Mort d'en Sirius

Aquí hi podeu discutir sobre tots els temes del cinquè llibre de Harry Potter
Regles del fòrum
Recordeu-vos d'escriure com a mínim 4 línies.
Recordeu-vos d'argumentar les coses sempre que pugueu.
Totes les Normes del fòrum

Creus que la mort d'en Sirius es en part culpa de'n Harry?

Si
42
55%
No
34
45%
 
Vots totals: 76

Avatar de l’usuari
sirius_nuria16
Nou/va Alumne/a
Nou/va Alumne/a
Entrades: 6
Membre des de: dg. jul. 22, 2007 12:33 am

Entrada Autor: sirius_nuria16 »

La culpa és d'en Kreacher (ja us anireu adonant amb el temps que odio aquest personatge :riure: ), que quan el Harry parla amb ell per la llar de foc li diu que en Sirius no és a casa (si no ho recordo malament, m'hauria de tornar a llegir el final del cinquè llibre :? ).

Ara que, òbviament, si en Harry hagués posat més interès en l'oclumència i l'Snape en ensenyar-li no hi hauria hagut cap problema :x

Tssstsss, en Sírius ha de ressucitar, és el personatge amb més gràcia de tot el llibre...és el millor :( , jo, igual que en Harry, no me'n faig a la idea que sigui mort :cry:
"Va semblar que en Sírius trigués una eternitat a desplomar-se: va doblegar el cos enrere amb elegància, com si fes el pont, i va caure d'esquena darrere la cortina esparracada que penjava de l'arc de pedra..."

Avatar de l’usuari
Tanit
Alumne/a de 2n
Alumne/a de 2n
Entrades: 56
Membre des de: dv. ago. 17, 2007 8:50 pm
Nom: Júlia
Ubicació: Cabanya del Hagrid

Re: Mort d'en Sirius

Entrada Autor: Tanit »

Aviam, aviam.....amb tots els respectes per les vostres opinions, considero que esteu dient una de barbaritats..............!! No aneu més enllà que;

A)si el Harry hagués aprés oclumencia no hauria vist res
B)el Harry no va aprendre oclumència per tant "va matar el Sirius" indirectament

Per favor!!!Les conseqüències dels actes de cada un dels personatges són infinitament complexes!! No podeu raonar-ho d'aquesta manera tan "facilona".
Perquè jo us puc rebatre que el Dumbledore hagués pogut adonar-se que ficar l'Snape a furgar al cap del Harry i procurar ensenyar-li una cosa tan complexa no seria efectiu, sino contraproduent. I potser si li hagués fet classes ell mateix, el Harry n'hauria aprés.
O que si el Sirius no hagués menyspreat el Kreacher, donant-li per error el permís per anar a casa dels Malfoy, l'elf no hauria mentit al Harry sobre on estava el Sirius, i no hauria passat res.
També puc dir-vos que el motiu pel qual el Harry no pensa més enllà sobre la visió que ha tingut és perquè l'inunda el terror! Perquè veu l'única famlia que li queda, un mig pare-mig germà-mig amic torturat i patint. Vosaltres creieu que es pot asseure a reflexionar quines possiblitats hi ha de que sigui una estratègia??
També puc dir-vos que el Sirius no hauria hagut de moure's de casa, que els altres membres de l'orde del fènix ja anaven a salvar-los, però EVIDENTMENT, igual que el seu fillol corre a salvar-lo.
O podem anar més enllà i considerar que el Dumbledore hauria hagut d'explicar la veritat el Harry molt abans, i així, sent conscient de tot, segurament no hauria caigut a la trampa.

Vaja, resumint, que malgrat que constatment ataqueu el Harry, jo estic aquí per protegir-lo!! jejeje! I crec que els meus arguments son bastant raonables. Que m'en dieu?? :wink:

Avatar de l’usuari
Enllunada16
Alumne/a de 5è
Alumne/a de 5è
Entrades: 145
Membre des de: ds. oct. 14, 2006 5:23 pm
Nom: Anna
Rang: Trepitjant el sol
Ubicació: Sabadell (Barcelona)
Contacta:

Re: Mort d'en Sirius

Entrada Autor: Enllunada16 »

Si,que estic d'adord amb el que dius,però has de reconèixer que de manera indirecta el Harry,també en Dumbledore o l'Snape (per ficar-se amb ella) en són culpables..
Sé que en harry només el vol protegir i que amb tan sols la idea de que algú poguès estar torturant a les poques persones que li queden se li havia de fer insoportable...però s'ha de reconèixer que ell fa que en Sirius vagi a la conselleria per protegir-lo i que per tant mori en part per culpa d'aquest acte..no?
Because People Run In Circles....

http://www.fotolog.com/sunburn90

Avatar de l’usuari
Pau_55
Alumne/a de 2n
Alumne/a de 2n
Entrades: 63
Membre des de: dj. jul. 26, 2007 12:04 pm
Nom: Pau

Re:

Entrada Autor: Pau_55 »

sirius_nuria16 ha escrit:La culpa és d'en Kreacher (ja us anireu adonant amb el temps que odio aquest personatge :riure: ), que quan el Harry parla amb ell per la llar de foc li diu que en Sirius no és a casa (si no ho recordo malament, m'hauria de tornar a llegir el final del cinquè llibre :? ).

Ara que, òbviament, si en Harry hagués posat més interès en l'oclumència i l'Snape en ensenyar-li no hi hauria hagut cap problema :x

Tssstsss, en Sírius ha de ressucitar, és el personatge amb més gràcia de tot el llibre...és el millor :( , jo, igual que en Harry, no me'n faig a la idea que sigui mort :cry:

:ok Yo estic dacord amb tu
:avall pero tot i aixi tinc que defensar en Kreacher ja que el sirius el trata molt mal i ell esta resentit si en Sirius el tractes duna altra manera seria molt diferent el seu comportament, i no continuo perque no vull ficar spoilers :calla

Avatar de l’usuari
Sdaraniel
Alumne/a de 4t
Alumne/a de 4t
Entrades: 109
Membre des de: dv. maig 04, 2007 8:20 pm
Rang: Nena innocent
Ubicació: Fins ara Betlan, però ara ja BARCELONA
Contacta:

Re: Mort d'en Sirius

Entrada Autor: Sdaraniel »

We! Aviam jo no crec que la culpa sigui d'en Harry, digueu el que digueu la culpa és de la Rowling. Aviam no és ella la que escriu? Doncs és l'única culpable de la mort d'en Sirius, de la d'en Dumbledore, de que el Harry no aprengui oclumància i tota la resta...
Ara si analitzem sobre qui fa que recaigui la culpa del Sirius la Rowling, llavors sí que en part és del Harry, però com ja ha dit algú la trama és molt més complexa. De totes maneres, el Harry tenia un mirallet per comunicar-se amb el Sirius, perquè c... no el va utilitzar? El podia haver avisat del perill... De totes maneres, clar, es va posar nerviós, es va espantar i no hi va pensar...
Pobre Sirius... Amb lo bé que em queia...
"Un conte de fades"

Sdage65: (Ge65 i jo)
"L'esperat final" ENS DIRAN PAGESOS, ENS DIRAN CAMPEROLS, PERÒ MAI FILLS DE P... PERQUÈ NO SOM ESPANYOLS

http://semqhpc.foroespana.com/index.htm

Avatar de l’usuari
DMHP_I
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 18
Membre des de: dt. ago. 07, 2007 8:27 pm
Nom: Isis
Ubicació: Gessa o Bcn depen l'epoca :)

Re: Mort d'en Sirius

Entrada Autor: DMHP_I »

Doncs jo crec que una part de culpa és del Harry, per deixar-se enganyar i fer el que vol el Voldy, el manipulen com els hi dóna la gana... li hagués pogut fer una mica de cas a l'Snape quan li diu que el Voldy pot entrar a la seva ment i fer-li veure el que vol.
Però també té part de la culpa en Dumbledore per passar del Harry i no explicar-li res de lo important, si el Harry hagués sapigut més coses potser no s'hauria deixat enganyar d'aquesta manera... encara que sent com és...
Visca el Draco!! *-* (baba)
Toca't els nassos...(copyright) xD


http://www.fotolog.com/isismisspotato

Avatar de l’usuari
Tanit
Alumne/a de 2n
Alumne/a de 2n
Entrades: 56
Membre des de: dv. ago. 17, 2007 8:50 pm
Nom: Júlia
Ubicació: Cabanya del Hagrid

Re: Mort d'en Sirius

Entrada Autor: Tanit »

Bé, estic bastant d'acord amb les coses que heu anat dient últimament...
Per començar la culpa és de la Rowling!! Això està clar! (jejeje)
Ara, també vull deixar molt clar, que jo estic enamoradíssima del Sírius, és a dir que no intento ni disculpar la seva mort ni fer-lo quedar malament, ni res d'això... Al contrari!! Em va saber molt greu que desaparegués el personatge i vaig plorar molt, sobretot perquè no m'ho esperava en absolut. Crec que el Sírius ha sigut el personatge clau (juntament amb el Remus) per saber més coses dels pares del Harry, i ha sigut molt interessant conèixer el que era el millor amic del James. A més sempre era tan impetuós, rebel, descarat, valent... :boig2: aaaaiii....
Però segueixo pensant que el Harry no és tan culpable com el pinteu... De fet, penso que les reaccions de Sírius i Harry són absolutament recíproques i naturals, i estic segura que per molt que els dos haguessin sabut el perill que realment corrien, igualment haguessin corregut a ajudar l'altre. La relació que mantenien era especialment intensa (el Harry veu en ell l'única persona que el comprén i l'escolta, l'únic adult a qui recórre en cas de necessitat, veu en el seu padrí una mica del seu pare, és el seu salvavides, un mixt entre germà gran, amic...I alhora el Sírius veu en el Harry el James, el seu amic assassinat, ha conegut el fill del seu millor amic, i descobreix moltes de les qualitats del James en el Harry, i no oblideu que el Harry corre a salvar-lo dels demèntors a poques hores d'haver-lo conegut...la vida del Sírius podria haver estat més curta si no fos pel Harry...) Total, que a part que tant el Sírius com el Harry, porten a dins aquesta valentia i aquest caràcter impulsiu, i una mica d'inconsciència si voleu també, els dos s'estimaven massa com per arriscar-se a perdre l'altre i quedar-se de braços plegats.
Contesteu-me això:
Considereu que si el Sírius hagués sabut amb antelació que si anava a salvar el Harry, moriria, no hauria anat a salvar el seu fillol igualment??
Jo responc; Hagués preferit morir i salvar el seu fillol SENSE CAP DUBTE, SENSE DUBTAR UN MOMENT.

Aquí està l'encant del Sírius, el seu magnetisme, per això despertava admiració i alhora envejes! Igual que el James.

Uii, quin rollo, espero que us agradi el Sírius i hagueu disfrutat de la meva parrafada... :riure:

Avatar de l’usuari
lanark
Alumne/a de 3r
Alumne/a de 3r
Entrades: 92
Membre des de: dt. set. 21, 2004 7:00 am
Ubicació: un poblet xicoteeeet del País Valencià

Re: Mort d'en Sirius

Entrada Autor: lanark »

Sincerament, com Tanit, pense que el Harry no és culpable de la mort del Sírius.
Ell simplement va anar al Departament de Misteris perquè creia que el seu padría, al qui tant estimava, estava en perill de mort. Si hagués sabut que no era així, de segur que no hauria anat.
DMHP_I ha escrit:Doncs jo crec que una part de culpa és del Harry, per deixar-se enganyar i fer el que vol el Voldy, el manipulen com els hi dóna la gana...
Sí, havera pogut pensar un poc que possiblement això era una trampa d'en Voldemort i parar-se a reflexionar que si tots volien que aprenguera oclumencia, era per alguna cosa. Però, anem a veure, després de la visió que té en la que estan torturant a Sírius, no pot més que desitjar anar a ajudar-lo amb totes les seues forces. Supose que si qualsevol de nosaltres veiera una cosa per l'estil amb una persona molt important per a nosaltres, en l'última cosa que pensariem és en parar-se a reflexionar sobre si és una trampa o no. I més, com en el cas del Harry, si abans ja havia tingut la visió del senyor Weasley, que va salvar la vida gràcies a que ell ho va veure.
DMHP_I ha escrit:Considereu que si el Sírius hagués sabut amb antelació que si anava a salvar el Harry, moriria, no hauria anat a salvar el seu fillol igualment??
Jo responc; Hagués preferit morir i salvar el seu fillol SENSE CAP DUBTE, SENSE DUBTAR UN MOMENT.
Completament d'acord amb tu. Encara que li haveren dit al Sírius que anava a morir, hagués anat igualment a ajudar-lo. Durant tota la saga es veu clarament que Sírius està disposat a qualsevol cosa pel seu fillol. A més, hem de recordar que ell és un home d'acció. I que segurament preferia morir salvant a Harry o defenent la seua causa que pasar-se la resta de la seua vida tancat en Grimmauld Place.
No hi ha camí per a la llibertat, la llibertat és el camí

Avatar de l’usuari
Lena
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 296
Membre des de: dg. abr. 09, 2006 8:11 pm
Nom: Lena
Ubicació: at world's end

Re: Mort d'en Sirius

Entrada Autor: Lena »

lanark ha escrit:
DMHP_I ha escrit:Considereu que si el Sírius hagués sabut amb antelació que si anava a salvar el Harry, moriria, no hauria anat a salvar el seu fillol igualment??
Jo responc; Hagués preferit morir i salvar el seu fillol SENSE CAP DUBTE, SENSE DUBTAR UN MOMENT.
Completament d'acord amb tu. Encara que li haveren dit al Sírius que anava a morir, hagués anat igualment a ajudar-lo. Durant tota la saga es veu clarament que Sírius està disposat a qualsevol cosa pel seu fillol. A més, hem de recordar que ell és un home d'acció. I que segurament preferia morir salvant a Harry o defenent la seua causa que pasar-se la resta de la seua vida tancat en Grimmauld Place.
Que valent ell :cry:

per això anava a griffindor :lols:

Avatar de l’usuari
vespral 2008
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 36
Membre des de: dl. des. 24, 2007 5:52 pm
Nom: Sara
Rang: A.Cullen^^
Ubicació: 6ª Planta,Sala de la Necessitat

Re: Mort d'en Sirius

Entrada Autor: vespral 2008 »

q vols q et digui jo crec q si q es culpa seva no puc dir altra cosa :nose
si en harry no hagues anat a la conselleria snape no hagues avisat a l'ordre i res no hauria passat :| , tot i que jo tmb hauria fet el mateix q en harry pq ell es pensava q era la mateixa visio q la del sr weasley :think:

ishii
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 28
Membre des de: dg. gen. 14, 2007 8:42 pm

Re: Mort d'en Sirius

Entrada Autor: ishii »

Doncs jo penso que aneu errats. Ho complicau massa, si en Harry hagués aprés oclumència llavors hagués sapigut si era realment verdader o no. Ostres que liat!!! Crec que es precipitat dir que és culpa d'en Harry d'una mort que va perjudicar sobetot a ell!!! Ell hi va anar, perquè creia que era el correcte i si no hi hagués anat no sabria el que deia la profecia. Penseu en les coses que haguessin canviat si l'ED no haguessin anat a la Conselleria!!! Moltes!!! Però bé són opinions!!! Salut!!!
ishii

Avatar de l’usuari
Agatha Black
Membre del Wizengamot
Membre del Wizengamot
Entrades: 662
Membre des de: dt. jul. 01, 2008 3:40 pm
Rang: Gryffindor. Res més a afegir.

Re: Mort d'en Sirius

Entrada Autor: Agatha Black »

El Harry va anar a rescatar el Sirius perquè es creia que estava allà quan no ho hauria d'haver fet, i el Sirius va allà a rescatar el Harry quan no ho hauria d'haver fet. No és culpa del Harry, per si no us hi heu fixat tots dos actuen de la mateixa manera. Per què? Doncs perquè s'estimen i prefereixen posar en perill la seva vida que no veure patir un amic, encara que fos una incertesa. Si el Sirius no hagués volgut, tampoc hi hauria hagut d'anar, i no hauria passat res, perquè el Sirius tenia ordres de quedar-se a casa. Tots dos van actuar de manera idiota però conforme amb els seus valors, i per això m'agraden tant tots dos personatges.

Personalment, culpo de la mort del Sirius al Dumbledore i a l'Snape. El primer perquè tancar el Sirius a casa els seus pares amarga la vida del Sirius, i l'únic que vol fer durant tot el llibre és sortir a lluitar contra els cavallers de la mort, i el Dumby hauria hagut de veure que és el que faria a la tingués ocasió. Pel que fa a l'Snape... en fi, ni tan sols puc pronunciar el seu nom sense sentir nàusees... li direm Nas-de-mocs que li va més. Doncs el Nas-de-mocs es tira tot el putu llibre calentant el Sirius, dient-li que no està fent res, tancat a casa de la mama. L'únic que volia el Sirius era sortir, i penso que és més feliç sabent que ha mort lluitant i per salvar el Harry que no pas si encara fos viu però allà tancat, perquè AIXÒ NO ÉS VIDA. Si de cas, hauria de donar les gràcies al Harry per haver-li deixat viure de veritat i al màxim els últims moments de la seva vida.

I crec que el Sirius ho veuria igual que jo.

He dit! XD
Imatge

Avatar de l’usuari
*Luna Lovegood*
Alumne/a de 6è
Alumne/a de 6è
Entrades: 230
Membre des de: ds. juny 07, 2008 10:25 am
Nom: Maria
Rang: Vaga professional
Ubicació: El meu ordinador @_@ (?)
Contacta:

Re: Mort d'en Sirius

Entrada Autor: *Luna Lovegood* »

Us ho explico en tres passos:
1-En Harry no aprén oclumència, però és que l'Snape no li ensenya bé, però si li ensenya ell és per culpa d'en Dumbledore, però ell té les seves raons. Fins aquí ningú té culpa.
2-Al no aprendre oclumència en Harry veu la visió, i repetint el punt u ital tal.
3-Al veure la visió en Harry va a plaça Grimmauld, 12, ien Kreacher li diu que en sirius no hi és, per tant direu que és culpa seva. No! Ell obeeix la Bel·latrix ()""$) però la Bel·latrix obeeix en Voldemort, o sigui que la culpa és de voldemort: si ell no hagués creat els cavallers de la mort no hauria passat res, però la rowling s'hauria arruinat perque ningu haria comprat els harry potters. Per tant, voldemort actuava pel bé de la jotakà.

Conclusió: La culpa és de la Rowling, per voler fer-se rica! :lol:
Nomès us dic, que llegir aquesta firma pot tenir efectes secundaris;;

Bloquejat