En Dumbledore està realment mort?

Aquí hi podeu discutir sobre tots els temes del sisè llibre de Harry Potter
Regles del fòrum
Recordeu-vos d'escriure com a mínim 4 línies.
Recordeu-vos d'argumentar les coses sempre que pugueu.
Totes les Normes del fòrum
Avatar de l’usuari
Roger J. Potter
President/a de la Confederació Internacional
President/a de la Confederació Internacional
Entrades: 585
Membre des de: dc. abr. 05, 2006 8:37 pm
Nom: Quisso
Rang: Agenda Oficial
Ubicació: Darrera teu

Entrada Autor: Roger J. Potter »

S.P. ha escrit:No creieu k amb la mort de en Dumbledore el Harry ho te molt cru per aconseguir res?
Doncs sincerament no. És més, en Harry és l'únic que pot fer-ho... i esta capacitat per fer-ho ja que en Harry no és en Dumbledore i és més poderos que ell.

Hi ha dues coses ben clares que s'han repetit en moltissimes ocasions i ha més han estat demsotrades:

1 - En Harry és un bruixot molt poderos, no només d'herencia si no perque tal com diu el Dumbledore en Voldemort va transferir part dels seus poders el dia que el va intentar matar.

2 - A més, en Voldemort el va marcar com a aquella persona que el pot destruir, única i intransferible xD

I encara més, si no fos tant poderos, com s'explica que amb un simple Expeliarmus pugui contrarrestar un Obitus per Subitum...

Bé, per si encara no ha quedat clar, jo soc de l'opinió que en Harry matarà en Voldemort, tot i que crec probable que quedi malament, però no crec que mori.

Per suposat que no crec que en Harry sigui un horcrux... Però això ja ho vaig explicar en un altre tema... Com que l'he buscat però no ho trobo faré una petita i breu explicació, ja que de fet és ben simple. És impossible que hi hagi un tros d'ànim d'en Voldemort dins del Harry i que ningú s'hagi adonat, a més que en no se quin llibre (diria que a pedra) es parla, quan en Voldy està posseint al Quirrell, és massa insegur un ésser viu.

Ale, ja teniu coses per criticar. Salut ciutadans de Kigal!
Col·laboreu a la nova revista d'HPCat
Doneu veu als personatges d'HP per a HPCat Ràdio
Imatge

Avatar de l’usuari
magmarc_jo
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 38
Membre des de: dv. jul. 07, 2006 4:34 pm
Nom: Marc
Rang: nusepas...
Ubicació: entre bateries...

Entrada Autor: magmarc_jo »

Roger J. Potter ha escrit:
S.P. ha escrit: I encara més, si no fos tant poderos, com s'explica que amb un simple Expeliarmus pugui contrarrestar un Obitus per Subitum...
Si. pero oblides que les varetes feien el priora incantamenta i que el Harry només havia fet encanteris sense importància, i en Voldemort... buenu ja se sap

Avatar de l’usuari
Roger J. Potter
President/a de la Confederació Internacional
President/a de la Confederació Internacional
Entrades: 585
Membre des de: dc. abr. 05, 2006 8:37 pm
Nom: Quisso
Rang: Agenda Oficial
Ubicació: Darrera teu

Entrada Autor: Roger J. Potter »

magmarc_jo ha escrit:
Roger J. Potter ha escrit: I encara més, si no fos tant poderos, com s'explica que amb un simple Expeliarmus pugui contrarrestar un Obitus per Subitum...
Si. pero oblides que les varetes feien el priora incantamenta i que el Harry només havia fet encanteris sense importància, i en Voldemort... buenu ja se sap
I tu oblides que el priora incantamenta es trenca perque la "bola" (per dir-ho d'alguna manera) acaba petan a en Voldemort. I no es gràcies als fantasmes, que l'únic que fan es envoltar-lo en quan peta l'incantatem?
Col·laboreu a la nova revista d'HPCat
Doneu veu als personatges d'HP per a HPCat Ràdio
Imatge

Avatar de l’usuari
Solysg
President/a de la Confederació Internacional
President/a de la Confederació Internacional
Entrades: 544
Membre des de: dg. oct. 17, 2004 2:00 am
Rang: cosi del cosi
Ubicació: entre l'estupidesa i la depressio

Entrada Autor: Solysg »

ALgu em pot passar l'entrevista que va fer na Rowling dient el desti de en Voldemort es que no la vec per enlloc ,( traduida per favor( almenys com ho diu),)

Ultima esperança friki ( i el mort es....)
Imatge

Avatar de l’usuari
Aralforn
Alumne/a de 4t
Alumne/a de 4t
Entrades: 127
Membre des de: dc. juny 30, 2004 7:00 am

Entrada Autor: Aralforn »

Buf, jo no sé què pensar.

Però rumio una cosa; en Sírius no ha tornat i va morir d'una manera ridícula, poc entenedora i molt inexplicable, i tots els personatges s'han quedat tan panxos acceptant aquesta mort. I punt. Ni cadàver ni hòsties, i ja tenen assumit que està mort.

Per tant... ¿Ens faran creure que en Dumbi, que ha mort de manera "més visible", amb cadàver inclòs i pistes evidents ara resultarà que es viu?

Humm... Podria passar, però seria ben bé com jugar al món al revés, no? (Pel tema d'en Sírius segueixo trobant el cinquè llibre el més fluix i estúpid; no tant perquè el matin sinó per com passa tot i per com reacciona tothom.)
ARALFORN

"L'etern aprenent d'aventurer sota un cel d'acer"

Avatar de l’usuari
magmarc_jo
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 38
Membre des de: dv. jul. 07, 2006 4:34 pm
Nom: Marc
Rang: nusepas...
Ubicació: entre bateries...

Entrada Autor: magmarc_jo »

Roger J. Potter ha escrit:
magmarc_jo ha escrit:
Roger J. Potter ha escrit: I encara més, si no fos tant poderos, com s'explica que amb un simple Expeliarmus pugui contrarrestar un Obitus per Subitum...
Si. pero oblides que les varetes feien el priora incantamenta i que el Harry només havia fet encanteris sense importància, i en Voldemort... buenu ja se sap
I tu oblides que el priora incantamenta es trenca perque la "bola" (per dir-ho d'alguna manera) acaba petan a en Voldemort. I no es gràcies als fantasmes, que l'únic que fan es envoltar-lo en quan peta l'incantatem?

ja, pero aixó va ser perqué els "fantasmes" dels pares de'n Harry li van dir quan aturar i separar la vareta mentre ells l'envoltaven

Avatar de l’usuari
Auror-TonKs
G.N.O.M
G.N.O.M
Entrades: 183
Membre des de: ds. març 04, 2006 6:57 pm
Ubicació: watashi wa L desu!
Contacta:

Entrada Autor: Auror-TonKs »

Mireu lo que vaig trobar és una teoria a favor de que el dumbledore podria estar viu. No sé si algú l'a possat aquesta web, si és aixì pido disculpes.
Us deixo el link (és en castellà la web)
http://www.dumbledorenoestamuerto.com/
Imatge

A. R. Rodlel
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 39
Membre des de: dc. gen. 10, 2007 9:25 pm
Ubicació: bcn

Entrada Autor: A. R. Rodlel »

hmm... Jo "tenia" la teoria (és q de fet no és meva) q l'Snape seria bo al final, però això que en Dumbledore sigui viu... Em sembla que em convé tornarme'ls a llegir tots, faré com el llibre d pocions del mig-princep, anire apuntant les coses importants als marges del llibre, a veure si m'hi animo... I la web, molt interessant, llàstima que no diguessin a q es referien les pistes, és a dir, els fragments de text que a ull nu notenien res a veure amb la mort den Dumbledore. I algunes coses estan mal traduides em sembla, o sigui que millor llegir-se els fragments en Anglès, no la traducció, xq qualsevol detall pot girar el sentit a la frase, per exemple una coma (tot i que no és el cas)

Però: "Tal lealtad es admirable, por supuesto" dijo Scrimgeour, quién parecía estar aguantándose el coraje con dificultad, "pero Dumbledore se ha ido, Harry, se ha ido" "Solo se habrá ido de la escuela el día que aquí no quede nadie fiel a él – dijo Harry, sin poder evitar una sonriendo.


Aquest paràgraf per exemple, es nota un ou que està traduit per una màquina: al final acaba amb un gerundi, pero aixo ja es dona per suposat que és un error...
Però n'hi ha un altre: "dijo Scrimgeour, quién parecía estar aguantándose el coraje con dificultad" --> això podria fer confondre el lector, tot i que ja dic que és un detall, pero sembla com si diguessin que el conseller estigués afectat o alguna cosa semblant, a no ser q jo ho hagi entès malament, però [coratge = valor] no? bé de fet poc importa...

Doncs això, q me'ls torno a llegir tots a veure si entrec aigua clara, o al menys alguna pista d'aquestes, mai se sap si en el 1r, 2n, etc. s'hi pot trobar alguna cosa relacionada, si més no amb la mort d'en Dumble, amb horricreus

medusaman
Nou/va Alumne/a
Nou/va Alumne/a
Entrades: 7
Membre des de: dg. maig 27, 2007 3:46 pm

Entrada Autor: medusaman »

Vull deixar una frase que diu Snape en la seva 1ª clase a la Pedra Filosofal...diu:

"Puedo enseñaros cómo embotellar la fama, preparar la gloria, hasta detener la muerte... si sois algo más que los alcornoques a los que habitualmente tengo que enseñar."

Creec que aquesta frase pot estar relacionada amb la mort d'en Dumbledore, a més a més, a la JKR li agrada molt aquestes coses de posar informació important a altres llibre on no te cap importància.

Que opineu?
Medusaman.

Avatar de l’usuari
Roger J. Potter
President/a de la Confederació Internacional
President/a de la Confederació Internacional
Entrades: 585
Membre des de: dc. abr. 05, 2006 8:37 pm
Nom: Quisso
Rang: Agenda Oficial
Ubicació: Darrera teu

Entrada Autor: Roger J. Potter »

Ho sento per no omplir les 4 linies pero... la frase, jo me la se en català, i diu enbotellar a la mort... a casa com que el tinc en anglès ja mu miraré com ho diu en anglès... més que res pq el teu comentari perdria el significat que tu li vols donar :P

Deixant de banda això, la JOanne ja ho ha deixat clar que si que ho esta de mort :wink:
Col·laboreu a la nova revista d'HPCat
Doneu veu als personatges d'HP per a HPCat Ràdio
Imatge

medusaman
Nou/va Alumne/a
Nou/va Alumne/a
Entrades: 7
Membre des de: dg. maig 27, 2007 3:46 pm

Entrada Autor: medusaman »

T'ho confirmo, al llibre en Castellà posa para la pròpia mort, en el de Català no ho se, pero si vols mira'l...

Saluts!
Medusaman.

Avatar de l’usuari
clara_cat
G.N.O.M
G.N.O.M
Entrades: 183
Membre des de: dt. maig 29, 2007 6:32 pm
Nom: Clara
Rang: somiadora sense fronteres
Ubicació: Catalunya, barcelona, casa meva, el meu io interior

El dumbledore està mort?

Entrada Autor: clara_cat »

Hola, quina emoció es el meu primer fòrum de Harry potter en català!!!

He de dir que si que crec que està ben mort, a i que la frase del llibre en català és: ...En aquesta classe poden aprendre a premsar la fama, a destil·lar la glòria, fins i tot a posar-li tap a la mort,..........-->res de salvar o impedir la mort!!!(ja m'agraderia) el que pot ser es que es comuniquin amb els quadres o per l'estil, jo encara que no entenc com funcionen però estaria bé, oi?...

medusaman
Nou/va Alumne/a
Nou/va Alumne/a
Entrades: 7
Membre des de: dg. maig 27, 2007 3:46 pm

Entrada Autor: medusaman »

Us dic que al llibre en castellà posa para la pròpia mort, no he dit res de el de Català...
Medusaman.

Avatar de l’usuari
Padfoot
Membre d'Honor de la Conselleria
Membre d'Honor de la Conselleria
Entrades: 1878
Membre des de: ds. abr. 30, 2005 7:28 pm

Entrada Autor: Padfoot »

Un consell a l'hora de discutir frases dels llibres...no us fixeu mai amb les edicions castellanes o catalanes, mireu sempre l'original que és l'únic que ha escrit la Rowling :wink:

En aquest cas la versió anglesa diu:
I can teach you how to bottle fame, brew glory, even stopper death -- if you aren't as big a bunch of dunderheads as I usually have to teach."
I si busqueu stopper al diccionari:

stopper ['stɒpəʳ] (nombre) tapón

en el cas del llibre no és un nom però ja es pilla el significat no? :P

medusaman
Nou/va Alumne/a
Nou/va Alumne/a
Entrades: 7
Membre des de: dg. maig 27, 2007 3:46 pm

Entrada Autor: medusaman »

stopped es parar...el que yo deia... :roll:
Medusaman.

Bloquejat