Creieu que J.K.Rowling té prestigi com a escriptora?

Entrevistes, declaracions, actualitzacions de la seva web i qualsevol cosa relacionada amb l'autora dels llibres d'HP.
Regles del fòrum
Recordeu-vos d'escriure com a mínim 4 línies.
Recordeu-vos d'argumentar les coses sempre que pugueu.
Totes les Normes del fòrum
Avatar de l’usuari
Finalpotter
Membre d'Honor de la Conselleria
Membre d'Honor de la Conselleria
Entrades: 2035
Membre des de: dj. abr. 21, 2005 9:55 pm
Rang: Passat

Entrada Autor: Finalpotter »

Molts us tirareu a sobre meu, pero jo trobo que el compte en un/a autor/a es la historia i com esta escrita no cal ser molt bo ni molt reconegut per fer una obra que ens encanti l'unic que compte es que se'ns faci interessant i lleuger de llegir. Per exemple el Senyor dels Anells te una historia molt bona, pero la forma en que esta escrita s'em va fer un pel pesada. Per tant jo no se si la Rowling es una bona autora o no pero si que m'encant a i disfruto molt amb la seva obra, potser no pasara a l'historia, pero a contribuit amb que molts joves llegeixin i disfrutin sense estar davant d'una pantalla, la meva enhorabona per la Rowling :clap: :clap: :clap:

*HerMionE*
Alumne/a de 2n
Alumne/a de 2n
Entrades: 48
Membre des de: dl. ago. 22, 2005 6:42 pm
Ubicació: Girona

Entrada Autor: *HerMionE* »

Estik d'acord em tu, pr si fa una historia bona esta clar k és unba bona escriptora no?
Pk el k buskent els escriptors és k els ki llegeixen els i agradi i per fer aixo kal ser bo

Avatar de l’usuari
Finalpotter
Membre d'Honor de la Conselleria
Membre d'Honor de la Conselleria
Entrades: 2035
Membre des de: dj. abr. 21, 2005 9:55 pm
Rang: Passat

Entrada Autor: Finalpotter »

Els critic (si no m'equivoco) tenen principalment en compte l'estructura del llibre si els personatges son ben definits, el vocabulari que fa servir, l'estil que te per explicar la historia. Resumint el que explica no els importa gaire.

*HerMionE*
Alumne/a de 2n
Alumne/a de 2n
Entrades: 48
Membre des de: dl. ago. 22, 2005 6:42 pm
Ubicació: Girona

Entrada Autor: *HerMionE* »

Doncs krek k els hi hauria d'importar, una mika

Avatar de l’usuari
voldy
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 261
Membre des de: dg. set. 21, 2003 2:00 am
Ubicació: Vila de Gràcia

Entrada Autor: voldy »

MMM no va així la cosa...
Cridem qui som i que tothom ho escolti. I en acabat, que cadascú es vesteixi com bonament li plagui, i via fora! que tot està per fer i tot és possible.

Avatar de l’usuari
Eric Ardan
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 285
Membre des de: dg. març 20, 2005 8:52 pm
Nom: Siminitri
Rang: Martell d'heretges
Ubicació: Brave New World
Contacta:

Entrada Autor: Eric Ardan »

finalpotter ha escrit:Els critic (si no m'equivoco) tenen principalment en compte l'estructura del llibre si els personatges son ben definits, el vocabulari que fa servir, l'estil que te per explicar la historia. Resumint el que explica no els importa gaire.
Bé, si el crític es basa en això la Rowling ho té això menys un estil acurat. Penseu que el crític per bé o per mal és nostresenyor a la literatura, llavors què és propi dels llibres?
A les pelis també necessiten bons personatges, bones trames i tal, però sobretot veiem l'acció, diàlegs, què fan els actors, com reaccionen. Hem de deduir moltes coses que no sabem, etc.
En els llibres la forma importa moltíssim perquè hem de deduir estats d'ànim, hem de situar-nos en un espai, hem de preocupar-nos molt pel vocabulari... és per això que el ESDA no es pot comparar literàriament a HP. Aquest últim té un estil molt més cinematogràfic i, per tant, més lleuger i això no té perquè ser dolent!

Avatar de l’usuari
ddiegom
Alumne/a de 4t
Alumne/a de 4t
Entrades: 122
Membre des de: dc. feb. 09, 2005 8:58 pm

Entrada Autor: ddiegom »

jo crec que en té tant com en dan brown

Son els dos unics escriptors que m'han motivat a la lectura

Avatar de l’usuari
calis
Membre del Wizengamot
Membre del Wizengamot
Entrades: 611
Membre des de: dg. nov. 10, 2002 1:00 am
Ubicació: Les masmorres
Contacta:

Entrada Autor: calis »

Mai comparis DAN BROWN ambJK ROWLING . HERETGE!!! Sacríleg!!!


MAI MAI MAI MAI!!!!!

LEs històries del DAN brown no tenen cpa mena de sentit... les llegeixes i dius oh k guai els de l'opus son dolent si akt lagdon és un gran paio, que valent, savi i fort que és.... I ja està...
La seva obra si aixi es pot anomenar mai assolirà un grau de complicació superior al d'una peli de dissabte a la tarda
(sí, són 3 ulls)

Avatar de l’usuari
HpConan
1r Orde de Merlí
1r Orde de Merlí
Entrades: 1362
Membre des de: dv. maig 23, 2003 2:00 am

Entrada Autor: HpConan »

MMm... calis... no estic del tot d'acord. :riure:

És clar que no es poden comparar. Cap escriptor es pot comparar amb cap.

Però que no té cap mena de sentit... O.o

No sé si t'has llegit Àngels i Dimonis, però el fet de qui és el 'dolent' dóna força voltes, eh?

És clar que el Langdon és savi, valent i tal... Però això ve a passar amb quasi tots...
Ara faré una comparació trencant el que he dit al principi del missatge... però el Harry sempre se'n surt de totes.

Hem de dir que els Hp no passaran de la típica pel·li de diumenge al migdia d'aquelles que es fan expressament per Telecinco?
:mrgreen: :mrgreen:

No. :wink:

A mi les dues obres que he lelgit d'ell m'han agradat molt... I l'estil està força elaborat i aconseguit... al meu parer, eh?


Ara bé, és del tot certíssim que els Hp desprenen un no-sé-què que enganxa.
Aquest no-sé-què està format per la història extraordinària, l'humor, els personatges rodons, la versemblança de la història (tot i la inversemblança que aparenta), i un estil tant familiar i acollidor que no es pot descrirue amb paraules.

JK, t'ho has currat. :wink:
Harry Potter no era un noi normal per moltes raons. Per començar, perquè l'època de l'any que menys li agradava eren les vacances d'estiu. Després, perquè tenia moltes ganes de fer els deures. A més, era bruixot.

Avatar de l’usuari
JoTGi
Alumne/a de 6è
Alumne/a de 6è
Entrades: 235
Membre des de: ds. ago. 20, 2005 5:44 pm

Entrada Autor: JoTGi »

No cal tornar a repetir les paraules de l'HpConan, no? Totalment d'acord ;) (tot i que jo només m'he llegit l'àngels i dimonis, de moment)

sharky_77
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 15
Membre des de: dv. ago. 26, 2005 12:39 am

Entrada Autor: sharky_77 »

Jo no sóc ningú per dir si algú és bon escriptor o no, suposo que d'això se n'encarreguen els crítics, que tenen més elements per jutjar. El que sí puc dir és que a mi la seva obra m'encanta, amb els seus llibres he pogut viure en un món brutal i llegint-los he estat molt feliç. Què més puc demanar? :clap:

El que sí sé és que la crítica literària, tan ampulosa i elitista, mai valora els llibres que agraden de forma massiva al públic, com el cas del Harry Potter. A més, si afegim que la crítica sempre ha menyspreat la literatura fantàstica (el cas de Tolkien és un bon exemple) i la literatura juvenil, ja tenim la resposta. Però i què? Jo no necessito que algú em digui que tinc bon gust perquè m'agradi el Harry, com tampoc té sentit que un catador de vins em digui que la cocacola no val una merda, si a mi m'agrada.

Respecte el Dan Brown, el Codi da Vinci em va semblar entretingut, m'ho vaig passar bé llegint-lo, i ja està. Àngels i dimonis ja és una altra cosa, em va encantar, si us mola una mica l'art, la història, us interessa mínimament la parafernàlia de poder del Vaticà i sou uns enamorats de Roma, aquest és el vostre llibre. De debò, molt recomanable.

Avatar de l’usuari
Roser
Conseller/a d'afers màgics
Conseller/a d'afers màgics
Entrades: 849
Membre des de: dj. jul. 28, 2005 12:35 am
Ubicació: Calella

Entrada Autor: Roser »

Estic totalment d'acord amb això que has dit :
Jo no necessito que algú em digui que tinc bon gust perquè m'agradi el Harry, com tampoc té sentit que un catador de vins em digui que la cocacola no val una merda, si a mi m'agrada.
la c !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Avatar de l’usuari
HpConan
1r Orde de Merlí
1r Orde de Merlí
Entrades: 1362
Membre des de: dv. maig 23, 2003 2:00 am

Entrada Autor: HpConan »

sharky_77 ha escrit:com tampoc té sentit que un catador de vins em digui que la cocacola no val una merda, si a mi m'agrada.
Olé l'exemple. :clap: :clap: :clap: :clap:

I, sí. Àngels i Dimonis està realment aconseguit. :mrgreen:
Harry Potter no era un noi normal per moltes raons. Per començar, perquè l'època de l'any que menys li agradava eren les vacances d'estiu. Després, perquè tenia moltes ganes de fer els deures. A més, era bruixot.

Avatar de l’usuari
Aralforn
Alumne/a de 4t
Alumne/a de 4t
Entrades: 127
Membre des de: dc. juny 30, 2004 7:00 am

Entrada Autor: Aralforn »

La JK Rowling té molt prestigi com a escriptora. Hi ha poques persones que puguin vanagloriar-se d'haver aconseguit tants lectors en un món com l'actual, on la joventut prefereix Internet i els videojocs a qualsevol cosa que impliqui centrar-se en un text i "esforçar-se" mínimament sense que t'ho donin tot fet.

Ara bé, cal discutir si és més o menys bona que altres escriptors? Jo la trobo en la línia de grans escriptors imaginatius com Roal Dhal o Michael Ende, tot i que aquests són més infantil (i, per mi particularment, MOLT MÉS imaginatius que la Rowling). La Rowling ha sabut tractar amb gran encert el to de "serial" més habitual a les novel·les d'amor de Corín Tellado, les novel·letes d'aventures curtes o dels manga sense anar més lluny, posant-lo a l'abast d'una història que a cada nou volum es va complicant més i fent-se més trascendental, és a dir, madurant amb el propi lector. De secret no n'hi ha, un cop tens un personatge amb ganxo i els secundaris pertinents. Ella ho ha fet molt bé, la veritat. Ningú podrà negar-li el talent tot i que estigui bastant lluny de monstres literaris com Dostoievky o Victor Hugo. Cadascú viu el seu temps, i Rowling ha tingut el mèrit d''explotar un estil IDEAL pel temps que vivim. És genial, en aquest aspecte. Ha sabut condensar un món inspirat en molts spectes folklòrics (per això dic que és menys imaginativa que Dahl o Ende, ja que aquests van crear mons i éssers de 0 molt més creatius que els d'ella, llegiu La Història Interminable i entendreu què vull dir) amb un estil molt planer i proper, perfecte per devorar i incitar a la lectura. M'encanta.D'altra banda ara està de moda, per la qual cosa és difícil trobar gent disposada a veure aspectes negatius en l'obra de la Rowling, i més en una web com aquesta, plena a vessar de fans! (;-))

Per cert, el to dels últims dos llibres (L'Orde i El Príncep) no m'acaba d'agradar. Alguns personatges moren molt (massa) "a la lleugera", en situacions poc explicades i absurdes. No sóc l'únic que no ha superat la "caiguda" d'en Sírius darrera la cortina sense rebre CAP mena d'explicació de què hi ha en aquella cortina o quina funció té en el món. No té cap lògica que la Rowling no expliqués res! I tot plegat és molt surrealista (en Harry patint i tots dient "Ja no tornarà" però ningú DONANT-LI motius de com ho saben, que no tornarà; què COI és la cortina?!). Val, encara no he acabat el Príncep Mestís i no sé si tornarà en Sírius, però en tot cas sembla que la Rowling perdi pistonades i es nota sobretot en les morts dels personatges principals... En fi... (Al film quedarà més ben resolt, espero!) Al cap i a la fi, la Rowling no és en Shakespeare!

;-P
ARALFORN

"L'etern aprenent d'aventurer sota un cel d'acer"

Avatar de l’usuari
HpConan
1r Orde de Merlí
1r Orde de Merlí
Entrades: 1362
Membre des de: dv. maig 23, 2003 2:00 am

Entrada Autor: HpConan »

No em crec que Dahl o Ende s'ho hagin inventat tot des de 0.

¬¬

Ho trobo força IMPOSSIBLE perquè tenim en prejudici el subconscient...

La Rowling, tot i utilitzar elements d'altres mitologies i tal, també s'ha inventat força coses del "no-res" (tot i que del 'no-res' segueixo pensant que no existeix, actualment).

I això del vel... Escolta, que la sèrie encara no ha acaabt. Tot al seu temps. ^^ Dubto molt que la Rowling ho deixi penjat. ^^
Harry Potter no era un noi normal per moltes raons. Per començar, perquè l'època de l'any que menys li agradava eren les vacances d'estiu. Després, perquè tenia moltes ganes de fer els deures. A més, era bruixot.

Bloquejat