Encara que no t'ho sembli és una argumentació prou important. Ep! Que no estic d'acord amb que els mercats manin per sobre del poder polític. Crec que s'ha de fer un canvi de sistema quan sortim d'aquesta crisi. Respecte al que has dit no hi estic pas d'acord. Si no tenim diners clar, pujem impostos! És molt maco dir-ho, però quan els hi pugis molt els impostos a les classes benestants potser rumien moure el seu capital a d'altres nacions on hi hagi menys càrrega fiscal (ídem amb les empreses)Marta Potter Weasley ha escrit:
Quina gran argumentació: els mercats són els que manen i demanen retallades. Pim pam, ja ho has colat. Mira, perquè la gent consumeixi ha de tenir feina, primer de tot, si no cobra un sou no comprarà. Com pots aconseguir que hi hagi menys atur? Doncs donant feina des de l'estat. Amb quins diners? Impostos! I això és la clau perquè la gent torni a consumir, les empreses tornin a anar bé i donin feina a més gent i tot torni a la normalitat. És que no manaven els mercats el 29? Doncs clar que sí, però va funcionar, no? Les retallades no crearan riquesa, els impostos sí. Crec que això està molt ben explicat a l'article de prezi.
Respecte a que l'Estat doni treball: l'Estat no té diners i no es pot endeutar massa perquè els interessos que haurà de pagar seran estratosfèrics. També hi ha la via de pujar alguns impostos (com tu dius), que donin oxigen a l'economia però que tampoc ofegin l'economia ni les classes benestants i pobres, afavorint la classe mitjana. Baixar els impostos que afectin empreses per incentivar l'inversió i, sobretot, baixada d'impostos pel petit i mitjà negoci, fonamental per l'economia catalana.
També l'Estat hauria de controlar els bancs i subvencionar empreses per evitar que es perdés treball. Tampoc sóc tan lluny del New Deal, només tinc teories ecònomiques de centre