Enigma del Senyor Ollivander

Aquí hi podeu discutir sobre tots els temes del sisè llibre de Harry Potter
Regles del fòrum
Recordeu-vos d'escriure com a mínim 4 línies.
Recordeu-vos d'argumentar les coses sempre que pugueu.
Totes les Normes del fòrum
.::Mistral::.
Alumne/a de 3r
Alumne/a de 3r
Entrades: 71
Membre des de: dg. ago. 28, 2005 11:17 pm
Ubicació: En el cercle de Cavallers de la Mort

Enigma del Senyor Ollivander

Entrada Autor: .::Mistral::. »

Escolteu... espero que aquest tema no s'hagi donat ja però bé...
Desde el primer dia que el vaig llegir en el primer llibre, el señor Ollivander no em va care bé... aviam, caure bé... que no em va fer bona espina.
I epr els que han llegit el llibre (segurament tots els que esteu aqui XD ) recordareu que en el sisè comenten que el senyor ollivander s'ha fugat, és a dir, que no se sap res més d'ell, ven la seva ultima vareta i... s'esfuma...
Personalment ho trobo una mica sospitós... i ara us donaré una bona raó.
Ollivander es l'anagrama de:
An Evil Lord
Traducció literal: Un home malvat.
Diria que podia sder una coincidencia, però jo no ho veig pas aixi, la JKR ja anat deixant molts anagrames per els llibres, que potser encara molta gent no ha vist.
En el cinquè llibre, qui se l'hagi llegit en anglès, podrà observar que quan van pujant els pisos en l'hospital de St Mungo entre tots els pisos, si es posen en ordre l'un sobre l'altre es podrà veure que hi diu (ara us ho poso ja traduït):
Kreacher perillós, mor en Sírius.
I si hi rumieu una mica, també podreu veure que Hogwarts és l'anagrama de A ghost War i l'anagrama de Remus Lupin.
Els tinc tots mes detallats escrits en uan llibreteta, prò le perdut... ._.
Bé, al tema, que jo crec que el senyor Ollivanders té alguna cosa a veure amb el Senyor de les Forçes del Mal, potser no és caballer de la Mort, com alguns de la família black, perquè l'anomena en el primer llibre aixi: Aquell a qui noi hem d'anomenar...
Però no necessàriament ha de ser caballer de la mort, vosaltres que en penseu? es una sospita sense cap ni peus o podria tindre alguna relacio amb el sete llibre?
Imatge

Avatar de l’usuari
Getta91
Conseller/a d'afers màgics
Conseller/a d'afers màgics
Entrades: 819
Membre des de: dg. ago. 28, 2005 6:40 pm
Nom: Carla
Rang: Pipiripip Rajadora
Ubicació: El món cargol

Entrada Autor: Getta91 »

Doncs sí, jo també el 1er llibre quan l'Ollivanders li diu al Harry que aquell qui no hem d'anomenar va fer grans coses, horribles, però grans i no sé... tal i com és... ui no sé jo l'Ollivanders, potser el veig del costat de les forces del mal, però no crec que sigui cavaller de la mort. Però, com diu el Llopin, si el té l'altre costat és dolent pels bons, doncs té les millors varetes... :?
Getta91 l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. ago. 15, 2007 4:44 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
SEMPRE ACLEE!

Avatar de l’usuari
lunalovegood
Alumne/a de 6è
Alumne/a de 6è
Entrades: 248
Membre des de: dl. nov. 21, 2005 9:03 pm
Ubicació: a la sala comuna (em toca d ravenclaw, no?) fent el mandra i am el cap a la lluna...

Entrada Autor: lunalovegood »

k es un anagrama?
-Però aquest jugador corpulent de Hufflepuff li pren la bomba, no recordo com se diu, em sembla que Bibble... No, Buggins
-Es diu Cadwaller! -exclamà la professora McGonagall al costat de la Luna

Avatar de l’usuari
Getta91
Conseller/a d'afers màgics
Conseller/a d'afers màgics
Entrades: 819
Membre des de: dg. ago. 28, 2005 6:40 pm
Nom: Carla
Rang: Pipiripip Rajadora
Ubicació: El món cargol

Entrada Autor: Getta91 »

pos com el voldemort que canvia les lletres, a partir del seu nom crea el de LORD VOLDEMORT.
SEMPRE ACLEE!

Avatar de l’usuari
Marc Riera
President/a de la Confederació Internacional
President/a de la Confederació Internacional
Entrades: 572
Membre des de: dj. abr. 14, 2005 6:02 pm
Nom: Pepet, no et fot...
Contacta:

Entrada Autor: Marc Riera »

UN anagrama és un canvi d'ordre de les lletres d'una paraula o frase per formar-ne una de nova. Ollivander - An Evil Lord...

Posats a dir anagrames, Eragon és el de Garone, un riu de França.... (collita pròpia :P )

Avatar de l’usuari
Luna007
Alumne/a de 2n
Alumne/a de 2n
Entrades: 50
Membre des de: dl. gen. 03, 2005 7:00 am
Nom: Mireia
Ubicació: Castelldefels

Entrada Autor: Luna007 »

ondia q fort lo dl anagrama :o Jo crec que no es un cavaller d la mort, xro q si q podria estar a favor d'ells.
Imatge

Imatge

Avatar de l’usuari
LunaBlack_Lovegood
1r Orde de Merlí
1r Orde de Merlí
Entrades: 1414
Membre des de: dc. nov. 10, 2004 1:00 am
Nom: Tània
Ubicació: Badalona (BCN)
Contacta:

Entrada Autor: LunaBlack_Lovegood »

Molt bo, això de l'anagrama!! 8O
Però no he entés això de St Mungo i en Kreatcher i en sirius, només es veu en la versió anglesa?? Com?? És q no ho he entés... :|

Avatar de l’usuari
catelena
G.N.O.M
G.N.O.M
Entrades: 191
Membre des de: dl. des. 06, 2004 7:00 am
Ubicació: Les Borges Blanques
Contacta:

Entrada Autor: catelena »

Ua que bo lo de l´ anagrama !!! :o

Jo tampoc he entes aixo de St. Mungo... :?
||*|| Is that really what my hair looks like from the back? ||*||

Avatar de l’usuari
li-kiow
M.A.G
M.A.G
Entrades: 345
Membre des de: dc. set. 14, 2005 8:20 pm
Nom: Lidia
Ubicació: Davant l'ordinador (TGN)

Entrada Autor: li-kiow »

és mooool fort lo dels anagrames i lo del Olivanders també, si voleu us en poso una quants...

» Remus Lupin es un anagrama de Primus Lune
Primus viene del latín que significa primero, comienzo, ó lleno/a. Lune es del francés, que significa luna. Lupin se hizo un lobo cuando había luna llena. ¿Coincidencia?

» Severus Snape es un anagrama de Perseus Evans
El primer anagrama puede significar muchas cosas. Perseus era un personaje de la mitología, que terminaba matando al Dios Poseidon (¿Voldemort?) para salvar a la princesa (¿Lily?)
También, otro personaje vinculado con la leyenda de Perseus es Medusa, a quien si la mirabas te convertías en piedra (¿quiere decir basilisco?). Perseus también se casó con Andrómeda que, como supimos en el quinto libro, es el nombre de la madre de Tonks. Naturalmente, la parte de Evans puede significar que Snape pudo tener una relación con Lily o estar relacionado con ella de alguna otra forma. Recordemos que en el quinto libro, los recuerdos de Snape eran que Lily siempre defendía lo defendía, por algún motivo seguramente.

si voleu veure alguns anagrame smes mireu aquí
jo diria k estan bastant buscades i això dels Anagrames...

Ens pots explikar lo de St.Mungo plis?

Ah si voleu buscar Anagrames: Aquí
li-kiow l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. gen. 04, 2006 8:57 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Violetta Black
Treballador/a de la conselleria
Treballador/a de la conselleria
Entrades: 391
Membre des de: dc. març 30, 2005 6:56 pm
Ubicació: terres de Ponent

Entrada Autor: Violetta Black »

Si, pero ollivander es també un anagrama de RONALD EVIL, i Ollivander's´ho és de RONALD LIVES. És a dir que és un nom moooolt productiu, si dóna tantes pistes. Ara, que sigui dolent? Interessant, però ja hi ha un dolent més per eliminar llavors, i aquest fa pinta de ser força perillós...

Avatar de l’usuari
Marc Riera
President/a de la Confederació Internacional
President/a de la Confederació Internacional
Entrades: 572
Membre des de: dj. abr. 14, 2005 6:02 pm
Nom: Pepet, no et fot...
Contacta:

Entrada Autor: Marc Riera »

Perdona, li-kiow, et fa res explicar com funciona això per buscar anagrames?

Avatar de l’usuari
vespral
Alumne/a de 3r
Alumne/a de 3r
Entrades: 89
Membre des de: dl. oct. 31, 2005 12:18 pm
Ubicació: Aqui

Entrada Autor: vespral »

No crec que tingui res a veure amb les forces del mal, de fet és un senyor que de tan vendre varetes se li ha anat una mica l'olla.
Per mi està clar, si no apareix és que ja l'han pelat i no trobaran mai el cos. :tombstone:

Avatar de l’usuari
Roser
Conseller/a d'afers màgics
Conseller/a d'afers màgics
Entrades: 849
Membre des de: dj. jul. 28, 2005 12:35 am
Ubicació: Calella

Re: Enigma del Senyor Ollivander

Entrada Autor: Roser »

Està molt bé això que dieu. Però hi ha noms que poden tenir varis anagrames. Personalment crec que l'Ollivander sortirà al 7è llibre (encara que sigui poc), no sé.. crec que ens ha de dir alguna cosa la Rowling sobre ell.
.::Mistral::. ha escrit:En el cinquè llibre, qui se l'hagi llegit en anglès, podrà observar que quan van pujant els pisos en l'hospital de St Mungo entre tots els pisos, si es posen en ordre l'un sobre l'altre es podrà veure que hi diu (ara us ho poso ja traduït):
Kreacher perillós, mor en Sírius.
Mistral.. ens pots explixar això? Gràcies!
la c !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Avatar de l’usuari
li-kiow
M.A.G
M.A.G
Entrades: 345
Membre des de: dc. set. 14, 2005 8:20 pm
Nom: Lidia
Ubicació: Davant l'ordinador (TGN)

Entrada Autor: li-kiow »

respecte a lo del Marc:, vas a la web k he dit

poses la paraula o les paraules i surt,
els anagrames son una alteració de l'ordre de les paraules pero k al canviar d'ordre tenen un altre sentit....

Avatar de l’usuari
voldy
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 261
Membre des de: dg. set. 21, 2003 2:00 am
Ubicació: Vila de Gràcia

Entrada Autor: voldy »

Tema interessant. A veure, sent una mica lògics, hauríem d'analitzar les coses així:

La desaparició de l'Ollivanders es pot deure a diverses possibilitats:

- S'ha amagat voluntàriament amb el Voldemort.

- Ha estat segrestrat pel Voldemort.

- Ha estat mort, i encara no han trobat el cos.

- Ha anat al bosc a collir maduixes i no ha avisat a ningú.


Descartant l'última, aquestes són les úniques tres possibilitats que se m'acudeixen; la primera significaria que és del bàndol del Voldemort (s'hagi o no fet la marca al braç -suposo que això és el que enteneu per "ser" Death Eater, no?) i les altres dues, que no és del seu bàndol (que no és el mateix que ser del bàndol del Dumbledore; a més, intento evitar caura a la trampa de parlar del bàndol "bo" i "dolent").

Una de les preguntes significatives que ens podem fer és: tenim motius de pes per decidir si és o no és del bàndol del Voldemort? Que ara recordi, la cosa més significativa és 1) que està impressionat pel que ha fet en Voldemort, prescindint d'un judici moral, i 2) que a en Harry li produeix una sensació estranya.Com a contrapunt, caldria dir que la sensació estranya em sembla que no és de la mateixa naturalesa de la que li produeixen personatges que són malvats (un quidam [llàstima que això només ho pogués entendre la roser, i mai no ho llegirà xd] HPConan es podria currar les cites dels fragments de què parlo xd). El fet que no l'anomeni Dark Lord no em sembla interessant, perquè podria dissimular, cosa que no és massa difícil.

Se m'acudeixen dues altres preguntes interessants a fer:

-En cas que sigui del bàndol del Voldemort, quin sentit té que s'amagui? Vull dir, no s'ha demostat pas la seva culpabilitat, per tant, per què no els podria ajudar sense haver de perdre la seva posició social, i sobretot, l'espia en un lloc tan important com Diagon Alley??

-En cas que no sigui del bàndol del Voldemort, podem pensar que, o bé (1) li han demanat suport, o bé (2) era una amenaça. Sigui com sigui, com els interessa més, l'Ollivanders, viu o mort? És a dir, és un personatge perillós pels interessos del Voldemort, o bé el pot ajudar d'alguna manera (amb informació, diners, coneixement màgic, o el que sigui)?


Fins aquí l'anàlisi; personalment, em mullaré i diré que no era del bàndol del Voldemort (no sé respondre la segona pregunta que formulo), i per tant, o bé estava al lloc equivocat al moment més inoportú (i se'l van haver de carregar) o bé l'han seqüestrat per algun pla tèrbol.
voldy l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. gen. 05, 2006 11:38 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Cridem qui som i que tothom ho escolti. I en acabat, que cadascú es vesteixi com bonament li plagui, i via fora! que tot està per fer i tot és possible.

Bloquejat