Què esteu llegint?

Temes relacionats amb altres autors, llibres i sagues. Recordeu que per parlar de Harry Potter ja tenim l'altre fòrum!
Regles del fòrum
Recordeu-vos d'escriure com a mínim 4 línies.
Recordeu-vos d'argumentar les coses sempre que pugueu.
Totes les Normes del fòrum
Respon
Avatar de l’usuari
Agatha Black
Membre del Wizengamot
Membre del Wizengamot
Entrades: 662
Membre des de: dt. jul. 01, 2008 3:40 pm
Rang: Gryffindor. Res més a afegir.

Què esteu llegint?

Entrada Autor: Agatha Black »

Hola!

Doncs aquest és un tema que he pensat que podia estar bé, no és exactament de recomanacions ni de desrecomanacions, només per passar de tant en tant i dir què esteu llegint ara mateix i explicar la temàtica.

No sé si us passa, però jo molts cops no sé què llegir. I recomanar està bé, el passa que un normalment recomana llibres que li han impactat molt i n’obvia alguns que potser per la temàtica a ell no li agraden especialment però que potser interessarien molt a algú altre. La idea simplement és dir quin llibre esteu llegint, de què va (de manera molt general, sobretot no feu espòilers ni us enrotlleu massa!) qui és l’autor i per què l’heu triat (si us l’han recomanat, o si us va cridar l’atenció el títol o la portada, o si és d’un autor que ja us agrada molt, etc).

Doncs començo!

M’estic llegint un llibre en anglès que es diu The Seed Collectors (encara no s’ha traduït, però sé que hi ha gent a la web que li agrada llegir en anglès; vol dir “Els col•leccionistes de llavors”).

És d’una escriptora britànica que es diu Scarlett Thomas, que m’agrada molt.

L’he començat fa poc així que no us puc donar una sinopsi gaire extensa, tot just estic coneixent els personatges, però pinta molt bé. Tracta de la família Gardener, tota la família, avis, pares i fills, i els fills ja són grans, tenen entre 30 o 40 anys, així que els personatges principals són tots adults. Aquesta família es dedica gairebé per complet a la botànica i la història gira sobre el misteri de la desaparició de fa temps d’alguns membres d’aquestes família, que van sortir a esbrinar coses sobre una misteriosa planta que sembla que té unes propietats molt especials. Us deixo una frase de la solapa del llibre, que em va impactar molt: I have no idea why everyone thinks nature is so benign and glorius and wonderful... all nature is trying to do is kill us as efficiently as possible. (Traducció ràpida: No sé perquè tothom creu que la natura és tan bona i gloriosa i meravellosa... l’únic que la natura intenta fer és matar-nos de la manera més eficaç possible). De moment m’està enganxant molt, és emocionant. Quan l’acabi us diré si m’ha agradat!

El vaig triar perquè m’he llegit gairebé tots els llibres d’aquesta autora i m’agraden molt! Potser coneixeu El fin de Mr.Y, que és el més popular. M’encanten els seus llibres perquè aprenc moltes coses quan els llegeixo; l’autora s’informa molt de la temàtica de la qual vol parlar. Així que ara estic aprenent coses de botànica! El meu preferit és PopCo, que parla especialment de temes de criptografia, que m’encanta. The End of Mr.Y parla més de temes lingüístics i de física, també mola molt.

I ara vosaltres! Què esteu llegint?
Imatge

Avatar de l’usuari
hpkarina
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 405
Membre des de: dv. ago. 24, 2007 12:47 pm
Nom: Roser
Rang: Paladina de la Reina Blanca
Ubicació: Grand Line
Contacta:

Re: Què esteu llegint?

Entrada Autor: hpkarina »

Eiii, m'agrada! A mi també em passa això que vull llegir però no sé què! Per a ser exactes ara m'estic llegir un llibre sobre la peli de Sleepy Hollow i abans d'això una guia històrica sobre la sèrie vikings (molt interessant, de fet!) així que no vinc a parlar d'aquests llibres, sinó del llibre del qual estic fent el TFG!

El llibre es diu "Miss Peregrine's Home for peculiar children". No es troba traduït al català però si al castella, que és "El hogar de miss Peregrine para niños extraordinarios". Potser n'heu sentit a parlar perquè l'any que ve Tim Burton en fa una pel·lícula (YAAAY!!!). L'autor és Ransom Riggs, un escriptor nord-americà que fa poc que ha començat a publicar. El llibre va d'un xic de setze anys (Jacob) que presencia la mort del seu avi a mans d'una criatura ben estranya i decideix anar a l'illa de Gal·les on el seu avi s'havia criat en un orfanat per a intentar descubrir què s'amaga darrere de la seua mort i de les seues últimes parau-les "segueix l'ocell". És d'intriga i potser, a estones, dóna un poc de mal rollet, però a mi em va encantar! A més a més, el llibre està ple de fotografies antigues (reals) que il·lustren la història i que li dóna un efecte més real a tot plegat!

A mi em va agradar molt, la veritat, i la segona part (Hollow City) també! Em falta la tercera part (library of souls); el problema és que és un poc difícil aconseguir aquests llibres ací (almenys en format físic, no controle el format ebook) i, de fet, el primer llibre, només l'he trobat de tapa dura, cap edició de butxaca... Però bé, si en fan la pel·lícula, segur que ben aviat serà fàcil de trobar a les llibreries! :)
Where your tresaure is, there will you heart be also.

Volia ser actriu, em vaig conformar amb intèrpret i he acabat de traductora...

+Can I shoot her?
-Not in public

Avatar de l’usuari
Potter_granger
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 264
Membre des de: dj. maig 03, 2012 4:06 pm
Nom: Carla
Rang: HPmaniàtica!

Re: Què esteu llegint?

Entrada Autor: Potter_granger »

Doncs jo us vinc a parlar de Think of a number, de John Verdon. És novel·la negra. Parla sobre un detectiu retirat de la policia de Nova York, David Gurney, amb el qual un conegut seu es posa en contacte i li explica una cosa ben estranya: ha rebut una carta dient-li que pensés un nombre qualsevol de l'1 al 1000. Ell va seguir les instruccions i va pensar en el 658, va obrir un petit sobre que hi havia i el nombre que hi apareixia era... el 658.
Escolta, Malfoy! La teva mare sempre té aquesta cara, com si tingués una merda sota el nas, o només la fa perquè hi ets tu?

Avatar de l’usuari
HarryHermione Potter
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 11
Membre des de: dg. ago. 09, 2015 5:47 pm

Re: Què esteu llegint?

Entrada Autor: HarryHermione Potter »

Hola a tothom, vinc una mica tard, però és igual suposo.

Jo us vull parlar d'un llibre anomenat "Allà on els arbres canten".
És de la Laura Gallego García, una escrpitora que senzillament m'encanta.

El llibre està ambientat en l'època feudal, i tracta d'una donzella (la Viana)que va a una festa del solstici d'hivern, i un joglar els explica la llegenda dels
arbres que canten i de la font de la joventud. Al cap d'uns dies, el regne on viu la noia es concerit pels barbars, i la Viana es veurà obligada a casar-se amb un ferotge bàrbar, i a partir d'aquell moment, la Viana viu una sèrie de desgràcies que no us explicaré perquè seria massa.
(No se si m'he explicat gaire bé, però ho he intentat)

Aquest llibre m'ha fet plorar, riure, i fins i tot posar-me nerviosa de tanta intriga que hi ha (al meu parer,es clar).

Avatar de l’usuari
Potter_granger
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 264
Membre des de: dj. maig 03, 2012 4:06 pm
Nom: Carla
Rang: HPmaniàtica!

Re: Què esteu llegint?

Entrada Autor: Potter_granger »

HarryHermione Potter ha escrit:Hola a tothom, vinc una mica tard, però és igual suposo.

Jo us vull parlar d'un llibre anomenat "Allà on els arbres canten".
És de la Laura Gallego García, una escrpitora que senzillament m'encanta.

El llibre està ambientat en l'època feudal, i tracta d'una donzella (la Viana)que va a una festa del solstici d'hivern, i un joglar els explica la llegenda dels
arbres que canten i de la font de la joventud. Al cap d'uns dies, el regne on viu la noia es concerit pels barbars, i la Viana es veurà obligada a casar-se amb un ferotge bàrbar, i a partir d'aquell moment, la Viana viu una sèrie de desgràcies que no us explicaré perquè seria massa.
(No se si m'he explicat gaire bé, però ho he intentat)

Aquest llibre m'ha fet plorar, riure, i fins i tot posar-me nerviosa de tanta intriga que hi ha (al meu parer,es clar).
Jo també l'he llegit. És molt maco, dels meus preferits de Laura Gallego. I ara vinc a parlar d'un altre llibre de la mateixa autora: "Dos ciris per al diable". Parla d'una noia, la Cat, que perd el seu pare. El maten en una benzinera. I ella vol buscar venjança, vol saber qui ha mort el seu pare i per què. Està ambientat en el món actual, però amb àngels i dimonis que lluiten pel poder.
Escolta, Malfoy! La teva mare sempre té aquesta cara, com si tingués una merda sota el nas, o només la fa perquè hi ets tu?

Avatar de l’usuari
Marc piju
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 25
Membre des de: dg. juny 11, 2017 10:52 pm
Nom: Marc Scamander
Rang: Griffindor

Re: Què esteu llegint?

Entrada Autor: Marc piju »

Jo ara el segon llibre de el nom d vent que es titula el temor d'un home savi. El primer llibre es molt xulo
Starwars

Avatar de l’usuari
harry_james_potter
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 444
Membre des de: dj. set. 11, 2008 8:50 pm
Nom: Albert
Rang: Graller
Ubicació: Esparreguera

Re: Què esteu llegint?

Entrada Autor: harry_james_potter »

Jo estic acabant "Contraban i altres narracions" de Josep Pla, de la col·lecció 62, però abans d'anar a dormir miro de llegir "Vivir y sentir en la Edad Media", de Flocel Sabaté. El primer us el recomano si us agraden les novel·les costumistes de no ficció, ja que aprendreu un munt de coses que van passar a la costa de l'Empordà el segle passat i també descobrireu curiositats de Josep Pla. El segon és una molt bona manera d'entrar al món de l'Edat Mitjana, ja que és un llibre curt i molt fàcil d'entendre.

A més a més he de llegir (encara que de vegades em fa molta mandra) un seguit d'obres sobre masos i pagesos a l'Edat Mitjana per fer la meva tesina. Ara mateix tinc entre les mans "El mas i la vila a la Catalunya medieval. Els fonaments d'una societat senyoralitzada (segles XI-XIV)", de Víctor Farías. Aquest treball és molt exhaustiu i només el recomano a aquells que necessitin o vulguin aprendre més sobre el món agrícola medieval del nord-est català i sobre el feudalisme d'aquest marc cronològic i espacial. Tracta tots (o gairebé tots) els temes relacionats amb pagesos, masos i senyors de la Plena i Baixa Edat Mitjana a la Catalunya Vella.
-George, com estàs?
-Com una fura [...] Fura-dat, captes Fred?

Avatar de l’usuari
Lof
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 27
Membre des de: ds. jul. 20, 2019 1:56 am
Rang: Orde de Marlí de primera clase
Ubicació: In your mind, right now.

Re: Què esteu llegint?

Entrada Autor: Lof »

Els Jocs de la Fam aka Los juegos del hambre o una col.lecció de llibres de fantasia bastant antiga anomenada "Dragonlance". Un món de fantasia amb elfs, dwarfs aka "enanos", i altres raçes que està genial! I té un munt de llibres per llegir dins la col.lecció! Recomanu especialement "Cronicas de la Dragonlance" i "Leyendas de la Dragonlance", els principals 6 llibres!



Salutacions,
It was as if Snape had started handing out sweets.

Respon