Documental: Un any en la vida de la Rowling

Entrevistes, declaracions, actualitzacions de la seva web i qualsevol cosa relacionada amb l'autora dels llibres d'HP.
Regles del fòrum
Recordeu-vos d'escriure com a mínim 4 línies.
Recordeu-vos d'argumentar les coses sempre que pugueu.
Totes les Normes del fòrum
Avatar de l’usuari
Padfoot
Membre d'Honor de la Conselleria
Membre d'Honor de la Conselleria
Entrades: 1878
Membre des de: ds. abr. 30, 2005 7:28 pm

Documental: Un any en la vida de la Rowling

Entrada Autor: Padfoot »

Ja ho haviem comentat al tema de l'enciclopèdia una mica però he pensat que com que hi ha moltes coses barrejades millor obrir un tema nou només per això.

L'any passat la Rowling va permetre a uns equips de televisió que l'anessin gravant i el passat dia 30 es va emetre al Regne Unit el documental JK Rowling, A year in a Life, on es parla de la seva vida, es veuen imatges del procés d'escriptura del setè llibre, inclòs el moment final i moltes més coses.

He estat buscant al youtube i de moment només he trobat la primera part, subtitulada a l'italià (que sempre ajuda una mica a entendre algo xD). Si trobo la resta ja la penjaré.



Esperem que alguna cadena d'aquí el compri i el poguem veure també :wink:

PD: Ja fa uns quants dies que hauria d'haver obert el tema, però és que fins ara no he tingut temps xD

Violetta Black
Treballador/a de la conselleria
Treballador/a de la conselleria
Entrades: 391
Membre des de: dc. març 30, 2005 6:56 pm
Ubicació: terres de Ponent

Re: Documental: Un any en la vida de la Rowling

Entrada Autor: Violetta Black »

Apa! Està molt bé! La veritat és que no sabia de l'existència d'aquest documental. Es veu una mica rareta, la Rowling, no? No ho sé... una mica... rareta :P

I vet-ho aquí el Bosc d'en Dean que surt al setè llibre. El primer cop que ho vaig veure creia que volien dir el bosc on havien vist abans el Dean (clar que després no tenia sentit que fos així, però bé :P). No m'estranya que surtin tants més escriptors a les illes britàniques, l'ambient és més idoni i més misteriós... Vénen més ganes d'escriure :think:

I la resta del documental no està penjat en cap idioma ni de cap manera?

Avatar de l’usuari
Padfoot
Membre d'Honor de la Conselleria
Membre d'Honor de la Conselleria
Entrades: 1878
Membre des de: ds. abr. 30, 2005 7:28 pm

Re: Documental: Un any en la vida de la Rowling

Entrada Autor: Padfoot »

He estat remenant més pel youtube i per altres pàgines d'internet i no hi ha manera de trobar la resta!

En canvi a l'emule si que l'he trobat (o almenys un fitxer que es diu igual) i me l'estic descarregant, quan acabi intentaré penjar-lo al youtube tot sencer i ja el posaré aquí també :wink:

PD: Si que es veu una mica rareta si xD

Avatar de l’usuari
HpConan
1r Orde de Merlí
1r Orde de Merlí
Entrades: 1362
Membre des de: dv. maig 23, 2003 2:00 am

Re: Documental: Un any en la vida de la Rowling

Entrada Autor: HpConan »

Tot el documental està penjat aquí, però jo encara no he aconseguit obrir-lo.
Més que res, perquè t'hi has de registrar i em fa una mandra increïble. Algú ja ho pujarà sencer al Youtube 8)

M'ho miraré quan tingui més temps, que ara estic enfeinat veient les dues temporades de KyleXY. :lol: :lol: :lol: :P
Harry Potter no era un noi normal per moltes raons. Per començar, perquè l'època de l'any que menys li agradava eren les vacances d'estiu. Després, perquè tenia moltes ganes de fer els deures. A més, era bruixot.

Meitantei_Guille
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 259
Membre des de: dv. juny 22, 2007 9:21 am
Nom: Guillem
Ubicació: El Masnou

Re: Documental: Un any en la vida de la Rowling

Entrada Autor: Meitantei_Guille »

Jo també el vull veure però esperaré a que estigui al Youtube, que així no m' hauré de molestar a descarregar-me' l :riure:

Doncs jo també veig la Rowling rara, quan vaig veure aquesta part de l' entrevista la vaig veure estranya, però vaig pensar que era impressió meva, però veig que no :riure:
Imatge

Avatar de l’usuari
HpConan
1r Orde de Merlí
1r Orde de Merlí
Entrades: 1362
Membre des de: dv. maig 23, 2003 2:00 am

Re: Documental: Un any en la vida de la Rowling

Entrada Autor: HpConan »

Ueis!

L'he trobat per descarregar-lo amb el Megaupload, que sempre és més còmode i ràpid que l'EMule i demés ^.^

L'he tret d'Emma-Watson.net (sí, la web aquella genialíssima on fiquen el nas a la vida dels actors d'Hp XD XD XD):
Emma-Watson.net ha escrit:Part 1 (300mb) http://www.megaupload.com/?d=E05CHL0Y
Part 2 (50mb) http://www.megaupload.com/?d=LTCSH20B
You need to download both files before extracting cuz otherwise, it won’t work.

Password: pottershots.net
És a dir, només el podeu obrir si teniu descarregades les dues parts, i s'ha de ficar una contrasenya (vés a saber per què :roll: ), que és "pottershots.net".
---
Acabo de veure que pottershots.net duu a emma-watson.net. Hahahah :riure: :riure: :riure: :riure: Qui no vulgui morir del trauma, que no miri les fotos que posen :mmm :mmm :mmm :boig2:
Harry Potter no era un noi normal per moltes raons. Per començar, perquè l'època de l'any que menys li agradava eren les vacances d'estiu. Després, perquè tenia moltes ganes de fer els deures. A més, era bruixot.

Violetta Black
Treballador/a de la conselleria
Treballador/a de la conselleria
Entrades: 391
Membre des de: dc. març 30, 2005 6:56 pm
Ubicació: terres de Ponent

Re: Documental: Un any en la vida de la Rowling

Entrada Autor: Violetta Black »

Uf :P

Veig la paraula descàrrega i m'entren tots els mals :riure: Em sembla que jo també m'esperaré que surti al youtube, però gràcies igualment! :ok

Avatar de l’usuari
Padfoot
Membre d'Honor de la Conselleria
Membre d'Honor de la Conselleria
Entrades: 1878
Membre des de: ds. abr. 30, 2005 7:28 pm

Re: Documental: Un any en la vida de la Rowling

Entrada Autor: Padfoot »

A mi ja se m'ha acabat de descarregar de l'emule i m'he estat barallant una estona amb un parell de programes d'edició de video per tallar-ho en 3 trossos per poder-lo penjar al youtube (sencer no hi cap que és massa llarg) i no hi ha manera... se'm desincronitza el so, se sent la veu 5 o 6 segons abans de que la Rowling obri la boca xD

Si algú sap com fer-ho perquè no passi això i m'ho explica el penjaré bé quan pugui... o no us fa res que el penji demà mig tarat? xD

APWBD
Alumne/a de 2n
Alumne/a de 2n
Entrades: 54
Membre des de: dv. gen. 07, 2005 7:00 am
Ubicació: En una tomba de marbre a Hogwarts

Re: Documental: Un any en la vida de la Rowling

Entrada Autor: APWBD »

coincideixo amb alguns dels qui heu dit que és una mica rareta. És més creient del que em pensava, fet que lliga amb alguna frase sobre la mort que surt en el llibre.

Quan tingui temps ja em miraré els videos.

Avatar de l’usuari
Padfoot
Membre d'Honor de la Conselleria
Membre d'Honor de la Conselleria
Entrades: 1878
Membre des de: ds. abr. 30, 2005 7:28 pm

Re: Documental: Un any en la vida de la Rowling

Entrada Autor: Padfoot »

Per fi algú ha penjat tota l'entrevista al youtube! :mrgreen:

Aquí van els videos! (Us torno a posar el primer perquè no el tallen al mateix lloc que l'altre xD)
















Violetta Black
Treballador/a de la conselleria
Treballador/a de la conselleria
Entrades: 391
Membre des de: dc. març 30, 2005 6:56 pm
Ubicació: terres de Ponent

Re: Documental: Un any en la vida de la Rowling

Entrada Autor: Violetta Black »

Gràcies! A qui l'ha penjat al Youtube també se li descompasava el so i la imatge :P

Està força bé, tot i que hi ha cada escena que es veu més falsa... :P Però està ben fet :mrgreen:

Avatar de l’usuari
HpConan
1r Orde de Merlí
1r Orde de Merlí
Entrades: 1362
Membre des de: dv. maig 23, 2003 2:00 am

Re: Documental: Un any en la vida de la Rowling

Entrada Autor: HpConan »

Falsa? Quina escena es veu falsa?
Jo l'he trobat molt natural. Massa. Ara em fa molta por la Rowling. XD XD XD

Pobra dona, quants traumes ha patit :roll: :roll:
Harry Potter no era un noi normal per moltes raons. Per començar, perquè l'època de l'any que menys li agradava eren les vacances d'estiu. Després, perquè tenia moltes ganes de fer els deures. A més, era bruixot.

Violetta Black
Treballador/a de la conselleria
Treballador/a de la conselleria
Entrades: 391
Membre des de: dc. març 30, 2005 6:56 pm
Ubicació: terres de Ponent

Re: Documental: Un any en la vida de la Rowling

Entrada Autor: Violetta Black »

Bé, potser no és falsa, la paraula, sinó postissa... Per posar un exemple, sí que em crec que li faci el pastís al nen (això fa molt de la Rowling), però la veritat, el fet que anés vestida com anava i portés com portava sabates de tacó em fa pensar que no estava fent el pastís de xocolata (quanta xocolata, per cert! :P) per casualitat en el moment que van arribar els del documental :wink: O bé quan escrivia el llibre, pots contar que l'escrivia mentre la grabaven... Vaja, que hi ha escenes que em semblen més instigades que naturals, però suposo que passa en tots els documentals...

En realitat m'ha agradat molt, hi diu moltes coses que no sabia i està molt ben fet (se m'ha posat la gallina quan diu que sa mare va morir sense saber que la seva filla sortiria de la pobresa :| )... D'altra banda, quan li fan aquelles preguntes curtes al principi i al final és ben bé com si li fessin al Dumbledore :P

Avatar de l’usuari
Pretty Ginny
Alumne/a de 5è
Alumne/a de 5è
Entrades: 133
Membre des de: dj. ago. 23, 2007 2:50 pm
Nom: Tamara
Ubicació: Llegint un llibre, com sempre
Contacta:

Re: Documental: Un any en la vida de la Rowling

Entrada Autor: Pretty Ginny »

És un documental realment preciós! M'ha encantat! Malgrat que he tingut grans dificultats per entendre-ho perquè l'anglès no és el meu fort, m'ha semblat un documental molt bé relatat i molt interessant.

El principi és molt tendre recordant la infantesa de la Rowling i després ha estat molt emocionant quan tracta tot el tema del setè llibre. La part final quan ha revelat el destí familiar dels supervivents i la seva volta als seus origens (el seu primer pis i la cafeteria on va començar tot) ha estat molt emotiu.

Per cert, que maca estava Rowling quan es va casar!!! I que llàstima em va donar veure-la plorar d'aquesta forma quan estava al seu pis!!! I que gràcia veure-la cuinar!! Jajaja!! Estic desitjant que aquest documental sigui emès a Espanya o que almenys el subtitulin en espanyol perquè realment val la pena.
"¿Jo? Llibres i intel·ligència, però hi ha coses més importants: Valor, amistat... <Hermione>

Imatge

Avatar de l’usuari
lord-granger
Alumne/a de 3r
Alumne/a de 3r
Entrades: 99
Membre des de: dl. abr. 21, 2003 7:00 am

Documental sobre la rowling

Entrada Autor: lord-granger »

hola bones

Les persones que teniu imagenio podeu veure un documental on la rowling explica la seva vida, el que fa quant acaba el 7 llibre, el perque no mata en harry al 7 llibre i tot de coses bastant interesants.
El documental esta a Taquilla a preu de 1 euro per tot 1 dia
Dura 50 minuts
Esta traduit al Castella

Bloquejat