Creieu que la peli podra trasmetre el mateix que el llibre?

Aquí les pel·lícules: crítiques, impressions, comentaris,...
Regles del fòrum
Recordeu-vos d'escriure com a mínim 4 línies.
Recordeu-vos d'argumentar les coses sempre que pugueu.
Totes les Normes del fòrum
Bloquejat
Avatar de l’usuari
Meredith
Nou/va Alumne/a
Nou/va Alumne/a
Entrades: 9
Membre des de: dv. set. 30, 2005 4:51 pm
Ubicació: BCN

Creieu que la peli podra trasmetre el mateix que el llibre?

Entrada Autor: Meredith »

Creieu que la peli podra trasmetre el mateix que el llibre? vull dir, al llibre i pasen moltes coses pero a la pali hi haura molta condensació i potser pel ke no s la llegit li costara entendre, com va passar a la tercera peli

Avatar de l’usuari
LunaBlack_Lovegood
1r Orde de Merlí
1r Orde de Merlí
Entrades: 1414
Membre des de: dc. nov. 10, 2004 1:00 am
Nom: Tània
Ubicació: Badalona (BCN)
Contacta:

Entrada Autor: LunaBlack_Lovegood »

Evidentment que no podrà, mai les pelis emeten el mateix que els llibres, sigui l'adaptació que sigui...
Però, promet, serà molt bona i un bon intent de transmetre un trosset del llibre...^^

Avatar de l’usuari
Mitgerol
3r Orde de Merlí
3r Orde de Merlí
Entrades: 480
Membre des de: dg. juny 20, 2004 7:00 am
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Mitgerol »

Estem com sempre... ja li agradaria a la Rowling i a tothom que es fos fidel al llibre 100%, però les pelis de dotze hores no atrauen gaire a les masses...

A part que s'haurien de gastar pocs diners tb... :P

Mit :wink:
la c !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Avatar de l’usuari
llewellyn
G.N.O.M
G.N.O.M
Entrades: 167
Membre des de: dv. juny 17, 2005 1:29 pm
Ubicació: prop de bcn

Entrada Autor: llewellyn »

mai de mai, never!! inconcebible!!! no faré comentaris més extensos perquè ocuparia massa...però mai de mai una pel·lícula transmetrà el mateix que un llibre!!! això és infàmia!! és un insult als amants de la lectura!!! mai de mai

Avatar de l’usuari
Mitgerol
3r Orde de Merlí
3r Orde de Merlí
Entrades: 480
Membre des de: dg. juny 20, 2004 7:00 am
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Mitgerol »

M'has recordat a l'adorable Sra Black amb això de Fills de la Infàmia...

DESCASTATS!

Mit :wink:
la c !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Avatar de l’usuari
Finalpotter
Membre d'Honor de la Conselleria
Membre d'Honor de la Conselleria
Entrades: 2035
Membre des de: dj. abr. 21, 2005 9:55 pm
Rang: Passat

Entrada Autor: Finalpotter »

Hi ha gent que ja la pogut veure i jo en el forum de la 4a peli vaig obrir un tema per ficar critiques de fans dels llibres de Hp que ja han vist la peli i ens donen la seva opinio. Com que els he ficat jo no estan en angles.

Avatar de l’usuari
Airam
Nou/va Alumne/a
Nou/va Alumne/a
Entrades: 7
Membre des de: dc. set. 15, 2004 7:00 am

Entrada Autor: Airam »

mai un llibre pot transmetre el k transem un llibre!! m'encanta el cinema i m'encanta llegir, xro kuan veig una adaptació d'un llibre al cinema, us puc dir de veritat, k sempre m'agrada + l llibre!!! tmb m'ha passat k vagi a veure una peli i després llegesqui el llibre, i tmb m'ha agradat + l llibre.

parlant d'adaptacions de llibres a la gran pantalla, aviat treuran al cinema una peli k s diu Oliver Twist, k s una adaptació dl llibre d Charls Dikens, m l'estic llegint, stà molt b, xro s molt trist! (ara l'he deixat durant una estona xk em feia massa pena :cry: XD)

Avatar de l’usuari
Aralforn
Alumne/a de 4t
Alumne/a de 4t
Entrades: 127
Membre des de: dc. juny 30, 2004 7:00 am

Entrada Autor: Aralforn »

Això és un tòpic, clar. Mai podrà ser 100% fidel al llibre. Però ei, pot presentar algunes novetats, la pel·li, com els caps reduits de El Pres d'Azkaban o l'escena que no em canso de recomanar de la Gemma Gemec a El Calze de Foc!

Bé, que no pot ni ha de ser 100% fidel, sempre i quant sàpiga transmetre l'esperit de la història.
ARALFORN

"L'etern aprenent d'aventurer sota un cel d'acer"

Avatar de l’usuari
lunalovegood
Alumne/a de 6è
Alumne/a de 6è
Entrades: 248
Membre des de: dl. nov. 21, 2005 9:03 pm
Ubicació: a la sala comuna (em toca d ravenclaw, no?) fent el mandra i am el cap a la lluna...

nooo

Entrada Autor: lunalovegood »

jo crec k no, scla
pro u arriben a aconseguir força, no creieu. espero k akesta no si asembli gaire, xk sino fara por! :roll: :oops: !!!!!!!!!
jeje

Avatar de l’usuari
Aralforn
Alumne/a de 4t
Alumne/a de 4t
Entrades: 127
Membre des de: dc. juny 30, 2004 7:00 am

Entrada Autor: Aralforn »

Bé, jo n'he escrit una petita ressenya en una altra banda del fórum, que la vaig veure dimecres passat:

http://www.harrypottercat.com/forums/vi ... 2982#22982
ARALFORN

"L'etern aprenent d'aventurer sota un cel d'acer"

Avatar de l’usuari
Roser
Conseller/a d'afers màgics
Conseller/a d'afers màgics
Entrades: 849
Membre des de: dj. jul. 28, 2005 12:35 am
Ubicació: Calella

Entrada Autor: Roser »

Buf, bon comentari el d'allà. Quina sort que tens d'haver pogut veure la 4a pel·lícula ja! Bé, al que anàvem, jo també prefereixo els llibre, però crec que hi ha pel·lícules molt ben adaptades i ben fetes, tot hi així no superen la qualitat del llibre.
la c !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Avatar de l’usuari
Pretty Ginny
Alumne/a de 5è
Alumne/a de 5è
Entrades: 133
Membre des de: dj. ago. 23, 2007 2:50 pm
Nom: Tamara
Ubicació: Llegint un llibre, com sempre
Contacta:

Re: Creieu que la peli podra trasmetre el mateix que el llibre?

Entrada Autor: Pretty Ginny »

Es impossible. Una pel·lícula (ja sigui HP o un altra) mai pot transmetre el mateix que un llibre. Les pel·lícules poden convertir en imatges reals fragments del llibre i fins i tot emocionar-te molt amb determinades escenes (perque ja se sap que a vagades una imatge val més que mil paraules), però amb un llibre tú ho vius tot d'una manera completament diferent. T'arriba més, es més personal. I amb HP es nota molt la diferència entre el que sents llegint els llibres i veient les pelis.
Pretty Ginny l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. feb. 15, 2008 12:06 am, en total s’ha editat 1 vegada.
"¿Jo? Llibres i intel·ligència, però hi ha coses més importants: Valor, amistat... <Hermione>

Imatge

Avatar de l’usuari
juno potter
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 24
Membre des de: dl. jul. 30, 2007 4:01 pm
Nom: Laia
Rang: Instints assassins
Ubicació: Al món d'en Bigman!!!!

Re: Creieu que la peli podra trasmetre el mateix que el llibre?

Entrada Autor: juno potter »

Mai una peli podra transmetre el mateix que un llibre pel simple fet que a les pelis treuen trossos i per molt insignificants que siguin ja es deixen coses. A més un llibre te'l imagines com vols, hi ha escenes que et poden emocionar més, te'l imagines com més t'agrada en canvi en una peli veus el que un director s'ha imaginat sobre el llibre.
"Només recordem allò que mai no ha ocorregut"

Avatar de l’usuari
clara_cat
G.N.O.M
G.N.O.M
Entrades: 183
Membre des de: dt. maig 29, 2007 6:32 pm
Nom: Clara
Rang: somiadora sense fronteres
Ubicació: Catalunya, barcelona, casa meva, el meu io interior

Re: Creieu que la peli podra trasmetre el mateix que el llibre?

Entrada Autor: clara_cat »

És una cosa impossible pel simple fet de que un llibre cada persona se'l fa seu i te el seu punt de vista encanvi a les pel·lícules com heu dit només hi veus el que algú a decidit que vegis tot i que agafant el més important i adaptant-ho( sinó malament). Depèn de la persona ho veu d'una manera o d'una altre i o viu diferent, hi han moltes condicions. I a més s'ha de reconeixer que els llibres són màgics i te'ls pots llegir a l'època que vulguis que sempre estaran bé i les pelis hi haurà un moment que la roba dels personatges, o els ambients passaran de moda.
"Només hi han dues coses infinites:l'univers i l'estupidesa humana"

Catalonia is not Spain--300 anys d'ocupació, 300 anys de resistència.

Avatar de l’usuari
Tanit
Alumne/a de 2n
Alumne/a de 2n
Entrades: 56
Membre des de: dv. ago. 17, 2007 8:50 pm
Nom: Júlia
Ubicació: Cabanya del Hagrid

Re: Creieu que la peli podra trasmetre el mateix que el llibre?

Entrada Autor: Tanit »

El llibre és el llibre. :graduate:

És a dir, és l'origen, és la idea original, és la mare dels ous, és la veritat, l'essència, és una delícia que s'aprecia a poc a poc, tranquilament...en canvi el cinema és una seqüela, una idea copiada, és una mitja veritat, i sempre es busca la rapidesa, el impacte i la visualitat.

Jo no crec que les pel·lícules basades en un llibre pugin arribar mai a transmetre el que t'ha aportat la lectura de la història. De tota manera, com ja ha dit algú, una pel·lícula donar-te altres elements més fugissers però molt interessants.
Jo crec que la pel·lícula de Harry Potter i el pres d'Azkaban n'és una mostra.
- Els caps reduïts no eren una invenció de la Rowling però ella mateixa va acceptar introduir-los perquè creia que encaixaven perfectament en el seu món.
- A les classes del professor Llopin, que jo sàpiga, no es posa música mentre s'enfronten al impostorus, però a la peli, si que n'hi ha i aconsegueix transmetre la sensació de bon rollo que hi ha entre el Llopin i els alumnes i la seva manera agradable, interessant i divertida de fer les classes.
- I l'escena que em posa els pèls de gallina, quan el Harry puja sobre el Becbrau i dóna una volta sobre el castell i el llac, amb una banda sonora de fons increïble, tampoc surt al llibre. Però la trobo fantàstica.

Mai res d'això podrà substituir el que és llegir-te el llibre. Però també es pot apreciar allò que pot aportar de bo una pel·lícula ben dirigida, ben adaptada i ben caracteritzada pels actors.
Poseu-me al dia!!
Tota la informació que tingueu per la secció de cultura envieu-la a tanit11@hotmail.com

Bloquejat