Declaracions de la Rowling: enciclopèdia i no-morts

Temes relacionats amb l'últim llibre.
Regles del fòrum
Recordeu-vos d'escriure com a mínim 4 línies.
Recordeu-vos d'argumentar les coses sempre que pugueu.
Totes les Normes del fòrum
Avatar de l’usuari
HpConan
1r Orde de Merlí
1r Orde de Merlí
Entrades: 1362
Membre des de: dv. maig 23, 2003 2:00 am

Declaracions de la Rowling: enciclopèdia i no-morts

Entrada Autor: HpConan »

La J.K. Rowling ha parlat al programa "Today" de la NBC i ha fet unes declaracions molt interessants.

En aquest programa, ha dit que el més segur és que publiqui una enciclopèdia de Potter per donar més detalls del món màgic que ha creat i dels personatges dels llibres.
La Rowling ha dit: Suposo que ja l'he començat, perquè el material en brut és en les meves notes. Però també ha aclarit: No la faré demà ni passat, perquè desitjo de debò un descans, així que haureu d'esperar.

A l'enciclopèdia, per exemple, aprofundirà en la, segons ella, interessant història del Dean Thomas, dirà qui és el nou director de Hogwarts ("La McGonagall ja s'estava envellint una mica") i qui s'encarregarà d'ensenyar Defensa Contra les Forces del Mal (ara que s'ha trencat el malefici del Voldemort que no permetia ensenyar aquesta assignatura durant més d'un any).

També va dir quin és el personatge que va salvar quan tenia pensat de matar-lo:
El Senyor Weasley, ell és a qui vaig salvar. Quan vaig planejar els llibres, el senyor Weasley moria al cinquè llibre.
Un altre pare, però, mor al setè...

Diu, també, que el tros més dur d'escriure va ser el moment en què el Harry es dirigeix cap al Bosc Prohibit amb els seus éssers estimats:
No vaig plorar quan ho escrivia, però un cop el vaig acabar d'escriure, vaig sentir una enorme explosió d'emoció i vaig plorar, plorar i plorar... Va ser, en part pel contingut i en part perquè ho havia planejat i esboçat feia tant de temps... I escriure ara la versió definitiva em va fer sentir un... gran clímax".
Harry Potter no era un noi normal per moltes raons. Per començar, perquè l'època de l'any que menys li agradava eren les vacances d'estiu. Després, perquè tenia moltes ganes de fer els deures. A més, era bruixot.

Avatar de l’usuari
Lis Malfoy
Alumne/a de 3r
Alumne/a de 3r
Entrades: 97
Membre des de: dv. març 24, 2006 8:54 am
Ubicació: Mansió Malfoy... l'haureu de buscar

Entrada Autor: Lis Malfoy »

Tot molt interessant!!! :mrgreen: Esperarem l'enciclopèdia, doncs!

I no va dir res sobre els que havien de salvar-se i finalment moren?? Això també m'intriga, pobrets... se'ls ha carregat finalment, potser és el tema pim-pam-pum... i no va tenir temps de pensar res més :lol:

Bé... continuaré amb la lectura... A veure qui és aquest altre pare que mor, ara que hi penso... em sembla que ja l'he trobat... o no?
"Severus... no cal que siguis tan desagradable. Si tu no t’adones del que és haver de suportar aquest dolor aquí, dins el pit... Ella era innocent! I en Draco... tan sols és una criatura... Jo... jo vaig fallar-los". FF El final. Llegiu-lo!

Avatar de l’usuari
Padfoot
Membre d'Honor de la Conselleria
Membre d'Honor de la Conselleria
Entrades: 1878
Membre des de: ds. abr. 30, 2005 7:28 pm

Entrada Autor: Padfoot »

Desde que vaig acabar l'epíleg que espero impacient aquesta enciclòpedia! No es poden quedar les coses tal com les va deixar! Vale que el trio ja ens explica com acaben però jo trobo més interessant conèixer altres coses que no el nom dels fills :roll: De què treballen per exemple? O si van tornar a Hogwarts l'any següent per fer setè? I la resta de personatge què? També eren importants! La Luna, en George ara que està sol...continuarà amb la botiga o estarà tan desmoralitzat que no podrà seguir ( :cry: ) I els Malfoy què? Com que no van participar a la batalla final ja els perdonen? O en Lucius se'n torna a Azkaban a acabar de complir la condema que ja tenia...I l'Umbridge? Ja que no la va matar al llibre (que ho hauria d'haver fet com a mínim xD) que ens expliqui alguna cosa depriment sobre ella per deixar-nos més tranquils... xD

Avatar de l’usuari
Mitgerol
3r Orde de Merlí
3r Orde de Merlí
Entrades: 480
Membre des de: dg. juny 20, 2004 7:00 am
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Mitgerol »

A veure... :mmm si la Rowling està tan cansada i es veia tan decidida a deixar Harry Potter definitivament... Per què no acabar el llibre al bosc amb en Harry mort com un heroi a mans d'en Voldemort que també moriria? (deixant a part l'assassinat de la serp que hauria d'haver vingut abans) :tombstone:

Jo crec que aquest final, tot i ser més trist i fer plorar mig món és millor perquè hauria evitat precisament deixar tants interrogants... De totes maneres, l'epíleg hauria d'haver estat diferent fos quin fos el final, i no la broma que ha estat ¬¬

Ara a esperar la mítica enciclopèdia que segur que aportarà uns quants milions (que no van mai malament) a l'atapeïda butxaca de l'escriptora i els seus companys.

Tot i així, opino que és un llibre excel·lent, potser per la satisfacció de poder donar resposta als grans interrogants de la saga, però també per alguns detalls dels llibres anteriors que havien passat inadvertits (Gregorovitch o la diadema de Ravenclaw) 8O i que en aquest arriben a ser importants. :wink:

PD: Quan fa que no escrivia aquí?... 1 any? XD

Una abraçada!
la c !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Avatar de l’usuari
x.krl.x
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 22
Membre des de: dj. juny 28, 2007 12:14 pm
Ubicació: SaBaDeLL!!

Mol maco l'epileg, xo....

Entrada Autor: x.krl.x »

A mi em va sentar com una patacada que l'epileg fos tan...cutre, x diro d'alguna forma...T_T
Mol maco que el Draco es casi, xo am ki?
Mol maco que es casin tots, i pareixin com conills. Xo i la Luna, on coi es?I el Dean?I el Seamus? I la Xo?


Espero que l'enciclopedia akesta serveixi x desvelar tot aixo. Perque sino, es x matar aa la Rowling...T_T


Ala, see you!
x.krl.x

Avatar de l’usuari
LunaBlack_Lovegood
1r Orde de Merlí
1r Orde de Merlí
Entrades: 1414
Membre des de: dc. nov. 10, 2004 1:00 am
Nom: Tània
Ubicació: Badalona (BCN)
Contacta:

Entrada Autor: LunaBlack_Lovegood »

Ja vull llegir aquesta enciclopèdia....><
Que bé s'ho ha muntat la Rowling, eh? A,b un final tant obert i ple de dubtes per asegurar-se una encicliopèdia súper-best-seller....

Jo em pregunto qui serà el nou director de Hogwarts si la McGonagall és tant vella... :roll: Una estúpida idea m'ha vingut i he pensat en la Luna....Però és imposible...XD
I què serà d'ella, i del George? I hi haurà retrat de l'Snape al despatx? I perquè no es va carregar l'Umbridge¿?¿?

Aiiix...Quant dubtes....Ara a esperar uns anys...Suposo que menys de dos no ens els treu ningú... :boohoo:

Avatar de l’usuari
Padfoot
Membre d'Honor de la Conselleria
Membre d'Honor de la Conselleria
Entrades: 1878
Membre des de: ds. abr. 30, 2005 7:28 pm

Entrada Autor: Padfoot »

Més declaracions de la Rowling!

Entre ahir i avui s'ha sabut que un dels dos títols més que dubtava de posar-li al setè llibre era HP and the Elder Wand i que els dos personatges que va matar i en un principi no ho tenia pensat van ser en Llopin i la Tonks...o sigui que en Fred tenia previst matar-lo desde el principi...que cruel :cry:

Si voleu llegir l'article sencer (la part dels morts) el podeu trobar aquí:

http://www.usatoday.com/life/books/news ... lers_N.htm

I aquí hi ha una altra entrevista que encara no he tingut temps de llegir sencera...no sé si posa alguna cosa nova sobre el setè que sigui interessant...després me la miraré :P

http://www.usatoday.com/life/books/news ... ling_N.htm

Violetta Black
Treballador/a de la conselleria
Treballador/a de la conselleria
Entrades: 391
Membre des de: dc. març 30, 2005 6:56 pm
Ubicació: terres de Ponent

Entrada Autor: Violetta Black »

Ja m'ho he pensat que els que no tenia intenció de matar eren el Llopin i la Tonks... per com els mata, bàsicament... Se'ls podria haver inventat un final digne de totes formes! En fi, que al final s'ha complert la teoria que el Mapa de Magatotis està firmat segons com moren cronològicament, però al revés...

Moony, Wormtail, Padfoot, Prongs :(

Ens falta un que ha salvat, no? El Draco, potser...

Avatar de l’usuari
Roger J. Potter
President/a de la Confederació Internacional
President/a de la Confederació Internacional
Entrades: 585
Membre des de: dc. abr. 05, 2006 8:37 pm
Nom: Quisso
Rang: Agenda Oficial
Ubicació: Darrera teu

Entrada Autor: Roger J. Potter »

Violetta Black ha escrit:
Ens falta un que ha salvat, no? El Draco, potser...
No has llegit l'entrevista? Diu que havia pensat matar l'Arthur Weasley al cinqué, així que no es deuria referir a l'últim llibre si no a la saga sencera quan va fer aquesta "declaració" :P Segurament s'havia de morir allà on tots ens imaginem xD

Sembla ser que hi ha una altra declaració on tampoc es referia a l'últim llibre i es el cas de la persona que aconseguiria fer màgia en circumstancies extremes, que va ser la Merope Gaunt...
Col·laboreu a la nova revista d'HPCat
Doneu veu als personatges d'HP per a HPCat Ràdio
Imatge

Violetta Black
Treballador/a de la conselleria
Treballador/a de la conselleria
Entrades: 391
Membre des de: dc. març 30, 2005 6:56 pm
Ubicació: terres de Ponent

Entrada Autor: Violetta Black »

Roger J. Potter ha escrit:
Violetta Black ha escrit:
Ens falta un que ha salvat, no? El Draco, potser...
No has llegit l'entrevista? Diu que havia pensat matar l'Arthur Weasley al cinqué, així que no es deuria referir a l'últim llibre si no a la saga sencera quan va fer aquesta "declaració" :P Segurament s'havia de morir allà on tots ens imaginem xD
Mmm... però no va dir que en salvava dos que no havien de morir i que en matava dos també? A l'Arthur ja el comptava :P

Avatar de l’usuari
Roger J. Potter
President/a de la Confederació Internacional
President/a de la Confederació Internacional
Entrades: 585
Membre des de: dc. abr. 05, 2006 8:37 pm
Nom: Quisso
Rang: Agenda Oficial
Ubicació: Darrera teu

Entrada Autor: Roger J. Potter »

Violetta Black ha escrit:
Roger J. Potter ha escrit:
Violetta Black ha escrit:
Ens falta un que ha salvat, no? El Draco, potser...
No has llegit l'entrevista? Diu que havia pensat matar l'Arthur Weasley al cinqué, així que no es deuria referir a l'últim llibre si no a la saga sencera quan va fer aquesta "declaració" :P Segurament s'havia de morir allà on tots ens imaginem xD
Mmm... però no va dir que en salvava dos que no havien de morir i que en matava dos també? A l'Arthur ja el comptava :P
A mi em sona que en salvava un només... dos morts a canvi d'un viu xD

Bé, aprofito per dir que jo tb tinc ganes de llegir la enciclopedia aquesta a veure si podem saber més coses de tots els personatges, bé, d'en Harry no cal crec xD

Aixó del Dean porta temps dient-ho, no se quina obsesió té, pq no veig que en Dean sigui un personatge amb tanta importancia... prefereixo saber més coses del Neville i els seus pares, de la familia Lovegood, del cosi o tiet comptable dels Weasley (val, era conya xD)... i un llarg etcètera...
Col·laboreu a la nova revista d'HPCat
Doneu veu als personatges d'HP per a HPCat Ràdio
Imatge

Avatar de l’usuari
med3s
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 14
Membre des de: dc. jul. 20, 2005 2:38 am

Entrada Autor: med3s »

jo aixo de la enciclopedia... com que no l'espero amb tanta fervor com alguns... jajajajaja

pero diguem-ne, que si es enciclopedia, no dirà o no hauría de dir... si vol fer una enciclopedía seriosa... aquest s'ha casat amb tal, ha tingut dos fills, tres, cuatre, s'ha convertit en conill i n'ha tingut 14... com a mínim, es la meva opinió

crec que hauría de ser més una enciclopedia, per conèixer i entendre millor tots els personatges que surten a la saga. no un mega-epileg per fer de xafarders a veure qui sa casat amb qui, bla bla bla

quan dic personatges, també animals, criatures, historia de la magia, hogwarts... bla bla bla

en resum, en la meva opinión hauría de ser, un llibre de consulta alhora de llegir els set llibres... teoricament... aixó es una enciclopedia jajajaja

perque si comença a sortir amb "futurs", acabaran demanant-li que fiquin que pasa amb els fills de tots els personatges, si es casen amb uns, amb uns altres... perque el final haura de fer més gran grimauld place per ficar a la pared totes les relacions de totes les families jajajajaja
Imatge

Avatar de l’usuari
Padfoot
Membre d'Honor de la Conselleria
Membre d'Honor de la Conselleria
Entrades: 1878
Membre des de: ds. abr. 30, 2005 7:28 pm

Entrada Autor: Padfoot »

La Rowling està començat a explicar moltes coses! :mrgreen:

En la primera part d'una entrevista amb el programa Today Show ha anat deixant anar detalls sobre alguns personatges...coses que primer havia escrit en un epíleg molt més detallat amb explicacions sobre molts més personatges però que va retallar perquè "literariament" quedava millor un epíleg més curt i centrat :roll:

Per qui vulgui llegir-ho tot aquí ho teniu:

http://www.msnbc.msn.com/id/19959323/

Per a qui li faci mandra, resum ràpid:

Després d'aquests 19 anys...

En Harry i en Ron han aconseguit treballar com a Aurors, en Harry és el cap del departament i tot.

L'Hermione treballa al Department of Magical Law Enforcement (ho sento, no se com en diuen en català)

La Luna diu que es dedica a viatjar pel món, buscant criatures fantàstiques de les seves, tot i que arriba a assimilar que no tot el que el seu pare li explicava existeix de veritat xDDD

Pel que fa a la relació Luna-Neville que molta gent li ha estat preguntat no la confirma ni la desmenteix, i pel que fa als pares d'en Neville no hi ha res a fer, és impossible que es recuperin, però en Neville està ben content només pel fet d'haver estat acceptat per la seva àvia com un bon bruixot i fer de profe d'herbologia a Hogwarts.

Després dels 19 anys a Hogwarts hi ha nou director i nou professor de Defensa. No aclareix si el trio tornen a l'escola per fer el seu setè curs, però si que veu en Harry passant-se per l'escola per xerrar una mica sobre la Defensa contra les forces del mal...

Ah i me'n descuidava, confirma que la Victoire que apareix a l'epileg és la filla gran d'en Bill i la Fleur.

Em sembla que no m'he deixat res més, demà ha d'aparèixer la segona part de la entrevista, segur que amb alguns detalls més de coses interessants :P

Avatar de l’usuari
Marc Riera
President/a de la Confederació Internacional
President/a de la Confederació Internacional
Entrades: 572
Membre des de: dj. abr. 14, 2005 6:02 pm
Nom: Pepet, no et fot...
Contacta:

Entrada Autor: Marc Riera »

Ja he trobat els dos que ha sacrificat!!!!
JK Rowling ha escrit:"Lupin and Tonks were two who were killed who I had intended to keep alive. … It's like an exchange of hostages, isn't it? And I kept Mr. Weasley (Ron's father) alive. He was slated to die in the very, very original draft of the story."
Aquí més:

http://www.usatoday.com/life/books/news ... lers_N.htm
http://www.usatoday.com/life/books/news ... ling_N.htm

Avatar de l’usuari
Padfoot
Membre d'Honor de la Conselleria
Membre d'Honor de la Conselleria
Entrades: 1878
Membre des de: ds. abr. 30, 2005 7:28 pm

Entrada Autor: Padfoot »

Més entrevistes...

Sobre el tema dels morts...i en Fred... :cry: :cry: :cry:
“If there's one character I couldn't bear to part with, it's Arthur Weasley,” Rowling admitted for the first time publicly in an interview with TODAY’s Meredith Vieira. Hence, in "Phoenix", Mr. Weasley survives a snakebite … just barely.

“I think part of the reason for that is there were very few good fathers in the book," said Rowling. "In fact, you could make a very good case for Arthur Weasley being the only good father in the whole series.”

The author admits that just as Dumbledore became attached to Harry, she become too attached to Arthur Weasley. But there is another reason she selected the two additional characters, who had survived in her original vision of the story, to die at the end of Deathly Hallows in Mr. Weasley’s place.

“I wanted to kill parents,” she said, quickly adding that sounded “terrible” to say. “I wanted there to be an echo of what happened to Harry just to show the absolute evil of what Voldemort's doing.”

The theme resonates throughout the books with the deaths of Sirius Black and Albus Dumbledore, Harry’s flawed father figures. And that’s why in the Battle of Hogwarts, Remus Lupin, Harry’s only remaining father figure, and Nymphadora Tonks die, in the process creating another orphan in their son Teddy.

“I think one of the most devastating things about war is the children left behind,” Rowling said. “As happened in the first war when Harry's left behind, I wanted us to see another child left behind. And it made it very poignant that it was their newborn son.”

Why Fred and not George?
Lupin and Tonks may have taken the fall for Arthur Weasley, but the entire Weasley clan could not be saved. Fred Weasley, one half of the fun-loving twins, was another casualty in the Battle of Hogwarts.

But why Fred and not his brother George?

“I always knew it was going to be Fred, and I couldn't honestly tell you why,” Rowling said.

Rowling guessed most people would have expected George to die before Fred because Fred was the ringleader, George the “gentler” twin.

“Fred is normally the funnier but also the crueler of the two. So they might have thought that George would be the more vulnerable one and, therefore, the one to die.”

She didn’t make her decision because it was easier to kill one twin over the other, however.

“Either one of them would have been terrible to kill,” she said. “It was awful killing Fred. I hated that.”

She hated it, but doesn’t regret it.

“The deaths were all very, very considered,” said Rowling. “I don't kill even fictional characters lightly”

Staying the course
Rowling is aware her fans also despise the deaths of key characters.

There is one fan she met just before the release of "Order of the Phoenix" who sticks out in her mind. He was a little boy with trouble in his past, and he pleaded with Rowling to never let Hagrid, Dumbledore or Sirius die.

“He was definitely saying, ‘Don't kill any of these people who have been fathers to Harry,’ and I knew I'd already done it,” Rowling said. “I'd already killed Sirius and I can't pretend that looking at him I didn't feel quite awful.”

But she has had to put those feelings aside when writing.

“I am often asked, ‘Well, don't you feel guilty killing people, characters that kids love?" And it sounds horrible and heartless to say ‘no.’ But the truth is that when you're writing, you have to think only of what you're writing and make a writer's decision about that ... You must not sit there and think, ‘Well, I was going to kill Hagrid but, you know, people love him.’"

Hagrid’s destiny
Many fans feared for Hagrid’s safety in the run up to The Deathly Hallows.

Hagrid, actually, had been safe in Rowling’s mind from the very beginning. Before her first book, "Harry Potter and the Sorcerer’s Stone," was even published, Rowling planned for Hagrid to carry Harry out of the forest at the end of "Deathly Hallows," believing that Harry was dead.

“It was very significant,” Rowling said. “Hagrid brings Harry from the Dursleys. He takes him into the wizarding world … He was sort of his guardian and his guide ... And now I wanted Hagrid to be the one to lead Harry out of the forest.”

Hagrid was the one character Rowling’s sister, Di, couldn’t stand to see die. The last thing Di said to Rowling before opening "Harry Potter and the Deathly Hallows" was “If Hagrid dies, I will never forgive you.”

“But it wasn't because of her I kept him alive,” Rowling said. “I should pretend it was. I might get a better Christmas present.”
I sobre la última frase i la famosa paraula cicatriu...
Meredith Vieira: The end of the book: I had read that the last word was supposed to be "scar." But the last--
J.K. Rowling: And it was for a long, long time. For a long time the last line was something like: "Only those who he loved could see the lightning scar." And that was in reference to the fact that as they were on the platform, people were milling around. And that Harry was kind of flanked by, you know, his loved ones. So they were the only ones who were really near enough to see it, even though peo-- other people were looking. And it also had a kind of ambiguity. So it was-- is the scar still really there? But I changed it because I wanted a more-- when I came to write it, I wanted a very concrete statement that Harry won. And that the scar, although it's still there, it's now just a scar. And I wanted to say it's over. It's done. And maybe a tiny bit of that was to say to people, "No, Voldemort's not rising again. We're not going to have Part Two. Harry's job is done." So that's why I changed it.
Meredith Vieira: To "all is well." And you knew when you came up with that line, that was it.
J.K. Rowling: It just felt ... I felt a kind of (SIGH). And that's-- that felt right. And I really wanted Harry to have some (peace).

Bloquejat