Tag de l'escriptor

Fòrum per comentar fan fictions i crear-ne de comunitàries.
Per enviar-ne una usa la secció especial a http://www.harrypottercat.cat/fanfictions/.
Regles del fòrum
Recordeu-vos d'escriure com a mínim 4 línies.
Recordeu-vos d'argumentar les coses sempre que pugueu.
Totes les Normes del fòrum
Respon
Avatar de l’usuari
Mercè Granger
Alumne/a de 4t
Alumne/a de 4t
Entrades: 119
Membre des de: dv. oct. 25, 2013 10:47 pm

Tag de l'escriptor

Entrada Autor: Mercè Granger »

CREC que això aniria a aquesta secció :think:

Amb aquest tema intento reviure la web, ni que sigui una mica, que darrerament ha estat un poc inactiva :(

Trobo que pot ser interessant un tag d'aquesta mena. El divideix en blocs temàtics; els podeu respondre de cop o anar a un per missatge; però l'última pregunta és obligatòria. Ja veureu com és :mrgreen:

PROCÈS D'ESCRIPTURA

Tens algun ritual específic quan escrius (o abans o després)?

Tens algun espai predilecte on escriure?

Escrius a mà o a ordinador?

Escriptor mapa o brúixola?

Quantes paraules pots escriure amb una hora de dedicació exclusiva?

D'on treus la inspiració?

Quin tipus d'escenes et costa escriure?

Quines són les que més t'agrada?

Tens bloquejos? Com els soluciones?

Quan escrius, tens un mínim de paraules a assolir abans de deixar-ho?

ELS TEUS PERSONATGES

Quin procés segueixes per crear els teus personatges?

Quins és el personatge del qual et sents més orgullós?

El que més et va costar escriure?

Amb quin dels teus personatges trobes que et duries millor?

Tens un crush per algun dels teus personatges?

Tens sentiments negatius per algun dels teus personatges?

Amb quin dels teus personatges t'identifiques més?

T'agrada crear parelles entre els teus personatges? Els shippetges?

LES TEVES HISTÒRIES

Quins és el teu gènere preferit d'escriure?

El més complicat?

Primera història que escrivires.

Quina edat tenies?

Inspiració, temps i motivació. Només en pots triar dues.

L'escena més tràgica que has escrit.

Confessa: t'agrada escriure drama i desgràcies?

Tens molts de projectes en mans actualment?

Pregunta obligatòria: Escriu 10 paraules seguint la història. Si ets el primer en publiar, comença-la tu.
S'entèn, oi? En pla el primer que contesta escriu deu paraules començant una història, el segon segueix i aixi consecutivament, a veure que surt :mrgreen:

Codi: Selecciona’ls tots

[b]PROCÈS D'ESCRIPTURA[/b]

Tens algun ritual específic quan escrius (o abans o després)?

Tens algun espai predilecte on escriure?

Escrius a mà o a ordinador?

Escriptor mapa o brúixola?

Quantes paraules pots escriure amb una hora de dedicació exclusiva?

D'on treus la inspiració?

Quin tipus d'escenes et costa escriure?

Quines són les que més t'agrada?

Tens bloquejos? Com els soluciones?

Quan escrius, tens un mínim de paraules a assolir abans de deixar-ho?

[b]ELS TEUS PERSONATGES[/b]

Quin procés segueixes per crear els teus personatges?

Quins és el personatge del qual et sents més orgullós?

El que més et va costar escriure?

Amb quin dels teus personatges trobes que et duries millor?

Tens un crush per algun dels teus personatges?

Tens sentiments negatius per algun dels teus personatges?

Amb quin dels teus personatges t'identifiques més?

T'agrada crear parelles entre els teus personatges? Els shippetges?

[b]LES TEVES HISTÒRIES[/b]

Quins és el teu gènere preferit d'escriure?

El més complicat?

Primera història que escrivires.

Quina edat tenies?

Inspiració, temps i motivació. Només en pots triar dues.

L'escena més tràgica que has escrit.

Confessa: t'agrada escriure drama i desgràcies?

Tens molts de projectes en mans actualment?

[b]Pregunta obligatòria:[/b] Escriu 10 paraules seguint la història. Si ets el primer en publiar, comença-la tu.
Si trobau pertinent afegir més preguntes, feu-ho, per favor. Que no se m'acudien més xd
"We've all got both light and dark inside us. What matters is the part we choose to act on...that's who we really are"
Imatge

Avatar de l’usuari
Unapersona
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 257
Membre des de: dc. abr. 08, 2015 2:11 pm
Rang: Persona

Re: Tag de l'escriptor

Entrada Autor: Unapersona »

Una mica tard, però he hagut d'escriure aquest post amb dues sessions. No estic acostumat a fer respostes tan llargues!
Amb aquest tema intento reviure la web, ni que sigui una mica, que darrerament ha estat un poc inactiva :(

Trobo que pot ser interessant un tag d'aquesta mena. El divideix en blocs temàtics; els podeu respondre de cop o anar a un per missatge; però l'última pregunta és obligatòria. Ja veureu com és :mrgreen:
I tant! A més aquest és un tema que tothom pot respondre perquè tot i que tenim més o menys experiència amb el tema, tots aquí hem escrit ni que sigui fanfictions!

PROCÈS D'ESCRIPTURA
Tens algun ritual específic quan escrius (o abans o després)?
Ritual d'aquests tipus "preparar-me una infusió" o "desconnectar el wifi" o coses així no. Sí que sempre m'asseguro de tenir a mà tots els apunts sobre el món, personatges i els esquemes minimalistes que em faig (si me'n faig). Normalment ho tinc tot a l'ordinador però en llocs diferents i no m'agrada haver d'interrompre un paràgraf per anar a obrir l'escrit que tinc sobre un lloc del món en concret (en aquest sentit utilitzo World Anvil, que va fantàstic per organitzar coses així si treballeu bastant el worldbuilding).

Quan deixo d'escriure, sempre que puc intento no acabar la "sessió" escrivint una frase conclusiva. Idealment, acabo a mig paràgraf, d'aquesta manera quan m'hi torno a posar m'asseguro que com a mínim puc acabar aquell paràgraf per escalfar motors i no em fa tanta mandra. També acostumo a posar entre parèntesis quatre coses que passaran en les següents escenes, perquè quan em faig esquemes són molt genèrics, sense detalls d'escenes concretes.
Tens algun espai predilecte on escriure?
Només necessito un lloc per seure i el portàtil. Alguna vegada he escrit al tren i tot. Quan he d'assegurar-me de ser en un lloc còmode és quan reviso. Llavors sí que necessito tranquil·litat, seient còmode, i si pot ser música de fons (instrumental i que conegui perquè no em distregui).
Escrius a mà o a ordinador?
A ordinador, simplement perquè és més còmode per mi. Com que soc més aviat jardiner/brúixola, estic movent paràgrafs i escenes senceres de lloc constantment, i fer això en paper físic seria un pal.
Escriptor mapa o brúixola?
Coneixia jardiner-arquitecte, no brúixola-mapa! Bona analogia també. Soc sobretot brúixola, però també faig mapes. La part del "worldbuilding" és feina prèvia al disseny concret de l'argument o els personatges, de manera que quan començo a escriure la història tinc una idea força sòlida de com es desenvoluparà el món. Suposo que en aquest sentit soc més aviat mapa.

Però dels personatges principals, al principi només sé el nom i quatre coses importants (i encara gràcies). L'argument depèn; a vegades començo només amb el concepte/tema que vull tractar, a vegades sé més detalls. Però mai dels mais començo sabent el final, i tampoc ho vull. M'he fixat que quan he fet l'esforç de fer un esquema de la història fins al final, hi perdo interés, perquè inconscientment em sento com si ja l'hagués escrit.
Quantes paraules pots escriure amb una hora de dedicació exclusiva?
Uf... sé que durant el NaNoWriMo de l'any passat vaig fer sprints de 15-20 minuts i els acabava amb unes 500 paraules, però clar, això no vol dir pas que amb una hora en pugui escriure 2.000. Com més m'allunyo del punt de partida de la sessió, més lent em torno, perquè he d'anar pensant què passarà després del que estic escrivint. En canvi quan m'hi poso, normalment ja he estat pensant prèviament què passarà.
D'on treus la inspiració?
Quan la trobo, de tot una mica. Situacions o persones reals, llibres o pel·lícules, música, pintures o fotografies...
Quin tipus d'escenes et costa escriure?
Escenes per les quals m'he de documentar. No em fa mandra fer-ho, el que em fa és estar insegur. Això em passa amb les fanfictions (què passa si contradic part del material original?), però també amb altres històries. Si hi ha una escena en una ciutat real, què passa si trio un carrer concret i dic una bajanada sobre aquell lloc? Fins i tot si és 100% món imaginari, què passa si la història ignora alguna cosa bàsica de sociologia o psicologia humana? En fi, és molta paranoia. Després penso en que és ficció i per tant mentre sigui verosímil, no cal que sigui veritat.

Les escenes en les quals hi ha moltes coses també em costen. "Moltes coses" pot ser moltes persones o moltes accions alhora. Les d'acció en són un exemple, però també els diàlegs amb més de tres participants i coses així.
Quines són les que més t'agrada?
Les que tenen com a protagonista un personatge portant a l'extrem algun tret de personalitat. Per tant, més que del tipus d'escena, depèn dels personatge que hi prenen part. Ajuda si el tret de personalitat en qüestió ja és exagerat per si mateix.
Tens bloquejos? Com els soluciones?
Constantment! Com que per mi l'esquema de la història és el primer esborrany que en faig, em bloquejo molt sovint mentre l'escric. Un cop passo a la segona versió o a la revisió, m'és molt més fàcil perquè ja sé com acaba i com s'arriba al final (llavors el que em falta és motivació, més aviat).

La solució depèn de la causa. Sovint és perquè durant el dia ja he gastat la dosi de creativitat que tenia i quan arriba l'hora d'escriure no em surt res. Això per mi no té solució, i es tracta de o bé fer alguna cosa passiva (mirar una peli o sèrie, per exemple) i intentar-ho més tard o deixar-ho per un altre dia.

Molt sovint és perquè directament arribo a un punt que no havia previst i no sé com continuar a partir d'allà. Si és perquè no sé com actuarien els personatges, reviso o escric tot el que sé de la seva personalitat, faig una llista de totes les opcions que hi ha, i miro quines quadren amb els personatges. Si és perquè les accions coherents dels personatges m'han portat a un lloc massa allunyat de la idea que tenia per la història (i és un lloc que no m'agrada), és qüestió de guardar les últimes escenes per una altra història i canviar una mica la seva personalitat.

Això sona molt bonic però moltes vegades no em serveix per continuar. Llavors, sortir a caminar, trobar-se amb amics o simplement canviar d'activitat també va bé.
Quan escrius, tens un mínim de paraules a assolir abans de deixar-ho?
No, de cap de les maneres. Suposo que si fos professional hauria de posar-me uns límits, però és simplement una afició i no vull sentir-me en cap cas forçat a arribar a un mínim. Si un dic puc escriure'n 2000, molt bé. Si el següent no passo de les 200, també molt bé.

ELS TEUS PERSONATGES
Quin procés segueixes per crear els teus personatges?
Cap! :D

Mentida, sí que segueixo un procés, però no és gens precís. Per alguna raó, començo amb el seu nom. A vegades és un nom que canvia, però d'alguna manera em serveix d'inspiració. Per exemple, tinc un personatge que es diu Beskra. En el món on viu, aquest nom és propi d'una cultura amb una visió peculiars sobre la vida i la mort. Partint d'aquí, em va ser molt fàcil treure'n una idea general de personalitat i la seva feina: assassina professional. Després, a mesura que vaig escrivint, els desenvolupo amb la història, perquè m'és molt difícil crear personatges "enllaunats", fora del seu context.

En el cas dels personatges secundaris ho faig diferent: el seu nom temporal és "pare de X" o "amiga de Y", escric una frase curta que defineixi la seva personalitat inicial i ja està. Sovint començo a escriure que encara no sé els seus noms, i llavors és qüestió d'anar posat [NOM DEL PARE] cada vegada que l'hauria de posar, i quan se m'acudeix ho substitueixo.
Quins és el personatge del qual et sents més orgullós?
Doncs potser la Beskra, que comentava a la pregunta anterior. La història on surt encara no està acabada, però la idea que tinc per ella m'agrada molt. Bàsicament, el seu argument secundari en la història és que és la millor amiga de la següent víctima que li han encarregat.
El que més et va costar escriure?
Em costen molt els protagonistes, en general. Per alguna raó que encara no he trobat, els personatges principals que no són protagonistes em solen sortir amb més personalitat que els protagonistes. I em fa molta ràbia perquè el protagonista hauria de ser el més interessant!
[Totes les preguntes sobre la meva relació amb els meus personatges]
Poso una bocí de mi en la majoria de personatges que creo, no conscientment però és el que em surt. Sempre són coses diferents, i m'asseguro de canviar-les, exagerar-les o complementar-les amb altres elements que no són meus perquè siguin personatges distints. Però el cas és que això fa que d'alguna manera els vegi com una part de mi, no com algú amb qui em puc portar bé o malament. No sé si respon les preguntes, però és així, no fujo d'estudi :sua
T'agrada crear parelles entre els teus personatges? Els shippetges?
No és que m'agradi ni no m'agradi. A vegades passa, a vegades no, però en tot cas mai ho busco expressament. Hi ha un vídeo per YouTube que defensa que quan escrius tots els personatges haurien de ser "bisexuals per defecte" fins que s'enamorin d'algú (si és que ho fan), d'aquesta manera obres totes les possibilitats però no t'obligues a res. És una expressió una mica problemàtica (deixes de ser bisexual i passes a ser hetero/homo quan t'enamores? I l'asexualitat on és?) però en tot cas és una mica el que faig: no defineixo cap parella ni cap orientació quan començo a escriure, i si veig que a mesura que vaig escrivint i desenvolupant-los encaixen com a tal, em plantejo de convertir-los en parella.

LES TEVES HISTÒRIES
Quins és el teu gènere preferit d'escriure?
Fantasia i ciència-ficció (que en el fons no deixen de ser el mateix; un té màgia i dracs, l'altre té làsers i aliens). Escric força més sovint en móns de fantasia que de ciència-ficció, però això és perquè també és el que llegeixo sovint (més per inèrcia que res). Tot i així, també és cert que en general m'allunyo bastant de la fantasia medieval i situo les històries en móns més similars al nostre pel que fa a tecnologia. Un dels projectes que tinc és "fantasia futurista", tipus Star Wars però accentuant més els elements fantàstics que els de CiFi.

Pel que fa a tipus de trama, no en tinc cap de preferida. He escrit alguna intriga política, aventures "de salvar el món" per dir-ho d'alguna manera (com les ff que tinc aquí), aventures més d'exploració, i altres.
El més complicat?
Dels que he intentat, fantasia èpica. Com deia més amunt, les escenes amb "massa coses" em costen molt, i el mateix s'aplica als gèneres. La fantasia èpica és el subgènere fantàstic de més abast en tots els sentits, i això m'estressa una mica. Però ho vaig intentant! És qüestió de pràctica.
Primera història que escrivires.
Aquí he hagut de pensar una mica! La primera va ser un conte pel premi Pilarín Bayés (va ser activitat obligatòria a l'escola). Es deia "L'esquirol alegre" i es tractava d'un esquirol que vivia a un bosc i el salvava de les mans dels malvats humans. Molt hippie, tot plegat. Comparada una de les històries guanyadores, d'un company de classe, era força lamentable, però clar, era la primera vegada que escrivia.
Quina edat tenies?
Devia fer 5è de primària, més o menys.
Inspiració, temps i motivació. Només en pots triar dues.
Temps i inspiració. I poso el temps primer perquè "la inspiració t'ha d'agafar treballant". Motivació en general en tinc prou (o, almenys, més que inspiració!)
L'escena més tràgica que has escrit.
Encara no l'he escrita, però l'he repassat mil vegades... és la primera vegada que sé una escena final de la història abans de passar l'equador, però em sembla que hauré de matar la Beskra (de la qual parlava més amunt) :cry: A veure per on va la història, però si l'escric s'emportarà la palma, perquè mai he matat un personatge principal, em sembla.
Confessa: t'agrada escriure drama i desgràcies?
Normalment no busco el drama, igual que no busco el romanticisme, però són coses que passen. I si passa no em tallo! És una faceta més de qualsevol persona, com tantes d'altres, i si toca escriure-la és el que hi ha.
Tens molts de projectes en mans actualment?
Tinc la fanfiction (sí, aquesta que està a la meva firma des de fa anys :lol: Calculo que tinc un terç escric aproximadament ), la història on surt la Beskra (un terç escrit), una fantasia moderna basada a Barcelona (un parell o tres de capítols escrits, però necessita replantejament) i la "fantasia futurista" de la qual parlava abans (el món i personatges principals creats). A més d'altres idees que tinc guardades al calaix de sastre i que vull desenvolupar quan tingui menys coses.
Pregunta obligatòria: Escriu 10 paraules seguint la història. Si ets el primer en publiar, comença-la tu.
Si no et fa res, em prenc la llibertat d'augmentar el límit a 22 per la primera frase de la història. 10 és molt poc! :roll: És aquesta:

La meitat del món es va quedar sense llum quan Zeus va decidir celebrar un banquet després d'una becaina de segles.

És una mica rara, però m'ha fet gràcia la imatge que m'ha vingut en imaginar-m'ho. A veure què en feu! :)

Ens llegim!
"We are all human, aren’t we? Every human life is worth the same, and worth saving." -- Kingsley Shacklebolt
Unapersona

Avatar de l’usuari
hermione potter
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 299
Membre des de: dl. març 26, 2012 1:31 pm
Rang: Gryffindor
Ubicació: Algun lloc del món màgic

Re: Tag de l'escriptor

Entrada Autor: hermione potter »

Bon dia!!!
Sí, ara que estic confinada a casa, he trobat el temps per tornar a passar-me per aquí (no sabeu les ganes que en tenia).
Vinga, començo!

PROCÈS D'ESCRIPTURA
Tens algun ritual específic quan escrius (o abans o després)?
Dit així, en fred, m'has fet pensar molt. Crec que no en tinc cap...
Tens algun espai predilecte on escriure?
Escric a qualsevol lloc, però si ho faig amb l'ordinador prefereixo estar en alguna habitació; si és amb paper m'encanta estar a l'aire lliure.
Escrius a mà o a ordinador?
Ostres! M'he avançat! Prefereixo mil vegades més fer-ho a mà, però l'ordinador té unes avantatges que el paper no em proporciona. :riure:
Escriptor mapa o brúixola?
Jo crec que soc més brúixola, però tinc les meves excepcions (per variar). Tinc la història muntada (sempre sé el final de les meves històries tot i no arribar a escriure'l) al cap i alguns personatges en ment, però a mida que escric van apareixent coses nove i escenes i arguments que no tenia planejats però que queden bé amb el que escric. Un bordel, com es diu en francès xD
Quantes paraules pots escriure amb una hora de dedicació exclusiva?
Crec que mai m'he parat a pensar-ho. No ho sabria dir. Sempre depèn de la inspiració que tingui, perquè moltes vegades esborro i torno escriure el mateix... :)
D'on treus la inspiració?
Sobretot de la música. Per això escric escoltant música (i estudio, i netejo...). Tot i que també faig servir molt aquesta frase: escrivim allò que ens agradaria llegir. El meu subconscient de vegades es desperta i vol escriure coses.
Quin tipus d'escenes et costa escriure?
Les que més em costen són les que s'assemblen a situacions que jo mateixa he viscut (sobretot les crues, les felices són més fàcils).
Quines són les que més t'agrada?
Ui! Pregunta difícil! Crec que les que més m'agrada escriure són les tendres o, com es diu col·loquialment, cursis. M'encanten :animadora
Tens bloquejos? Com els soluciones?
Que si en tinc? Visc amb ells constantment! xD Normalment deixo el que estic fent i em poso a llegir, per no pensar en la història que tinc jo entre mans. També surto a córrer.
Quan escrius, tens un mínim de paraules a assolir abans de deixar-ho?
Mai. No em puc imposar res, perquè llavors no surt res que sigui una mica decent. Pensa que hi ha cops que escric, esborro i torno a deixar el que hi havia. :boig2: :boig2:

ELS TEUS PERSONATGES
Quin procés segueixes per crear els teus personatges?
Em penso que cap... :think: Surten sols. Alguns més fàcilment que altres.
Quins és el personatge del qual et sents més orgullós?
Crec que em sento orgullosa de tot (fins i tot dels que no m'agraden). Són tots els meus petits titelles! Adoro les seves reaccions.
El que més et va costar escriure?
No és meu, però he d'admetre que em va costar escriure pensant com la McGonagall. És un personatge tant profund que em feia por no redactar-lo com es mereixia.
Amb quin dels teus personatges trobes que et duries millor?
Tot i que tinc la història parada, crec que amb la Cyndy m'hi portaria força bé! :lol2:
Tens un crush per algun dels teus personatges?
Només en puc triar un? :roll: Tinc tants crush a les meves històries...
Tens sentiments negatius per algun dels teus personatges?
Em penso que no. Tots tenen el seu punt (encara que en tinc d'insuportables, però no en tinc sentiments negatius).
Amb quin dels teus personatges t'identifiques més?
Mm... Ho he estat rumiant i no és la primera vegada que m'ho pregunten. Al final he arribat a la conclusió que tots s'assemblen a mi en diferents aspectes i en d'altres són el meu extrem.
T'agrada crear parelles entre els teus personatges? Els shippetges?
OMG!!!! M'encanta! Adoro fer parelles i triangles i quadrats i tot el que un s'imagini xD I sí, soc fan de shippejar. :celles:

LES TEVES HISTÒRIES
Quins és el teu gènere preferit d'escriure?
Em sento molt còmoda escrivint novel·la juvenil, que se'n diu, o New adult (aquest cada vegada m'agrada més). I amb la fantasia també m'adapto.
El més complicat?
Terror. Em costa la vida acabar una història de terror. Jo no sé fer por xD I si ho aconsegueixo, me'n faig a mi i tot.
Primera història que escrivires.
He hagut de mirar les meves llibretes i tot per comprovar si no em fallava la memòria! Va ser d'una detectiu que resolia un misteri força complicat en un petit poble. M'han sagnat els ulls en rellegir...
Quina edat tenies?
Pel tipus de lletra i la llibreta on estava escrit en devia tenir uns onze, més o menys (quina monada :mrgreen: )
Inspiració, temps i motivació. Només en pots triar dues.
Inspiració i motivació. Si tens això, trobes temps de sota les pedres! :ban:
L'escena més tràgica que has escrit.
Va ser per un escrit de la universitat i se'm va fer dur. El record d'una violació.
Confessa: t'agrada escriure drama i desgràcies?
No, no m'agrada... :liar: :liar: :liar: Siguem sinceres, sí, ho confesso, soc una dramaqueen de les bones, per què enganyar-nos? :riure:
Tens molts de projectes en mans actualment?
Tinc projectes, però el meu greu problema de no saber continuar quan arribo a X moment de les històries no m'ajuda a poder dur-los a terme xD
Pregunta obligatòria: Escriu 10 paraules seguint la història. Si ets el primer en publiar, comença-la tu.
La meitat del món es va quedar sense llum quan Zeus va decidir celebrar un banquet després d'una becaina de segles.
Així ho van aprofitar els éssers que vivien a l'Hades per sortir a fer de les seves.

Espero que el següent tingui moltíssima imaginació! Li farà falta!
Moltes gràcies per aquestes preguntes, m'ha fet molt feliç respondre-les totes, de veritat!
Has de saber, que qui ens estima no ens abandona mai.
Imatge
Imatge

Avatar de l’usuari
Agatha Black
Membre del Wizengamot
Membre del Wizengamot
Entrades: 662
Membre des de: dt. jul. 01, 2008 3:40 pm
Rang: Gryffindor. Res més a afegir.

Re: Tag de l'escriptor

Entrada Autor: Agatha Black »

Aiiiiii volia fer això des de fa dies :)



PROCÈS D'ESCRIPTURA

Tens algun ritual específic quan escrius (o abans o després)?
Bé, no és un ritual, ritual, però sempre em preparo un refresc, perquè quan poso a escriure amb tranquil·litat m'hi puc estar 3 o 4 seguides. I he de dir que normalment després tinc el cap com un timbal i treu fum, així que moltes vegades me'n vaig a fer una dutxa després d'una sessió llarga per rel·laxar-me i sortir de "la bombolla".

Tens algun espai predilecte on escriure?
Sí, al sofà de casa, és un sofà llit, així que el trec i m'hi estiro com si fos un llit. Sempre em tapo amb una manta o llençol per posar el portàtil a sobre ^^

Escrius a mà o a ordinador?
A ordinador! Escric a mà en una llibreta l'organintzació del que escric (els capítols i un petit llistat del que ha de passar a cada capítol), però el que es escriure la narració de veritat, l'he d'escriure a l'ordinador. No és només perquè és més còmode, sinó perquè el soroll de les tecles m'ajuda MOLTÍSSIM. De vegades, si no sé com començar, em poso només a teclejar sense sentit per escoltar el ritme, i al cap d'una estona ja em surt el que vull :)

Escriptor mapa o brúixola?
Hahahaha, que bo! Imagino que tothom és una mica de totes dues coses, però així a trets generals crec que sóc mapa. No és que ho tingui tot 100% quadrat ni molt menys, però per exemple sempre sé com vull que acabi una història abans d'esriure-la. També em preparo els capítols amb antelació (si no tots, almenys 4 o 5 per saber sempre què ve després) i faig una llista de les escenes que ha de tenir cada capítol. Per la novela que estic escrivint ara també he fet mapes i fitxes de personatges (però això és la primera vegada que ho faig).

Quantes paraules pots escriure amb una hora de dedicació exclusiva?
No tantes com vosaltres! Escric molt de pressa, però sóc molt d'esborrar una frase una vegada i una altra fins que no em convenç i tiro endavant. També he de dir que això ho faig més amb la novel·la o amb els relats curts que escric per concursos, perquè sé que m'hi he de mirar molt amb el llenguatge. Quan escric la FF, en canvi, vaig molt més de pressa, perquè no m'hi miro tant i va tal com raja. A la novel·la diria que puc escriure entre 300 i 500 paraules per hora. No és gaire, la veritat, hauria de ser més ràpida si m'hi vull dedicar, però suposo que amb la pràctica cada vegada aniré més de pressa. Espero. Desitjo febrentment. :adora

D'on treus la inspiració?
Sabeu que no ho sé? De vegades algunes escenes de llibres o pelis m'inspiren altres coses, però normalment sóc jo la que sempre estic als núvols imaginant coses. Hi ha 2 moments ens els quals la meva inspiració está més alta: quan camino i quan sóc a la dutxa! XD Com que vaig caminant a la feina, i és mitja h d'anada i mitja h de tornada, tinc molta estona per pensar i per imaginar coses. I a la dutxa doncs no sé, sembla que l'aigua calenta em desperta la imaginació, però en sèrio que en trec idees boníssimes! XD

Quin tipus d'escenes et costa escriure?
Les que són més descriptives, especialment si han de transmetre certes sensacions. Sempre penso que no estic expressant prou bé el que transmet cada escena, però potser és perquè quan ho rellegeixo ho noto així perquè és meu XD

Quines són les que més t'agrada?
Les escenes divertides i amb molts diàlegs. M'agrada molt fer diàlegs entre un grup de persones quan tothom parla a la vegada i m'agrada molt deixar entreveure la personalitat de cadascú per la manera com parla :)

Tens bloquejos? Com els soluciones?
Sí, no em passa sovint, però de tant en tant. Quan passa, és le moment d'apagar l'ordinador i demà serà un altre dia (o quan tornes a estar inspirat). Si et quedes mirant la pàgines en blanc no surt res, o el que surt és porqueria i després s'ha d'esborrar, aíxi que és millor deixar-ho i reprendre-ho en un altre moment.

Quan escrius, tens un mínim de paraules a assolir abans de deixar-ho?
No de paraules, perquè un no sap mai quantes vegades haurà de reescriure una paràgraf, però sí que em poso una mica de temps, per esemple, dic, va, 2 hores escrivint, o 3 hores.

ELS TEUS PERSONATGES

Quin procés segueixes per crear els teus personatges?
Depèn. Per la novela he creat una mica de fitxes amb nom, aspecte, personalitat, caracterísiques... va bé. Però a la meva FF principal, per exemple, em vaig posar a escriure tal qual i mica en mica cada personatge va anar agafant la seva personalitat i m'agrada molt com han quedat, també, així que em funciona de qualsevol manera.

Quins és el personatge del qual et sents més orgullós?
En Calderilla. És un personatge de la meva novel·la. Em sembla molt original i diferent de la majoria de personatges de qualsevol novel·la.

El que més et va costar escriure?
En Calderilla XD La mare que el va parir, és molt complicat escriure des del seu punt de vista i amb la seva manera de parlar. És el més diferent de mi que es pot ser, i em costa molt escriure'l. Però si n'estic orgullosa és precisament perquè és difícil però me'n surto.

Amb quin dels teus personatges trobes que et duries millor?
De la FF, amb el Frank. Em cau súperbé i em sembla tan, tan guai. Vull pensar que jo li cauria tan bé a a ell com ell em cau a mi! De la meva novel·la... amb la Kaylee crec, i m'imagino que amb l'Elrich també.

Tens un crush per algun dels teus personatges?
Ostres! Mmmm no, crec que no (tot i que qcostumo a tenir chrushes per molts personatges que llegeixo!) Crec que podria tenir una mica de crush per un personatge sobre el qual encara no he escrit (no gaire) però que tinc planejat pel futur. Però no ho sabré del tot fins que no escrigui més sobre ell i el conegui millor. Ara el tinc en una mena de pedestal, però hauria de veure si realment em commou o no.

Tens sentiments negatius per algun dels teus personatges?
Ha! Sí, I NO SÉ PER QUÈ. L'Albus de la FF. I mira que he après a apreciar-lo i ara m'agrada com a personatge. Tot i així, hi ha alguna cosa d'ell que em posa dels nervis, però no sabria posar-li el dit al què és.

Amb quin dels teus personatges t'identifiques més?
De la FF, amb el James definitivament (i per algun curiós motiu, crec que em duria millor amb el Frank). De la novel·la... no ho sé, amb tots una mica, però amb cap d'ells més que la resta. Tos s'assemblen a mi en alguna cosa i tots són molt diferents de mi en coses essencials.

T'agrada crear parelles entre els teus personatges? Els shippetges?
Aquesta és una pregunta difícil. Crec que abans m'agradava més que no pas ara, i ho veig en el que escric. A la FF hi tinc moltes parelles i els shippejo i tal. Al que escric ara... ara em costa molt, molt, molt veure parelles. De fet és un problema perquè trobo que n'hi hauria d'haver alguna i llavors penso "Naaaaaaah, no s'agradaran". XD

LES TEVES HISTÒRIES

Quins és el teu gènere preferit d'escriure?
Fantasia per les històries llargues. Pels relats curts m'agrada més el misteri o l'humor, o fins i tot el terror (que, vale, també és fantasia).

El més complicat?
Per mi... probablement les novel·les policíaques són difícils perquè tots els detalls han d'encaixar molt bé, i a més a més s'ha de fer que l'assassí sigui creïble i a la vegada que el lector no en sospiti, perquè si no perd la gràcia. Trobo molt complicat haver de fer el teu personatge prou intel·ligent com per lligar caps abans que el lector, però no tant com per no poder manegar-lo... No sé, crec que jo no sabria trobar-li el punt, o ho faria massa fàcil i els lectors de seguida lligarien caps o bé seria tot massa complicat i no se seguiria bé.

Primera història que escrivires.
Ai, hauria de rumiar molt. Crec que el primer escrit amb una mica de cap i peus de la qual em vaig sentir orgullosa va ser un conte súpertrist que anava d'una serp que té una amiga (també serp) que mor a mans d'un caçador per la pell i que després se'n fan unes botes... un conte súpertràgic que ara mateix no escriuria. No feia gens ni mica de gràcia.

El primer que vaig escriure que realment em va fer estar orgullosa i que va guanyar un premi i que em va fer pensar "eh, això és lo meu, he d'escriure més i em vull dedicar a això" va ser una "carta a Déu" escrita des del punt de vista d'una nena petita que ara quan el llegeixo encara em fa plorar de riure. M'agrada molt aquell text!

Quina edat tenies?
Pel primer de la serp devia tenia 7 o 8 anys... el segon el vaig escriure amb 15, ja de gran.

Inspiració, temps i motivació. Només en pots triar dues.
Inspiració i temps. La motivació per mi sempre hi serà és una fita, però no és una cosa que "necessiti" per poder escriure. La inspiració sí que la necessito. Hi ha dies que no n'hi ha, i quan no n'hi ha, no en raja. I el temps és el meu principal impediment ara mateix. No és que no en tingui gens, sí que en tinc, però hi ha coses que necessiten prioritat, i amb el temps que em sobra, necessito descansar també, perquè si no el cervell em creamarà. Ara mateix estic tan esgotada i enfadada que estic a un email del client de convertir-me en una supervillana i cremar l'empresa, per exemple. Aquesta tarda, quan arribi a casa DESCANSARÉ i veuré algun anime i estaré amb el meu xicot, perquè si arribo i m'he de posar a escriure m'esclatarà el cervell.

L'escena més tràgica que has escrit.
Sense comptar la serp que va esdevenir unes botes? XD Hahahaha, crec el capítol de la FF on...
Spoiler:
...el Frank mor i el James el reanima, i la Geena gairebé mor i l'Alice es transtorna. Ah, i a l'Albus el mossega un Vlad. Yep, diria que aquest s'emporta la palma.
Confessa: t'agrada escriure drama i desgràcies?
No. Ho faig perquè de vegades toca, i dona molta profunditat a les històries i sé n'hi ha d'haver perquè si escric alguna cosa èpica doncs hi ha de passar coses dolentes. Pe`ro no, no m'agrada, les escenes divertides i agradables m'agraden molt més.

Imatge

Tens molts de projectes en mans actualment?
Que no estiguin "parats" només la meva novel·la. Però també tinc la FF (parada, pero latent), un projecte amb l'Arwen Black que ella està acabant de retocar, i uns contes en anglès que estic fent amb una amiga i que també estan parats perquè totes dues tenim massa coses a sobre ara mateix.

Pregunta obligatòria: Escriu 10 paraules seguint la història. Si ets el primer en publiar, comença-la tu.

La meitat del món es va quedar sense llum quan Zeus va decidir celebrar un banquet després d'una becaina de segles. Així ho van aprofitar els éssers que vivien a l'Hades per sortir a fer de les seves. El Cancerver, per exemple, es va pixar en totes les faroles de la Terra per marcar que, efectivament, tot era territori seu;

(Sí, acaba un punt i coma. Espavileu.)
Imatge

Joan Fiveller
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 13
Membre des de: dc. març 18, 2020 4:41 am
Rang: Nou Alumne
Ubicació: Països Catalans

Re: Tag de l'escriptor

Entrada Autor: Joan Fiveller »

Hola!
He llegit algunes de les preguntes, i vaja, m'és impossible no fer-lo. :riure:

Tens algun ritual específic quan escrius (o abans o després)?
Normalment em prenc una tissana, però vaja, és coincidència, ja que escric a mitjanit, just abans d'anar a dormir. He acabat relacionant l'escriure amb estar bevent una beguda calenta :riure:

Tens algun espai predilecte on escriure?
A la taula del menjador. Tinc escriptori, però l'utilitzo per estudiar, i com tampoc és gaire espaiós...

Escrius a mà o a ordinador?
Plenament a ordinador, però com altres han comentat, les idees de l'argument van a paper.

Escriptor mapa o brúixola?
Tinc poca pràctica per dir-ho! Però diria que mapa, encara que no prengui totes les decisions al principi, sóc conscient de que els petits detalls compten ja que escric prosa amorosa, quan no és el tema principal dels llibres.

Quantes paraules pots escriure amb una hora de dedicació exclusiva?
400-600 paraules. I és curiós, perquè tinc la sensació de no escriure tant, doncs m'ho passo realment bé :mrgreen:

D'on treus la inspiració?
Llegint de Harry Potter o del tema escriptura en general. De Harry Potter, però, res de fanfics! Em sembla que masses ignoren la font original, i a mi m'agrada llegir anàlisis de la psicologia dels personatges i com això afecta a la història. De fet, vull pensar que més que escriure fanfic, escric una versió de la història. Sense voler desmerèixer als grans autors de fanfic, em vull separar dels fanfics que no són art perquè retorçen als personatges només per complir una fantasia de l'autor.
A més, els vídeos que parlen d'històries (encara que no siguin de Hp) molts cops m'animen a escriure, igual que les escenes romàntiques, per exemple.

Quin tipus d'escenes et costa escriure?
Les descripcions de sentiments, especialment quan no puc dir clarament què sent un personatge. També són les que més m'agraden, però trigo temps en entendre bé a un personatge i en sopesar com es podria sentir.

Quines són les que més t'agrada?
Les escenes en les que dos personatges s'expressen amor, amistat o confiança físicament. Vivim en un món tan fotut, rebem tants cops, dormim poques hores, mengem de pressa, vivim tantes decepcions, que una de les coses que ens ha d'animar a lluitar per la jungla del dia a dia és quan establim afecte amb algú. No vivim en un món perfecte, el món perfecte el duus als ulls, així que fes el favor de mirar als qui estimes amb ells.

Tens bloquejos? Com els soluciones?
Hi ha dies que no puc escriure quan ho intento. Senzillament, ho deixo estar. Demà serà un altre dia :wink:

Quan escrius, tens un mínim de paraules a assolir abans de deixar-ho?
Intento fer 150-200 paraules quan veig que puc, però si no estic d'humor paro quan arribo a una escena amb sentiments.

ELS TEUS PERSONATGES
He omès algunes preguntes ja que jo no creo els meus personatges.
Amb quin dels personatges que escrius trobes que et duries millor?
Entenc a tots els bons, però en Ron seria amb el que tindria millor tracte, perquè té poca autoestima i té espai per ser un heroi, mentre que en Harry ja és un heroi, poc més pot créixer.

Tens un crush per algun dels personatges que escrius?
L'Hermione. Fins i tot deixant de banda l'Emma Watson, trobo bonic com es preocupa per en Harry. Encara que té defectes, mare meva, aquesta noia no té ni idea de com expressar els seus sentiments.

Tens sentiments negatius per algun dels teus personatges?
No, per ara, perquè sé que odiaré a l'Snape quan hi arribi. Se'l pinta com si fos bo, però està del costat Tenebrós. Només treballa per l'Ordre com a mercenari que cobra en forma de sentir-se bé amb si mateix. Això no és un heroi.

Amb quin dels personatges que escrius t'identifiques més?
Amb en Harry. No sóc tant callat com ell, però sóc valent, tinc certes ganes de provar-me (menys com més vell em faig) i sóc prou llest. El que més em relaciona amb ell és la mentalitat d'heroi: el sacrifici personal i el renunciar al gaudi de la vida per fer una tasca necessària.

T'agrada crear parelles entre els teus personatges? Els shippeges?
I tant! :riure: :riure: M'agrada reflexionar sobre perquè dos personatges s'agraden, i com tiren endavant sa relació.

LES TEVES HISTÒRIES
Quins és el teu gènere preferit d'escriure?
Els discursos polítics. M'agrada la política, i també poder representar els textos que escric.

El més complicat?
El teatre. Em treuen de polleguera massa coses: des d'haver de posar "NOSEQUI:" cada vegada que algú parla (quina feina més inútil, per Déu) fins a explicar com vull que es representi. M'agradaria controlar tot el que passa a l'escena, i no es pot! O és que em fa mandra detallar-ho tot.

Primera història que escrivires.
Vaig començar fent guions de còmic, i de prosa només en feia als Jocs Florals. Els guions de còmic eren habitualment plagis d'obres que m'havien fascinat, o manquen interès perquè el focus està en el dibuix i les aventures.
En tema escriptura als 13 anys vaig guanyar uns Jocs Florals amb una al·legoria en la que la Terra és un tren, i es fa una crítica general a la societat: crisi ecològica, crítica al mètode científic, la violència, les guerres i la pobresa. M'ha sorprès veure que fins i tot hi qüestionava l'origen del dret a uns a governar. Aquest és un de molts textos que vaig fer i que són de les primeres coses de qualitat que he fet. Eren crítica social, i sempre pintaven als que intentaven canviar les coses com desbordats per la situació -en aquell moment ho escrivia com a retrat meu-.

L'escena més tràgica que has escrit.
Qualsevol text d'aquests que escrivia de més jove... Sobretot el fet de que no sembla que el bé pugui triomfar.

Confessa: t'agrada escriure drama i desgràcies?
No gaire, però en part crec que, com a la vida, les coses dolentes demostren els colors de la gent.

Tens molts de projectes en mans actualment?
No, només un! El podeu llegir a la meva signatura. He de dir que no sé si el continuaré.

Pregunta obligatòria: Escriu 10 paraules seguint la història. Si ets el primer en publiar, comença-la tu.
La meitat del món es va quedar sense llum quan Zeus va decidir celebrar un banquet després d'una becaina de segles. Així ho van aprofitar els éssers que vivien a l'Hades per sortir a fer de les seves. El Cancerver, per exemple, es va pixar en totes les faroles de la Terra per marcar que, efectivament, tot era territori seu; i Caront es va fer un fart de transportar amb la seva barca déus entramaliats cap aquí.

Respon