First Certificate in English

Temes relacionats amb altres autors, llibres i sagues. Recordeu que per parlar de Harry Potter ja tenim l'altre fòrum!
Regles del fòrum
Recordeu-vos d'escriure com a mínim 4 línies.
Recordeu-vos d'argumentar les coses sempre que pugueu.
Totes les Normes del fòrum
Respon
Avatar de l’usuari
li-kiow
M.A.G
M.A.G
Entrades: 345
Membre des de: dc. set. 14, 2005 8:20 pm
Nom: Lidia
Ubicació: Davant l'ordinador (TGN)

First Certificate in English

Entrada Autor: li-kiow »

Per començar, no sé on havia de ficar el tema perquè no hi ha lloc per a classificar-lo així que el deixo aquí, i ara vaig amb les meves preguntes.
Algú d'aquí ha fet el First Certificate o aocneix algú que l'ha fet?
esque jo l'he de fer aquest juny i no se exactament quin nivell és, m'han dit que es mes o menys 3r de l'escola oficial d'idiomes, però algú que l'hagi fet podria explicar la seva experiència i si era molt dificil i si puntuen baix i tot això.
Per cer, com són els Speakings?
jo m'he estat preparant amb els llibres morats FCE de Macmillan, van bé?, faig 1r de Bat i porto anant a una acadèmia d'anglés desde 1r d'ESO i començo a dubtar que tingui el nivell per aprovar xD, i hi ha moltes llegendes urbanes dobre el FCE... xD
enfi, que si algú l'ha fet que expliqui més o menys com va això de l'examen...

Avatar de l’usuari
Enllunada
Treballador/a de la conselleria
Treballador/a de la conselleria
Entrades: 388
Membre des de: dc. feb. 22, 2006 3:44 pm
Ubicació: (Happy)Cargolàndia!

Re: First Certificate in English

Entrada Autor: Enllunada »

Uei ! (:
Jo vaig fer el FCE a mitjan Març i el dia 2 de Maig vaig tenir el resultat via internet- et donen una pàgina web on et registres i pots mirar la nota on-line, així no has d’esperar a que arribi el certificat.
A mi també em van dir que era nivell 3 de L’EOI, però vaig veure exàmens d’aquesta i és un xic més difícil.
Els Speakings… tu entres a una sala així tu i una parella, i a dins hi ha dos examinadors. Et fan asseure en una taula, i t’expliquen com funcionarà i tal. (Jo vaig tenir la sort que la meva professora de l’acadèmia és examinadora i vam fer speakings tal i com son en realitat.
Però vaja, un parla amb tu i l’altre pren apunts sobre la fluïdesa, l’intercomunicació i tot aixó.
Primer et fan preguntes sobre el nom, lloc de residència, què t’agrada / què no t’agrada d’aquest, etc… Llavors et donen dos fotos que tenen alguna relació entre si (per exemple, una vall amb un llac al mig tot solitari i una platja “overcrowded”), i les has de comparar, donar la teva opinió d’elles, etc etc etc. durant un minut. El teu company fa el mateix, i quan els dos esteu (amb parelles de fotos diferents, eh? xDD). Llavors us expliquen una situació, per exemple la que em va tocar a mi, (cutre que te cagas, per cert, i donava poc joc per parlar, però vaia xD): has de impulsar el reciclatge al teu lloc de residència, què faries? i t’ensenyen uns dibuixos d’anuncis, de papereres, de containers, de pipi-cans, etc… i has de parlar i interactuar amb el teu company d’exàmen ( xDDDD ) sobre quins són els millors i perquè.
Per acabar, et donen un tema sobre el què parlar (a mi em va tocar el reciclatge un altre cop… si es que en són d’originals a la cambridge, per déu! xD) i has de tornar a interactuar amb el company.
No sé si s’haurà entès.. xD
Els llibres Macmillan són força bons, no crec que hi hagi d’haver cap problema, i menys si fas 1r de Bat i portes des de 1r d’ESO fent anglès.
Dius que hi ha llegendes urbanes sobre el FCE? O.O’ Quineeeees? xD

Si vols res més, alguna altra explicació d’algo o així… pregunta :wink:
ARA (més que mai) I SEMPRE: ACCLE!

Avatar de l’usuari
clara_cat
G.N.O.M
G.N.O.M
Entrades: 183
Membre des de: dt. maig 29, 2007 6:32 pm
Nom: Clara
Rang: somiadora sense fronteres
Ubicació: Catalunya, barcelona, casa meva, el meu io interior

Re: First Certificate in English

Entrada Autor: clara_cat »

Jo el FCE segurament el faré al desembre (segurament), el que em passa és que canvien el tipus d'exàmen però no sé si treuen gramàtica o en posen més!
Les classes de preparació (1 curs, de moment) les he fet al Britànic i són bastant aburrides!!! però l'avantatge és que el meu profe també és examinador i ens avalua com si fossim els que es van a examinar de veritat!!
Algú sap alguna cosa més dels canvis que es fan a l'examen??

El que jo havia practicat a la classe de speaking era inventar-te un lloc on suposadament vivies, quins eren els teus hobbies, la teva relació amb la familia, el teu lloc preferit a la ciutat,.... A la part que fas amb la parella el que haviem assejat era per exemple: ets del club de cinema d'un institut i tens unes pel·lícules per tria i has de decidir unes tres pelis per veure. El que ens van dir que pujava molts punts era preguntar a la parella el que en pensa de una peli(en aquest cas).
"Només hi han dues coses infinites:l'univers i l'estupidesa humana"

Catalonia is not Spain--300 anys d'ocupació, 300 anys de resistència.

Avatar de l’usuari
Enllunada
Treballador/a de la conselleria
Treballador/a de la conselleria
Entrades: 388
Membre des de: dc. feb. 22, 2006 3:44 pm
Ubicació: (Happy)Cargolàndia!

Re: First Certificate in English

Entrada Autor: Enllunada »

clara_cat ha escrit:El que jo havia practicat a la classe de speaking era inventar-te un lloc on suposadament vivies, quins eren els teus hobbies, la teva relació amb la familia, el teu lloc preferit a la ciutat,.... A la part que fas amb la parella el que haviem assejat era per exemple: ets del club de cinema d'un institut i tens unes pel·lícules per tria i has de decidir unes tres pelis per veure. El que ens van dir que pujava molts punts era preguntar a la parella el que en pensa de una peli(en aquest cas).

Sí, és això.. l'speaking en si consisteix amb això de les preguntes personals, això de triar quins i perquè tot interactuant amb l'altre i llavors us fan parlar (als dos) sobre el tema de la tria.. o sigui, per exemple, de les pel·lícules de terror i així..
D'això que dius dels canvis, no en tinc ni idea :\
ARA (més que mai) I SEMPRE: ACCLE!

Avatar de l’usuari
Lena
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 296
Membre des de: dg. abr. 09, 2006 8:11 pm
Nom: Lena
Ubicació: at world's end

Re: First Certificate in English

Entrada Autor: Lena »

Jo l'haig de fer aquest any (segurament, també). AAAH quins nervis. Un minut no és gaire estona, no? vull dir que amb el trinity et fan parlar durant 25 minuts, no sé a què ve tanta xerrera XD.

Avatar de l’usuari
Enllunada
Treballador/a de la conselleria
Treballador/a de la conselleria
Entrades: 388
Membre des de: dc. feb. 22, 2006 3:44 pm
Ubicació: (Happy)Cargolàndia!

Re: First Certificate in English

Entrada Autor: Enllunada »

Trinity?
ARA (més que mai) I SEMPRE: ACCLE!

Avatar de l’usuari
Lena
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 296
Membre des de: dg. abr. 09, 2006 8:11 pm
Nom: Lena
Ubicació: at world's end

Re: First Certificate in English

Entrada Autor: Lena »

mm... si el trinity, dels d trinity college london. cada dos anys. :?

Avatar de l’usuari
clara_cat
G.N.O.M
G.N.O.M
Entrades: 183
Membre des de: dt. maig 29, 2007 6:32 pm
Nom: Clara
Rang: somiadora sense fronteres
Ubicació: Catalunya, barcelona, casa meva, el meu io interior

Re: First Certificate in English

Entrada Autor: clara_cat »

Si jo tmb l'he fet el Trinity però a l'escola es molt curtet i només és speaking.
"Només hi han dues coses infinites:l'univers i l'estupidesa humana"

Catalonia is not Spain--300 anys d'ocupació, 300 anys de resistència.

Avatar de l’usuari
Lena
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 296
Membre des de: dg. abr. 09, 2006 8:11 pm
Nom: Lena
Ubicació: at world's end

Re: First Certificate in English

Entrada Autor: Lena »

clara_cat ha escrit:Si jo tmb l'he fet el Trinity però a l'escola es molt curtet i només és speaking.
el trinity nomes es speaking, pero cada vegada es mes llarg (i mes cansador i menys coses per explicar :? )

Respon