Errors de xavier Pàmies vers a la Laura Escorihuela en Hp5.

Aquí hi podeu discutir sobre tots els temes del cinquè llibre de Harry Potter
Regles del fòrum
Recordeu-vos d'escriure com a mínim 4 línies.
Recordeu-vos d'argumentar les coses sempre que pugueu.
Totes les Normes del fòrum
Avatar de l’usuari
moony
Alumne/a de 6è
Alumne/a de 6è
Entrades: 246
Membre des de: ds. nov. 13, 2004 6:35 am
Ubicació: barna
Contacta:

Entrada Autor: moony »

calis ha escrit:Ei... siusplau, si voleu fer competicions d'errors aneu a 1 altre lloc..nse ...feu-les x privat o x email.... k no us costa res.....
jo... la webmistres ma renyat... snif... jo no volia fer competicions... snif.... nomes q pensava q aqui no us agradava el pamies... i com a mi tampoc magrada... snif jo nomes volia comentar el errors q jo e trobat... snif... snif....

BUAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :cry: :cry: :cry: :cry:

Eu vist?! ja soc moony!!!! :D
jo crec q lo de pau parra ve de paparra i q sta bastan ben trobat... :roll:

hp conan gracies per contarme el xiste de luranos :)
Draco Malfoy: la fura que bota com una pilota!!! (per R. Weasley)

Avatar de l’usuari
Aina
M.A.G
M.A.G
Entrades: 333
Membre des de: dl. maig 10, 2004 2:00 am
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Aina »

Kin par de dos! :D Son tal per a qual!
Imatge

Avatar de l’usuari
HpConan
1r Orde de Merlí
1r Orde de Merlí
Entrades: 1362
Membre des de: dv. maig 23, 2003 2:00 am

Entrada Autor: HpConan »

Ein??
Harry Potter no era un noi normal per moltes raons. Per començar, perquè l'època de l'any que menys li agradava eren les vacances d'estiu. Després, perquè tenia moltes ganes de fer els deures. A més, era bruixot.

Avatar de l’usuari
calis
Membre del Wizengamot
Membre del Wizengamot
Entrades: 611
Membre des de: dg. nov. 10, 2002 1:00 am
Ubicació: Les masmorres
Contacta:

Entrada Autor: calis »

A veure.... Jo vaig dir allò pk ja feia prou ràbia a més.... No ens agrada el pàmies dle tot, però tp som fans de l'escorihuela....

I ja vem dir 1 dia que aquestes llistes d'errors rallaven molt.... i que si podieu evitar-ho no les poséssiu......pe`ro tant és...

A més el tema aquest està mort.....perquè ja s'ha repetit tot tant que valdira més la pena tancar-lo que deixar-lo obert......
(sí, són 3 ulls)

Avatar de l’usuari
Aralforn
Alumne/a de 4t
Alumne/a de 4t
Entrades: 127
Membre des de: dc. juny 30, 2004 7:00 am

Sorry to interrumpt, but...

Entrada Autor: Aralforn »

Emmm... Perdó, Calis, però un tema es tanca quan ho decideix la webmestressa o quan els usuaris creuen que ja no pot treure més suc?

Penso que si hi ha gent que hi participa i va aportant noves coses, doncs benvingut sigui. Vol dir que interessa a algú o altre, no?

Si fos un sol usuari que ho va allargant, ho entendria. Però si cada nova intervenció rep resposta d'un usuari diferent... Doncs benvinguda sigui la participació! (Sí, sí; "benvinguda", per més repetitives que siguin. Sempre hi haurà noves dades i nous usuaris que potser ho troben tan interessant com els veterans que porten temps allargant el tema.) D'això de participar lliurement compartint coneixement se'n diu... fòrum?

;-)

Molt bones festes i alegria a tots els Potterus i les Potteres!
ARALFORN

"L'etern aprenent d'aventurer sota un cel d'acer"

Avatar de l’usuari
voldy
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 261
Membre des de: dg. set. 21, 2003 2:00 am
Ubicació: Vila de Gràcia

Entrada Autor: voldy »

Però a veure... No és el mateix aportar coses noves que contradir-se, són més aviat els mots oposats. I el que passa és que els errors són limitats, i ja els han dit un per un uns quants cops, al llarg de les quinze pàgines d'aquest tema... xdd

Per tant, si algú està interessat en els errors, que se'l llegeixi atentament. Per altra banda, si algú vol posar la seva opinió sobre la traducció dels llibres, que la escrigui. xdd


I als q dieu que us agraden els canvis als noms que no vénen a res... : S a part que no vénen a res (xd) els trobo molt infantils... vull dir que si considerem que els llibres no són només per nens, no podem acceptar Ben Babbaws i coses així... pel simple fet que en anglès es diu Peter Petigrew i no Peter Stuppid.

I repetir la primera lletra és un joc molt més subtil que no pas fer una rima. I pots fer-ho tants cops com vulguis; Luna Lovegood queda molt bé en anglès i en català. En canvi, no poden començar a posar Lluna Maruna, etc. per rimar els noms. Perquè al segon ja et canses. I canviar el noms dels fundadors de les cases no té cap sentit. Es deixen igual, que queden molt bé, i no et desvies de totes les altres traduccions (de la mateixa manera que critico que en italià al Dumbledore li hagin dit Silentio o algun nom així xdd - Nom que és anglès i bé que no l'han hagut de traduir).
Cridem qui som i que tothom ho escolti. I en acabat, que cadascú es vesteixi com bonament li plagui, i via fora! que tot està per fer i tot és possible.

Avatar de l’usuari
Tarry
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 31
Membre des de: dt. jul. 06, 2004 7:00 am
Ubicació: 127.0.0.1

Entrada Autor: Tarry »

HpConan ha escrit: I 'Uranus'... docns sí... s'assembla, pronunciant, a "our anus"
YER ANUS (your anus)... Can I see your anus?

:lol2:

Avatar de l’usuari
moony
Alumne/a de 6è
Alumne/a de 6è
Entrades: 246
Membre des de: ds. nov. 13, 2004 6:35 am
Ubicació: barna
Contacta:

Entrada Autor: moony »

crec q en Voldy te rao, alguns noms no tenen per q canviarlos pero ni altres q si, com el pau parra o el gilbert decors pq aquests ja diuen molt del personatge per molt infantils q semblin :roll:

ara em sembla més logic lu de your anus :lol:
Draco Malfoy: la fura que bota com una pilota!!! (per R. Weasley)

Avatar de l’usuari
HpConan
1r Orde de Merlí
1r Orde de Merlí
Entrades: 1362
Membre des de: dv. maig 23, 2003 2:00 am

Entrada Autor: HpConan »

Mm... A veure si llegim... després dieu que repetim, eh? La Laura ja va dir que va escoltar que Peter Pettigrew era un nom a que se li posaria a un burro de mena, o alguna cosa així... a algun babau... A veure: “Peter Pettigrew. Aquesta va venir perquè en un curs de traducció audiovisual ens van explicar que no sé quin personatge de no sé quina sèrie anglesa es deia així perquè és un nom que només porten els idiotes i en anglès fa molta gràcia… Així que mira, se’m va acudir Ben Babbaw (de “ben babau”, és clar). I, no sé què pensareu vosaltres, però jo trobo que va quedar molt bé, perquè Ben és un nom típicament anglès i “Babbaw” sembla un cognom anglès… Vaja, que fins i tot semblava autèntic, però llegit en català…” (li vaig preguntar jo, hehe). Així que trobo excel•lentíssimament bé 'Ben Babbaw'. :wink: I el nom dels quatre fundadors... doncs ben macos que són. a més... Això de 'Hortènsia Hufflepuff' ho trobo molt botànic... i jo tinc la relació Hufflepuff-botànica. No sé per què... serà perquè la Coliflor serà la cap de residència de Hufflepuf... però jo trobo Hufflepuff molt natural.. no ho sé.

I, a veure... Vosaltres, 'setciències', que sabeu tant d'anglès, no us fa falta cap traducció perquè agafeu les gràcies dels noms en seguida... per exemple, no us fa falta 'Sírpentin Slytherin' perquè per vosaltres seria una repetició... però no tothom sap aquesta llengua, i hem de pensar en els parlants catalans. Així que, si volem gaudir d'una lectura més fàcil i divertida, els catalans necessitem traduccions com les que ha fet la Laura per poder riure'ns amb els noms. Com ho feu vosaltres i els anglesos. Que els catalans que no sàpiguen anglès no tenen el mateix dret, o què?
I, la veritat... En català, 'Luna Lovegood' no m'agrada... Preferiria molt més 'Lluna Lovegood'. Encara més 'Bohèmia Bonamor"... Haha. Però ja tenim uns 'Lovegood' al 4rt llibre... i no ho podem canviar (és broma, això de la Bohèmia, eh?).

I, calis... Visca!! Si una persona es ratlla... a tancar el temaaa!! Visca!!!! Visca!! Que hi ha gent que vol intervenir o té mandra de llegir-se els missatges anteriors?? Tan se val!! Visca!! A tancar temes...!! uuu!

Ah, i calis... qui diu que no som fans de l'Escorihuela??? això ho diràs per tu, noia! :wink:
Harry Potter no era un noi normal per moltes raons. Per començar, perquè l'època de l'any que menys li agradava eren les vacances d'estiu. Després, perquè tenia moltes ganes de fer els deures. A més, era bruixot.

Avatar de l’usuari
calis
Membre del Wizengamot
Membre del Wizengamot
Entrades: 611
Membre des de: dg. nov. 10, 2002 1:00 am
Ubicació: Les masmorres
Contacta:

Entrada Autor: calis »

1r de tot la senyora aquesta coliflor no era cap de monitors , posats a ser tan estrictes en el tema HP com ets tu...

I mira, ja podeu dir el que vulgueu de la meva manera d moderar pq com k en menys de 2 setmanes dimiteixo...

I seràs tu el fan de l'escorihuela.....
(sí, són 3 ulls)

Avatar de l’usuari
Jomast
1r Orde de Merlí
1r Orde de Merlí
Entrades: 1292
Membre des de: dg. nov. 10, 2002 1:00 am
Rang: Tècnic
Contacta:

Entrada Autor: Jomast »

Temps mort! :roll:

Avatar de l’usuari
illuminati
M.A.G
M.A.G
Entrades: 302
Membre des de: dg. nov. 14, 2004 2:13 pm

Entrada Autor: illuminati »

HpConan ha escrit:Això de 'Hortènsia Hufflepuff' ho trobo molt botànic... i jo tinc la relació Hufflepuff-botànica. No sé per què... serà perquè la Coliflor serà la cap de residència de Hufflepuf... però jo trobo Hufflepuff molt natural.. no ho sé.:
Calis escrigué:
"1r de tot la senyora aquesta coliflor no era cap de monitors , posats a ser tan estrictes en el tema HP com ets tu..."

Em sembla q heu tingut un petit malentes...
La c!!!!!!!!!

~No hay cárcel ni tumba para el canto libertario!~

Imatge

Avatar de l’usuari
moony
Alumne/a de 6è
Alumne/a de 6è
Entrades: 246
Membre des de: ds. nov. 13, 2004 6:35 am
Ubicació: barna
Contacta:

Entrada Autor: moony »

Ei Hpconan (per cert ets fan del conan edogawa de conan el barbaro? :lol: ), estic totalment dacord amb tu pel que fa a la traducció dels noms en català i vull q sàpigues q jo també sóc prolaura escorihuela i totalment antipàmies. És presisament per aixó q el primer q vaig fer quan vaig descobrir aquest forum va ser començar a passarvos la larguíssima llista d'errors q tinc del pàmies aquest, però ja veig q la cosa no ha tingut gaire éxit. De fet ja que l'has mecionat m'agradaria q em diguessis des d'on contactes amb la Laura pq m'agradaria molt ferli una o dos preguntes :roll:

Calis! 8O No dimiteixis! 8O Adorem la teva mala llet! 8) :lol:
Pobre calis és una incompresa :cry: :lol:
Draco Malfoy: la fura que bota com una pilota!!! (per R. Weasley)

Avatar de l’usuari
voldy
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 261
Membre des de: dg. set. 21, 2003 2:00 am
Ubicació: Vila de Gràcia

Entrada Autor: voldy »

Ho sento però no tinc la sensació que en anglès siguin tan fàcils i evidents. Una cosa és que tinguin etimologies que facin que et recordin a segons què, però és més un regust que una evidència com PAU PARRA o BEN BABBAW. Trobo que la gràcia s'ha fet massa transparent (si el nen és un paparra ja ho descobriràs, no l'hi has de posar en el nom!)
I amb quin dret canvies els noms dels fundadors? vull dir, si tu escrius una obra, li pots posar Hortènsia, però sinó... : S després resulta que Godric's Hollow té relació amb el Godric i ja l'hem cagat tots... A més, els noms dels fundadors no tenen cap significat evident que faci que si els deixes en anglès el lector català es perdi completament.
A més, els anglesos fan pàgines web posant les etimologies possibles dels noms dels personatges, pel simple fet que no són tan senzills com els del català. En fi, que és una infantilització respecte els llibres originals: estàs limitant la franja de lectors als nens, cosa que la Rowling no fa.

Una altra cosa és en casos com el del nom del Voldemort, que per raons òbvies s'havia de canviar, a no ser que posis nota de pàgina. Però aquest és un cas excepcional, on sí que trobo que està ben traduït. Un altre cas de traducció uqe accepto és el de obitus per subitum, més que res pel què implicava d'infantil el nostre "abracadabra".


els que us els heu llegit en anglès, què n'opineu?
Cridem qui som i que tothom ho escolti. I en acabat, que cadascú es vesteixi com bonament li plagui, i via fora! que tot està per fer i tot és possible.

Avatar de l’usuari
moony
Alumne/a de 6è
Alumne/a de 6è
Entrades: 246
Membre des de: ds. nov. 13, 2004 6:35 am
Ubicació: barna
Contacta:

Entrada Autor: moony »

8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O
acabu d'asolir loiluminació..
portu exactament una hora i mitja plantada dabant de lordinador Cafè alucinat amb el fet qu la laura sagi passat pel forum, no una ni dos sino unes 15 vegades i q tan sols lhan separat de mi un parell de pags del forum. COM POT SER :?: :!: :jawdrop:
Per cert hpconan tb he alucinat amb tu :lol: no sav
ia q puguessis arrivar a ser tant... com tu diria? Hermione? :lol:
Amb lu majo q semblaves a la quedada :roll: :wink:

I ara ve la gran pregunta:

ON ÉS LA LAURA ESCORIHUELA I COM ÉS QUE NINGÚ LA TROBA AFALTAR :?: :!:
Draco Malfoy: la fura que bota com una pilota!!! (per R. Weasley)

Bloquejat