abans de hogwarts

A aquest fòrum envia-hi les teves opinions i dubtes sobre els llibres.
Regles del fòrum
Recordeu a escriure com a mínim 4 línies.
Recordeu-vos d'argumentar les coses sempre que pugueu.
Totes les Normes del fòrum
Bloquejat
Avatar de l’usuari
Marta Potter Weasley
Alumne/a de 6è
Alumne/a de 6è
Entrades: 249
Membre des de: dg. jul. 12, 2009 8:57 pm
Nom: Marta
Rang: Futura dona del Daniel Faraday
Ubicació: Al cau!

abans de hogwarts

Entrada Autor: Marta Potter Weasley »

He estat pensant en el sistema educatiu dels bruixots i tinc alguns dubtes:
- Abans d'anar a Hogwarts els nens bruixots que saben que ho són van a escoles de muggles o escoles de mags especials?
- Si van a escoles normals em sembla una mica raro perquè a Hogwarts no fan assignatures "normals" i no em puc creure que surtin amb el ivell de mates o llengua de 5è de primària, a penes sabrien dividir!
- Si van a escoles especials i els hi ensenyen moltes més coses i surten amb molt més nivell, els fills de muggles tindrien un clar desnivell.

Què creieu que fan?

Si ho diu en algun llibre m'ho he perdut..
PÀGINES ARRANCADES!! amb l'anna_lovegood

Nova fic en solitari: Escarabats

Petons de:
Marta Potter Weasley

Avatar de l’usuari
Laura*Malfoy
Alumne/a de 2n
Alumne/a de 2n
Entrades: 60
Membre des de: dt. set. 05, 2006 2:01 pm
Nom: Laura
Ubicació: En el món de la fantasia...

Re: abans de hogwarts

Entrada Autor: Laura*Malfoy »

Ostres, no se si m'ho havia plantejat mai.
La veritat és que donava per suposat que els bruixots de pares muggles anaven a l'escola muggle i els de fills bruixots, doncs els ensenyaven a casa lo bàsic.
Però si que es veritat que llavors els de desendència muggle no tindrien gaire nivell... :nose
En els llibres no se si ho menciona, perquè sino jo també m'ho he perdut :deumeu

No en tinc ni idea :roll:
Laura*Malfoy
Herois de Barri

Avatar de l’usuari
Porcupintí-na
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 288
Membre des de: dl. juny 29, 2009 9:02 pm
Nom: Maria
Ubicació: Mussoleria

Re: abans de hogwarts

Entrada Autor: Porcupintí-na »

Jo crec que van a escoles muggles, però no deu ser obligatori, ja que no demanen res més que saber llegir i escriure, i això també t'ho poden ensenyar a casa, no?

No ho sé, però això és el que crec.

Una abraçada!

Maria
"-Escolta, ¿Per què li dius Porc, al mussol?- va preguntar el Harry al Ron.
-Perquè el meu germà és burro-va dir la Ginny- En realitat es diu Porcupintí."

QUINA NIT TAN JOIOSA, LA D'AVUI!

Avatar de l’usuari
ullal
Alumne/a de 4t
Alumne/a de 4t
Entrades: 128
Membre des de: dt. ago. 18, 2009 11:42 am
Nom: Neus
Rang: Cànid
Ubicació: En un lloc massa lluny del paradis

Re: abans de hogwarts

Entrada Autor: ullal »

pero en tot cas si només els demanen llegir i escriure no acaben esen uns analfabets funcionals?

esta bé entren amb 11 anys, i hi ha assignatures que no les toquen per res i que obviament no les necessiten (penso en historia, socials, gimnàs, musica que s'estudia fins a 5e?) pero ni ha d'altres que les haurien de fer per cultura general o per solidaritat muggle. és una injusticia que no els turturin amb les mates.

clar que hi ha altres assignatures que es corresponen amb assignatures magiques

ex:
historia de la magia---------historia
pocions-----------------------quimica
criances----------------------biologia

pero ni ha moltes d'altres que no tenen correspondencia, literatura, fisica (bueno podria ser encanteris?), filosofia, mates.

bueno crec que m'estic desviant del tema. el que vull dir és que en aquest sistema educatiu hi veig moltes llacunes...
Després de 19 dies i d'una bona dossis de vergonya i sentiment de culpa ja hi ha nou capítol de l'Autèntica Historia d'en Harry Potter. Sigueu benevolents i llegiu i comenteu-lo molt. Gràcies.

fandeharrypotter

Re: abans de hogwarts

Entrada Autor: fandeharrypotter »

Sobre el tema de les matèries, historia de la magia seria historia i filosofia també crec ... Magimàtica crec que són les mates però d'una altra forma.

També vull recordar que al primer llibre, quan en Harry està preocupat per si tindrà un nivell molt baix, en Hagrid el consola dient que els fills de muggles no en saben res i s'hi acostumen molt ràpid. En Ron també comenta una cosa semblant quan estan menjant al Hogwarts Express. Jo crec que els fills de bruixots quan estan a casa no aprenen res de màgia, pel que no tenen avantatge als fills de muggles.

El que comentaveu sobre les llacunes del sistema educatiu dels bruixots. El que es veritat es que quan els bruixots surten de Hogwarts no tenen ni idea de geografia per exemple. A més, les possibles matemàtiques màgiques (Magimàtica) és una matèria opcional, pel que un alumne por sortir de Hogwatrs sense saber-ne res. Un exemple són en Harry i en Ron. Ells no van triar magimàtica.

Està clar que per al món dels bruixtos es necessiten uns coneixements i per al món dels muggles un altre. Les matemàtiques són molt importants al món muggle igual que un bruixot no podria viure sense saber encanteris.

Avatar de l’usuari
ginny_weasley_potter
G.N.O.M
G.N.O.M
Entrades: 193
Membre des de: dj. març 20, 2008 11:55 am
Nom: Maria
Rang: cosina llunyana den Ronald
Ubicació: A Pigfarts

Re: abans de hogwarts

Entrada Autor: ginny_weasley_potter »

jo crec que lo escencial ja els hi deuen ensenyar a casa, abans d'anar a hogwarts...

i més o menys ja hi ha les assignatures muggles una mica cambiades: mates---magimatiques (o alguna cosa semblant), musica podria ser el "coro"?? ja que quan comencen el curs, almenys a les pelis (ara no men recordo si als llibres també) n'hi ha un.... Quidditch podria ser com gimnas... no se

lo necessari ja ho deuen saber suposo!
En Harry la va mirar; i quan abaixava la mà, sense adornar-se'n, es va tocar la ferida en forma de llampec que tenia al front.
Feia dinou anys que a en Harry no li feia mal la cicatriu. Tot anava bé.

Avatar de l’usuari
albus_severus
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 31
Membre des de: ds. set. 13, 2008 2:29 pm
Nom: Laia
Ubicació: ...Do You Want A Fish??..=)

Re: abans de hogwarts

Entrada Autor: albus_severus »

ostres! jeje no hi havia pensat..pero suposu que ja els hi deuen ensenyar a casa, o els que volguèssin poder van a una escola de muggles...
Com que no ho diu en els llibres ningú ho pot saber del cert...però penso que potser hi ha una escola especial, com primaria..perque si no com poden fer les classes de futurologia, en el 4 llibre (si no m'equivoco..:S) em sembla que diu que en Ron i en Harry tenen que fer moltes operacions i càlculs per poder fer els deures de la professora Trelawney, (que ara mateix no m'enrecordo com es deia...quiromància potser??) bé dons aixó.. :D
"..El Miedo Con Labio Muertos Bebiendo Mis Deseos..(*)

Avatar de l’usuari
Marta Potter Weasley
Alumne/a de 6è
Alumne/a de 6è
Entrades: 249
Membre des de: dg. jul. 12, 2009 8:57 pm
Nom: Marta
Rang: Futura dona del Daniel Faraday
Ubicació: Al cau!

Re: abans de hogwarts

Entrada Autor: Marta Potter Weasley »

fandeharrypotter ha escrit:Sobre el tema de les matèries, historia de la magia seria historia i filosofia també crec ... Magimàtica crec que són les mates però d'una altra forma.

També vull recordar que al primer llibre, quan en Harry està preocupat per si tindrà un nivell molt baix, en Hagrid el consola dient que els fills de muggles no en saben res i s'hi acostumen molt ràpid. En Ron també comenta una cosa semblant quan estan menjant al Hogwarts Express. Jo crec que els fills de bruixots quan estan a casa no aprenen res de màgia, pel que no tenen avantatge als fills de muggles.

El que comentaveu sobre les llacunes del sistema educatiu dels bruixots. El que es veritat es que quan els bruixots surten de Hogwarts no tenen ni idea de geografia per exemple. A més, les possibles matemàtiques màgiques (Magimàtica) és una matèria opcional, pel que un alumne por sortir de Hogwatrs sense saber-ne res. Un exemple són en Harry i en Ron. Ells no van triar magimàtica.

Està clar que per al món dels bruixtos es necessiten uns coneixements i per al món dels muggles un altre. Les matemàtiques són molt importants al món muggle igual que un bruixot no podria viure sense saber encanteris.
Home jo crec que que per molt bruixots que siguin les mates són importants per el tema de l'economia, per exemple. Geografia també ho trobo important per ells també, i la plàstica i la música, o potser no és important la creativitat? O la llengua, els que van a escoles de muggles, com a minim, marxen amb un nivell molt vaig, segur que fan mil faltes d'ortografia, i és important saber redactar, això si que els serveix per totes les assignatures i més coses per molt que siguin bruixots. Vueno no ho sé.. Si algú veu la J.k Rowling que li pregunti, ok? xD
PÀGINES ARRANCADES!! amb l'anna_lovegood

Nova fic en solitari: Escarabats

Petons de:
Marta Potter Weasley

Avatar de l’usuari
Porcupintí-na
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 288
Membre des de: dl. juny 29, 2009 9:02 pm
Nom: Maria
Ubicació: Mussoleria

Re: abans de hogwarts

Entrada Autor: Porcupintí-na »

Marta Potter Weasley ha escrit:Si algú veu la J.k Rowling que li pregunti, ok? xD
tu tranquil·la, que jo ho faré xD
"-Escolta, ¿Per què li dius Porc, al mussol?- va preguntar el Harry al Ron.
-Perquè el meu germà és burro-va dir la Ginny- En realitat es diu Porcupintí."

QUINA NIT TAN JOIOSA, LA D'AVUI!

Avatar de l’usuari
jc_weasley
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 22
Membre des de: dj. set. 03, 2009 7:45 pm
Ubicació: Hogwarts

Re: abans de hogwarts

Entrada Autor: jc_weasley »

Doncs ara k u dius... :think: Crec que els fills de mags es queden a ksa fins k començi el curs a Hogwarts i els fills de muggles s'en van a l'escola de muggles fins k reben la carta :) :ok

Avatar de l’usuari
Agatha Black
Membre del Wizengamot
Membre del Wizengamot
Entrades: 662
Membre des de: dt. jul. 01, 2008 3:40 pm
Rang: Gryffindor. Res més a afegir.

Re: abans de hogwarts

Entrada Autor: Agatha Black »

A veure, jo crec qe això ho vaig llegir a algun lloc perquè ho va explicar la Rowling.

Els fills de bruixots estudien a casa, perquè no tenen ni zorra de res dels muggles. Però a cvasa no estudien màgia, estudien... en plan la primària normal, no sé, a llegir, a escriure, matemàtiques i tal.

I a veure, els bruixots no necessiten fer matemàtiques ni física, en saber sumar i restar ja en tenen prou. Ni tampoc literatura. M'explico: a Hogwarts s'ensenya bruixeria elemental. Hogwarts és un institut, no pas una universitat. Quan s'acaba Hogwarts, els alumnes que volen tenir un ofici com... Auror o Sanador han de seguir estudiant durant uns anys. Els que no, poden entrar com a aprenents. Les assignatures que gfem nosaltres a l'intitut a ells no els serveixen de res, perquè ells no tenen les nostres professions. Als muggles ens preparen per la vida laboral del nostre món i als bruixots per la del seu.

Es que necessiten saber més coses segueixen estudiant, com ja he dit abans (al cinquè llibre, la Tonks menciona la seva preparació per a ser auror, diu que treu molt bones notes a Camuflatge). Els qui no, doncs no. El qui vulgui ser historiador, doncs ja estudiarà coses d'història i georgrafia més tard, però està clar que no hi ha mags arquitectes (perquè les construccions màgiques ja han demostrat mes d'una vegada que no segueixen les lleis de la física (i per tant, seria una pèrdua de temps estudiar-les), no són metges (perquè allà van amb sanació, que és màgica, i per tant no necessiten saber de química, sinó de pocions)i no hi ha açafates de vol perquè NO TENEN AVIONS.

De manera, que l'únic que veig és que deuen fer uns treballs plens de faltes d'ortografia. Però com els mestres tampoc no en deuen saber, doncs ja està! XD

Ala, vaya parrafón!
Imatge

Bloquejat