Pottermore

Fòrum on pots enviar missatges de temes en general, que no puguis classificar a les altres categories.
Regles del fòrum
Recordeu-vos d'escriure com a mínim 4 línies.
Recordeu-vos d'argumentar les coses sempre que pugueu.
Totes les Normes del fòrum
Avatar de l’usuari
Joaquim_Link
Alumne/a de 3r
Alumne/a de 3r
Entrades: 70
Membre des de: dc. març 01, 2006 10:55 pm

Re: Pottermore

Entrada Autor: Joaquim_Link »

Felicitats per la vareta!!! I per la residència, malgrat que hagi estat Slytherin! :wink:

Doncs sí, na Rowling i l'equip tècnic s'ho estan currant molt. Els animalons de l'andana són molt macos. I els decorats preciosos. Tot i açò, trobo a faltar música, atres maneres d'aconseguir diners, un mapa i atres classes.

Com ja deveu haver llegit, l'obertura oficial s'ha endarrerit fins a finals d'octubre.

Pel que fa a la traducció de Pottermore al català, com mos podem posar en contacte amb els dos traductors dels llibres? Mitjançant l'Editorial Empúries? També podríem posar-nos en contacte directament amb Pottermore per a que la traducció la fèssim nosatros, tot i que és millor que sia una traducció professional de mans de qui han fet les dels llibres. Per contactar amb l'Editorial Empúries, penso que fóra millor que s'hi posessin en contacte els administradors del web, per a que fos més "oficial". Què en penseu? :)

Joaquim_Link :mrgreen:

Avatar de l’usuari
BelitBlack
G.N.O.M
G.N.O.M
Entrades: 161
Membre des de: dt. jul. 27, 2010 10:03 pm
Nom: Isabel
Ubicació: BCN

Re: Pottermore

Entrada Autor: BelitBlack »

Joaquim_Link ha escrit:Felicitats per la vareta!!! I per la residència, malgrat que hagi estat Slytherin! :wink:

Doncs sí, na Rowling i l'equip tècnic s'ho estan currant molt. Els animalons de l'andana són molt macos. I els decorats preciosos. Tot i açò, trobo a faltar música, atres maneres d'aconseguir diners, un mapa i atres classes.

Com ja deveu haver llegit, l'obertura oficial s'ha endarrerit fins a finals d'octubre.

Pel que fa a la traducció de Pottermore al català, com mos podem posar en contacte amb els dos traductors dels llibres? Mitjançant l'Editorial Empúries? També podríem posar-nos en contacte directament amb Pottermore per a que la traducció la fèssim nosatros, tot i que és millor que sia una traducció professional de mans de qui han fet les dels llibres. Per contactar amb l'Editorial Empúries, penso que fóra millor que s'hi posessin en contacte els administradors del web, per a que fos més "oficial". Què en penseu? :)

Joaquim_Link :mrgreen:
M'encanta aquesta idea de la música, i respecte la traducció, jo parlaria amb tots dos: Pottermore i l'editorial, i podem fer-ho com a grup d'usuàris de HPcat, i si veiem que no ens fan cas enviar l'atrilleria, però els administradors de la web no vénen gaire sovint (si, ja sé que jo també porto uns dies de vacances, però d'aquí res ja tornaré a estar fent nosa per aquí) i a mi em sap greu passar-los-hi el marrón.

Avatar de l’usuari
Joaquim_Link
Alumne/a de 3r
Alumne/a de 3r
Entrades: 70
Membre des de: dc. març 01, 2006 10:55 pm

Re: Pottermore

Entrada Autor: Joaquim_Link »

Guai!

Què vos sembla fer una quedada de fans de Harry Potter catalans? D'on sou? Podríem quedar a Barcelona i parlar, entre atres coses, de com durem a terme la campanya per assolir la traducció de Pottermore al català.

Joaquim_Link :mrgreen:

Avatar de l’usuari
Arwen Black
Treballador/a de la conselleria
Treballador/a de la conselleria
Entrades: 365
Membre des de: dv. set. 03, 2010 1:50 am
Rang: Dels que tenen mapes per cicat
Ubicació: Desubicada. Sí, falta "rius" i no vull que falti... riure

Re: Pottermore

Entrada Autor: Arwen Black »

Música, altres classes, com aconseguir diners... hi estic d'acord, tot això estaria bé a la web! Però la música hauria de ser opcional, perquè sovint passa que al final es torna repetitiva. Efectes especials també estarien bé.

I sobre la traducció, penso que sí, però no seria millor parlar-ho abans amb pottermore que amb l'editorial? Perquè si encara no sabem si pottermore estarà d'acord amb la traducció, igual l'editorial no ens pren seriosament... O són els de pottermore els que hi volen contactar directament, ves a saber. xD Suposo que els hi semblarà bé, per això (:

I lo de la quedada, bé, jo sóc de Lleida, així que no em va molt bé ni molt malament, però per planejar tot això de moment em va bé per aquí xD (:

Ara els que no van poder registrar-se els dies de la magical quill s'hauran d'esperar uns quants dies més... Aix, ho sento nois/noies..! :(

PD: Sí, estic a Slytherin! No m'ho esperava, sempre havia pensat que el meu lloc era Gryffindor (a més, porto tota la vida contra els slys), al principi va ser un cop fort, però ara ho trobo bé; totes les residències tenen la seva part bona...
I per cert, m'alegro que la vareta que et va escollir t'agradi! I per la residència, ser Ravenclaw ha de ser guai! :D
(sembla que ara som enemics naturals eh? hi ha algo de pique perquè casi empatem en punts ;P)

Salutacions des del costat obscur de Hogwarts!
"No serveix de re preocupar-se. El que hagi de venir, vindrà, i ja ens ho trobarem quan arribi" Hagrid

Avatar de l’usuari
HpConan
1r Orde de Merlí
1r Orde de Merlí
Entrades: 1362
Membre des de: dv. maig 23, 2003 2:00 am

Re: Pottermore

Entrada Autor: HpConan »

Ieeeis!

Cosetes XD

1) Tema traducció, tal com ha dit Arwen Black, s'hauria de fer pressió a "Pottermore" en si, més que no pas a l'editorial o els traductors. Els traductors tenen poca cosa a dir en aquest sentit. On s'hauria de demanar la versió catalana seria a Pottermore, a l'agència de la Rowling o "llocs" així. El Pàmies o l'Escorihuela, si bé podrien dir "hi estic d'acord", no podrien fer gaire cosa més. Ara, en tot cas, si voleu tirar endavant el "projecte", estaria millor obrir un nou fil del fòrum i deixar aquest per comentar la web del Pottermore i prou.

2) Tema quedada, també recomanaria obrir un tema nou. Els iaios de la web n'hem fet unes quantes, i de tant en tant encara ens veiem XDD Alguns més que altres xDDD Però això, que endavant també si voleu fer-ho, però millor obrir un fil nou. Aviam si els iaios ens animem també a conèixer les "noves generacions" d'HpCat, que crec que estem una mica desconnectats (jo cada setmana continuo visitant la web, però la meva participació ha caigut molt XDDD).

3) Jo volia que l'1 d'octubre obrissin Pottermore per a la resta de mortaaaals T_____T
Harry Potter no era un noi normal per moltes raons. Per començar, perquè l'època de l'any que menys li agradava eren les vacances d'estiu. Després, perquè tenia moltes ganes de fer els deures. A més, era bruixot.

Avatar de l’usuari
Joaquim_Link
Alumne/a de 3r
Alumne/a de 3r
Entrades: 70
Membre des de: dc. març 01, 2006 10:55 pm

Re: Pottermore

Entrada Autor: Joaquim_Link »

Cap problema!

Em sembla genial pressionar primer a Pottermore.

Com has dit, obiré els dos fils corresponents. No sé, em fa il·lusió conèixer més catalans que els agradi Harry Potter... Fa temps que tenio abandonat al pobre Harry. Però arran de ser a Madrid i rellegir-me els llibres, mirar-me les pel·lis i, sobretot, Pottermore... M'ha tornat a agafar amb ganes ^^. Què guai serà la quedada, parlant de les varetes que tenim, les residències que ens han tocat (per cert Arwen Black: "Go go Ravenclaw" XD)... Per cert, mireu-vos i comenteu els fils que vaig obrir fa temps sobre les receptes de suc de carabassa i batut de bescuit i, si algú troba la cervesa de la recepta, que digui on.

I tornant a Pottermore, si algú més aconseguí fer la ploma màgica que ho digui i, quan definitivament s'obri a tothom, no deixeu de participar, de contestar les preguntes de n'Arwen Black, dir les varetes i les residències que us han tocat!

Joaquim_Link :mrgreen:

Avatar de l’usuari
Joaquim_Link
Alumne/a de 3r
Alumne/a de 3r
Entrades: 70
Membre des de: dc. març 01, 2006 10:55 pm

Re: Pottermore

Entrada Autor: Joaquim_Link »

A falta d'una setmana per a l'obertura de Pottermore, el Pottermore Insider s'és tornat a actualitzar amb un enllaç a la primera enquesta oficial dirigida als usuaris de la Beta: https://www.research.net/s/pottermorebetasurvey.

Recordeu, només la podem contestar els que vam registrar-nos amb la Ploma Màgica i hem utilitzat Pottermore durant aquest temps!

Joaquim_Link :mrgreen:

Avatar de l’usuari
BelitBlack
G.N.O.M
G.N.O.M
Entrades: 161
Membre des de: dt. jul. 27, 2010 10:03 pm
Nom: Isabel
Ubicació: BCN

Re: Pottermore

Entrada Autor: BelitBlack »

Jo he estat entrant a Pottermore en l'usuari de l'ArwenBlack, que és un sol i m'ha deixat remenar mentre espero per poder-me registrar. Així que com que sabia com anava he fet l'enquesta, i al final hi havia un lloc per si volies dir alguna cosa més que t'agradaria a Pottermore. I jo he parlat d'això de les traduccions (ho sento pel meu anglès... :oops:) :
I'd like to have the chance to explore pottermore in my own language: Catalan. I know that more languages are going to be avialiable in some time, but Catalan it's a minority language, spoken for seven milion people, no more. And it could take a lot of time to translate the site into my language, and I want to ask you if you could try to have it as soon as posible.

I'm inside a community called Harrypottercat (it's part of the official HarryPotter webmaster community) and we've been discussing it, and we'll help as much as we can, we can try to do it ourselves or even contact with the official book translators. I know you're probably busy with more important problems, and If you do it, you won't need any help. But I think all the Catalan fans would be happy to help to have the site in our own language, and would enjoy using it.
Traducció:
M'agradaria tenir la oportunitat d'explorar Pottermore amb el meu propi idioma: Català. Sé que d'aquí a un temps hi haurà més llengües disponibles, però el Català és un llenguatge minoritàri, parlat per només 7 milions de persones. I sé que podria passar molt de temps fins que decidiu traduir la web a la meva llengua, I m'agradaria demanar-vos que ho tinguessiu apunt tan aviat com sigui possible.

Estic en una comunitat que es diu Harrypottercat (que és part de la comunitat official de Harry Potter webmaster) i ho hem estat parlant, i ajudarem tant com poguem, podem probar de fer-ho nosaltres mateixos o fins hi tot contactar amb els traductors dels llibres. Sé que probablement estareu ocupates en problemes més importants, i que si decidiu fer-ho, no necessitareu ajuda. Però penso que tots els fans catalans estarien encantats d'ajudar a tenir la web en el nostre pròpi idioma, i disfrutariem fent-lo servir.
Sento si he mig parlat en nom de tots, si algú li sembla malament el que he dit em sap greu. Però espero que al menys s'ho llegeixin i serveixi d'alguna cosa. I crec que estaria bé que tots els que fem l'enquesta demanessim al final Pottermore en català, com més siguem millor. :)

Avatar de l’usuari
HpConan
1r Orde de Merlí
1r Orde de Merlí
Entrades: 1362
Membre des de: dv. maig 23, 2003 2:00 am

Re: Pottermore

Entrada Autor: HpConan »

Deixar el català de tan petitet (a part, que són 10 milions de catalanoparlants) no juga gaire a favor, no? Com a argument fort es pot apuntar que google diu que el català està entre les 10 llengües més actives internacionalment d'Internet.
Vaja, ho dic per donar-li més importància i punt a favor xDD
Harry Potter no era un noi normal per moltes raons. Per començar, perquè l'època de l'any que menys li agradava eren les vacances d'estiu. Després, perquè tenia moltes ganes de fer els deures. A més, era bruixot.

Avatar de l’usuari
Arwen Black
Treballador/a de la conselleria
Treballador/a de la conselleria
Entrades: 365
Membre des de: dv. set. 03, 2010 1:50 am
Rang: Dels que tenen mapes per cicat
Ubicació: Desubicada. Sí, falta "rius" i no vull que falti... riure

Re: Pottermore

Entrada Autor: Arwen Black »

M'agrada el que vas escriure, BelitBlack, vas prendre't el temps per escriure-ho :wink: Jo també vaig contestar l'enquesta demanant el català, sense mencionar hpcat, simplement per ajudar, amb una petició més, a que vegin que hi ha bastanta gent interessada, però penso que hauríem d'enviar-ne una altra amb el que sen's pugui acudir entre tots, sigueu ja membres de pottermore o no, que serveixi perquè ens tinguin més en compte.

Així podem aportar la dada que ha dit HpConan, que trobo molt i molt rellevant!! :D I jo he estat buscant, però no he trobat res prou significatiu, si se m'acut algo ho escric! Creieu que ens deixem de dir algo important? Què hi afegiríeu?
"No serveix de re preocupar-se. El que hagi de venir, vindrà, i ja ens ho trobarem quan arribi" Hagrid

Avatar de l’usuari
harry_james_potter
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 444
Membre des de: dj. set. 11, 2008 8:50 pm
Nom: Albert
Rang: Graller
Ubicació: Esparreguera

Re: Pottermore

Entrada Autor: harry_james_potter »

No sé com registrar-m'hi. :nose :cry:
Que em podríeu ajudar, si us plau? :pray:
Mercès :mrgreen:
-George, com estàs?
-Com una fura [...] Fura-dat, captes Fred?

Avatar de l’usuari
ginny_weasley_potter
G.N.O.M
G.N.O.M
Entrades: 193
Membre des de: dj. març 20, 2008 11:55 am
Nom: Maria
Rang: cosina llunyana den Ronald
Ubicació: A Pigfarts

Re: Pottermore

Entrada Autor: ginny_weasley_potter »

harry_james_potter ha escrit:No sé com registrar-m'hi. :nose :cry:
Que em podríeu ajudar, si us plau? :pray:
Mercès :mrgreen:
Ara no podem registrar-nos-hi... Els 'Beta' encara ho estan probant, i tot i que van dir que podriem apuntar-nos a principis d'octubre, ara ho han tornat a allargar un temps més... guita, aquí ho explica : http://insider.pottermore.com/ :)
En Harry la va mirar; i quan abaixava la mà, sense adornar-se'n, es va tocar la ferida en forma de llampec que tenia al front.
Feia dinou anys que a en Harry no li feia mal la cicatriu. Tot anava bé.

Avatar de l’usuari
harry_james_potter
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 444
Membre des de: dj. set. 11, 2008 8:50 pm
Nom: Albert
Rang: Graller
Ubicació: Esparreguera

Re: Pottermore

Entrada Autor: harry_james_potter »

Moltes mercès! :ok
-George, com estàs?
-Com una fura [...] Fura-dat, captes Fred?

Avatar de l’usuari
Joaquim_Link
Alumne/a de 3r
Alumne/a de 3r
Entrades: 70
Membre des de: dc. març 01, 2006 10:55 pm

Re: Pottermore

Entrada Autor: Joaquim_Link »

Bones de nou!

Perdoneu per haver estat desaparegut durant tantes setmanes.

Per als beta, no sé si heu vist que han fet algunes millores tècniques, han reduït el temps de cocció de les pocions i han reobert per fi els duels de bruixots (amb n'Arwen Black ja n'hai fet alguns). Ara actualitzaré els fils "Volem Pottermore en català" i "Only quedades".

A veure si poden obrir aviat Pottermore per a tots!!!

Joaquim_Link :mrgreen:

Avatar de l’usuari
Gemms
Alumne/a de 5è
Alumne/a de 5è
Entrades: 147
Membre des de: dc. set. 29, 2004 7:00 am
Nom: Gemma
Ubicació: Vilanova i l Geltrú: mooolt a prop de la platja. Es pot dir que és casa meva XD

Re: Pottermore

Entrada Autor: Gemms »

Jo estic desesperada perquè no m'hi vaig poder registrar en el seu moment i ara només faig que entrar cada dia a la web i sempre em trobo amb el mateix: Pottermore només està disponible pels usuaris de la versió Beta! I em moro!!! He vingut aquí per veure si algú estava com jo i veig que ja hi esteu registrats tots!!! :cry: I pel que expliqueu mola molt!! Jo crec que això de uns sí i uns no és una mica estrany, comptant que hi ha milions de fans de Harry Potter arreu del món, i això de fer-nos esperar tant és delicte...
En fi, jo continuaré entrant a diari a la web fins el dia que canviï...
-No es preocupi, professor Dumbledore.
-No em preocupo, Harry, perquè vaig amb tu.

Respon