Influències en els llibres d'HP

A aquest fòrum envia-hi les teves opinions i dubtes sobre els llibres.
Regles del fòrum
Recordeu a escriure com a mínim 4 línies.
Recordeu-vos d'argumentar les coses sempre que pugueu.
Totes les Normes del fòrum
Bloquejat
Violetta Black
Treballador/a de la conselleria
Treballador/a de la conselleria
Entrades: 391
Membre des de: dc. març 30, 2005 6:56 pm
Ubicació: terres de Ponent

Influències en els llibres d'HP

Entrada Autor: Violetta Black »

Fa molt temps que no em passo per aquí, més que res perquè no tenia temps. Però ara que he trobat un raconet a l'horari, volia escriure, perquè he trobat alguna cosa força interessant o, si més no, curiosa. No sé si ho poso al lloc correcte, moveu-ho si voleu. Si no hi ha cap altre tema, podríem posar aquí totes les influències que ha rebut la Rowling per escriure els llibres :P

Bueno, començo :P Fa una setmana que he anat a Anglaterra (ara hi sóc), a la Universitat d'Exeter d'intercanvi (Erasmus) durant tot aquest primer trimestre. Just el dia abans d'anar-hi, va i m'entero que és la universitat on va estudiar la Rowling herself! :jawdrop: Fins aquí tot bé... però (tot i el poc temps que he tingut, perquè entre una cosa i l'altra el temps passa que vola!) amb dos amics més que també els agrada tot això del HP, vam començar a "investigar" si la Rowling va treure alguna cosa del lloc on va estudiar. Creieu-me, si hagués estudiat a l'edifici de la Rambla de la Pompeu Fabra m'estranyaria trobar-hi referències; però Exeter i la universitat són llocs en els quals s'hi respira la màgia, marquen, vaja. L'altre dia mentre tornàvem de la universitat em feia l'efecte d'estar en una de les pelis de Harry Potter.

Bueno, doncs lo que deia: vam començar a buscar referències i no hi ha dubte que en vam trobar unes quantes, tot i que segur que n'hi ha moltíssimes més.

- La sala enorme de la universitat on ens van rebre a tots s'anomena Great Hall (con en els HP). Allà també s'hi fan els balls (com el Yule Ball, per exemple).

- Cosa curiosa! Quan el Vice Chancellor (el que té el càrrec més alt) va venir a rebre'ns va dir (literalment): "To our newcomers, welcome! To our old students, welcome back!". Això no vol dir res, però fa gràcia :P

- A baix al poble hi ha un "hog's head", tot i que això crec que és des de després del llibre. En tot cas no només a Exeter hi ha Hogs Heads. Ara bé, per la descripció de la Marmita Foradada no tinc cap dubte que va basar-se en un pub (que hi vam anar ahir) que era IGUAL a la descripció. Fins i tot hi havia una tina enorme amb un cullerot que semblava una marmita!

- Els paisatges, els camins per anar de facultat en facultat, la biblioteca (per dintre) també s'assemblen molt. La catedral concorda força amb la descripció de hogwarts, avui hi entraré a veure què tal és per dintre.

Imatge

- i finalment, les residències. N'hi ha unes quantes (més que al HP), però hi ha la mateixa competència (encara que aqúi és competència "sana"). Lo primer que es pregunta per quí quan es coneix algú és: "Where are you from" i "Where are you staying?". Vam arribar al campus de nit, ja no hihavia ningú, i vam preguntar, a la única noia que hi havia per llà, on havíem d'anar a buscar la clau. Ens va preguntar de quina residència érem, i quan vam dir "Lafrowda", la xiqueta va fer petar la llengua i va dir "Oh, Erasmus students..." com qui diu una cosa molt desagradable. Poc després vam enterar-nos que la noia s'estava a la St. George, la resi pija, mentre que la nostra era la residència per Erasmus empobrits jejeje. A més a més, a la porta de la nostra residència hi ha clavat a la vora del número un lleó groc de ferro.

Finalment, per aquí a prop hi ha dos poblets petits anomenats Ottery St. Mary i Chudleigh, que està confirmat per la Rowling que va treure d'aqúi el nom del poble del Ron (Ottery St. Catchpole, o algo així) i de l'equip preferit del Ron (Chudley Cannons). És a dir que el Ron & company viuen per aquí a la vora :mrgreen:

No ho sé, hi ha moltíssimes més coses que em recorden el món pottèric. El problema de tot això és que la Rowling hi va anar fa molt temps (fa uns 25 anys) i hi ha algunes coses qeu no sé si tenen el nom pels llibres de la Rowling (podria molt ben bé ser, per augmentar turismes i coses així) o viceversa. Ja posaré alguna foto, quan em vegi amb cor :P Si sabeu més coses, poseu-ho!

PD: M'ha quedat enorme 8O

Avatar de l’usuari
Eric Ardan
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 285
Membre des de: dg. març 20, 2005 8:52 pm
Nom: Siminitri
Rang: Martell d'heretges
Ubicació: Brave New World
Contacta:

Entrada Autor: Eric Ardan »

Molt bon report!

I què tal són els lavabos? xD

Avatar de l’usuari
HpConan
1r Orde de Merlí
1r Orde de Merlí
Entrades: 1362
Membre des de: dv. maig 23, 2003 2:00 am

Entrada Autor: HpConan »

Oh, felicitats pel teu Erasmus. :lol:
Quina passada d'universitat :o

Ara je entenc millor algunes coses... ^^
Harry Potter no era un noi normal per moltes raons. Per començar, perquè l'època de l'any que menys li agradava eren les vacances d'estiu. Després, perquè tenia moltes ganes de fer els deures. A més, era bruixot.

Avatar de l’usuari
LunaBlack_Lovegood
1r Orde de Merlí
1r Orde de Merlí
Entrades: 1414
Membre des de: dc. nov. 10, 2004 1:00 am
Nom: Tània
Ubicació: Badalona (BCN)
Contacta:

Entrada Autor: LunaBlack_Lovegood »

WoooOow!! És cert, quina passada no? Poder passar allà 3 mesos...I a sobre, tot decobrint coses que van inspirar la Rowling i reconeixent coses dels llibres!! Et deus sentir una mica com endinsada als llibres, no? Quina enveja...Aprofita-ho molt!! (a més d'estudiar, clar...xD )
I molt bon recul de coses en les que es va inspirar...La veritat és que en veure l'imatge, tot hi q l'hagués vist a un altre lloc sense relació a Harry Potter, m'hauria recordat a Hogwarts!! ^^

Avatar de l’usuari
Granger_sellés
G.N.O.M
G.N.O.M
Entrades: 199
Membre des de: dc. ago. 16, 2006 1:42 pm
Ubicació: a la coberta del Titanic
Contacta:

Entrada Autor: Granger_sellés »

OoOoH!
CUANTA INFORMACIO!!!!!

jo això que era una universitat ja ho sabia, pero no que fos tnt gran!!!!!!


i de debò hi has estat? :wink: el meu germa tmb, tenim fotos a casa... :roll: pero no em va explikar gaire cosa, pq just despres sen va anar a girona al seu pis...¬¬ k pillu..
pro ens va psar fotos :)


adeu!!!
Hi ha emocions que no es poden explicar...
>>]*Fins que les vius,,

Violetta Black
Treballador/a de la conselleria
Treballador/a de la conselleria
Entrades: 391
Membre des de: dc. març 30, 2005 6:56 pm
Ubicació: terres de Ponent

Entrada Autor: Violetta Black »

:lol: Nonono, no és la universitat, la foto! és que com que no he dit com era, és obvi qeu tothom s'ho hagi pensat. La foto és de la catedral, que es veu que és la catedral més nosequè del món. Però de totes maneres és molt possible que s'hagi basat en la catedral per fer Hogwarts, perquè per lo que he vist té moltes coses en comú. Realment ho sembla... Al final no hi he entrat, demà hi entraré sens falta a veure com és per dintre :P

La universitat, és a dir, els edificis de la universtiat són força més moderns, i no tenen res a veure amb Hogwarts; però està dalt d'un turó i per nar de facultat en facultat et pots perdre, perquè tot és verd. Hi ha per llà també un bosc molt fosc que potser és el bosc prohibit :P
LunaBlack_Lovegood ha escrit:(a més d'estudiar, clar...xD )
Estudiar? Què és això? JEje, si només faig una hora a la setmana i encara no l'he ni començada! :lol:

cerveses!

Avatar de l’usuari
Lis Malfoy
Alumne/a de 3r
Alumne/a de 3r
Entrades: 97
Membre des de: dv. març 24, 2006 8:54 am
Ubicació: Mansió Malfoy... l'haureu de buscar

Entrada Autor: Lis Malfoy »

Oh, quina enveja nena!!! :lol:

No puc venir a investigar sobre la Rowling? i si de pas li fem una visiteta amistosa? això sí, previ xantatge, hehehe, la seva vida o el final del llibre... em sembla que el fet de voler saber el final em fa tornar violenta! :P

Bé, ja en vam parlar, però si de cas, estimada Violetta, no treballis tant, que t'estressaràs! Per cert... Lleó groc? A sobre de pobra ets Hufflepuff? XD! I la noia de St. George deu ser repelent com els meus estimadíssims Slytherin oi? No hi ha cap Lucius, Snape o Draco per aquí??? Porta-me'n un de cada... si en trobes, clar! :mrgreen:

Per cert, el nom de Hog's head no s'assembla una mica a Hogsmeade??? Bé, potser és que ja hi veig massa coses, :oops: !

Apa, preciosa, ja anirem parlant, gaudeix de l'estada i del pilot de feina que tens, ja m'has entès, oi? :lol:

Edito: tal com ha dit el bon Eric Ardan, molt observador ell, i obsessionat pels lavabos, no t'hi has pas trobat en Lucius? És que l'he perdut... :mrgreen:
"Severus... no cal que siguis tan desagradable. Si tu no t’adones del que és haver de suportar aquest dolor aquí, dins el pit... Ella era innocent! I en Draco... tan sols és una criatura... Jo... jo vaig fallar-los". FF El final. Llegiu-lo!

Avatar de l’usuari
Marc Riera
President/a de la Confederació Internacional
President/a de la Confederació Internacional
Entrades: 572
Membre des de: dj. abr. 14, 2005 6:02 pm
Nom: Pepet, no et fot...
Contacta:

Entrada Autor: Marc Riera »

Lis Malfoy ha escrit:Per cert... Lleó groc? A sobre de pobra ets Hufflepuff?

Lleó groc Hufflepuff? No és de Gryffindor, el lleó groc? :roll:

Avatar de l’usuari
Lis Malfoy
Alumne/a de 3r
Alumne/a de 3r
Entrades: 97
Membre des de: dv. març 24, 2006 8:54 am
Ubicació: Mansió Malfoy... l'haureu de buscar

Entrada Autor: Lis Malfoy »

Marc Riera ha escrit:
Lis Malfoy ha escrit:Per cert... Lleó groc? A sobre de pobra ets Hufflepuff?

Lleó groc Hufflepuff? No és de Gryffindor, el lleó groc? :roll:
Sí, sí, el lleó és de Gryffindor, però el color de Gryffindor predominant és granate i daurat. Els lleons sempre tenen el mateix color...

Però jo em referia al color groc, com els de Hufflepluff, el seu color predominant!!! :mrgreen:

[Potser no ho vaig redactar gaire bé... :oops: ]
"Severus... no cal que siguis tan desagradable. Si tu no t’adones del que és haver de suportar aquest dolor aquí, dins el pit... Ella era innocent! I en Draco... tan sols és una criatura... Jo... jo vaig fallar-los". FF El final. Llegiu-lo!

Avatar de l’usuari
kity-weasley
Alumne/a de 3r
Alumne/a de 3r
Entrades: 84
Membre des de: dt. des. 27, 2005 7:09 pm
Nom: Ivana
Ubicació: My dark palace in Simcity

Entrada Autor: kity-weasley »

ostres kuanta informació Bona feina!
ya no tengo fe, ya no tengo miedo...
_________________________________________________________________________
http://www.harrypottercat.com/mostra.php?titol=469

http://www.fotolog.com/kaedes_planet


...ivana x_x

Avatar de l’usuari
Auror-TonKs
G.N.O.M
G.N.O.M
Entrades: 183
Membre des de: ds. març 04, 2006 6:57 pm
Ubicació: watashi wa L desu!
Contacta:

Entrada Autor: Auror-TonKs »

Jo també hi he estat a Exeter en una família i anant al col·legi un d'aquestos internacionals...blabla que es deie I.S.C.A School, vaig anar en el 2004 i en el 2005, si la catedral es mol bunica jeje, quan vaig estar no en savia res de Rowling ni m'avia llegit HP axì que no em vaig donar compte pro ara que ho dius si que tens raó!

I que tal a Exeter?? Ami em va agradar molt, el pirulí que hi ha a la High Street! Es nou avans en el 2004 no hi ere..
:roll:
Imatge

Bloquejat