Elder Wand

Temes relacionats amb l'últim llibre.
Regles del fòrum
Recordeu-vos d'escriure com a mínim 4 línies.
Recordeu-vos d'argumentar les coses sempre que pugueu.
Totes les Normes del fòrum
Avatar de l’usuari
Padfoot
Membre d'Honor de la Conselleria
Membre d'Honor de la Conselleria
Entrades: 1878
Membre des de: ds. abr. 30, 2005 7:28 pm

Elder Wand

Entrada Autor: Padfoot » dl. jul. 23, 2007 2:10 am

No m'ha quedat gens clar tot el tema aquest de la Elder Wand famosa.

No he entès si per adquirir això dels poders t'has de quedar amb la vareta de l'altre o la teva vareta es transforma en la poderosa quan derrotes al que la tenia abans. Se suposa que després del Grindelwald la Elder Wand la tenia en Dumbledore i quan en Draco el va desarmar al sisè llibre la vareta del Draco passa a ser la Elder? Enlloc diu que en Draco li robés la vareta al Dumbledore no?

Perquè si les varetes es "transformen" (per dir-ho d'alguna manera) i no cal que et quedis l'altra, quan en Harry va desarmar en Draco a casa seva ara al setè llibre la vareta que estava fent servir en Harry també s'hauria d'haver transformat no? En canvi es queda la del Draco que figura que segueix sent la Elder...

No sé si m'he explicat massa bé, no ho acabo d'entendre massa bé, demà si tinc temps tornaré a fer una llegida als capítols on s'explica a veure si ho pillo millor...

Avatar de l’usuari
med3s
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 14
Membre des de: dc. jul. 20, 2005 2:38 am

Entrada Autor: med3s » dl. jul. 23, 2007 1:06 pm

nem a fer una miqueta d'explicacio...

si pareu atenció al capitol on parlen amb l'ollivander, el tiu diu que no només aconsegueixes ser el "master" d'una vareta matant al propietari, sino que derrotant-lo o "ridiculitzant-lo" també

per aixó el harry es converteix en master de la vareta del draco, cuan pasa tota aquella acció a casa dels malfoy...

i ara sobre el tema de la elder wand.

en dumbledore aconsegueix se el "master" o dominador... al derrotar en aquell duel al grindelwald, aixó ho hem pillat tots. bé, apartir d'aquí, en el sisé llibre, qui derrota al dumbledore es en draco, qui el desarma i el deixa apunt de morir... pero qui "acaba" la feina es l'snape... així que el voldemort creu que l'snape es el nou "master" de la elder wand... quan en realitat es en draco

no significa que la vareta del draco es converteixi en la elder wand, sino que la vareta del dumbledore, que es la veritable elder wand, només treura tot el seu poder en mans del draco, pero es enterrada junt amb el cadaver a la tomba

es a dir, al acabar el sisé llibre, el draco es "master" o dominador, o com li volgueu dir, de dues varetes, la seva i la elder wand...

llavors pasa tota l'acció de casa els malfoy, on en draco es totalment derrotat per el harry i la vareta del slytherin reconeix com a nou "master" al noi de la cicatriu. pero no només aquesta vareta, sino que la elder wand, també sap que en draco ha estat derrotat i qui es el seu nou "master"... perque com diu l'ollivander, les varetes no son simplement un troç de fusta amb un nucli, sino que dient-ho de forma sencilla... tenen "sentiments" i saben quan el seu "master" es derrotat o es neguen a actuar per un altre poseidor, com en el cas del voldemort

no tinc ni idea de si me explicat be... pero jo crec que ho he pillat jajajaja
Imatge

Avatar de l’usuari
magmarc_jo
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 38
Membre des de: dv. jul. 07, 2006 4:34 pm
Nom: Marc
Rang: nusepas...
Ubicació: entre bateries...

Entrada Autor: magmarc_jo » dl. jul. 23, 2007 1:08 pm

Em sembla que era que quan en Malfoy va desarmar en Dumbledore, la vareta de'n Dumby, la Elder Wand, passa a ser d'en Malfoy, per tant, en Malfoy hauria de tenir-ne 2, però l'Snape l'agafa...
Per tant, quan en Ron desarma en Cuapelada, la vareta de'n Pettegrew passa a ser seva, igual que l'Hermione amb la vareta de la Bel·la... per tant, crec que quan desarmes algu, la vareta d'aquest algu passa a ser teva i per això a en Voldy no li funcionava, perquè o les demanava als Cavallers o la robaba a l'Snape, però com que no era seva...
Doncs això... m'he explicat bé?
Però només és la meva suposició... quan surti en català ho entrem millor, segurament...

Avatar de l’usuari
Padfoot
Membre d'Honor de la Conselleria
Membre d'Honor de la Conselleria
Entrades: 1878
Membre des de: ds. abr. 30, 2005 7:28 pm

Entrada Autor: Padfoot » dl. jul. 23, 2007 1:35 pm

Vale, després de llegir l'explicació d'en Med3s he entès lo següent xD

Una cosa és ser el master de la Elder wand i l'altra cosa és tenir-la xD En Dumbledore complia les dos coses, llavors en Draco el va derrotar desarmant-lo i va passar a ser el master, però la vareta seguia amb en Dumbledore a la seva tomba. En Voldemort roba la Elder Wand però com que no és el master no li serveix, llavors mata a l'Snape pensant-se que aquest era el master actual. Però resulta que el master era en Draco i qui derrota en Draco a mig llibre és en Harry per tan arribem a la batalla final que en Voldemort té la Elder Wand i en Harry és el master...i la vareta surt volant de les mans d'en Voldemort i en Harry la recupera com a master autèntic i així pot matar en Voldemort...

No sé si ho he entès realment però almenys ara té sentit xD

Avatar de l’usuari
Sectumsempra
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 12
Membre des de: dv. ago. 05, 2005 6:44 pm
Ubicació: Montreal/Canada

Entrada Autor: Sectumsempra » dl. jul. 23, 2007 1:42 pm

El voldemort es mata a si mateix...Rebota l'encantament no? Suposo perque la elder es nega a matar en harry, que es el seu veritable mestre. Tmpc es tan complicat d'entendre, pero com esta en angles i tota la pesca... de totes maneres estic dacord amb la teva explicacio Med3s, almenys aixo es el que he entes jo tmb.
Imatge

Avatar de l’usuari
Roger J. Potter
President/a de la Confederació Internacional
President/a de la Confederació Internacional
Entrades: 585
Membre des de: dc. abr. 05, 2006 8:37 pm
Nom: Quisso
Rang: Agenda Oficial
Ubicació: Darrera teu

Entrada Autor: Roger J. Potter » dl. jul. 23, 2007 1:46 pm

Sectumsempra ha escrit:El voldemort es mata a si mateix...Rebota l'encantament no? Suposo perque la elder es nega a matar en harry, que es el seu veritable mestre. Tmpc es tan complicat d'entendre, pero com esta en angles i tota la pesca... de totes maneres estic dacord amb la teva explicacio Med3s, almenys aixo es el que he entes jo tmb.
No, no, no... en Harry té la Elder i fa un expulsiarmus que es mes poten que l'Obitus per Subitum d'en Voldemort. Així és el que jo entenc no pas que la vareta no vulgui... :P
Col·laboreu a la nova revista d'HPCat
Doneu veu als personatges d'HP per a HPCat Ràdio
Imatge

Avatar de l’usuari
Sectumsempra
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 12
Membre des de: dv. ago. 05, 2005 6:44 pm
Ubicació: Montreal/Canada

Entrada Autor: Sectumsempra » dl. jul. 23, 2007 1:53 pm

Roger J. Potter ha escrit: No, no, no... en Harry té la Elder i fa un expulsiarmus que es mes poten que l'Obitus per Subitum d'en Voldemort. Així és el que jo entenc no pas que la vareta no vulgui... :P
Harry saw Voldemort’s green jet meet his
own spell, saw the Elder Wand fly high, dark against the sunrise, spinning
across the enchanted ceiling like the head of Nagini, spinning through the air
toward the master it would not kill, who had come to take full possession of it
at last. And Harry, with the unerring skill of a Seeker, caught the wand in his
free hand as Voldemort fell backward, arms splayed, the slit pupils of the scarlet
eyes rolling upward. Tom Riddle hit the floor with a mundane finality, his
body feeble and shrunken, the white hands empty, the snakelike face vacant
and unknowing. Voldemort was dead, killed by his own rebounding curse, and
Harry stood with two wands in his hands, staring down at his enemy’s shell.

Aqui ho tens... mort pel seu propi malefici que havia rebotat.
En el moment que fan els maleficis, en harry te la vareta del malfoy i el voldemort la Elder, en harry fa lexpulsiarmus, fa saltar la Elder, l'agafa, i aquesta es nega a fer un encanteri que mati el seu mestre, que te el poder de guanyar tots els duels, Pertan el fa rebotar i mata en Voldemort, no?
Imatge

Avatar de l’usuari
Roger J. Potter
President/a de la Confederació Internacional
President/a de la Confederació Internacional
Entrades: 585
Membre des de: dc. abr. 05, 2006 8:37 pm
Nom: Quisso
Rang: Agenda Oficial
Ubicació: Darrera teu

Entrada Autor: Roger J. Potter » dl. jul. 23, 2007 2:02 pm

Sectumsempra ha escrit:
Roger J. Potter ha escrit: No, no, no... en Harry té la Elder i fa un expulsiarmus que es mes poten que l'Obitus per Subitum d'en Voldemort. Així és el que jo entenc no pas que la vareta no vulgui... :P
Harry saw Voldemort’s green jet meet his
own spell, saw the Elder Wand fly high, dark against the sunrise, spinning
across the enchanted ceiling like the head of Nagini, spinning through the air
toward the master it would not kill, who had come to take full possession of it
at last. And Harry, with the unerring skill of a Seeker, caught the wand in his
free hand as Voldemort fell backward, arms splayed, the slit pupils of the scarlet
eyes rolling upward. Tom Riddle hit the floor with a mundane finality, his
body feeble and shrunken, the white hands empty, the snakelike face vacant
and unknowing. Voldemort was dead, killed by his own rebounding curse, and
Harry stood with two wands in his hands, staring down at his enemy’s shell.

Aqui ho tens... mort pel seu propi malefici que havia rebotat.
En el moment que fan els maleficis, en harry te la vareta del malfoy y el voldemort la Elder, en harry fa lexpulsiarmus, fa saltar la Elder i akesta es nega a fer un encanteri que mati el seu mestre, que te el poder de guanyar tots els duels, Pertan el fa rebotar i mata en Voldemort, no?
A veure, en cap moment té negat que mori pel seu propi malefici... està clar que no el mata el harry amb un Expulsiarmus. Peró...

1: És en Harry qui té la Elder no Voldemort. Així que en la vareta no es nega a matar en Harry perque es el harry qui la té i és amb la vareta que mata en Voldemort. Harry té la Elder i la del Malfoy. Voldemort una vareta. M'explico?

2: Expulsiarmus es més poten i l'Obitus acaba retornant a Voldemort, més o menys com passa al final del Claze. Podem dir que li rebota...

PS: Si no, quan surti en català ja ho entendre millor. Suposo...
Roger J. Potter l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. jul. 23, 2007 2:08 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Col·laboreu a la nova revista d'HPCat
Doneu veu als personatges d'HP per a HPCat Ràdio
Imatge

Avatar de l’usuari
Sectumsempra
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 12
Membre des de: dv. ago. 05, 2005 6:44 pm
Ubicació: Montreal/Canada

Entrada Autor: Sectumsempra » dl. jul. 23, 2007 2:05 pm

En HArry no te la Elder"!!!!!!!!!!! No No No No !!!!!!!

Harry saw Voldemort’s green jet meet his
own spell, saw the Elder Wand fly high, dark against the sunrise, spinning
across the enchanted ceiling like the head of Nagini, spinning through the air
toward the master it would not kill, who had come to take full possession of it
at last

En Harry va veure com el Raig verd d'en voldemort xocava am el seu encanteri, va veure la Elder wand volant , ..bla bla bla..., girant en el aire cap al mestre que ella no mataria, que perfi aconseguia poseirla!!!!!!!
EN HARRY NO TENIA LA ELDER!
Imatge

Avatar de l’usuari
med3s
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 14
Membre des de: dc. jul. 20, 2005 2:38 am

Entrada Autor: med3s » dl. jul. 23, 2007 2:14 pm

acabu de tornarmu a llegir amb un diccionari al costat per no cagar-la o com a minim no cargar-la massa...

ningu dels dos te rao... ara be cuan em foteu una ostia els dos jajajaja

es a dir... ho havia entes malament jo

el harry i el voldemort fan un expeliarmus i un avada kedravra, respectivament... diu que els dos raig xoquen crean una bola de flames o no se que al mig... per fer-vos una idea... com a la cinquena peli entre el dumbledore i el voldemort...

pero, al ser el harry "master" de la seva vareta, es a dir la que va desarmà d'en draco, i en voldemort no ho es de la elder wand, el seu encanterí es molt més debil, no te el seu poder real...

jo crec que tant l'expeliarmus com el avada kedravra acaben impactant al cos del voldemort, per aixo, el tiu cau mort, amb els ulls oberts els braços oberts... i la elder wand, vola per el aires per acabar a les mans del harry en la seva habilitat de buscador...

es a dir... que ni el harry el mata amb la elder, ni el avada kedravra del voldemort es nega a impactar amb el harry, sino que l'expeliarmus molt mes potent fa que l'encanteri retorni al voldemort, o com diu al llibre, rebound...

no se si me explicat be, o es correcte, pero jo ho entenc aixi
Imatge

Avatar de l’usuari
Roger J. Potter
President/a de la Confederació Internacional
President/a de la Confederació Internacional
Entrades: 585
Membre des de: dc. abr. 05, 2006 8:37 pm
Nom: Quisso
Rang: Agenda Oficial
Ubicació: Darrera teu

Entrada Autor: Roger J. Potter » dl. jul. 23, 2007 2:15 pm

Sectumsempra ha escrit:En HArry no te la Elder"!!!!!!!!!!! No No No No !!!!!!!

Harry saw Voldemort’s green jet meet his
own spell, saw the Elder Wand fly high, dark against the sunrise, spinning
across the enchanted ceiling like the head of Nagini, spinning through the air
toward the master it would not kill, who had come to take full possession of it
at last

En Harry va veure com el Raig verd d'en voldemort xocava am el seu encanteri, va veure la Elder wand volant , ..bla bla bla..., girant en el aire cap al mestre que ella no mataria, que perfi aconseguia poseirla!!!!!!!
EN HARRY NO TENIA LA ELDER!
D'acord, ara m'ho he rellegit i juntant-ho amb totes les explicacions i fent un debat intern crec que es el que en med3s explica... Però és que el lio que fot amb les varetes és impressionant ...
Col·laboreu a la nova revista d'HPCat
Doneu veu als personatges d'HP per a HPCat Ràdio
Imatge

Avatar de l’usuari
aura686
Alumne/a de 2n
Alumne/a de 2n
Entrades: 45
Membre des de: dg. oct. 17, 2004 7:00 am

Entrada Autor: aura686 » dl. jul. 23, 2007 8:42 pm

jo quan vaig llegir el llibre, el que vaig entendre és que en Harry tenia la vareta del Draco, i en Voldemort la Elder.

en Harry va fer un expelliarmus (que dius: si xato, axi mataràs Voldemort ¬¬) i Voldemort l'Obitus. els dos encanteris xoquen i "cauen" sobre en Voldemort, que la palma

Avatar de l’usuari
Sectumsempra
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 12
Membre des de: dv. ago. 05, 2005 6:44 pm
Ubicació: Montreal/Canada

Entrada Autor: Sectumsempra » dl. jul. 23, 2007 9:10 pm

med3s ha escrit: el harry i el voldemort fan un expeliarmus i un avada kedravra, respectivament... diu que els dos raig xoquen crean una bola de flames o no se que al mig... per fer-vos una idea... com a la cinquena peli entre el dumbledore i el voldemort...

pero, al ser el harry "master" de la seva vareta, es a dir la que va desarmà d'en draco, i en voldemort no ho es de la elder wand, el seu encanterí es molt més debil, no te el seu poder real...

jo crec que tant l'expeliarmus com el avada kedravra acaben impactant al cos del voldemort, per aixo, el tiu cau mort, amb els ulls oberts els braços oberts... i la elder wand, vola per el aires per acabar a les mans del harry en la seva habilitat de buscador...

es a dir... que ni el harry el mata amb la elder, ni el avada kedravra del voldemort es nega a impactar amb el harry, sino que l'expeliarmus molt mes potent fa que l'encanteri retorni al voldemort, o com diu al llibre, rebound...
Bueno ja es més o menys el que deiem, d totes maneres no esta explicat al llibre perque la maledicció no impacta en el Harry, nomès diu que rebota, tan pot ser la teva versió com la meva o com la d'un altre, però crec que l'essencial es que la gent no es confongui amb els conceptes de la Elder, el voldemort la té però en harry n'és el mestre.
Imatge

Avatar de l’usuari
LunaBlack_Lovegood
1r Orde de Merlí
1r Orde de Merlí
Entrades: 1414
Membre des de: dc. nov. 10, 2004 1:00 am
Nom: Tània
Ubicació: Badalona (BCN)
Contacta:

Entrada Autor: LunaBlack_Lovegood » dj. jul. 26, 2007 1:01 am

Doncs jo ara la liaré més... :oops:
Però jo havia entès:

En Voldemort té la Elder Wand, però no pot ser el master perquè el master, que era el Draco, ara ho és en Harry al haver desarmat a en Draco abans...
Llavors, al fer l'Expulsiarmus en Harry, atrau la vareta Elder, i quan gira volant cap a en Harry, l'encanteri que estava fent el Voldemort, l'Obitus, cau sobre el Voldemort, perquè era l'enemic a qui havia de derrotar, ja que el master era en Harry....A les mans d'en Voldemort no ho pot fer, eprò una vegada en l'aire...Actua i defensa en Harry...

No se, jo he pensat això... :?

Avatar de l’usuari
tillw skywalker
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 17
Membre des de: dc. des. 28, 2005 3:47 pm
Ubicació: Sant Boi de Llobregat, Catalunya ll*ll
Contacta:

Entrada Autor: tillw skywalker » dv. jul. 27, 2007 7:58 pm

En Harry no té pas la elder! Ell n'és el master, ja que va "derrotar" el seu anterior master, el Malfoy. Però això no vol dir que ell la tingui a les mans! És voldemort qui la té, encara que no li faci efecte (ell no és el master).
Aleshores, com que aquesta vareta és "inbatible", fa que el seu master (harry) guanyi el duel.
El malefici, doncs, va rebotar com quan el harry tenia un any, amb la diferència que aquest cop el voldy no tenia la protecció dels horricreus i... caput!
tillw skywalker l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. jul. 29, 2007 9:34 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
So dark the con of man

Bloquejat