Booktag

Temes relacionats amb altres autors, llibres i sagues. Recordeu que per parlar de Harry Potter ja tenim l'altre fòrum!
Regles del fòrum
Recordeu-vos d'escriure com a mínim 4 línies.
Recordeu-vos d'argumentar les coses sempre que pugueu.
Totes les Normes del fòrum
Respon
Avatar de l’usuari
Mercè Granger
Alumne/a de 4t
Alumne/a de 4t
Entrades: 119
Membre des de: dv. oct. 25, 2013 10:47 pm

Booktag

Entrada Autor: Mercè Granger »

Imatge

Bon dia!

Avui us porto un tag de llibres. He trobat que les preguntes eren una mica innovadores i estaria bé tenir-ne un a la web, que al cap i a la fi está ambientada arran d¡una saga literària. Si trobau pertinent afegir-hi preguntes, llevar-ne o modificar-les, tenia total llibertat :heart:
  • Et mareges si llegeixes durant els trajectes en cotxe (o altre mitjà de transport)?
    Quin autor té un estil únic i especial per tu?
    Sols portar motxilla/bossa? Si és així, hi sols portar un llibre?
    Que prefereixes, libres amb il·lustracions o sense?
    Hi ha algun llibre que et va encantar i en passar el temps et vas adonar que no era tan bó com pensaves?
    Explica alguna anècdota de la teva infància relacionada amb la literatura:
    Llibre més finet de la teva estanteria:
    Llibre més gruixut de la teva estanteria:
    Escrius? Et veus com escriptor/a en un futur?
    Clàssic preferit?
    Algú et regala un llibre que vares llegir anteriorment i vares detestar completament. Que faries?
    El llibre que et va iniciar a la lectura:
    Un llibre al qual li canviaries el final:
    Un llibre del qual hagis estret alguna ensenyança valuosa:
    Un llibre del qual t'encanti la portada:
    Paraula preferida:
    Triangle amorós o amor prohibit?:
    Gènere literari predilecte:

Codi: Selecciona’ls tots

[b]Et mareges si llegeixes durant els trajectes en cotxe (o altre mitjà de transport)?[/b]
[b]Quin autor té un estil únic i especial per tu?[/b]
[b]Sols portar motxilla/bossa? Si és així, hi sols portar un llibre?[/b]
[b]Que prefereixes, libres amb  il·lustracions o sense?[/b]
[b]Hi ha algun llibre que et va encantar i en passar el temps et vas adonar que no era tan bó com pensaves?[/b]
[b]Explica alguna anècdota de la teva infància relacionada amb la literatura:[/b]
[b]Llibre més finet de la teva estanteria:[/b]
[b]Llibre més gruixut de la teva estanteria:[/b]
[b]Escrius? Et veus com escriptor/a en un futur?[/b]
[b]Clàssic preferit?[/b]
[b]Algú et regala un llibre que vares llegir anteriorment i vares detestar completament. Que faries?[/b]
[b]El llibre que et va iniciar a la lectura:[/b]
[b]Un llibre al qual li canviaries el final:[/b]
[b]Un llibre del qual hagis estret alguna ensenyança valuosa:[/b]
[b]Un llibre del qual t'encanti la portada:[/b]
[b]Paraula preferida:[/b]
[b]Triangle amorós o amor prohibit?:[/b]
[b]Gènere literari predilecte:[/b]
Mercè Granger l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. ago. 31, 2019 12:26 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
"We've all got both light and dark inside us. What matters is the part we choose to act on...that's who we really are"
Imatge

Avatar de l’usuari
Unapersona
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 257
Membre des de: dc. abr. 08, 2015 2:11 pm
Rang: Persona

Re: Booktag

Entrada Autor: Unapersona »

Et mareges si llegeixes durant els trajectes en cotxe?
Depèn del trajecte. Si hi ha moltes corves seguides, llavors tanco el llibre. Altrament, no tinc problema.

Quin autor té un estil únic i especial per tu?
Costa de dir, la veritat. Tots els autors tenen les seves coses bones i dolentes. Brandon Sanderson (el meu autor preferit, ara mateix) escriu molt i molt bé les escenes d'acció i els móns que inventa són molt originals, a vegades sembla que escrigui ciència ficció en comptes de fantasia, perquè els seus mons realment poden arribar a semblar molt "aliens".

M'agrada molt la prosa de Patrick Rothfuss. A El temor d'un home savi fins i tot hi ha uns capítols en els quals els diàlegs, tot i ser escrits en prosa, segueixen una mètrica i rima poètica (almenys en anglès, no sé com ho han traduït). Notes que "aquí passa algo", però si no t'hi fixes passa desapercebut. Casualment, també són els pitjors capítols de la novel·la, en la meva opinió. :roll: Però el cas és que té una prosa molt cuidada, i a vegades l'utilitza la mena com diu les coses (més que què diu) per fer "foreshadowing".

Ara estic llegint Dune, de Frank Herbert, i m'encanta que estigui escrit amb un narrador omniscient. Les escenes en les quals hi ha dos personatges enemics (o encara millor, un traïdor) són molt curioses, perquè saps en tot moment què pensen tots els personatges.

Sols portar motxilla/bossa per guardar coses? Si és així, hi sols portar un llibre?
Més o menys! Normalment llegeixo llibres electrònics, així que es podria dir que hi porto una llibreria sencera :P

Que prefereixes, libres amb il·lustracions o sense?
Depèn del tipus d'il·lustració. No m'agraden les il·lustracions d'escenes en concret, perquè m'agrada imaginar-me-les, i en general les dels personatges tampoc. Però fa poc vaig (re)llegir Stormlight Archive, una saga (de moment inacabada) que inclou il·lustracions d'aspectes del món, no dels personatges. Per exemple, hi ha dibuixos dels vestits tradicionals d'algunes cultures, així com d'animals i plantes. A més, les il·lustracions aquestes en realitat venen dels apunts d'un dels personatges, que és una erudita i dibuixant, o sigui que és un bon complement, crec jo. Dona profunditat al món i, de pas, al personatge.

Hi ha algun llibre que et va encantar i en passar el temps et vas adonar que no era tan bó com pensaves?
La saga d'Eragon. El primer llibre me'l vaig llegir prop de deu vegades, els altres tres no tant, però si fa no fa... Sempre recordaré la història d'Eragon, i no només per les vegades que me la vaig llegir. Eragon va ser el llibre que em va introduir al gènere fantàstic (el que en anglès diuen "high fantasy"; ja havia llegit Harry Potter, però és diferent perquè té lloc a la Terra), i la veritat és que com a introducció va molt bé perquè utilitza els arquetips més típics de la fantasia. Després, quan finalment vaig decidir no tornar a llegir el primer llibre i començar un altre llibre, em vaig adonar que Eragon no era tant original ni únic com m'havia pensat. Però, com he dit, sempre tindrà un lloc especial a la meva prestatgeria mental de llibres que han estat importants per a mi.

Explica alguna anècdota de la teva infància relacionada amb la literatura:
Memòries d'Idhun és una trilogia de Laura Gallego, i cada volum és tirant a gruixudet. Bé, el cas és que em van enganxar tant que me'ls vaig llegir en tres o quatre dies. :roll: Per sort eren vacances, però recordo que la rutina d'aquells dies era despertar-me, llegir, esmorzar, llegir, dinar, llegir, sopar, llegir, dormir. La veritat és que no sé què em va agafar, perquè els pares fins i tot van acabar parlant amb mi dient-me que els agradava molt que llegís, però que també estaria bé fer altres coses. :lol2:

Llibre més finet de la teva estanteria
De l'estanteria de "llibres de referència", el més finet és "La música del silenci" (en anglès, "The Slow Regard of Silent Things". No és precisament una traducció literal, però m'agrada), de Patrick Rothfuss. És un spin-off en forma de novel·la curta de la trilogia inacabada "Crònica d'un assassí de reis" que segueix la història d'un personatge secundari (Auri) durant set dies de la seva vida. El que m'agrada més és que hi ha un sol personatge (ella mateixa) i el "conflicte" de la història es redueix a "Necessito un regal pel meu amic i no en trobo cap". És una història molt bonica, totalment oposada al to dels llibres principals de la saga i de la fantasia èpica en general. Una prova clara que el gènere fantàstic no ve definit per l'argument ni els personatges sinó pel món i res més!

Llibre més gruixut de la teva estanteria
Si els tingués en paper, serien els volums de Stormlight Archive de Brandon Sanderson (no té traducció al català, en castellà "archivo de tormentas"). Vaig llegir que es veu que l'editorial va haver de contractar una altra impremta perquè la que utilitzen normalment no podia aguantar tantes pàgines. Tot i que es parla de la sèrie com una decalogia (ara hi ha tres llibres publicats), cada llibre es podria dividir perfectament en una trilogia amb petits relats curts entremig (anomenats "interludis" al llibre). El tercer llibre té més de 400.000 paraules, i els tres junts més de 1.200.000.

Però com que no els tinc en paper, seria "Arcanum Unbounded: the Cosmere Collection", una antologia de relats "curts" (n'hi ha un que és de 40.000 paraules) situats al Cosmere, l'univers on Brandon Sanderson situa part de la seva obra.

Escrius? Et veus com escriptor/a en un futur?
Sí, escric. I la segona pregunta... bé, un escriptor és una persona que escriu, no? Ja ho soc, això. El que no soc és professional, però ara mateix no escric per vendre. Simplement m'ho passo bé creant històries, i crec que això és el que hauria de definir la paraula "escriptor", no els diners.

Clàssic preferit?
El Senyor dels Anells :mrgreen:

Si em preguntessis per llibre preferit en general, segurament diria "El Senyor dels Anells i Stormlight Archive". Vaig llegir una metàfora en un fòrum fa un temps que comparava la fantasia amb l'arquitectura. Abans de Tolkien, els escriptors feien masies, casetes, algun castell. Però llavors va venir ell i els va plantar un gratacels i tothom es va quedar amb un pam de nas, sense saber què fer.

Actualment, Sanderson agafa les tècniques de la fantasia èpica de Tolkien, però en comptes de fer un gratacels fa una ciutat sencera de gratacels (en part perquè escriu més ràpid, suposo :roll: ). Tant un com l'altre són genials i estan molt ben treballats, però mentre que Tolkien s'assegura d'omplir tot el gratacels, fins i tot els pisos que ningú visitarà (visca el perfeccionisme), Sanderson s'assegura que cada gratacels sigui únic però que alhora encaixin tot junts, i també els omple suficientment per donar la il·lusió que els pisos que no visites estiguin igual de plens... encara que no sigui així (suposo que és un altre tipus de perfeccionisme?).

Algú et regala un llibre que vares llegir anteriorment i vares detestar completament. Que faries?
Depèn de la persona i la confiança que hi tingui. Si és un amic o familiar proper, doncs els ho diria, que ja els he llegit i que no em van acabar d'agradar (suposo que ho suavitzaria una mica). Si no, me'ls quedo i ja els regalaré a algú altre :lol:

El llibre que et va iniciar a la lectura
Els primers llibres no-infantils que recordo són Eragon (com he dit), Harry Potter i [/i]Memòries d'Idhun[/i]. D'aquest últim també en tinc un bon record, i crec que és el que em va iniciar a l'escriptura. Però bé, fa temps que el vaig llegir i ja ni recordo de què anava.

Un llibre al qual li canviaries el final
Bufa, ni idea. El que passa és que no canviaria el final de cap dels llibres que m'agraden, i dels que no m'agraden... bé, no els recordo gaire bé.

Un llibre del qual hagis estret alguna ensenyança valuosa
Crec que de qualsevol llibre se'n poden extreure ensenyances o "morals", encara que no sigui una faula. Els últims llibres que he llegit són Stormlight Archive, i està ple d'aprenentatges i lliçons útils per la vida. Sense entrar gaire en spoilers, hi ha unes persones anomenades "radiants", que bàsicament són els usuaris de la màgia. Per poder utilitzar els poders han de pronunciar uns ideals i després seguir-los durant tota la seva vida; si els incompleixen, perden els poders. El lema dels radiants és "Journey before destination" (part del seu primer ideal), i aquest és un dels temes del llibre: la importància del camí o el mètode per sobre de la destinació o l'objectiu.

El millor és que hi ha deu ordes diferents de radiants, cadascuna amb els seus propis ideals (el primer és comú, la resta canvia). Les escenes en les quals un personatge pronuncia un d'aquests ideals són probablement les més intenses de la sèrie, són punts d'inflexió tant dins de l'argument com de la història del propi personatge. I la veritat és que n'hi ha que fan pensar.

Bé, no m'allargo més, però els recomano molt!

Un llibre del qual t'encanti la portada
Aquí tinc poc a dir, perquè la majoria de llibres els llegeixo electrònicament i no em fixo gaire en la portada (surt en blanc i negre). El que sí que diré és que no m'agraden les portades dels llibres d'El Senyor dels Anells que tinc... de què van, posant fotos de les pel·lícules? Una mica d'originalitat, per favor!

Paraula preferida
Relacionada amb un llibre? No acabo d'entendre la pregunta.

Triangle amorós o amor prohibit?
Ui, no, gràcies. A veure, que no sempre estan malament, però la majoria que he llegit posen pals a les rodes de la història. Si vull romanticismes, ja llegiré una novel·la romàntica (cosa que no he fet mai, em sembla), però si no ho és, això hauria de quedar en segon pla. No dic que desapareguin, perquè és un sentiment, però és que a vegades estan posats amb calçador.

Gènere literari predilecte
Fantasia i ciència ficció. Els poso en un mateix sac perquè al cap i a la fi són el mateix, la diferència és la màgia, els dracs i el temps (ciència ficció és futur, fantasia tendeix a ser el passat). M'encanten pel que he comentat abans: en no estar definits per un argument prototípic, hi ha molts tipus d'històries diferents... no tot és fantasia èpica!
"We are all human, aren’t we? Every human life is worth the same, and worth saving." -- Kingsley Shacklebolt
Unapersona

Avatar de l’usuari
Arwen Black
Treballador/a de la conselleria
Treballador/a de la conselleria
Entrades: 365
Membre des de: dv. set. 03, 2010 1:50 am
Rang: Dels que tenen mapes per cicat
Ubicació: Desubicada. Sí, falta "rius" i no vull que falti... riure

Re: Booktag

Entrada Autor: Arwen Black »

Et mareges si llegeixes durant els trajectes en cotxe (o altre mitjà de transport)?
Definitivament sí.

Quin autor té un estil únic i especial per tu?
Douglas Adams, em sembla un geni amb el seu estil hilarant d'escriptura.

Sols portar motxilla/bossa per guardar coses? Si és així, hi sols portar un llibre?
Sí que acostumo a portar una bossa/motxilla, però no hi acostumo a portar cap llibre. Quan el llegiria? Durant els trajectes no. Mentres espero el bus tampoc, perquè segurament el llibre m'absorviria i no veuria arribar el bus. I per la resta, prefereixo estar més en el present que aïllar-me en un llibre, això prefereixo fer-ho a casa.

Que prefereixes, llibres amb il·lustracions o sense?
Per preferir, prefereixo amb ilustracions. Fan el text més amé.

Hi ha algun llibre que et va encantar i en passar el temps et vas adonar que no era tan bó com pensaves?
No se me n'acudeix cap... A no ser... En algun lloc tinc un llibret que van escriure amb els noms de tots els de la classe, em va semblar genial perquè era molt emocionant llegir-hi el teu nom. Al cap d'uns anys el vaig rellegir i ja no em va semblar una història tan elaborada, òbviament perquè ja era més gran. Però segueixo tenint-lo en alta estima, tot i que l'hagi mig perdut i ara no en recordo l'autor :( Si el trobo ja editaré aquest comentari i l'afegiré.

Explica alguna anècdota de la teva infància relacionada amb la literatura:
Mmm... va haver un llibre que menciono més avall (és que he contestat les preguntes saltejades) que em va fer riure. Vaig notar els estiraments dels músculs de la cara, es notava estrany, i és que feia molt temps que no reia i fins i tot havia entrenat com podia col•locar la boca per a que semblés que somreia per a les fotos i de cara a la gent. Aquest llibre em va fer somriure de veritat.

Llibre més finet de la teva estanteria:
Si la meva estanteria tingués tots els llibres que m'he llegit i m'han agradat més suposo que seria El petit príncep (El Principito, que em va deixar un professor). Com que la meva estanteria no és així, és The legend of Sleepy Hollow de Burlington Books per a nivell de 1r d'ESO, que de fet també va estar bé.

Llibre més gruixut de la teva estanteria:
Un diccionari Espanyol-Francés DE BUTXACA (és petitet però el més gruixut xD). A l'estanteria no hi tinc ni de bon troç tots els llibres que m'he llegit perquè normalment els he agafat de la biblioteca, amb excepció d'alguns que t'obligaven a comprar perquè a la biblio no hi eren, o havien de ser de x editorial en específic, o d'alguns que m'he comprat amb premis. De tots aquests (i si els diccionaris no compten) el més gruixut és l'Ombra del vent de Carlos Ruiz Zafón. Si els autors són espanyols m'agrada llegir-los en l'idioma amb el qual els han escrit, però me'n recordo que aquest el vaig comprar en català perquè venia amb un CD de cançons a piano del mateix autor (que desgraciadament he perdut amb els anys TT.TT)

Escrius? Et veus com escriptor/a en un futur?
Poc. He escrit un parell de poemes que han sortit en llibres però poc més.
Potser sí, però d'aquells que escriuen un llibre i després desapareixen xD. És que m'agrada provar una mica de tot.

Clàssic preferit?
La volta al món en 80 dies. Ens el van fer llegir a primària i em va encantar. En tinc un record molt bo, a més ens el van fer comprar d'aquella editorial que et posa les definicions de les paraules més difícils als marges. Va ser genial. (També recordo que tothom el va odiar, o al menys els que el van odiar van ser els que ho van fer saber.) A l'acabar el curs vaig haver de donar el llibre a l'escola per a que l'aprofitessin els del curs següent, i em va saber greu desprendre-me'n.

Algú et regala un llibre que vares llegir anteriorment i vares detestar completament. Que faries?
Dir-li, és clar. No dir-li i després regalar-lo a algú altre ho trobo fatal... A mi m'agradaria saber-ho, si la persona a qui regalo el llibre ja se l'havia llegit i l'havia detestat...

El llibre que et va iniciar a la lectura:
No sé quin va ser el primer llibre que vaig llegir (els de Teo?) Ah, ja sé, un que tenia dibuixos d'objectes i a sota la paraula del què eren. Hi havia una imatge d'un pinte i jo "llegia" pinte i la meva mare deia "no, no posa pinte". Total, que posava "púa". Jo sí que vaig "puar" la meva mare quan en lloc de llegir les paraules deia el nom del que veia al dibuix xD.
Però suposo que la pregunta es refereix al que et va agradar tant que va aconseguir que llegissis més. Suposo que els de Harry Potter, que vaig començar a llegir de molt petita i em van enganxar.

Un llibre al qual li canviaries el final:
En el moment que el vaig llegir, li hauria canviat a El cazador del desierto, de Lorenzo Silva. Ara ja no li canviaria. Va ser un llibre molt important per a mi just en aquell moment. A part del tema que tracta, em va fer riure molt.

Un llibre del qual hagis estret alguna ensenyança valuosa:
Donde el corazón te lleve, de Susanna Tamaro. Hi ha moltes ensenyances, però la que recordo més és que si tens dubtes, has d'escoltar el teu cor. En el teu interior saps el que realment vols fer.

Un llibre del qual t'encanti la portada:
The art of Heikala, que acabo de comprar recentment. La portada és un dels dibuixos de la il•lustradora. També, un que em van regalar de petita: Els gnoms, les fades i altres éssers imaginaris, il•lustrat per Jordi Busquets. Té la tapa toveta i a més és un llibre que em va encantar.

Paraula preferida:
Ara mateix, iridiscent.

Triangle amorós o amor prohibit?:
No puc evitar veure aquesta pregunta com "Els jocs de la fam o Crepuscle" i la resposta és triangle amorós, perquè trobo que el llibre té molta més profunditat.

Gènere literari predilecte:
Mmm no ho sé, no em decanto per cap en concret.

Bufa, ja està! He intentat respondre (la majoria de) les preguntes explicant una mica, com si tinguessin el "justifica la teva resposta" típic dels llibres de text de l'escola, haha.
"No serveix de re preocupar-se. El que hagi de venir, vindrà, i ja ens ho trobarem quan arribi" Hagrid

Avatar de l’usuari
Mercè Granger
Alumne/a de 4t
Alumne/a de 4t
Entrades: 119
Membre des de: dv. oct. 25, 2013 10:47 pm

Re: Booktag

Entrada Autor: Mercè Granger »

Et mareges si llegeixes durant els trajectes en cotxe (o altre mitjà de transport)?
  • Depèn. En cotxe depèn del trajecte, il·luminació i de com em trobi aquell dia. En vaixell quasi sempre i en avió o tren quasi mai no em marejo.
Quin autor té un estil únic i especial per tu?
  • Ara mateix Sarah J. Maas i Taylor Jenkins Reid. He. La meva intensa diu també el Murakami però meh,
Sols portar motxilla/bossa? Si és així, hi sols portar un llibre?
  • Porto bossa quasi sempre, però llibre tan sols que sé que passaré llargues estones sola o sense res a fer. Sinó em fa mandra dur-lo, sobretot si pesa, i em fa pena que se'm banyi (sempre porto aigua o termos amb begudes a la bossa).
    Spoiler:
    Arwen Black ha escrit: dv. ago. 30, 2019 4:53 pmMentres espero el bus tampoc, perquè segurament el llibre m'absorviria i no veuria arribar el bus.
    M'ha passat HAHAHA. Per això no porto llibre.
Que prefereixes, libres amb il·lustracions o sense?
  • M'és bastant indiferent però si les il·lustracions segueixen una estètica uniforme i s'integren bé dins l'edició, m'encanten els llibres que en duen. I EL PUTO MAPA. NECESSITO. MAPA. En els llibres de fantasia clar.
Hi ha algun llibre que et va encantar i en passar el temps et vas adonar que no era tan bó com pensaves?
  • Crepuscle. Hush Hush. Canciones para Paula. Tots hem tingut una preadolescència/adolescència.Són llibres que ja no m'agraden o mirant retrospectivament els hi veig faltes, però be, varen complir bastant bé la funció d'entretenir.
Explica alguna anècdota de la teva infància relacionada amb la literatura:
  • Us he contat mai com em varen regalar El misteri del príncep por mi cara bonita? 8)
    A la llibreria de confiança varen organitzar un concurs de dibuix amb motiu del llançament d'aquest llibre. Els tres primers premis se n'enduien un exemplar gratis. I la Mercè de sis anys encara no sabia que dibuixava fatal i s'hi va presentar. El cas és que vaig guanyar :mrgreen: Segurament perquè hi vaig posar tot un pot de purpurina xddd la purpurina era necessària. Always been a diva o per tots els diners que els meus pares havien gastat en aquella llibreria. La purpurina simulava les finestres il·luminades de Hogwarts, vaig dibuixar una escena així.
    No, no guardo el dibuix.
Llibre més finet de la teva estanteria:
  • Ha d'estar entre El Petit Príncep o Todos deberíamos ser feministas (els dos molt recomanables). Em fa pal comprovar-ho però vamos, és un d'aquests dos fijo xd
Llibre més gruixut de la teva estanteria:
  • Un recull d' assatjos de George Orwell, té prop de mil pàgines. Sinó diria L'Orde del Fènix, que tinc l'edició de butxaca i no vegis tu com n'és de gruixuda. I l segon de Crescent City, House of Sky and Breath, l'edició que tenc també es gruixudíssima omg, no sé com van fer les pàgines però son super gruixades.
Escrius? Et veus com escriptor/a en un futur?
  • Bastant malament i m'estressa pensar en el futur.
Clàssic preferit?
  • 1984 i Little Women.
Algú et regala un llibre que vares llegir anteriorment i vares detestar completament. Que faries?
  • Li explico i depenent de com s'ho prengui li demano el tiquet regal per bescanviar-lo.
El llibre que et va iniciar a la lectura:
  • Odio la gent del pal "jo és que ja vaig néixer iniciat a la lectura, mira que intel·ligent sóc, llegia James Joyce amb 5 anys" bla bla. Però suposo que llibre que em va 'iniciar' tampoc no sé dir-lo. Els meus pares sempre "m'obligaven" a llegir, per dir-ho d'alguna manera. I després he tingut aturades lectores quan no he llegit tant fins que un llibre m'ha encisat. No hi ha hagut un llibre que m'hagi marcat un abans i després; sempre m'ha agradat llegir. Però bé, diré que els llibres que devorava de petita eren els típics de Geronimo Stilton, la Tea Stilton, Bat Pat i Kika. Els meus pares me'ls havien d'amagar i tot, sinó no feia res més en tot el dia xDDD El meu preferit (És Nadal, Stilton!) tractava que el Geronimo Stilton havia de fer un sopar de Nadal, però aquell dia tot li anava fatal, entre altres coses el seu pis s'incendiava. Però al final ho resolia tot! Em vaig llegir aquell llibre tres vegades EN UN MATEIX DIA.
    I els del regne de la fantasia amb les olors... pareixia una ionqui, les ensumava cada dos per tres haha.
Un llibre al qual li canviaries el final:
  • El de Ciudades de Papel del John Green, que és una merda i el llibre tampoc no estava malament. I Ruin and Rising que no hi ha per agafar-ho... I The Queen of Nothing i Queen of Air and Darkness tenen una resolució tan ridícula, estava omg però currat algo millor per acabar la saga macho. Això sent objectiva. Sent subjectiva (en el sentit: entenc que és com havia d'acabar la història PERÒ NO M'AGRADA QUE ACABI AIXÍ), diré Sinsajo (per una mort en específic) i, sobretot, Yo antes de ti que m'esperava el final, era el lógic i trobo que és una manera encertada... però és que vaig estar plorant tota la nit, com amb Violet y Fynch.
    Spoiler:
    Sam Claffin vols deixar-te de morir i causar-me breakdowns, gràcies


Un llibre del qual hagis estret alguna ensenyança valuosa:
  • Després de pensar-ho, diré Harry Potter. És una saga meravellosa perquè els nens s'iniciin a la lectura. Em va ensenyar a imaginar, però, sobretot, el personatge de l'Hermione em va ajudar a fer les paus amb jo mateixa per certes coses. La meva jo de primàries sentia malament per treure bones notes i ser lectora, però allà estava el personatge de l'Hermione per demostrar-me que no, que no hi cap motiu per passar vergonya. Que jo també podia ser una heroïna.
Un llibre del qual t'encanti la portada:
  • Dono bastant importància a la portada, i quan em compro llibre, no em fa res gastar-me dos, tres, quatre euros més per tal que la portada sigui maca xd Em va passar amb Una habitación propia, que hi havia l'edició de butxaca amb una portada SUPER LLETJA i la de tapa dura amb aquesta portada molt més bonica. Em vaig comprar la segona, que era un poc més cara, i mu mare em va mirar com si estàs boja XDDD
    També m'encanta l'estètica de les trilogies de Victoria Álvarez i Mathias Malzieu. I aquesta edició de Harry Potter.
    I bé crec que tots som conscients del mal de cap que he tingut per tenir les putes portades originals d'ACOTAR i no el desastre que estan fent ara.
Paraula preferida:
  • Pluja o eteri.
Triangle amorós o amor prohibit?:
  • Depèn dels personatges i el desenvolupament. Amor prohibit m'atrau; però quan és en pla chico malo-chica buena rollo Moccia em fa vomitar. Els triangles amorosos se'm fan repetitius, normalment segueixen el mateix esquema que l'amor prohibit però li afegeixen el millor amic de la noia i ala. Però si em dones un rollo dramàtic d'amor prohibit amb famílies enfrontades o rollo sobrenatural amb personatges complexos i ben escrit, compro.
Gènere literari predilecte:
  • Crec que el gènere que més he llegit és fantasia; però no em limitaria a això. Llegeixo un poc de tot, segons el meu humor en el moment. I per exemple sempre he dit que la ciència ficció és el gèneres que normalment menys m'atrau, però hi ha llibres d'aquest gènere que m'encanten com El Juego de Ender. De fet, m'agraden moltes obres de ciencia ficció, el que passa és que el meu primer impuls és tirar cap una altra banda.
    El gènere romàntic em sol fer mandra, també. Excepte sí és l'excusa per tractar temes més d'instropecció o metafòrics, així em sol agradar molt.
    Crec que no he llegit gaire terror, relats curts d'aquest génere moltíssim, però ja està.
    No en tinc n'idea, vamos xd Entre els meus preferits hi ha llibres de tots els gèneres. No m'agrada limitar-me a un sol génere, se'm faria avorrit.
    EDITO: Fantasia, fantasia xd
Arwen Black ha escrit: dv. ago. 30, 2019 4:53 pmHi ha algun llibre que et va encantar i en passar el temps et vas adonar que no era tan bó com pensaves?
No se me n'acudeix cap... A no ser... En algun lloc tinc un llibret que van escriure amb els noms de tots els de la classe, em va semblar genial perquè era molt emocionant llegir-hi el teu nom. Al cap d'uns anys el vaig rellegir i ja no em va semblar una història tan elaborada, òbviament perquè ja era més gran. Però segueixo tenint-lo en alta estima, tot i que l'hagi mig perdut i ara no en recordo l'autor :( Si el trobo ja editaré aquest comentari i l'afegiré.
Idò em pareix una història maquíssima!! *-*
"We've all got both light and dark inside us. What matters is the part we choose to act on...that's who we really are"
Imatge

Respon