entrades: 487
Membre des de: ds. abr. 06, 2013 5:48 pm
Ubicació: Departament de Misteris

Re: Canvis FF

Entrada Autor: Cass Ross »

Hola.
Jo no tinc els problemes que comenta la Antares i ja m'està bé l'actual foto de la Ginny. Em molesta una mica que les lletres siguin grises perquè funciono molt a partir del mòbil i des d'allà costa de llegir.
Una cosa que portem uns anys discutint, segur que per a algun lloc hi ha el fil: ¿no es pot reduir el nombre de paraules? Dos mil ho trobo una mica exegerat; per exemple, a fanfiction.net no hi ha mínims i vé les histories que escriuen són igualment quilomètriques. A més, això permetria jugar amb la llargada dels capítols i fer vinyetes, drabbles i totes les altres coses. Tampoc dic d'abolir el numero de paraules (no se si es pot) però sí de reduir-los; i segur que els capítols continuaran sent llargs pero almenys tindrem mes llibertat.
Petons!!
"It matters not what someone is born, but what they grow up to be." ~Albus Dumbledore

Avatar de l’usuari
Jomast
1r Orde de Merlí
1r Orde de Merlí
Entrades: 1292
Membre des de: dg. nov. 10, 2002 1:00 am
Rang: Tècnic
Contacta:

Re: Canvis FF

Entrada Autor: Jomast »

Hola a tothom,

Antares_Black : poso la imatge en qüestió adjunta,
fanfics2.jpg
no és una mala foto i s'havia comentat fa uns anys de posar-la però no m'acabava de agradar com quedava. Jo volia retallar-la i posar la part superior on es veu com llegeix, però quedava escapçada i al final vaig tornar a la Ginny. Tot i així podem anar variant i canviar d'imatge de tant en tant, cada mig any o així, res inamovible.

Sobre el canvi de color sobtat del fòrum és a raó de un invent que vaig posar: com miro la pàgina amb el mòbil, havia d'anar ampliant tota l'estona fins poder llegit el text. El que vaig fer és posar un tema de mòbil que en principi detecta quin aparell o llegeix i si detecta que és un PC posa el típic amb el fons de colors, en canvi en el mòbil ho fa més senzill. Quan et surt la versió normal pots fer clic a "Switch to mobile style" per mirar la del mòbil i amb el mòbil et surt per fer clic per tornar a la normal. M'hauries de dir si això et passa amb un PC o amb un mòbil i ho acabaria d'ajustar.

Cassandra Ross: Ara intentaré apujar una mica el blanc del gris a veure si pots llegir-ho millor, si no una altre opció és posar un fons gris amb lletres negres.
Sobre els nombre de paraules ai! et sentíssim les moderadores que hi havia de FF!! :riure:. Bé podríem posar 1500.- Tot i que he vist que diuen que drabbles són unes 100 paraules, jo no hi entenc amb això ja que no escric però vam haver de posar un mínim ja que les coses sens escapar de les mans: teníem fanfictions que no superaven les 10 línies amb un total de 10 capítols la qual cosa provocava que no desenvolupessin realment la història i la qualitat fos força dolenta. Aquest límit va ajudar molt a que els escriptors (sobretot joves) fessin un esforç i es posessin a escriure una fanfic amb cara i ulls. També podríem fer excepcions ens casos especials. Ja em diràs que et sembla.
No teniu els permisos necessaris per veure els fitxers adjunts d’aquesta entrada.

Avatar de l’usuari
Jomast
1r Orde de Merlí
1r Orde de Merlí
Entrades: 1292
Membre des de: dg. nov. 10, 2002 1:00 am
Rang: Tècnic
Contacta:

Re: Canvis FF

Entrada Autor: Jomast »

Us poso el canvi de color de la lletra, el de la baix és el nou (és el color del text aquell que he posat a començament del ttema)
Captura.JPG
Captura2.JPG
Com ho veieu?
No teniu els permisos necessaris per veure els fitxers adjunts d’aquesta entrada.

Avatar de l’usuari
Antares_Black
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 410
Membre des de: dt. des. 11, 2012 9:55 pm
Rang: Slytherclaw
Ubicació: Rumb a l'Ahtohallan

Re: Canvis FF

Entrada Autor: Antares_Black »

Jo no tinc els problemes que comenta la Antares
Sobre el canvi de color sobtat del fòrum és a raó de un invent que vaig posar: com miro la pàgina amb el mòbil, havia d'anar ampliant tota l'estona fins poder llegit el text. El que vaig fer és posar un tema de mòbil que en principi detecta quin aparell o llegeix i si detecta que és un PC posa el típic amb el fons de colors, en canvi en el mòbil ho fa més senzill.
Ja he desxifrat l'enigma!! (abans de llegir el missatge). Sí, era, efectivament, el format per a mòbils. Crec que està bé l'opció, tenint en compte que n'hi ha que ho miren des del mòbil (personalment, jo no faig servir mòbil, o sia que...).
Bé, ja està tot solucionat!!
Ara intentaré apujar una mica el blanc del gris a veure si pots llegir-ho millor, si no una altre opció és posar un fons gris amb lletres negres.
Si cal, puja el blanc del gris, però el fons gris amb lletres negres no em fa gaire el pes...
Sobre els nombre de paraules
Sóc del parer de la Cassandra Ross: Estaria bé abaixar el nombre de paraules requisit (i més ara que ens plantegem de fer one-sorts...)

Antares

PD: Jomast, la imatge ja està bé, només era per anar canviat. Tot bé :ok
Les meves fics (aviat disponibles de nou)
La meva fic més actual: El Retorn dels Black
Imatge
«Indeed your failure to understand that there are things much worse than death has always been your greatest weakness»

Avatar de l’usuari
hpkarina
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 405
Membre des de: dv. ago. 24, 2007 12:47 pm
Nom: Roser
Rang: Paladina de la Reina Blanca
Ubicació: Grand Line
Contacta:

Re: Canvis FF

Entrada Autor: hpkarina »

Jo, quant al nombre de paraules, no m'importa el mínim de 2000, ja ho trobe bé perquè una vegada llegit, no en són tantes, de paraules i pense que si ho abaixarèm podrien quedar capítols massa curts. És veritat que a fanfiction.net no hi ha mínims però això fa que a vegades hi haja capítols híper curts. Però bé, això és només la meua humil opinió.
Where your tresaure is, there will you heart be also.

Volia ser actriu, em vaig conformar amb intèrpret i he acabat de traductora...

+Can I shoot her?
-Not in public

Avatar de l’usuari
Cass Ross
3r Orde de Merlí
3r Orde de Merlí
Entrades: 487
Membre des de: ds. abr. 06, 2013 5:48 pm
Ubicació: Departament de Misteris

Re: Canvis FF

Entrada Autor: Cass Ross »

Hola!
Tinc la sensació que m'he explicat una mica malament. Jo no dic que abaixem el mínim de paraules perquè sóc vaga i vull escriure menys a l'hora de pujar els capítols; sino que penso que així tenim més llibertat per crear el que volguem.
És veritat que a fanfiction.net no hi ha mínims però això fa que a vegades hi haja capítols híper curts.
Sí, tens raó. A vegades hi ha gent que fa cagallons de cinc centes paraules i les puja cada dues hores (que llavors és per plantejar-te perquè no madures l'historia i pujes més llarg...); però independentment d'això, també hi ha altres tipus de fics, a part del one shot —que és l'única cosa que podem escriure amb dos mil paraules—, que són per exemple el drabble o les vinyetes.
En aquests dos últims casos, el mèrit és escriure en cent o cinc centes paraules i, en elles, saber-hi plasmar alguna cosa. Una impressió d'un instant, un sentiment fugiser... Alguna cosa que tingui un significat i un sentit. Tampoc demano araq que el límit sigui tant baix, però una mica més que ara sí. Com mil o mil cinc centes. A més, hi ha poca gent nova, i de moment totes les que hi som som responsables com per escriure alguna cosa digna. I sino, crec que ens coneixem prou com per criticar-ho.

No?

Petons!!
"It matters not what someone is born, but what they grow up to be." ~Albus Dumbledore

Avatar de l’usuari
Antares_Black
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 410
Membre des de: dt. des. 11, 2012 9:55 pm
Rang: Slytherclaw
Ubicació: Rumb a l'Ahtohallan

Re: Canvis FF

Entrada Autor: Antares_Black »

Hi estic d'acord.

Però, ai, explica'm, si us plau, què és un drabble i una vinyeta (en fanfic).

Antares
Les meves fics (aviat disponibles de nou)
La meva fic més actual: El Retorn dels Black
Imatge
«Indeed your failure to understand that there are things much worse than death has always been your greatest weakness»

Avatar de l’usuari
Jomast
1r Orde de Merlí
1r Orde de Merlí
Entrades: 1292
Membre des de: dg. nov. 10, 2002 1:00 am
Rang: Tècnic
Contacta:

Re: Canvis FF

Entrada Autor: Jomast »

Una pregunta als escriptors/es, lectors/es de FF:
Per llegir els capítols us va bé el fons en negre que hi ha ara o us agradaria un de més clar com el que hi ha a la secció JK Rowling?
http://www.harrypottercat.cat/jk-rowling.html

Avatar de l’usuari
marta_ginny
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 443
Membre des de: ds. jul. 14, 2007 1:00 pm
Rang: Ravenpuff
Ubicació: Asteroide B-612

Re: Canvis FF

Entrada Autor: marta_ginny »

A mi m'agrada molt aquest fons negre! I, francament, se'm faria molt estrany després de tant de temps que fos blanc... així que jo voto pel negre, però a veure què diu la resta! ^^
They're supposed to be, you blithering idiot! Now go and do something constructive. Find Peeves! ...Yes, Peeves... Haven't you been complaining about him for a quarter of a century?

La Crida d'Avalon
http://www.harrypottercat.cat/mostra.php?titol=824

Avatar de l’usuari
hpkarina
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 405
Membre des de: dv. ago. 24, 2007 12:47 pm
Nom: Roser
Rang: Paladina de la Reina Blanca
Ubicació: Grand Line
Contacta:

Re: Canvis FF

Entrada Autor: hpkarina »

Ui! Pensava que havia contestat, però veig que no! XD A mi el fons en negre ja em va bé, però amb el fons gris també és molt còmode, so, whatever you want ^^
Where your tresaure is, there will you heart be also.

Volia ser actriu, em vaig conformar amb intèrpret i he acabat de traductora...

+Can I shoot her?
-Not in public

Avatar de l’usuari
Potter_granger
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 264
Membre des de: dj. maig 03, 2012 4:06 pm
Nom: Carla
Rang: HPmaniàtica!

Re: Canvis FF

Entrada Autor: Potter_granger »

A mi em va bé el negre, a més, ja hi estic acostumada, així que em resultaria molt estrany un canvi a blanc.
Escolta, Malfoy! La teva mare sempre té aquesta cara, com si tingués una merda sota el nas, o només la fa perquè hi ets tu?

Respon