Capítols fan fictions

Fòrum per comentar fan fictions i crear-ne de comunitàries.
Per enviar-ne una usa la secció especial a http://www.harrypottercat.cat/fanfictions/.
Regles del fòrum
Recordeu-vos d'escriure com a mínim 4 línies.
Recordeu-vos d'argumentar les coses sempre que pugueu.
Totes les Normes del fòrum
Avatar de l’usuari
Getta91
Conseller/a d'afers màgics
Conseller/a d'afers màgics
Entrades: 819
Membre des de: dg. ago. 28, 2005 6:40 pm
Nom: Carla
Rang: Pipiripip Rajadora
Ubicació: El món cargol

Capítols fan fictions

Entrada Autor: Getta91 »

Hola, res que volia demanar opinió... ^^
A veure, últimament més d'una persona ha començat un FF, que dius: vale. El problema bé quan la gent les obre, fa un capítol de cinc línies (ai no... el rècord és dues línies i dues paraules, me'l vaig trobar l'altre dia! :P ) i als deu minuts veus un altre capítol de la mateixa fic, que s'ha superat a ell mateix i ha fet ni més ni menys que set línies!!! :o xD
Amb això el que vull dir és que quan comences un fic, en pots saber més o menys, però ho fas perquè tens ganes, temps... o simplement per passar-t'ho bé, però hi has de posar una micarrona de dedicació i d'esforç... hi ha gent que li costa escriure un capítol mitjanament llarg, doncs el que els hi recomano és que obrin un arxiu Word i comencin un capítol... que se t'acaben les idees? Guardes i quan tornis a tenir la inspiració divina obres, escrius i tornes a desar. Perquè hi ha gent que tarda dies a currar-se un bon capítol, se'l mira el torna a mirar, arrgla coses i intenta fer-ho llarg i es troben que pengen un capítol i n'hi ha quatre d'un altre fic...

I ara ve una pregunta, per fer-ne una mitjana (i així practico mates que tinc examen d'estadística divendres... :P ) : de quantes línies, com a mínim, creieu que hauria de ser un capítol?
SEMPRE ACLEE!

Violetta Black
Treballador/a de la conselleria
Treballador/a de la conselleria
Entrades: 391
Membre des de: dc. març 30, 2005 6:56 pm
Ubicació: terres de Ponent

Entrada Autor: Violetta Black »

Tens tota la raó!

Mm... no n'he escrit cap, però crec que el mínim com perquè tingui un mínim de continuitat i el màxim com perquè no es faci pesat (per això de llegir a l'ordinador i tal) deu ser d'unes... 100 línies de word, que són unes 3 pàgines. No és massa, oi?

PD: Felicitats, Getta! Estàs fent una molt bona feina!

Avatar de l’usuari
Getta91
Conseller/a d'afers màgics
Conseller/a d'afers màgics
Entrades: 819
Membre des de: dg. ago. 28, 2005 6:40 pm
Nom: Carla
Rang: Pipiripip Rajadora
Ubicació: El món cargol

Entrada Autor: Getta91 »

Violetta Black ha escrit:crec que el mínim com perquè tingui un mínim de continuitat i el màxim com perquè no es faci pesat (per això de llegir a l'ordinador i tal) deu ser d'unes... 100 línies de word, que són unes 3 pàgines. No és massa, oi?
És que jo crec que és una bona llargada, jo n'estic escrivint un i m'acostumen a sortir més o menys de tres pàgines (a vegades més, a vegades menys...) Crec que utilitzar el Word pot ser una bona manera per controlar-te quan t'ocupen els capítols... perquè entenc que un capítol et pugui sortir més curt i a vegades hi ha capítols fins i tot massa llargs i com tu dius es fan pesats, entre poc i massa :wink:

P.D: Merci Violetta!
SEMPRE ACLEE!

Avatar de l’usuari
lunalovegood
Alumne/a de 6è
Alumne/a de 6è
Entrades: 248
Membre des de: dl. nov. 21, 2005 9:03 pm
Ubicació: a la sala comuna (em toca d ravenclaw, no?) fent el mandra i am el cap a la lluna...

Entrada Autor: lunalovegood »

jo els intento fer d'1a pagina del word com a minim, i aixi no es fan tan pesats pro weno... si sa de fer + llarg...
pro trobo k trens tota la rao en aixo k dius, a + a + fan capitols molt curts i els van penjant cada 5 minuts i es fa una mica pesat xk colapsen la llista dels ultims capitols penjats...
lunalovegood l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. maig 29, 2006 8:28 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
-Però aquest jugador corpulent de Hufflepuff li pren la bomba, no recordo com se diu, em sembla que Bibble... No, Buggins
-Es diu Cadwaller! -exclamà la professora McGonagall al costat de la Luna

Avatar de l’usuari
roni
1r Orde de Merlí
1r Orde de Merlí
Entrades: 1254
Membre des de: dc. des. 22, 2004 7:00 am
Rang: Mort Vivent
Ubicació: A l'altre costat del vel...
Contacta:

Entrada Autor: roni »

Iepaaaaaa!!! Claru claru!! Més llargs o els treiem!! Oleee!! Visca la feina de moderadors!! Bé, a mi també em solen quedar unes 3 pàgines de fic.. amb espais! XD Sí, faig els espaiss molt grans, i si la fic no us agrada, no la llegiu... (em quedare sense lectors) Bé, a lo del tema, si les fics són curtes, podem borrar la fic!

PD: ja sé que és EL fic, però per mi sempre serà la! XD
la c!!!!!!!! Que ningú recorda xD
Imatge
La meva ff: El nou mag

La meva ciutaaat!
I la indústria xD

Avatar de l’usuari
LUN@
Alumne/a de 4t
Alumne/a de 4t
Entrades: 118
Membre des de: ds. feb. 04, 2006 3:14 pm
Nom: Charlotte
Ubicació: Sabadell

Entrada Autor: LUN@ »

A mi em sembla genial!!! El que no sé és si els meus són massa curts... tot i això procuraré fer-los més llargs...Un capi de dues línies?? Tens raó..."eso es el colmo"... Però, si els faig massa llargs avisa!!!I si un dia en faig un de massa curt...també!!!! En tot cas els modificaria... :wink:
Res més...ccccccccchhhhhhhhhhhaaaaaaaaaooooo!!!!!!!
Charlotte :ballar:
FanFic http://www.harrypottercat.cat/mostra.php?num=3660
Hogwarts, segon setè curs, mentides, Dramione.

Imatge

Avatar de l’usuari
ÒLIVA
Alumne/a de 3r
Alumne/a de 3r
Entrades: 84
Membre des de: dc. abr. 19, 2006 9:53 pm

Entrada Autor: ÒLIVA »

em semble molt bé, getta ja fre el capitols de tres pagines del word mes o menys (i si trijo mes a escriure no us queixeu). :P
dos linies un capítol? una mica ridicul no trobeu?
apa deu...
ja no se que posar per ocupar 4 linies, :roll:
No tot el que és or és cosa que lluu,
no tot rodamón ha d'anar perdut;
el vell que és fort no sempre és marceix,
el gebre no glaça la rel que enfondeix.

Avatar de l’usuari
jeanne_crazy
Alumne/a de 4t
Alumne/a de 4t
Entrades: 104
Membre des de: ds. març 11, 2006 7:26 pm

Entrada Autor: jeanne_crazy »

jo em sembla que´normalment els capitols que faig estan força bé, no són ni masa llargs ni masa curts, però tot hi això si creieu que els meus capis són curts dieu-m'ho i els fare més llargs! :wink:

Avatar de l’usuari
Mizuno_Miaka
Alumne/a de 2n
Alumne/a de 2n
Entrades: 60
Membre des de: dc. abr. 12, 2006 7:58 pm

Entrada Autor: Mizuno_Miaka »

ostras! tres pagines?? no sé de quant són els meus capituls però, nose, intento que no siguin massa llargs per no avorrir i també intento que no siguin massa curts, una cosa intermitja...però weno...si s'han de fet més llargs... s'intentarà.

El meu primer capitol del F.F és una mica curt però esque era el primer que feia en la meva vida i no en tenia ni idea. Ara els intento fer més llargs però no sé si ho aconsegueixo.. :mrgreen:

Avatar de l’usuari
Lis Malfoy
Alumne/a de 3r
Alumne/a de 3r
Entrades: 97
Membre des de: dv. març 24, 2006 8:54 am
Ubicació: Mansió Malfoy... l'haureu de buscar

Entrada Autor: Lis Malfoy »

Estic totalment d'acord amb tu, Getta, per mi perfecte que imposis aquesta norma. La veritat és que fa gràcia que la gent escrigui tan poquet! i sobretot, el word és un bon aliat per fer les ff! (jo també sóc una mica com en roni, ... en masculí em sona estrany, hehe). O sigui, que no cal que digui res més... Endavant amb la proposta!
"Severus... no cal que siguis tan desagradable. Si tu no t’adones del que és haver de suportar aquest dolor aquí, dins el pit... Ella era innocent! I en Draco... tan sols és una criatura... Jo... jo vaig fallar-los". FF El final. Llegiu-lo!

Avatar de l’usuari
neus_snitch
President/a de la Confederació Internacional
President/a de la Confederació Internacional
Entrades: 570
Membre des de: dj. des. 22, 2005 2:14 pm
Nom: Mònica (de veritat!)
Rang: Mauleta valenciana
Ubicació: Cagant al vol
Contacta:

Entrada Autor: neus_snitch »

Mireu, pot passar que t'equivoques i volent posar un comentari poses un FF, o que en crees un i després canvies de compte d'usuari (ens va passar a Lorena i a mi respectivament) però si fas un FF malament, això de posar capítols quefan pena llegir-los de curts que són, no és cap equivocació, és culpa teua i punto! I tens dues opcions: o admetre que ho has fet malament i mirar de corregir-ho o ser més cap quadrat que Sirius i jo junts i rodar el cap. Si tries la primera, molt be. Un minupunt per a tu.
Ara, si tries la segona, et pot passar que Carla borre el teu FF. I creu-me,amb raó.
No creieu que si pensàreu abans d'escriure la web quedaria més bonica i tot?
Au cacau!

XÈ! :greetings:
Imatge

Imatge

Avatar de l’usuari
Getta91
Conseller/a d'afers màgics
Conseller/a d'afers màgics
Entrades: 819
Membre des de: dg. ago. 28, 2005 6:40 pm
Nom: Carla
Rang: Pipiripip Rajadora
Ubicació: El món cargol

Entrada Autor: Getta91 »

roni ha escrit:Iepaaaaaa!!! Claru claru!! Més llargs o els treiem!! Oleee!! Visca la feina de moderadors!! Bé, a mi també em solen quedar unes 3 pàgines de fic.. amb espais! XD Sí, faig els espaiss molt grans, i si la fic no us agrada, no la llegiu... (em quedare sense lectors) Bé, a lo del tema, si les fics són curtes, podem borrar la fic!

PD: ja sé que és EL fic, però per mi sempre serà la! XD
Ehhh! Que jo sempre deia LA fic i tu em vas dir que ho deia malament!!! A mi em va millor dir la FF, però en fi...
Saps que la teva FF sempre tindrà una lectora encara que li guardis rancor i no t'ho creguis! :P
Sí, que ara això també és feina teva eh! :mrgreen: Qualsevol queixa, al roni (la feina bruta per a tu! xD)
SEMPRE ACLEE!

Avatar de l’usuari
Costa
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 444
Membre des de: dt. jul. 19, 2005 12:23 am
Nom: Alba
Rang: Rajadora del Mediterrani
Ubicació: A Snailcity

Entrada Autor: Costa »

Per fi es diu lo de la llargada dels capítols!!!! :reverencia: :reverencia: :reverencia: em sembla perfecte que s'imposi una llargada perquè gent que es curra el seu FF (sona raro... seugr que se m'escaparà algun LA) i veu que la gent es llegeix FF's que estan menys currats i que cada dos per tres esta penjant capítol i la veritat això molesta (no ho dic per mi... però sé de gent) així que espero que d'aquí un temps l'apartat de FF gràcies a la col·laboració de tots els escriptors sigui un lloc digne de veure i llegir històries. (que maco m'ha quedat això ultim no? xDD)

Costa
Sempre ACLEE!!!

Imatge

Avatar de l’usuari
Finalpotter
Membre d'Honor de la Conselleria
Membre d'Honor de la Conselleria
Entrades: 2035
Membre des de: dj. abr. 21, 2005 9:55 pm
Rang: Passat

Entrada Autor: Finalpotter »

Si Costa, t'ha quedat maco.

En la meva fanfic (exceptuant el primer tros del primer capitol) els acostumo a fer de dues pagines i una mica mes del word. Per fi, amb l'aparicio de moderadors, s'esta posant ordre a les ffs.

PD: Permi sempre seran en femeni. I per que dieu que en realitat es una paraula masculina?

Avatar de l’usuari
roni
1r Orde de Merlí
1r Orde de Merlí
Entrades: 1254
Membre des de: dc. des. 22, 2004 7:00 am
Rang: Mort Vivent
Ubicació: A l'altre costat del vel...
Contacta:

Entrada Autor: roni »

oh... carla m'he emocionaaaaaaat!! Les bronkes per mi XD Oh.. una fidel sefguidora... niff... XD Ke mes!! Ah, ho dik, per la introduccio d'akest forum, hi posa el fic XD pero a altre lloc posa les o sigui ke... XD
la c!!!!!!!! Que ningú recorda xD
Imatge
La meva ff: El nou mag

La meva ciutaaat!
I la indústria xD

Respon