II Repte de Fanfictions

Fòrum per comentar fan fictions i crear-ne de comunitàries.
Per enviar-ne una usa la secció especial a http://www.harrypottercat.cat/fanfictions/.
Regles del fòrum
Recordeu-vos d'escriure com a mínim 4 línies.
Recordeu-vos d'argumentar les coses sempre que pugueu.
Totes les Normes del fòrum
Avatar de l’usuari
Cass Ross
3r Orde de Merlí
3r Orde de Merlí
Entrades: 487
Membre des de: ds. abr. 06, 2013 5:48 pm
Ubicació: Departament de Misteris

Re: II Repte de Fanfictions

Entrada Autor: Cass Ross »

Sí que pots continuar la història després del repte, però per al repte només es comptaria el primer capítol (el pròleg) per la qual cosa es demanaria que aquest fos una mica concloent per ell sol.

Jo estic esperant que l'Antares respongui les meves preguntes per saber si puc posar flash-back's i si hi ha alguna regulació (només poden ser flash-back's que passen a King's Cross o alguna cosa així). Depèn del que em digui, potser tornaré a participar. Si no, no patiu que aquesta història la pujaré igualment.
"It matters not what someone is born, but what they grow up to be." ~Albus Dumbledore

Avatar de l’usuari
Agatha Black
Membre del Wizengamot
Membre del Wizengamot
Entrades: 662
Membre des de: dt. jul. 01, 2008 3:40 pm
Rang: Gryffindor. Res més a afegir.

Re: II Repte de Fanfictions

Entrada Autor: Agatha Black »

Home jo crec que sí que poden haver-hi flashbacks, no? Al cap i a la fi és una història de la que no en sabem "res", han passat 19 anys, i a part de les parelles que ha comentat la Rowling, no sabem com cadascú va arribar on és, així que almenys jo comprendria que hi hagués flashback per explicar certes coses...

A més, les normes de l'Antares eren bastant genèriques, ho deixa molt a la llibretat creativa de cadascú, no?

Jo encara no he començat a escriure, però tinc més o menys la idea...
Imatge

Avatar de l’usuari
hermione potter
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 299
Membre des de: dl. març 26, 2012 1:31 pm
Rang: Gryffindor
Ubicació: Algun lloc del món màgic

Re: II Repte de Fanfictions

Entrada Autor: hermione potter »

Sisisisi, Cassandra Ross jo la vull llegir eh! Que ara que has dit de que va jo vull històriaaaaa :adora :adora :adora :adora :adora :adora
Has de saber, que qui ens estima no ens abandona mai.
Imatge
Imatge

Avatar de l’usuari
Cass Ross
3r Orde de Merlí
3r Orde de Merlí
Entrades: 487
Membre des de: ds. abr. 06, 2013 5:48 pm
Ubicació: Departament de Misteris

Re: II Repte de Fanfictions

Entrada Autor: Cass Ross »

Vale, l'escriuré pensant en el repte. I si no ja tindré la trama pensada i la faré per a una altra cosa. (Com no, la primera cosa que tinc pensada és el títol! :lol2: ).

Petons.

Cassie.
"It matters not what someone is born, but what they grow up to be." ~Albus Dumbledore

Avatar de l’usuari
Antares_Black
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 410
Membre des de: dt. des. 11, 2012 9:55 pm
Rang: Slytherclaw
Ubicació: Rumb a l'Ahtohallan

Re: II Repte de Fanfictions

Entrada Autor: Antares_Black »

Hola a tothom! :ballar:

No em puc despistar ni un dia, que un bombardeig de missatges se m'acumulen!! :sua

Em disposo a respondre, sento el retard:

Cassandra Ross:
Una, que ja he acabat la història i que té mil cinc-centes paraules.
Per cinc-centes paraules, quasi fregues el mínim! Està bé! Però jo crec que em quedaré amb gana... :mrgreen:
Dues, no m'agrada el final perquè sembla que quan faci el revolt el tren s'hagi d'estimbar provocant la mort de tothom. Ja me'l miraré, a vera si ho puc arreglar perquè no sigui tant pessimista. (Mira que la història és romàntica!)
Passimista!! :o Dramàtic, deus voler dir!! Però, bé, fes el que creguis convenient en la teva història. Ja hem conegut un tastet d'una Cassie força directa! :atontat
I vosaltres, com porteu les vostres històries? Aquest tema no només serveix per dir "M'apunto" o "Aquí teniu la meva història", sinó que també serveix perquè compartiu els avanços, els dubtes i els espoilers, :lol2:
Sí, és cert. Però n'hi ha que preferim reservar-nos cosetes, de moment... Tu comenta el que vulguis que, quan poguem, et respondrem :ok
Es poden fer servir flashback?
Sí, tens llibertat per fer-los. Sempre que centris la història principal a l'andana aquell dia.

L'Agatha Black ho ha dit molt bé:
Home jo crec que sí que poden haver-hi flashbacks, no? Al cap i a la fi és una història de la que no en sabem "res", han passat 19 anys, i a part de les parelles que ha comentat la Rowling, no sabem com cadascú va arribar on és, així que almenys jo comprendria que hi hagués flashback per explicar certes coses...
A més, les normes de l'Antares eren bastant genèriques, ho deixa molt a la llibretat creativa de cadascú, no?
Sí, us dono plena llibertat, mentre us cenyiu als pocs requisits que demano. Ja els sabeu. A partir d'aquí, la història és tota vostra :ok

___________________________________

hermione potter:
La veritat es que m'encanta.
A part d'un repte podria acabar sent un fic? jajajajaj
D'aquí uns dies passaré un pròleg perquè pogueu veure com es desenvolupa tot.
Edats: quasi totes inventades (menys les que sabia :riure: )
Bé!! :ballar: Si t'encanta d'escriure-la, vol dir que t'inspira prou!! Fantàstic!

A part d'un repte pot esdevenir una fic de més capítols, és clar.
Això sí, el repte és només per un one-short, o sia que només pot participar al concurs un sol capítol (encara que formi part d'un conjunt).

Preferiblement, tria un capítol complet i força concluent
. Sempre es poden deixar misteris sense resoldre, però de l'estil de la fi d'un llibre (amb o sense continuació), per si la volguessin continuar. En general, els fickers (els escriptors) en presenten el primer capítol i més tard decideixen continuar-la.

De fet, una nova fic que estic preparant es basa (o neix) del one-short que vaig presentar al primer repte :mrgreen:

Ei! I no et precipitis gaire i la pengis gaire abans d'hora! Ho podeu fer si calculeu que el dia 2 no podreu, però seria millor que tots pengéssiu al mateix dia.




Apa! Espero que hagi estat prou clara :celles: I friso per llegir les vostres fics! :ok

Antares

PD: Tinc pensat un nou repte per la propera ocasió. :celles: Al cap d'uns mesos, quan la cosa deixi de ser recent i sia una temporada tranquil·la us ho faré saber :riure:
Les meves fics (aviat disponibles de nou)
La meva fic més actual: El Retorn dels Black
Imatge
«Indeed your failure to understand that there are things much worse than death has always been your greatest weakness»

Avatar de l’usuari
Cass Ross
3r Orde de Merlí
3r Orde de Merlí
Entrades: 487
Membre des de: ds. abr. 06, 2013 5:48 pm
Ubicació: Departament de Misteris

Re: II Repte de Fanfictions

Entrada Autor: Cass Ross »

Hola.
No em puc despistar ni un dia, que un bombardeig de missatges se m'acumulen!!
És el que passa quan decideixes ser la persona que ho organitza, que a vegades —jo, sobretot— la gent té urgències i necessita saber coses i mira... passa això.

Algú sap quin és el màxim de paraules que permet per capítol, aquesta web? L'Agatha Black ha comentat més d'una vegada que se li menjava un tros de capítol... Quantes paraules? :D Curiositat, en el fons no és que vulgui fer la bíblia. (En el fons potser no té relació amb això, però ja que les que estem més actives ens hem apuntat...)

Petons,
Cassie.
Spoiler:
Juro solemnament que ja callo.
"It matters not what someone is born, but what they grow up to be." ~Albus Dumbledore

Avatar de l’usuari
Agatha Black
Membre del Wizengamot
Membre del Wizengamot
Entrades: 662
Membre des de: dt. jul. 01, 2008 3:40 pm
Rang: Gryffindor. Res més a afegir.

Re: II Repte de Fanfictions

Entrada Autor: Agatha Black »

Doncs amb paraules exactes no ho sé, però jo quan m'he passat d'onze pàgines el programa me'l talla per la meitat i a partir de cert punt no es veu. No sé exactament quantes paraules són (és que jo faig servir un programa del Mac que no queda idèntic al Word i no e spoden comptar paraules), però és més o mensy això, 10-11 pàgines.

De totes maneres, no crec que hi hagi problema, si a algú li talla, ho penja en dos trossos (part 1 i part 2) i llestos, no?
Imatge

Avatar de l’usuari
Cass Ross
3r Orde de Merlí
3r Orde de Merlí
Entrades: 487
Membre des de: ds. abr. 06, 2013 5:48 pm
Ubicació: Departament de Misteris

Re: II Repte de Fanfictions

Entrada Autor: Cass Ross »

Hola!
Agatha Black ha escrit:De totes maneres, no crec que hi hagi problema, si a algú li talla, ho penja en dos trossos (part 1 i part 2) i llestos, no?
Moltes gràcies per respondre!

Sí, és una molt bona idea això de dividir-ho en parts. En teoria serà el mateix one-shot, i la culpa serà de la pàgina si no ens deixa pujar-ho xD Però calculant a l'engròs, deu pàgines solen ser unes cinc mil paraules (conto unes cinc-centes per pàgina), cosa que és el màxim que permet el repte... No hi hauria d'haver problema, suposo.

Tinc una altra pregunta. :mrgreen: Em podeu matar per pesada, ho sé. El femení de l'elf domèstic què seria? Elfina o elfa? Ah, i seria domèstica, oi? Gràcies i perdoneu les molèsties!

Petons,

Cassie.
"It matters not what someone is born, but what they grow up to be." ~Albus Dumbledore

Avatar de l’usuari
Agatha Black
Membre del Wizengamot
Membre del Wizengamot
Entrades: 662
Membre des de: dt. jul. 01, 2008 3:40 pm
Rang: Gryffindor. Res més a afegir.

Re: II Repte de Fanfictions

Entrada Autor: Agatha Black »

Huh, és una pregunta interessant. Ho he buscat en un parell de diccionaris i no sembla haver-hi una manera oficial d'escriure-ho en català. Jo, la veritat, a les meves fanfics he fet servir la paraula "elf" com a substantiu invariable, és a dir, "elf" igualment. Un elf domèstic - Una elf domèstica.

Però sincerament crec que és una soliució tan vàlida com qualsevol de les dues que has proposat tu, perquè ja et dic que no hi ha una paraula oficial. De fet, pel que he vist, la paraula elf ve de l'escandinau, ni tan sols no és genuïnament catalana, i no sé si es deu flexionar en masculí i femení, en suec o noruec, o si és invariable. Crec que podem acceptar diferents solucions.
Imatge

Avatar de l’usuari
Antares_Black
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 410
Membre des de: dt. des. 11, 2012 9:55 pm
Rang: Slytherclaw
Ubicació: Rumb a l'Ahtohallan

Re: II Repte de Fanfictions

Entrada Autor: Antares_Black »

No em puc despistar ni un dia, que un bombardeig de missatges se m'acumulen!!

És el que passa quan decideixes ser la persona que ho organitza, que a vegades —jo, sobretot— la gent té urgències i necessita saber coses i mira... passa això.
Sí, sí. Me'n faig el càrrec.
Algú sap quin és el màxim de paraules que permet per capítol, aquesta web?
Jo no ho sé :nose . Ho hauríeu de preguntar a algun administrador. De tota manera, el que diu l'Agatha Black em sembla raonable:
no crec que hi hagi problema, si a algú li talla, ho penja en dos trossos (part 1 i part 2) i llestos
L'Agatha Black ha comentat més d'una vegada que se li menjava un tros de capítol
Que fort. A mi no m'ha passat mai. Jo rec que val més que ho preguntem. Per sortir del pas, la solució de les dues parts està bé, però no podem anar així sempre, oi? 8O
és que jo faig servir un programa del Mac que no queda idèntic al Word i no e spoden comptar paraules
Jo tampoc no faig servir Word, ni tampoc Mac... No crec que hi tingui massa a veure...
Tinc una altra pregunta. :mrgreen: Em podeu matar per pesada, ho sé. El femení de l'elf domèstic què seria? Elfina o elfa? Ah, i seria domèstica, oi? Gràcies i perdoneu les molèsties!
No t'amoïnis, dona, tu pregunta! :ok

Pel que jo tinc entès :think: , en català se sol escriure elf (en masculí i en genèric) i dona elf (per la criatura femenina o femella). Però la forma femenina d'elfa també s'accepta.
Encara que és cert que alguns correctors, humans i programaris, prefereixen evitar aquesta segona forma, optant per la de dona elf o elf i prou, i això només crea confusió. Però això no vol dir que elfa no sia perfectament correcta!

Això sí, si preguntes per la forma femenina de d'elf domèstic, la cosa és diferent. Has de pensar que es refereix a diversos tipus d'elfs diferents, per influència de les llengües i de la cultura fantàstica germàniques i celtes. Dels esperits del bosc com a tals. La forma que t'acabo de comentar (elf-elfa) se sol emprar més en el que serien els elfs esvelts i elegants amb poders de la Llum (pensa en els elfs de Tolkien, per exemple). En canvi, els elf domèstics participen de la nostra paraula de follet.

Les formes femenines per elf com a follet (com els elfs domèstics) són:

- Elf domèstica (nom genèric amb adjectius femenins, com en el cas anterior dels altres elfs)
- Elfina domèstica (emprant la morfologia femenina irregular per a substantius que fan més sensació de menuts que de magnificents)

La traducció al català de Xavier Pàmies dels llibres de Harry Potter tria elf domèstica per referir-se a les femelles, fent servir el mot genèric. Personalment, però, prefereixo la forma elfina domèstica. Crec que és més clar (no hi ha via de confusió si es perdés la a per un error de picatge) i per mi sona molt més suau i delicat.

Però això ja al teu gust: elf domèstica o elfina domèstica, com a tu t'agradi! :ok

Em sembla recordar haver vist en algun lloc que en castellà n'hi diuen elfina doméstica...

Novament, apel·lo els administradors per el tema del nombre de paraules de les fanfictions, a veure si ens poden donar alguna solució.

Antares

PD: No sé si això dels elfs és massa embolicat... En resum, pots triar entre elf domèstica o elfina domèstica (però evita elfa domèstica, si no et representa un gran sacrifici xD)
Les meves fics (aviat disponibles de nou)
La meva fic més actual: El Retorn dels Black
Imatge
«Indeed your failure to understand that there are things much worse than death has always been your greatest weakness»

Avatar de l’usuari
Cass Ross
3r Orde de Merlí
3r Orde de Merlí
Entrades: 487
Membre des de: ds. abr. 06, 2013 5:48 pm
Ubicació: Departament de Misteris

Re: II Repte de Fanfictions

Entrada Autor: Cass Ross »

Hola!

Uau, gràcies per les vostres respostes, sobretot la de l'Anteres que és una mica rebuscada però interessant. Tampoc era tant important perquè crec que sortirà molt poc. Igualment, és que l'elf domèstica em sonava una mica malament també. Li posaré elfina. ^^

Petons,

Cassie.
"It matters not what someone is born, but what they grow up to be." ~Albus Dumbledore

Avatar de l’usuari
Cass Ross
3r Orde de Merlí
3r Orde de Merlí
Entrades: 487
Membre des de: ds. abr. 06, 2013 5:48 pm
Ubicació: Departament de Misteris

Re: II Repte de Fanfictions

Entrada Autor: Cass Ross »

Hola de nou,

suposo que després d'aquest repte n'hi hauran molts més. Però si fem que durin un mes i mig —cosa que està molt bé—, quan s'acabi aquest ja es pot anar preparant el de Hallowe'en i després el de Nadal, i després el de Sant Valentí... O voleu fer reptes sobre altres temes i que no tinguin a veure amb les dates? No sé, opinem.

Petons.

Cassie.
"It matters not what someone is born, but what they grow up to be." ~Albus Dumbledore

Avatar de l’usuari
hpkarina
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 405
Membre des de: dv. ago. 24, 2007 12:47 pm
Nom: Roser
Rang: Paladina de la Reina Blanca
Ubicació: Grand Line
Contacta:

Re: II Repte de Fanfictions

Entrada Autor: hpkarina »

No, no estic morta! I sí, continue disposada a presentar-me al repte, només passava per a dir que ja tinc títol del one shot! XD és diu... txan txan txaaaaaaaaaaaaaaan

"Cabells curts i sabates de xarol"

Doncs això era, me'n torne a continuar repassant-la XD
Where your tresaure is, there will you heart be also.

Volia ser actriu, em vaig conformar amb intèrpret i he acabat de traductora...

+Can I shoot her?
-Not in public

Avatar de l’usuari
Antares_Black
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 410
Membre des de: dt. des. 11, 2012 9:55 pm
Rang: Slytherclaw
Ubicació: Rumb a l'Ahtohallan

Re: II Repte de Fanfictions

Entrada Autor: Antares_Black »

suposo que després d'aquest repte n'hi hauran molts més.
Naturalment! :ok
Però si fem que durin un mes i mig —cosa que està molt bé—, quan s'acabi aquest ja es pot anar preparant el de Hallowe'en i després el de Nadal, i després el de Sant Valentí... O voleu fer reptes sobre altres temes i que no tinguin a veure amb les dates? No sé, opinem.
Aquest dura més d'un mes excepcionalment. Dura tant perquè és un període de vacances i vaig pensar que seria més còmode. Per a mi, per exemple, em va bé perquè em costa molt trobar línia xD
El proper tema que havia pensat no va lligat a les dates assenyalades, però crec que estaria bé que anéssim alternant. Variem entre els temes lliures i els temes en dates assenyalades. Va bé? :think:

hpkarina, ara apunto el teu títol! :ballar:

Antares
Les meves fics (aviat disponibles de nou)
La meva fic més actual: El Retorn dels Black
Imatge
«Indeed your failure to understand that there are things much worse than death has always been your greatest weakness»

Avatar de l’usuari
hermione potter
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 299
Membre des de: dl. març 26, 2012 1:31 pm
Rang: Gryffindor
Ubicació: Algun lloc del món màgic

Re: II Repte de Fanfictions

Entrada Autor: hermione potter »

A mi personalment m'agrada el que a dit la Cassandra Ross hahaha, però ara, si l'Antares té preparades altres coses jo estaré encantada de participar igualment! :ballar: :mrgreen:
Has de saber, que qui ens estima no ens abandona mai.
Imatge
Imatge

Respon