Book Challenge 2017

Temes relacionats amb altres autors, llibres i sagues. Recordeu que per parlar de Harry Potter ja tenim l'altre fòrum!
Regles del fòrum
Recordeu-vos d'escriure com a mínim 4 línies.
Recordeu-vos d'argumentar les coses sempre que pugueu.
Totes les Normes del fòrum
Respon
Avatar de l’usuari
Potter_granger
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 264
Membre des de: dj. maig 03, 2012 4:06 pm
Nom: Carla
Rang: HPmaniàtica!

Book Challenge 2017

Entrada Autor: Potter_granger »

Tot i que ja estem a març, crec que estaria bé inaugurar el

[center]BOOK CHALLENGE 2017[/center]

Com ja sabeu, l'any passat el repte era de 25 llibres que superessin les 30 pàgines. Doncs bé, aquest any podríem fer que cadascú es posés el nombre de llibres que creu que podrà llegir, ja siguin 25, 50 o 100, si algú és molt valent! Les normes seran les mateixes de l'any passat, que deixo aquí.
Els llibres poden ser de qualsevol tipus, gènere i data de publicació; però s'ha d'haver llegit aquest any i ha de superar les 30 pàgines. Conten les novel·les gràfiques, però no les revistes (en el tema de còmics i mangues* no em fico, perquè, bàsicament, no en tinc gaire idea, i no sé si algú del fòrum en llegeix... si els voleu comptar bé, i sinó, també).
El llibre s'ha de llegir complet, òbviament.
Les relectures són valides, però només si el llibre va ser llegit durant anys anteriors i aquest any decideix torna-te'l a llegir. Si per exemple et llegeixes el mateix llibre dues vegades el mateix any, només compta la primera vegada.
Heu de puntuar el llibre de l'1 al 5, i acompanyar-lo d'una petita ressenya: així podem ajudar a altres participants a decidir-se si llegir el llibre o no. Això si, sense spoiler, que és una cosa que ens empipa a tots.
Gaudiu de la lectura. Tot i que això és veritat que és una mena de desafiament personal que ens pot ajudar a motivar-nos, no us estresseu si vegeu que aneu molt a poc a poc... no és cap carrera, i el més important és passar de gust :)
*Aclariment sobre els mangues: comptarà com a llibre un volum, no pas un capítol. Això mateix, cada volum que llegiu d'un manga comptarà com un llibre a la llista. Per tant, si jo he llegit el manga de Battle Royale, que son 15 volums (117 capítols) no ho comptaré com 117 llibres, sinó com si fossin 15.

(I després o demà editaré per afegir el meu Book Challenge)
Escolta, Malfoy! La teva mare sempre té aquesta cara, com si tingués una merda sota el nas, o només la fa perquè hi ets tu?

Avatar de l’usuari
marta_ginny
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 443
Membre des de: ds. jul. 14, 2007 1:00 pm
Rang: Ravenpuff
Ubicació: Asteroide B-612

Re: Book Challenge 2017

Entrada Autor: marta_ginny »

M'hi apunto, m'hi apunto! He aprofitat per actualitzar la llista del 2016 (tot i que potser me n'he deixat algun i he canviat l'ordre de lectura) i sembla que en vaig llegir 30, per tant, em proposaré superar els 30 com a repte per aquest any 2017!

PENDENTS
Spoiler:
All That She Can See i Winters' Snow, Carrie Hope Fletcher
All The Light We Cannot See, Anthony Doerr
Sense and Sensibility, Jane Austen
That Summer, Sarah Dessen
Agnes Grey, Anne Brontë
LLEGITS

1- Terres de l'Ebre, Sebastià Juan Arbó

2- Wuthering Heights, Emily Brontë

3- Holding Up The Universe, Jennifer Niven

4- Dawn of Wonder, Jonathan Renshaw

5- Persuasion, Jane Austen

6- Impulse, Ellen Hopkins

7- Jane Eyre, Charlotte Brontë

8- Some Kind of Happiness, Claire Legrand

9- Little Women (format obra de teatre), Allan Knee

10- La solitud dels nombres primers, Paolo Giordano

11- Little Women, Louisa May Alcott (currently reading)



*Crec que no me'n deixo cap, però ho revisaré, posaré quantes estrelles els dono i faré un petit comentari!
They're supposed to be, you blithering idiot! Now go and do something constructive. Find Peeves! ...Yes, Peeves... Haven't you been complaining about him for a quarter of a century?

La Crida d'Avalon
http://www.harrypottercat.cat/mostra.php?titol=824

Avatar de l’usuari
Unapersona
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 257
Membre des de: dc. abr. 08, 2015 2:11 pm
Rang: Persona

Re: Book Challenge 2017

Entrada Autor: Unapersona »

No ho havia vist! Va, aquest any m'hi apunto. Em marco la fita de 25, però mai he calculat quants llibres em llegeixo cada any, o sigui que no sé quant faré.

Pendents
* The Tombs of Atuan (Le Guin)
* The Farthest Shore (Le Guin)
* Tehanu (Le Guin)
* The Other Wind (Le Guin)
* La caída de Númenor (Tolkien)
* Los pueblos de la Tierra Media (Tolkien)
* Els pilars de la terra (Ken Follet)

Llegits
1. La trilogía de la Fundación (Isaac Asimov): 9/10
(són tres, però com que no recordo on acaba cada i llibre i on comença el següent, els poso junts)
Els tres llibres no relaten mai la història del mateix personatge, moltes vegades ni tan sols es coneixen entre ells (com a molt n'han sentit a parlar). Fins i tot, el protagonista canvia a la meitat del llibre. Però tot i així, l'Asimov s'ho fa venir bé perquè no sembli fragmentat. Tot i que és una novel·la de ciència ficció, ambientada en un futur molt llunyà (milers d'anys, la Terra ni tan sols surt), es tracten temes polítics, i es diuen coses interessants. A més, explica d'una manera "lògica" el funcionament de tots els artefactes futuristes, i això li dóna realisme.

D'altra banda, hi ha una gran descompensació entre homes i dones. De memòria, diria que només surten dues dones amb importància. Podria ser que a l'Asimov no se li donés bé (o no li agradés) escriure escenes romàntiques, i simplement volgués estalviar-s'ho traient les dones (perquè clar, tothom sap que dos homes no es poden enamorar...).

2. Inferno (Dan Brown): 7/10
No està malament. És la típica novel·la policíaca on un parell de persones intenten salvar el món amb escenes inesperades o sorprenents pero deduïbles pel mig. El tema que tracta, però, és interessant, i fa pensar sobre ètica (el problema és que t'has de menjar tot el llibre abans d'arribar al lloc que fa pensar).

Està ambientat a Itàlia, i la intriga gira al voltant de l'Infern de Dante, o sigui que almenys et dóna una mica de cultura.

3. Soy el número cuatro (Pittacus Lore): 6/10
4. El poder de Seis (Pittacus Lore): 6/10
5. El ascenso de Nueve (Pittacus Lore): 6/10
6. La caída de Cinco (Pittacus Lore): 6/10
7. La venganza de Siete (Pittacus Lore): 6/10
8. El destino de Diez (Pittacus Lore): 6/10
9. United as One (Pittacus Lore): 7/10
Espero que no sigui un trencament de normes fer la ressenya general de tota la saga ("The Lorien legacies"), però sempre em costa fer crítiques diferents a llibres que segueixen una mateixa història.

És una barreja de fantasia i ciència ficció (com més avança, més ciència ficció hi ha). El protagonista és un alien bo que s'ha de carregar (juntament amb altres aliens, supervivents d'un planeta) els aliens dolents, i l'escenari de la guerra és la Terra. Per variar, els salvadors del món són joves en plena adolescència que tenen uns poders extraordinaris i embolics romàntics.

La idea no està malament: un llibre d'extraterrestres escrit des del seu punt de vista, però trobo que s'hagués pogut desenvolupar d'una manera diferent. Això sí, enganxa. Els autors d'han divertit acabant cada capítol (i cada llibre) amb misteri o suspens, i això, sumat a la "lleugeresa" del llenguatge (almenys a la traducció) fa que es llegeixin molt ràpid. Recomanat per si no es vol pensar gaire.

L'últim m'ha agradat més, però no sé si és perquè l'he llegit en versió original, perquè és el final de la història o perquè realment està millor. Ara em sap greu no haver llegit la resta en anglès, també... és possible que llavors tots s'haguessin endut un 7.

Per cert, això de Lorien "s'assembla" sospitosament al bosc de Lorien de la Terra Mitjana...

10. Els fills d'en Hurin (J.R.R. Tolkien): 10/10
Una aventura èpica que es mereix una pel·lícula tant bona com la d'El Senyor dels Anells (Tot i que després del desastre del Hobbit, prefereixo quasi que prefereixo que no en facin cap...). Tot i el títol, el protagonista de la història és un dels fills d'en Hurin, Turin Turàmbar, i la seva filla, tot i que té molta importància, no destaca tant com Turin. Recomanada a tothom!

11. A Wizard of Earthsea (Ursula K. Le Guin): 9/10
Té un argument i un món molt diferent al de Tolkien, però un estil similar. Si poso 9 i no un 10 és perquè me'l vaig llegir en anglès i a vegades hi ha vocabulari o expressions que no conec o que fan que em costi més entendre el llibre. Però m'ha agradat molt ^_^
Unapersona l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. juny 15, 2017 7:27 pm, en total s’ha editat 5 vegades.
"We are all human, aren’t we? Every human life is worth the same, and worth saving." -- Kingsley Shacklebolt
Unapersona

Avatar de l’usuari
Mercè Granger
Alumne/a de 4t
Alumne/a de 4t
Entrades: 119
Membre des de: dv. oct. 25, 2013 10:47 pm

Re: Book Challenge 2017

Entrada Autor: Mercè Granger »

Em fa quasi vergonya publicar-lo, però així m'obligaré a llegir més. També ampliaré les ressenyes quan tingui més temps. Temps lliure, on has anat? Et trobo a faltar :cry:
        • BOOK CHALLENGE 2017
          • Imatge
              • 4/25

PENDENTS
Spoiler:
  • El tinc en paper -o el tè la meva mare xd- (si es tracta de sagues, al menys un dels llibres el tinc en paper).
    El tinc en l'ebook
    Tè preferència
  • Saga: Los Héroes del Olimpo, Rick Riordan
  • Saga: Las crónicas de Kane, Rick Riordan
  • After Dark, Haruki Murakami
  • Saga: Fjällbacka, Camilla Läckberg
  • La niebla, Stephen King
  • El temor de un hombre sabio, Patrick Rothfuss
  • Saga: Harry Potter, J. K. Rowling (relectura)
  • Violet y Finch, Jennifer Niven
  • Dos velas para el diablo, Laura Gallego
  • Memorias de Idhún, Laura Gallego
  • Orgullo y Prejuicio, Jane Austen
  • La ladrona de libros, Markus Zusak
  • Hopeless, Colleen Hoover
  • I'll be there. Siempre contigo, Holly Goldberg Sloan
  • Metamorfósis en el cielo, Mathias Malzieu
  • La Música del Silencio, Patrick Rothfuss
  • Homenaje a Cataluña, George Orwell
  • Cumbres Borrascosas, Emily Brontë
  • Momo, Michael Ende
  • 10 negritos, Agatha Christie
  • Rimas y leyendas, Gustavo Adolfo Bécquer
  • Pandora al Congo, Albert Sánchez Piñol
  • Mecanoscrit del segon origen, Manuel de Pedrolo
  • Narraciones extraordinarias, Edgar Allan Poe
  • Cuentos, Edgar Allan Poe
  • La narración de Arthur Gordon Pym, Edgar Allan Poe
  • Wonder, R. J. Palacios
  • Hija de humo y hueso, Laini Taylor
  • Te daria el mundo, Jandy Nelson
  • Matar un ruiseñor, Harper Lee
  • Saga: El juego de Ender, Orson Scott Card
  • American Gods, Neil Gaiman
  • El libro del cementerio, Neil Gaiman
  • Neverwhere, Neil Gaiman
  • Stardust, Neil Gaiman
  • Las ventajas de ser un marginado, Stephen Chbosky (relectura)
  • La Canción Secreta Del Mundo, José Cotrina
  • Fahrenheit 451, Ray Bradbury
  • Adioses y bienvenidas, Mario Benedetti
  • Estudio en escarlata, Arthur Conan Doyle
  • El médico, Noah Gordon
  • La máquina del tiempo, H. G. Wells
  • Dràcula, Bram Stoker
  • Siempre el mismo día, David Nicholls
  • El hogar de Miss Peregrine para niños peculiares, Ransom Riggs
  • Saga: El corredor del laberinto, James Dashner
  • Saga: Cazadores de Sombras, Cassandra Clare (relectura)
  • Nunca me abandones, Kazuo Ishiguro
  • ¿Que me quieres, amor?, Manuel Rivas
  • Como agua para chocolate, Laura Esquivel
  • Trilogía de la niebla, Carlos Ruíz Zafón
  • Trilogía Victoriana, Félix J. Palma
(Algun dia arribaran a estar ordenats alfabèticament)

LLEGITS
  • 1. Noches blancas, John Green, Maureen Johnson i Lauren Myracle ★★★★★
    • Està bé com entreteniment. La meva historia preferida ha estat la de la Maureen. La del John Green ha estat un poc :| :| :|
  • 2. La marca de Atenea, Rick Riorden ★★★★★
    • Com sempre, genial, aquests llibres mai fallen <3
  • 3. La casa de Bernarda Alba, Federido García Lorca ★★★★☆
    • Lectura voluntaria de castellà. M'ha entretingut, els símbols estan molt ben triats, llenguatge ben cuidat, sumblim la manera en que Pepe el Romano està present sempre sense apareixer físicament en cap moment... Bona lectura.
  • 4. La plaça del diamant, Mercè Rodoreda ★★★★☆
    • M'ha costat. M'ha costat acabar-lo. Però al final l'he disfrutat.
  • 5. Los gritos del pasado, Camilla Läckberg ☆☆☆☆☆
    • Llegint.

☆☆☆☆☆ Llegint | ★☆☆☆☆ | ★★☆☆☆ | ★★★☆☆ | ★★★★☆ | ★★★★★

✯☆☆☆☆ | ★✯☆☆☆ | ★★✯☆☆ | ★★★✯☆ | ★★★★✯

No comenteu res per favor. He llegit poquíssim, ho sé. Segon de batxillerat acabarà amb jo :|
"We've all got both light and dark inside us. What matters is the part we choose to act on...that's who we really are"
Imatge

Avatar de l’usuari
Cass Ross
3r Orde de Merlí
3r Orde de Merlí
Entrades: 487
Membre des de: ds. abr. 06, 2013 5:48 pm
Ubicació: Departament de Misteris

Re: Book Challenge 2017

Entrada Autor: Cass Ross »

(Au, va, m'hi apunto! Llavors, consistiria en anar actualitzant aquesta mateixa llista a mesura que vagi llegint els nous llibres, oi?)

Book Challange 2017

Aquest any em poso la fita de 20 llibres, perquè normalment en llegeixo més però a causa de la universitat i altres ocupacions, sé que no em puc posar un llistó gaire més alt. (La majoria dels llibres que veureu són lectures per obligació, no per elecció pròpia, però què hi farem!)

Llegits:

1. El Renaixement, de Peter Burke - 4/5

Una lectura obligatòria però que em va agradar moltíssim. És un resum molt pràctic i molt amè de l'Humanisme i el Renaixement fet per un dels estudiosos del període més importants de l'actualitat. Com a crítica hi hauria que fa servir una cronologia molt extensa sobre quin va ser el període del Renaixement, fet que provoca que relacioni moments històrics d'una manera que jo ho hauria fet totalment diferent.

2. A l'oest de Roma, de John Fante - 1/5

Era una lectura obligatòria, perquè si hagués sigut per mi, l'hauria deixat a la cinquena pàgina. És una recopilació de dos contes, dels quals només me'n vaig llegir el primer (El meu gos Idiota). Simbòlicament, hi ha una doble lectura i és un repàs de la vida que pot estar bé, però es nota molt que està escrit als anys vuitanta i és molt masclista, homòfob i racista. Em va costar molt empassar-me'l.

3. Incèrta Glòria, de Joan Sales - 4/5

Una lectura obligatòria, però em va agradar molt. Encara tinc pendent la pel·lícula per comparar-ho però em va agradar molt la divisió en tres parts que feia el llibre per tal de veure des de diversos punts de vista la Guerra Civil. Especialment el personatge del Soleràs va ser el que em va cridar més l'atenció i és, en definitiva, sobre qui gira tota la història.

4. Utopia, de Thomas More - 4/5

També una lectura obligatòria, em va semblar molt interessant. Per una banda, em va agradar tot el rerefons de crítica cap a la societat del temps de Thomas More. Per l'altra banda, el funcionament de la societat era molt interessant i, pels estàndards de l'època, More proposava una societat molt avançada al seu temps. Per l'actualitat, però, la societat d'Utopia no funcionaria perquè no és tan igualitària com hauria de ser.

5. La Fontana de Oro, de Benito Pérez Galdós - 3/5

Una lectura obligatòria que em va agradar més del que em pensava. Ja n'havia llegit algun altre llibre de Galdós, em sembla, i que no m'havia agradat, però aquest, en canvi, sí que em va agradar. Em va agradar la trama, que jo esperava que seria molt més cliché, i també els narradors (que anaven variant de capítol en capítol), que permetien una visió coral del Madrid del segle XIX.

6. La Guerra de los Cien Años, de Phillipe Contamine - 2/5

És un resum de la Guerra dels Cent Anys. Però MOLT resum. Potser per algú que ja conegui la Guerra dels Cent Anys li pot estar bé (tot i que, tant resum que potser no li serviria perquè ja ho sabria tot), però jo que esperava poder-me endinsar en aquest període i la veritat és que em vaig quedar amb les ganes de saber-ne més coses. No va satisfer les meves expectatives.

7. La senyoreta Keaton i altres bèsties, de Teresa Colom - 4/5

Em va agradar molt, aquest recull de contes. Alguns dels contes són millors que altres, però en general tots són molt bonics. Tota la imaginació que mostra l'autora amb aquests nens tan especials, i la manera tan natural que ho afronten els pares i tots els adults que els envolten. Tota la reflexió sobre la vida i la mort em va agradar. Sens dubte, un llibre que m'encantarà tornar-me a llegir d'aquí un temps.

8. Northmen: The Viking Saga, 793-1241 AD, de John Haywood - 3.5/5 (formalment, 4/5)

No sé gaire quina puntuació posar-li a aquest llibre, si un 3.5 o 4. Sé que l'estic puntuant més baix del que potser l'hauria puntuat en unes altres circumstàncies a causa de 1) llegir-lo en anglès va fer que em costés molt més la comprensió lectora i a vegades se'm fes una mica dens, i 2) el vaig haver de deixar aparcat moltes vegades per poder mantenir les lectures obligatòries anteriors al dia, així que he tardat com sis mesos a llegir-lo. Tot i així, em va agradar molt per poder-me endinsar en el món dels vikings, que trobo fascinant. Està fet molt des del punt de vista dels que van rebre els seus atacs, perquè no tenim gaire informació des del punt de vista dels víkings. Va satisfer gran part de les meves expectatives, tot i que està molt centrat en les ràtzies i per saber més de la societat (i les dones, que són les grans absents, i les poques que surten no les explica gaire encara que tinguessin un paper important) especialment als primers temps suposo que hauré de buscar alguna altra lectura.

9. El universo en tu mano, de Christophe Galfard - 5/5

M'ha encantat aquest llibre!! He après un munt de coses, però un munt. M'ha agradat molt per poder-me endinsar en tot el tema de l'univers i la física quàntica, que ho trobo molt interessant. A vegades era una mica dens, perquè com que no sóc gaire de ciències hi havia fragments que vaig haver-me de llegir dues vegades per entendre el que deia. Però està molt bé que les idees claus de cada capítol te les va repetint una vegada i una altra perquè encara que no hagis entès la lletra petita, com si diguéssim, sí que te'n puguis fer una idea a l'engròs (de fet, ja diu que la física quàntica no l'entenen ni els que l'estudien, perquè aquesta és la gràcia de la física quàntica, que no té sentit). Com ja va prometre, només fa servir una sola fòrmula matemàtica, i amb tots els exemples visuals i quotidians que fa servir, és molt més fàcil entendre un tema tant complex.

10. Joyce i les gallines, d'Anna Ballbona - 3.5/5 (formalment, 4/5)

Confesso que em va agradar molt més del que m'esperava. La primera i la tercera part són molt àgils de llegir; en canvi, la segona part és bastant densa. Ja sabia que m'havia d'esperar gallines, amb aquest títol, però crec que va ser un tema massa recurrent (va faltar més Joyce lol), especialment en aquesta segona part més feixuga de llegir. Però em va agradar molt tota la idea general de la història, i especialment que la protagonista també li agradés escriure, perquè em va donar un parell d'idees sobre metodologia haha


Llegint en aquest moment:

11. Tan poca vida, de Hanya Yanagihara
"It matters not what someone is born, but what they grow up to be." ~Albus Dumbledore

Respon