el narrador

Envia els teories sobre els llibres i comenta'ls!
Regles del fòrum
Recordeu a escriure com a mínim 4 línies.
Recordeu-vos d'argumentar les coses sempre que pugueu.
Totes les Normes del fòrum
licantrop

el narrador

Entrada Autor: licantrop »

us eu preguntat mai qui es la persona que explika la historia . he sentit en algun lloc k es un personatge k explika la historia .que en penseu?

Avatar de l’usuari
LunaBlack_Lovegood
1r Orde de Merlí
1r Orde de Merlí
Entrades: 1414
Membre des de: dc. nov. 10, 2004 1:00 am
Nom: Tània
Ubicació: Badalona (BCN)
Contacta:

Entrada Autor: LunaBlack_Lovegood »

Home, no m'ho he preguntat, perquè ja és dóna per suposat que és un narrador extern...

Avatar de l’usuari
HpConan
1r Orde de Merlí
1r Orde de Merlí
Entrades: 1362
Membre des de: dv. maig 23, 2003 2:00 am

Entrada Autor: HpConan »

Mmm.....

Però és un narrador des del punt de vista del Harry. El que no veu el Harry no es diu... només se sap el que pensa el Harry i el que ell pensa que pensen. XD

Només hi ha 4 capítols on el narrador no és 'el Harry':

- El primer de La Pedra.
- El primer de El Calze (però aquest és també des del punt de vista del Harry... Perquè és el que el Harry veu en un somni...)
- Els dos primers de El Príncep.



És com extern... però... És com si ho expliqués el Harry, però en tercera persona.
Harry Potter no era un noi normal per moltes raons. Per començar, perquè l'època de l'any que menys li agradava eren les vacances d'estiu. Després, perquè tenia moltes ganes de fer els deures. A més, era bruixot.

Avatar de l’usuari
catelena
G.N.O.M
G.N.O.M
Entrades: 191
Membre des de: dl. des. 06, 2004 7:00 am
Ubicació: Les Borges Blanques
Contacta:

Entrada Autor: catelena »

No i avia pensat mai.... pro stik d´akort am el HpConan d k es kom si fos en Harry ... :roll:
||*|| Is that really what my hair looks like from the back? ||*||

Avatar de l’usuari
Ary
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 434
Membre des de: dc. des. 08, 2004 7:00 am

Entrada Autor: Ary »

jo tambe estic dacord am l´hpconan nomes se sap lo que pensa el harry

Avatar de l’usuari
LunaBlack_Lovegood
1r Orde de Merlí
1r Orde de Merlí
Entrades: 1414
Membre des de: dc. nov. 10, 2004 1:00 am
Nom: Tània
Ubicació: Badalona (BCN)
Contacta:

Entrada Autor: LunaBlack_Lovegood »

És un narrador omniscient i extern, les dues coses.
I tot això que dieu demostra que és omniscient, encara que només amb llegir una pàgina (que no siguin els capítols que ha esmentat l'HPConan) és nota.

I això segueix demostrant que no és un personatge, a menys que sigui Déu...xD I, suposant que Harry Potter conspira contra l'església :roll: :roll: :roll: , no és massa probable...jajaja! :greetings: :imslow:

Avatar de l’usuari
HpConan
1r Orde de Merlí
1r Orde de Merlí
Entrades: 1362
Membre des de: dv. maig 23, 2003 2:00 am

Entrada Autor: HpConan »

No, no és omniscient.

El narrador no ho sap tot. El narrador sap les coses a partir del Harry.

Jo crec que és una manera que ha fet la Rowling per escriure en primera persona (per tant, ja no és omniscient), com si ho fes el Harry... Però sense fer-ho en primera persona. Perquè si escrivís en primera persona ja sabriem que el Harry sobreviu al setè llibre (si no, no ens ho podria explicar :roll: ).

Se m'entén?


És més.... en el capítol segon del sisè llibre (no diré cap spoiler, tranquils XD), el narrador nos ap absolutament RES. És com si algú ho veiés des del carrer... i només ap els noms i cap on van a partir de que ho diuen elspersonatges.
És a dir, si parla "Pepet" (per exemple... al sisè llibre, de moment, no hi ha cap Pepet :P ), el narrador no sap el seu nom fins que el "Manelet" (Haha) li diu 'Pepet!'. XD


Bé, en resum. Que no és omniscient. I extern.... pf... És el Harry, qui ho explica, com si diguéssim. però no en priemra persona.


Ja veureu... lelgiu qualsevol pàgina. Si el Hrry no és en la situació, no se sap res d'aquella situació. Si el Harry no ho veu, no ho veiem... Etc.

I els pensaments només el deduim pel to com parlen els altres personatges o com li sembla al Harry quie està.
Harry Potter no era un noi normal per moltes raons. Per començar, perquè l'època de l'any que menys li agradava eren les vacances d'estiu. Després, perquè tenia moltes ganes de fer els deures. A més, era bruixot.

Avatar de l’usuari
LunaBlack_Lovegood
1r Orde de Merlí
1r Orde de Merlí
Entrades: 1414
Membre des de: dc. nov. 10, 2004 1:00 am
Nom: Tània
Ubicació: Badalona (BCN)
Contacta:

Entrada Autor: LunaBlack_Lovegood »

Bé, si, tens raó, no ho havia mirat així...
:happycry: Ara que m'he llegit el segon capítol, he vist com és el narrador d'aquest,l és que no l'havia llegit... :oops:

Avatar de l’usuari
Ary
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 434
Membre des de: dc. des. 08, 2004 7:00 am

Entrada Autor: Ary »

TENS RAO EL NARRADOR ES BEN EXTRANY, JA M´HI HABIA FIXAT ABANS K ERA UN TIPUS DE NARRADOR K NO ES NORMAL.

Avatar de l’usuari
LunaBlack_Lovegood
1r Orde de Merlí
1r Orde de Merlí
Entrades: 1414
Membre des de: dc. nov. 10, 2004 1:00 am
Nom: Tània
Ubicació: Badalona (BCN)
Contacta:

Entrada Autor: LunaBlack_Lovegood »

Bé, en comptes de extrany diguemne que té un narrador....especial, que queda millor... :roll: :mrgreen: :lol:

Avatar de l’usuari
Angelina
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 24
Membre des de: dl. maig 02, 2005 8:49 pm

Entrada Autor: Angelina »

jo no m'ho havia pensat mai xro de totes maneres crec que estic d'acord quan dieu que és un narrador extern però amb coneixements (encara que només des del pun de vista del Harry)

Avatar de l’usuari
Weasley(L)Hermione
Alumne/a de 2n
Alumne/a de 2n
Entrades: 68
Membre des de: dv. ago. 12, 2005 9:36 am
Ubicació: Univers, via làctea, sistema solar, terra, europa, paísos catalans, alt penedès

Entrada Autor: Weasley(L)Hermione »

tot aixo vol di q el harry se salvara, ja q es el seu pun devista, i si al final del 7é llibre mor, com so fa x explicaro???
INADAPTATS al poder!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Avatar de l’usuari
Jomura
Alumne/a de 6è
Alumne/a de 6è
Entrades: 235
Membre des de: dc. jul. 30, 2003 7:00 am
Nom: Jordi
Rang: Auror
Ubicació: Palamós City

Entrada Autor: Jomura »

Tens raó km su fara???

Avatar de l’usuari
Padfoot
Membre d'Honor de la Conselleria
Membre d'Honor de la Conselleria
Entrades: 1878
Membre des de: ds. abr. 30, 2005 7:28 pm

Entrada Autor: Padfoot »

El tipus de narrador que tenim en els llibres no vol dir que en Harry es salvi, els llibres no estan escrits en passat, com si d'aqui 30 anys quan el Harry sigui gran expliques tota la història a algú. Estan escrits en present per tan això no descarta que en Harry pugui morrir a l'últim llibre :cry:

Avatar de l’usuari
LunaBlack_Lovegood
1r Orde de Merlí
1r Orde de Merlí
Entrades: 1414
Membre des de: dc. nov. 10, 2004 1:00 am
Nom: Tània
Ubicació: Badalona (BCN)
Contacta:

Entrada Autor: LunaBlack_Lovegood »

Crec que morirà, i el narrador dirà una cosa com...

<<En Harry va tancar els ulls, va caure (bé, el rotllo de com mori, us podeu imaginar el q voleu... :roll: )...I dirà: En Harry va caure mort al terra, a la front quasi no se li veia la marca en forma de llamp, se li estava esborrant, akella que li va fer ki estava mort a uns metres, la q va esdevenir la lluita, la cicatriu.>>

No se, un rotllo d'akests, com q jo crec que moriran tots dos...Doncs m'imahgino una cosa com akesta...I lo de la cicatriu...No se, crec que el setè llibre acabarà amb akesta paraula..encara que siguin rumors..)...Q us sembla, el meu final??XD
Veieu com es pot fer un final amb en harry mort amb akest tipus de narrador??

Bloquejat