Any de naixement d'en Harry

A aquest fòrum envia-hi les teves opinions i dubtes sobre els llibres.
Regles del fòrum
Recordeu a escriure com a mínim 4 línies.
Recordeu-vos d'argumentar les coses sempre que pugueu.
Totes les Normes del fòrum
Avatar de l’usuari
Lis Malfoy
Alumne/a de 3r
Alumne/a de 3r
Entrades: 97
Membre des de: dv. març 24, 2006 8:54 am
Ubicació: Mansió Malfoy... l'haureu de buscar

Entrada Autor: Lis Malfoy »

normalment les que surten al diccionari del que parles, són les creades per la rowling. els actors són dels 90's.
o sigui, en Harry Potter va néixer el 31 de juliol de 1980, però en Daniel Radcliffe va néixer el 23 de juny de 1989. per tant, aquest any farà 17 anys ja.
en harry aquest any faria els 25! però no vol pas dir que els tingui, sinó simplement que en les obres de la Rowling no és el 2006 sinó l'any 1980+17 anys que farà en Harry.
Lis Malfoy l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. gen. 09, 2008 8:00 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
"Severus... no cal que siguis tan desagradable. Si tu no t’adones del que és haver de suportar aquest dolor aquí, dins el pit... Ella era innocent! I en Draco... tan sols és una criatura... Jo... jo vaig fallar-los". FF El final. Llegiu-lo!

Avatar de l’usuari
lapot
President/a de la Confederació Internacional
President/a de la Confederació Internacional
Entrades: 500
Membre des de: dj. abr. 14, 2005 9:42 pm
Ubicació: Entre el llibres de la biblioteca
Contacta:

Entrada Autor: lapot »

ok... llavors... en harry potter va neixer el 31 de juliol del 1981 no?


a veure en estem montant un lio que no veas... quan pilli a la rowling que es prepari... :lol:

ostres pero quin lio mare meva... altre dia vaig trobar un mapa familiar del black i no veas... amb les dates delcullons... de fet tampoc es tan important no? jeje
Lapot&Roger J.Potter, Bibliotecaris Oficials de la Web.

Avatar de l’usuari
Hineta
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 15
Membre des de: dv. nov. 11, 2005 4:43 pm
Ubicació: súria

Entrada Autor: Hineta »

jo el k habia sentit esk el primer llibre esta situat al 1991 o al 1992 no menrecordo... llavors les dates del diccionario starien b perk al 92 tindrien els 11 anys k es necesiten per entrar a hogwarts... i krek k el 1r llibre esta situat en akest any perk la jk rowling va començar a escrurel en el 1990 aixi k aixi les edats konkordarien... el harry ara en tindria 25 i el dan en te 16 i en fara 17 aket any... AIS no se... us dek haber liat mes

Avatar de l’usuari
lapot
President/a de la Confederació Internacional
President/a de la Confederació Internacional
Entrades: 500
Membre des de: dj. abr. 14, 2005 9:42 pm
Ubicació: Entre el llibres de la biblioteca
Contacta:

Entrada Autor: lapot »

val, val !!!! ara ho pillo, aquest era la "incognita" la j.k.rowling.... ostres clar que burra... la j.k.rowling va començar escriure el primer llibre el 1990, clar joder pero que burra. llavors 1990-11: 1981.... ostres que burra per favor... :oops: :oops:

weno ja sabem tot lenigma :) :) :mrgreen: :mrgreen:
Lapot&Roger J.Potter, Bibliotecaris Oficials de la Web.

Avatar de l’usuari
kk_xû_black
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 288
Membre des de: ds. des. 24, 2005 7:10 pm
Nom: Menxa
Rang: Sawyer
Ubicació: Cardona bonica, Cardona estimada, ets preuada joia, miroia del veinat...
Contacta:

Entrada Autor: kk_xû_black »

Doncs millor si ja heu trobat la resposta, perquè vaig mirar a la web de la Rowling a les preguntes més freqüents però no hi deia res de l'edat dels personatges :P
Al voltant d'aquest castell
farem una gran sardana
estrenyent-nos fort les mans
per fer-la més catalana!
I direm Cardona aimada,
que serà sempre estimada...
http://www.fotolog.com/lerdolandia

Avatar de l’usuari
HpConan
1r Orde de Merlí
1r Orde de Merlí
Entrades: 1362
Membre des de: dv. maig 23, 2003 2:00 am

Entrada Autor: HpConan »

D'aquest tema ja s'ha parlat uns quants cops, però bé... :roll:

Òbviament, la data de referència dels llibres és únicament la data del pastís de mortiversari del Nick. No hi ha cap altra data (fixeu-vos que a la profecia mai diu la data, sinó sempre una data de setze anys enrere) i, per tant, es pren com a referència la data que surt al pastís del 500è mortiversari del Nick-de-poc-sense-cap, que diu: mort el 31 d'octubre de 1492.
Per tant, si és el 500è aniversari, hem de sumar-ne 500, i quedem que la cambra se situa al 1992. El Harry, a la cambra, té 12 anys. Per tant: 1992 - 12 = 1980.
Sabem que és el 31 de juliol del 1980 perquè, a la pedra, surt al Periòdic Profètic que el 31 de juliol van provar de robar a Gringotts (Continuen les investigacions sobre l'intent de robatori a Gringotts el passat 31 de juliol) i, unes línies després, el mateix Harry diu que van provar de robar la pedra el dia del seu aniversari (Hagrid! L'intent de robatori de Gringotts va ser el dia del meu aniversari!).

Per tant, segons el mateix llibre, la data del naixement del Harry és el 31 de juliol del 1980.

Ara bé, la Rowling ha anat dient més dates d’aniversari. De l'any no, però, però es té referència el Harry.

L'Hermione fa anys el 19 de setembre. Hem de tenir en compte, però, que el 19 de setembre ve després de l'1 de setembre (molt bé... ^^) -dia en què es comencen les classes a Hogwarts- i que, com la mateixa Rowling ha dit en dues entrevistes i a la seva pròpia pàgina web (Cuando Hermione llegó a Hogwarts, ¿tenía casi once o casi doce años? [también preguntado por muchas personas] Tenía casi doce años; la edad mínima para entrar en Hogwarts es once años.), l'Hermione és un any més gran que el Harry. Per entrar a Hogwarts es necessita tenir 11 anys, ni més ni menys. Tot i que a l'Hermione li faltaven 18 dies només per tenir 12 (és a dir, que és un any més gran que tots els altres), va haver d'entrar aquell any en què l'1 de setembre en tenia 11.
Quedem, doncs, que l'Hermione va néixer el 19 de setembre de 1979.


Ara el Ron. Segons una entrevista amb la BBC i segons la seva pròpia pàgina web, el Ron va néixer un 1 de març. Com que l'1 de març està abans que l'1 de setembre, doncs cap problema, és del mateix any que el Harry. Per tant, va néixer l'1 de setembre de 1980.


Aaaapa. Explicació donada (encara que ja ho havíeu entès XD).
Harry Potter no era un noi normal per moltes raons. Per començar, perquè l'època de l'any que menys li agradava eren les vacances d'estiu. Després, perquè tenia moltes ganes de fer els deures. A més, era bruixot.

Avatar de l’usuari
clara_cat
G.N.O.M
G.N.O.M
Entrades: 183
Membre des de: dt. maig 29, 2007 6:32 pm
Nom: Clara
Rang: somiadora sense fronteres
Ubicació: Catalunya, barcelona, casa meva, el meu io interior

Re: Any de naixement d'en Harry

Entrada Autor: clara_cat »

Doncs jo sempre m'havia pensat que eren del 1990 ja que d'aquesta manera a cada llibre tenien un any més que jo i em feia més il·lusió llegir-lo. Ara sincerament no crec que sigui gaire important si són 10 anys més vells que nosaltre o no. Perquè de la manera que ho ha escrit la Rowling no te importància ja que es bastant actual.
"Només hi han dues coses infinites:l'univers i l'estupidesa humana"

Catalonia is not Spain--300 anys d'ocupació, 300 anys de resistència.

ginny__tonks

Re: Any de naixement d'en Harry

Entrada Autor: ginny__tonks »

al 7è llibre, quan en Harry va a veure les tumbes, surt l'any de neixament i de mort dels seus pares (ara no recordo les dates) però si de l'any de mort en treiem 1, ens surt l'any que va neixer en Harry.
Recordo que em va sorpendre i vaig pensar que ARA en Harry seria més gran del que representa al llibre.

però jo crec que no immporta l'any que hagués nescut en harry. Si per exemple, et llegeixes el 1r llibre el 2001, per tu en Harry, haurà nescut el 1990...

ara a mi també em picava la curiositat saber de quin any era en Harry!

Visitant

Re: Any de naixement d'en Harry

Entrada Autor: Visitant »

:think: es a dir q segons hpconan a howarts en lloc d'agafar els anys quan comencen es a dir al gener com aqui, :eh:
l'agafarien desde setembre quan comença el curs :think:
aixi l'hermione seria de les mes grans de la classe o curs presisament per ser de setembre
i llavors seria perfectament possible k la hermione tingues un any més tot i k per l'escola entraria al mateix curs kl harry i el ron :clap: :ballar: :ok :wink: 8)

Avatar de l’usuari
lord-granger
Alumne/a de 3r
Alumne/a de 3r
Entrades: 99
Membre des de: dl. abr. 21, 2003 7:00 am

Re: Any de naixement d'en Harry

Entrada Autor: lord-granger »

El que es segur es que l'hermione i el ron son mes grans que el draco, el harry i el neville perque en el 6 llibre cap dels tres ultims pot fer l'examen d'aparetre perque no tenen 17 anys en canvi els altres 2 si.

Bloquejat