FF: maneres d'escriure

Fòrum per comentar fan fictions i crear-ne de comunitàries.
Per enviar-ne una usa la secció especial a http://www.harrypottercat.cat/fanfictions/.
Regles del fòrum
Recordeu-vos d'escriure com a mínim 4 línies.
Recordeu-vos d'argumentar les coses sempre que pugueu.
Totes les Normes del fòrum
gEmMy

Entrada Autor: gEmMy »

Costa ha escrit:
Et pot semblar patètic maco, però així és com es guapo en català, si no t'agrada fes barbarisme... i fica guapo, però ben escrit, no crec que per això et diguin res.
Sinonims en catala de guapu: bell, bonic, preciós, garrid, bufó, agraciat, narcís, angelical, apol·lini, ínia... em sembla que maco no és l'única paraula que es pot fer servir en català eh... ara, si et semblen pocs en puc posar més...

PD: no ficu mai barbarismes si ho puc evitar, per tant, mai em diran que n'he fet un o em baxaràn nota... i encara que ho fesin seguirien sent molt bones... vaja, que no em preocupa això...

Avatar de l’usuari
Costa
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 444
Membre des de: dt. jul. 19, 2005 12:23 am
Nom: Alba
Rang: Rajadora del Mediterrani
Ubicació: A Snailcity

Entrada Autor: Costa »

No calia que miressis al diccionari per posar tot de sinònims... a més no se com ho veus pero fica una persona bonica... que vols que et digui... sembla que ho diguis a un objecte i no a una persona, encara que sigui correcte! i si fiquessis..."garrid" molta gent no t'entendria... o sigui que ho fiques maco o bonic o bufó (que això em pinta més per mascota...)

A per cert... perdona si t'ha ofès que et digués de posar un barbarisme, segur que els teus pobres ulls no ho han soportat...

Tot això amb molt bon rotllo eh!

(moderadors, potser m'he passat... pero és que...)
Sempre ACLEE!!!

Imatge

gEmMy

Entrada Autor: gEmMy »

Tranquila que no t'has passat, i si això és passar-se, no se qui haurà posat les normes...

En quan o lu d'ofendre amb els barbarismes etc etc, tranquila, els meus ulls per desgràcia acostumen a haver d'aguantar mooolt més....

Lu de bon rotllo, t'ho pots estalviar eh... i si tens alguna cosa més a dir-me, si cas m'agregues al msn, perquè ara mateix, no podré contestar més per aquí ja que estic fent feina i perquè no es precisament el lloc per discutir-se...

Avatar de l’usuari
massa_hpifriends.com
Treballador/a de la conselleria
Treballador/a de la conselleria
Entrades: 391
Membre des de: dt. nov. 01, 2005 8:12 pm
Ubicació: Mansió-X
Contacta:

Entrada Autor: massa_hpifriends.com »

escolta, maca.... però que ridícula que ets, no???? deu meu.... lo de llegir ff's sense abreviacions, que es més comode, ja ho vaig dir i ho repeteixo, pero també et dic una cosa: no només fas les abreviacions aquelles, sioinó que a més, abans de llegir el teu fic (abans de que el corretgis la carla... fare el ridicul quan em diguin que no ho va fer ella) tenia tantes faltes que era completament il·legible!!! el mateix dic jeanne_crazy!!1 anni, sobre lo teu, es que em sembla que l'ortografia no et deu anar molt bé, perquè apart de les que has dit no en fas gire només que sempre et deixes la "H" de ha, ho he, hi.... i deixeu de tenir-l manioes a la Getta que tan so,ls fa la seva feina!! i ai de qui s'atreveixi a contradir-me!!! treure la meva torradora carbonitzadora!!!

Massa*peke :painter:
[I Si fos...?]

Avatar de l’usuari
Getta91
Conseller/a d'afers màgics
Conseller/a d'afers màgics
Entrades: 819
Membre des de: dg. ago. 28, 2005 6:40 pm
Nom: Carla
Rang: Pipiripip Rajadora
Ubicació: El món cargol

Entrada Autor: Getta91 »

Massa, carinyo! No t'alteris! :P Que jo no l'hi he corretgit res a la geMmy, només a la jeanne_crazy i a l'anni! :lol: Ai el meu peque que aquí l'ha cagat... t'has esverat! Anada d'ollaaaa! jejeje La torradora carbonitzadora? D'acord, però hi posaràs els trossets de quan fem servir el Cutxi-cutxi! :riure:

Merci peque, ets l'òstia! :imslow:
SEMPRE ACLEE!

Avatar de l’usuari
ronsantanna
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 261
Membre des de: dv. nov. 25, 2005 9:19 pm
Ubicació: Hospital Universitari Princetown-Plainsboro
Contacta:

Entrada Autor: ronsantanna »

gEmMy ha escrit:

Lu de bon rotllo, t'ho pots estalviar eh... i si tens alguna cosa més a dir-me, si cas m'agregues al msn, perquè ara mateix, no podré contestar més per aquí ja que estic fent feina i perquè no es precisament el lloc per discutir-se...
Precisament el fòrum va estar creat perquè tothom i pogués posar les eves opinions, sense faltar al respecte a ningú no?crec que sí que hauries de posar el que penses com ho vaig a fer jo ara.
1er:em podries explicar perquè maco és patètic???jo trobo que és una paraula com qualsevol altra
2:crec que el comentari que vas deixar en el teu 1er capitol envers la getta demostra la teva cobardia. Això ho hauries d'haver posat aquí!A i per cert la getta només intenta fer la seva feina i si entre tots vosaltres, els que esteu a favor de posar faltes d'ortografia i abrevacions us posessiu a mirar els missatges anteriors i intentar ractifcar, potser li faríeu la feina més fàcil. És més, no cal que ho feu, doneu-me un sol argument que es pugui discutir a favor de les abrevacions, i si em diue "a va més ràpid"doncs hos faig aquesta pregunta: en el cas de que, crec que si, volguessiu que la gent llegis els vosttres ff, a part d'una minoria que està a favor d'això, no penseu que és més agradable llegir un text sense faltes?
I fins aquí la meva modesta opinió
PD:carla estem amb tu!
Imatge

Imatge

Avatar de l’usuari
Elenagir
Treballador/a de la conselleria
Treballador/a de la conselleria
Entrades: 361
Membre des de: ds. maig 28, 2005 11:34 am
Ubicació: Nòmada =P

Entrada Autor: Elenagir »

mira GemMy,t'ho diré clar i català: ets una arrogant.
***
GemMy ha escrit: no, pero a mi personalmen m'agrada + com queda, a part, macu com a paraula la trobo penosa, o wapu o bell o bunic, pero macu es patetic...

t'has enterat de què va el tema? :greetings:
****
vull afegir una cosa.
Comenteu plis!
en algun lloc especifíca que haguem de comentar positivament? :roll:
Comenteu positivament plis!!!

hi trobeu la diferència?Perquè jo si... :roll: Desprès et borren els missatges,però es que en cap cas han dit que haguès de ser positiu :bomb:

PD: Pau,amor i bon rotllo! :peace:
Imatge

Avatar de l’usuari
roni
1r Orde de Merlí
1r Orde de Merlí
Entrades: 1254
Membre des de: dc. des. 22, 2004 7:00 am
Rang: Mort Vivent
Ubicació: A l'altre costat del vel...
Contacta:

Entrada Autor: roni »

Eiii!! Aveure, ke em diuen ke hi ha problemes, si us plau, em comuniken, ke us discutiu sobresi s'ha de posar amb faltes o no... bé, doncs la resposta, es sense faltes! AVeure, si la moderador diu sense, es fa sense i prou, vale? No hi podeu fer res! D'acord? Aixi que us tranquilitzeu i ja sta, h, i per això esta el corrector del word, així que no teniu excusa, a escriure tal com diu la moderadora!

PD: Pau, amor i bon rollo!!

PDD: Font d'informacio: Ronsantanna
la c!!!!!!!! Que ningú recorda xD
Imatge
La meva ff: El nou mag

La meva ciutaaat!
I la indústria xD

Avatar de l’usuari
LUN@
Alumne/a de 4t
Alumne/a de 4t
Entrades: 118
Membre des de: ds. feb. 04, 2006 3:14 pm
Nom: Charlotte
Ubicació: Sabadell

Entrada Autor: LUN@ »

Jo, tal com a dit l´Elenagir fa 2 segles, vaig començar escrivint un ff amb idioma msn i quan em van dir que escrivis normal...ho vaig fer sense protestar i ara ja no escric "k" ni "pk" ni coses d´aquestes ni tan sols als comentaris. Val, a vegades s´escapa alguna falta per haver anar ràpid i tal...però és perdonable!!!! :oops:
I a sobre trobo que la getta (i tothom, vaja...) té molta raó, si s´ha d´escriure bé, s´hi escriu i sinó, no escrius i punt!!!!
I tampoc és "un gran sacrifici" ho dic per experiencia... :wink:
Sobre lo de "macu" potser no és exactament català...però és una de les paraules que potser d´aquí uns anys s´exseptarà com a "correcte", per tant muts i a la gàbia!!!
PD: i com s´ha posat "de moda" PAU, TRANQUILITAT I BONS ALIMENTS SIUSPLAU!!!!! :reverencia:
Charlotte (tot i que tothom em diu Carlota...)
FanFic http://www.harrypottercat.cat/mostra.php?num=3660
Hogwarts, segon setè curs, mentides, Dramione.

Imatge

Avatar de l’usuari
lapot
President/a de la Confederació Internacional
President/a de la Confederació Internacional
Entrades: 500
Membre des de: dj. abr. 14, 2005 9:42 pm
Ubicació: Entre el llibres de la biblioteca
Contacta:

Entrada Autor: lapot »

ostres..encara aixi? ups...

a veure... el roni...ja ho ha dit tot..., si es diu que es fasi sense faltes, doncs sense faltes... no crec que costi tant de entendre i de fer... no?
Lapot&Roger J.Potter, Bibliotecaris Oficials de la Web.

Avatar de l’usuari
neus_snitch
President/a de la Confederació Internacional
President/a de la Confederació Internacional
Entrades: 570
Membre des de: dj. des. 22, 2005 2:14 pm
Nom: Mònica (de veritat!)
Rang: Mauleta valenciana
Ubicació: Cagant al vol
Contacta:

Entrada Autor: neus_snitch »

lapot ha escrit:ostres..encara aixi? ups...

a veure... el roni...ja ho ha dit tot..., si es diu que es fasi sense faltes, doncs sense faltes... no crec que costi tant de entendre i de fer... no?
dues paraules :exactament exacte.
I unes quantes més:
Carla fa la seua feina, si a voltes és un poc dura es xq vol llevarme el lloc de miss roïn, però no ho aconseguirà, així que trankils que em qdaré al meu pòdium.
Bromes apart, pense que deurieu pensar un poc abans de parlar, no farieu mal a ningú, i tampoc costa tant escriure un FF sense faltes... en aquesta societat actual el mateix ''tio word'' t'ho corregeix... vinga va..siguem raonables i facilitem la feina de la moderadora, que ja en té prou com per a que li fem fer la figuereta per quatre ''xq' pixats i cagats.
O no?
Imatge

Imatge

Avatar de l’usuari
Getta91
Conseller/a d'afers màgics
Conseller/a d'afers màgics
Entrades: 819
Membre des de: dg. ago. 28, 2005 6:40 pm
Nom: Carla
Rang: Pipiripip Rajadora
Ubicació: El món cargol

Entrada Autor: Getta91 »

neus_snitch ha escrit:Carla fa la seua feina, si a voltes és un poc dura es xq vol llevarme el lloc de miss roïn, però no ho aconseguirà, així que trankils que em qdaré al meu pòdium.
Ja tardaves... xDDD Jo no sóc dura... però potser guanyo el concurs :P
neus_snitch ha escrit:Bromes apart, pense que deurieu pensar un poc abans de parlar, no farieu mal a ningú, i tampoc costa tant escriure un FF sense faltes... en aquesta societat actual el mateix ''tio word'' t'ho corregeix... vinga va..siguem raonables i facilitem la feina de la moderadora, que ja en té prou com per a que li fem fer la figuereta per quatre ''xq' pixats i cagats.
O no?
Exacte! xD El tio Word us ho corretgirà! :lol:
Bé, he aprofitat aquest missatge per donar les gràcies a la Neus, que no és tan roïn com sembla :wink: Però també a tots els altres... perquè hi ha gent, concretament la jeanne_crazy, que després de discutir i discutir finalment ha cedit i està editant tota la seva fic; ara serà escrita sense abreviatures! Li vull dir que em sembla de )""$ mare i animar els qui quedin que ho fan així (ja no en queden gràcies als missatges d'aquest tema!^^) a seguir-ne l'exemple!
Res més!

Carla :mrgreen:
SEMPRE ACLEE!

Avatar de l’usuari
neus_snitch
President/a de la Confederació Internacional
President/a de la Confederació Internacional
Entrades: 570
Membre des de: dj. des. 22, 2005 2:14 pm
Nom: Mònica (de veritat!)
Rang: Mauleta valenciana
Ubicació: Cagant al vol
Contacta:

Entrada Autor: neus_snitch »

Getta91 ha escrit:
neus_snitch ha escrit:Carla fa la seua feina, si a voltes és un poc dura es xq vol llevarme el lloc de miss roïn, però no ho aconseguirà, així que trankils que em qdaré al meu pòdium.
Ja tardaves... xDDD Jo no sóc dura... però potser guanyo el concurs :P
neus_snitch ha escrit:Bromes apart, pense que deurieu pensar un poc abans de parlar, no farieu mal a ningú, i tampoc costa tant escriure un FF sense faltes... en aquesta societat actual el mateix ''tio word'' t'ho corregeix... vinga va..siguem raonables i facilitem la feina de la moderadora, que ja en té prou com per a que li fem fer la figuereta per quatre ''xq' pixats i cagats.
O no?
Exacte! xD El tio Word us ho corretgirà! :lol:
Bé, he aprofitat aquest missatge per donar les gràcies a la Neus, que no és tan roïn com sembla :wink: Però també a tots els altres... perquè hi ha gent, concretament la jeanne_crazy, que després de discutir i discutir finalment ha cedit i està editant tota la seva fic; ara serà escrita sense abreviatures! Li vull dir que em sembla de )""$ mare i animar els qui quedin que ho fan així (ja no en queden gràcies als missatges d'aquest tema!^^) a seguir-ne l'exemple!
Res més!

Carla :mrgreen:

Derrés, però si no sóc tan roï com sembla és perque... ho sóc més!! I si no s'ho creiu, mireu el meu rang!! Visca el tio Word!
:riure:
PD: El concurs el guanyaré jo...xro segur!
Imatge

Imatge

Avatar de l’usuari
Roger J. Potter
President/a de la Confederació Internacional
President/a de la Confederació Internacional
Entrades: 585
Membre des de: dc. abr. 05, 2006 8:37 pm
Nom: Quisso
Rang: Agenda Oficial
Ubicació: Darrera teu

Entrada Autor: Roger J. Potter »

Bé, ja se que fa temps que això es va deixar de parlar, però m'agradaria dir la meva i donar suport a aquells que crec que tenen la raó. Es a dir, els moderadors Getta91, Costa i roni (que sempre va amb retard :lol: )

Hi ha una cosa ben clara, en aquest web s'han creat unes normes per a escriure fanfictions, i és que s'han d'escriure en català (estem en una pàgina en català) i sense faltes (cose ben normal). Però amb faltes no es refereixen al fet de deixar-se un accents o possar una b on toca possar una v. Es tracta d'evitar les abreviature, més que per ser incorrecte, perque costa molt de llegir.

Si, teniu raó, si algú no li agrada que no la llegeixi, però també és cert que aquí hi ha unes normes i que s'han de complir. A més sembla ser que tothom ha passat per alt el missatge del Jomast (que alguns haurieu de saber que és el webmaster, ell es qui mante aquesta web amb els diners de la seva butxaca).

Bé, amb això crec que no em descuido res.

EDIT: Amb les preses se m'ha oblidat de dir unes cosetes...

M'ha semblat veure que deieu que hi havia plagi...? Això si que és una cosa indigna, fer palgi d'una fanfiction! On anirem a parar! I referent al plagi... Els ff no són plagis de fet el mateix nom ho diu, són ff, es a dir, que van referits a altres personatges dels que en som fans. Com que aquesta any faré una assignatura de Propietat Intel·lectual ja us ho confirmaré.

I un consell a aquesta gent que fa faltes... Si no t'agraden les normes que hi ha aquí, paga tu una web on puguis penjar els teus ff amb faltes o abreviatures. I si ho fas perque t'agrada i no per a que ho llegeixi la gent, dons no ocupis espai i deixa penjar als altres la seva ff que serà més bona. Per que jo crec que una ff (o un llibre) escrit amb abreviatures mai serà bo.

Com que sou unes quantes les persones que voleu escriure amb faltes i abreviatures dons feu un fons comú per a pagar-vos una web indigna amb faltes i abreviatures. Com que tot seria abreviat us sortiria bé de preu.
FÍ EDIT

PD. M'agradaria posar allò de pau i amor però no crec que ho hagi de dir quan la gent a demostrat ser tan irracional. Molt de gust!
Col·laboreu a la nova revista d'HPCat
Doneu veu als personatges d'HP per a HPCat Ràdio
Imatge

Avatar de l’usuari
Finalpotter
Membre d'Honor de la Conselleria
Membre d'Honor de la Conselleria
Entrades: 2035
Membre des de: dj. abr. 21, 2005 9:55 pm
Rang: Passat

Entrada Autor: Finalpotter »

Fa moltííííííííííssim que no em passava per la web perquè estava sense ordinador. Tot i que no sé fins a quin punt les coses han sortit de lloc, si que puc dir que fa una mica més d'un mes els fanficts no es que estiguéssin en el millor moment (l'aparició de les normes i moderadors ho demostren), la cosa ha empitjorat molt en relació a fa un any (el fet que hagi disminuït la mitjana d'edat dels usuaris pot tenir a veure); però rebotar-se contra unes moderadores (i el roni, no?) que gasten el seu temps lliure vigilant les ffs no es mereixen el tracte i la conducta que pel que he llegit i, més aviat, intuït que han estat rebent per part de no sé quants usuaris. Per tots ells els deixo la recomació que els hi ha fet en Roger, la qual secundo, amb força sentit comú:
Roger J. Potter ha escrit:I un consell a aquesta gent que fa faltes... Si no t'agraden les normes que hi ha aquí, paga tu una web on puguis penjar els teus ff amb faltes o abreviatures. I si ho fas perque t'agrada i no per a que ho llegeixi la gent, dons no ocupis espai i deixa penjar als altres la seva ff que serà més bona. Per que jo crec que una ff (o un llibre) escrit amb abreviatures mai serà bo.
Si quant estigui més al corrent del que ha passat crec que falta (o cal treure quelcom) ja ho faré. Això ho dic a partir de la sensació que m'ha donat el retrobament amb aquesta web i amb el que ja fa messos que ha anat passant. Quant em vaig registrar si m'haguéssin dit que el webmaster (ara la webmaster i un parell més) haurien de ficar-se a la firma un missatge per dir que no s'escrivi amb llenguatge sms, m'hagués posat a riure, i ara...

Bloquejat