Tinc unes preguntes sobre el final

Temes relacionats amb l'últim llibre.
Regles del fòrum
Recordeu-vos d'escriure com a mínim 4 línies.
Recordeu-vos d'argumentar les coses sempre que pugueu.
Totes les Normes del fòrum
Avatar de l’usuari
Marc Riera
President/a de la Confederació Internacional
President/a de la Confederació Internacional
Entrades: 572
Membre des de: dj. abr. 14, 2005 6:02 pm
Nom: Pepet, no et fot...
Contacta:

Re: Tinc unes preguntes sobre el final

Entrada Autor: Marc Riera »

Pau_55 ha escrit:
APWBD ha escrit:Ah... No sabia que la Rowling ho hagués dit. Però el que recordava és que durant el sisè llibre, en un dels records en què en Harry entra amb en Dumbledore, els Gaunt parlen en reptilià (ho demostren quan no els entén el foraster) i en tant l'ún com l'altre (Albus i Harry) els entenen.

Ara no recordo qui és que en la saga diu que en DUmbledore és capaç de parlar molts idiomes i com molt bé demostra al llac el sirenià també el sap.

fins ara, des que ha publicat l'últim, ha dit moltes coses i no les he llegit totes encara...
pero l'entenen perque es el record d'una persona que l'enten, no perque en sapiguen ells
no??? :eh:
:think:
Padfoot ha escrit:Ho va dir quan va organitzar el xat online a la web de Bloomsbury (http://www.harrypottercat.com/forums/vi ... =27&t=2226), on responia les preguntes que se li havien anat enviant uns dies abans, exactament va dir:

Delailah: How does dumbledore understand parseltongue?
J.K. Rowling: Dumbledore understood Mermish, Gobbledegook and Parseltongue. The man was brilliant.


I es va quedar tan panxa la dona xD
Doncs això. El bon home en sabia, i punt.

Avatar de l’usuari
Tanit
Alumne/a de 2n
Alumne/a de 2n
Entrades: 56
Membre des de: dv. ago. 17, 2007 8:50 pm
Nom: Júlia
Ubicació: Cabanya del Hagrid

Re: Tinc unes preguntes sobre el final

Entrada Autor: Tanit »

Eiii! La cicatriu SI que la té!! No la deixa de tenir en cap moment, a més a més, quan està a King's Cross acomiadant els seus fills, la Rowling diu que es toca la cicatriu i llavors és quan s'acaba amb allò de; fa 19 anys que no li fa mal la cicatriu, tot va bé.
O algo així...

I per cert, això de que en Dumbledore parla moltes llengües no és cap novetat!!! A Harry Potter i el calze de foc, després de la prova del llac, es veu com el Dumbledore parla sirenià amb les sirenes del llac!!! I diria que en algun moment d'aquest mateix llibre, se cita el fet que parla moltes llengües...
Poseu-me al dia!!
Tota la informació que tingueu per la secció de cultura envieu-la a tanit11@hotmail.com

Avatar de l’usuari
Lena
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 296
Membre des de: dg. abr. 09, 2006 8:11 pm
Nom: Lena
Ubicació: at world's end

Re: Tinc unes preguntes sobre el final

Entrada Autor: Lena »

Tanit ha escrit:Eiii! La cicatriu SI que la té!! No la deixa de tenir en cap moment, a més a més, quan està a King's Cross acomiadant els seus fills, la Rowling diu que es toca la cicatriu i llavors és quan s'acaba amb allò de; fa 19 anys que no li fa mal la cicatriu, tot va bé.
O algo així...

I per cert, això de que en Dumbledore parla moltes llengües no és cap novetat!!! A Harry Potter i el calze de foc, després de la prova del llac, es veu com el Dumbledore parla sirenià amb les sirenes del llac!!! I diria que en algun moment d'aquest mateix llibre, se cita el fet que parla moltes llengües...
sí, sobretot van dir "l'última paraula és "cicatriu" XD :roll:
jajajaja sí que s'ho prenen al peu de la lletra :?

Avatar de l’usuari
Otaku_02
Nou/va Alumne/a
Nou/va Alumne/a
Entrades: 3
Membre des de: dl. feb. 27, 2006 9:18 pm

Re: Tinc unes preguntes sobre el final

Entrada Autor: Otaku_02 »

Jo encara el que no entenc és això de l'espasa de Gryffindor perquè en principi la tenia en Griphook o sigui que com pot aparèixer al barret que tria?

Si no es que pot desaparèixer o coses per l'estil...

Avatar de l’usuari
Padfoot
Membre d'Honor de la Conselleria
Membre d'Honor de la Conselleria
Entrades: 1878
Membre des de: ds. abr. 30, 2005 7:28 pm

Re: Tinc unes preguntes sobre el final

Entrada Autor: Padfoot »

Tan el barret que tria com l'espasa eren propietat d'en Gryffindor i estan lligats. Qualsevol Gryffindor autèntic és capaç de fer aparèixer l'espasa de dins del barret quan la necessiti. És per això que l'espasa se li apareix a en Neville en aquell moment, com també li va aparèixer a en Harry al segon llibre :wink:

Avatar de l’usuari
lord-granger
Alumne/a de 3r
Alumne/a de 3r
Entrades: 99
Membre des de: dl. abr. 21, 2003 7:00 am

Re: Tinc unes preguntes sobre el final

Entrada Autor: lord-granger »

Si tens rao el barret que tria treu l'espasa si ets un veritable griffindor

A mi el que m'agradaria saber es qui queda de director de hogwarts ja ser que no es important pero bueno

pol33
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 28
Membre des de: dt. jul. 31, 2007 1:28 pm
Ubicació: La Selva del Camp

Re: Tinc unes preguntes sobre el final

Entrada Autor: pol33 »

Jo tenia el dubte de l'espasa també...!

Ja m'ha quedat aclarit!

Una altre cosa, el fill del Llopin i la Tonks, amb qui es queda? Vull dir am qui viu? I una altre cosa sobre el mateix personatge, amb qui es petoneja? No ho he entès!

Gràcies,
molt bon llibre
pOL

Avatar de l’usuari
Padfoot
Membre d'Honor de la Conselleria
Membre d'Honor de la Conselleria
Entrades: 1878
Membre des de: ds. abr. 30, 2005 7:28 pm

Re: Tinc unes preguntes sobre el final

Entrada Autor: Padfoot »

Se suposa que es queda amb la seva àvia, la mare de la Tonks, però que en Harry com és el seu padrí el visita sovint i va molts cops a casa en Harry també (a l'epíleg en Harry diu que va a casa seva a sopar uns quatre cops per setmana, que ja només caldria que el convidessin a viure-hi sempre :P).

I s'està petonejant amb la Victoire, que és la filla d'en Bill i la Fleur, per això en James deia que si es casessin en Teddy formaria part de la familia definitivament, perquè la Victoire és una Weasley també :wink:

pol33
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 28
Membre des de: dt. jul. 31, 2007 1:28 pm
Ubicació: La Selva del Camp

Re: Tinc unes preguntes sobre el final

Entrada Autor: pol33 »

Moltes gràcies Padfoot!
Ja m'has resolt dos dubtes avui.
Per cert, com ho saps tot això? Al llibre hi surt? Es que estic encorosit perquè potser no ho vaig entendre del tot :P

Moltes gràcies, una vegada més
pOL

Avatar de l’usuari
Padfoot
Membre d'Honor de la Conselleria
Membre d'Honor de la Conselleria
Entrades: 1878
Membre des de: ds. abr. 30, 2005 7:28 pm

Re: Tinc unes preguntes sobre el final

Entrada Autor: Padfoot »

Al llibre surt el que he posat entre parèntesis que anava a sopar a casa seva i tal...

La resta ho ha anat explicant la Rowling a les entrevistes posteriors a la sortida del llibre que ha anat fent.

Per tots els que estigueu acabant de llegir el llibre aquests dies per primer cop us recomano que feu una llegida al tema de Declaracions de la Rowling i al del Xat amb la Rowling on hi ha molta informació extra que ha anat donant després...

http://www.harrypottercat.com/forums/vi ... 24&start=0

http://www.harrypottercat.com/forums/vi ... =27&t=2226

Visitant

Re: Tinc unes preguntes sobre el final

Entrada Autor: Visitant »

si pero l'espasa no se la va emportar el goblin? com es que surti del barret?

Avatar de l’usuari
Padfoot
Membre d'Honor de la Conselleria
Membre d'Honor de la Conselleria
Entrades: 1878
Membre des de: ds. abr. 30, 2005 7:28 pm

Re: Tinc unes preguntes sobre el final

Entrada Autor: Padfoot »

Tan l'espasa com el barret van ser propietat d'en Godric Gryffindor i hi ha una mena d'encanteri, o com li vulguis dir, que fa que qualsevol veritable alumne de Gryffindor és capaç de fer aparèixer l'espasa a dins del barret en cas de necessitat, com li va passar a en Harry al segon llibre :ok

Visitant

Re: Tinc unes preguntes sobre el final

Entrada Autor: Visitant »

Una cosa del Dumbie, axo de que parla reptilia... al sise llibe cuan estan a la memoria de l'Ogden (k x cert si es una memoria, en Harry i en Dumbie nomes aurien de sentir un xiuxiueig), pero el cas es k en Dumbledore li diu: Harry, tu deus entendre, pero bueno... sigi el k sigi, la JK la lia kada cop mes... i no sap k fer mes... xd


Salut!



http://www.myspace.com/suiteofficial

Avatar de l’usuari
rodlel14
Alumne/a de 4t
Alumne/a de 4t
Entrades: 109
Membre des de: dv. maig 30, 2008 7:09 pm
Nom: Enric
Rang: Admin del rol Hogwarts Express
Ubicació: Somewhere
Contacta:

Re: Tinc unes preguntes sobre el final

Entrada Autor: rodlel14 »

Ja sé que no és ben bé del final... però espero que algú m'ho pugui aclarir
El fundador de la Casa Gryffindor es deia Nícanor, Goldric, o Nícanor Goldric. Es que a diferents llocs l'anomenen d'una manera o d'una altra indistintament... Potser té alguna cosa a veure amb que Gryffindor va néixer al Cau de Goldric?

Avatar de l’usuari
Roger J. Potter
President/a de la Confederació Internacional
President/a de la Confederació Internacional
Entrades: 585
Membre des de: dc. abr. 05, 2006 8:37 pm
Nom: Quisso
Rang: Agenda Oficial
Ubicació: Darrera teu

Re: Tinc unes preguntes sobre el final

Entrada Autor: Roger J. Potter »

rodlel14 ha escrit:Ja sé que no és ben bé del final... però espero que algú m'ho pugui aclarir
El fundador de la Casa Gryffindor es deia Nícanor, Goldric, o Nícanor Goldric. Es que a diferents llocs l'anomenen d'una manera o d'una altra indistintament... Potser té alguna cosa a veure amb que Gryffindor va néixer al Cau de Goldric?

El nom del fundador cap de Gryffindor és Godric Gryffindor...

La Laura Escorihuela va adaptar el nom al català dient-li Nícanor però desprès el Pàmies va mig conservar el nom posant Goldric a Cau de Goldric :P

Pq la Laura va posar Nícanor? Doncs en anglès tots els fundadors tenen en el nom el que es diu al·literació (la repetició de lletres... Godric Gryffindor - GG), molt comú en anglès però no en català. Així que la Laura va decidir fer rima amb els noms (Nícanor Gryffindor - ...nor ...dor)

EDITO: En l'últim llibre per tal de mantenir la coherència i que quedes bé amb el Cau de Goldric, en Pàmies va decidir posar de nom al funfador Nícanor Goldric (primer volia posar-ho a la inversa -Goldric Nícanor), però va pasar per aquí i l'HpConan liva aconsellar que no ho fes xD)

Espero haver aclarit els teus dubtes ;)


I per el visitant... la Rowling va explicar en el xat que va fer per Bloomsbury que en Dumbledore parlava varies llengües, entre les quals s'hi trova el reptilià :)
Col·laboreu a la nova revista d'HPCat
Doneu veu als personatges d'HP per a HPCat Ràdio
Imatge

Bloquejat