Doncs bé, només vull dir que no m'heu convençut. A cap resposta de les que he llegit hi trobo proves o arguments raonables confirmant-me que Sírius ha mort. L'escena del llibre és massa fluixa i poc emotiva com a "mort" d'un personatge. Les poques proves que ho confirmen i el fet que cap personatge s'atreveixi a voler-ho confirmar em fan creure que no ha mort. I si ha mort, la Rowling ha estat molt barroera (o la traducció d'en Pàmies, sinó). Vaja, que el tema de l'arc de pedra aquell és una ximpleria total, perquè per matar un personatge qualsevol altra opció hauria estat millor (fins i tot només per "fer veure" que el matava). Va ser molt decepcionant, i m'estranya que hi hagi tanta gent dient que creu que està mort. Però en què us baseu? No ho entenc, jo no crec que quedi clar, per la qual cosa penso que deu ser perquè es prepara algun retorn.
Es clar que no es tracta de salvar o no en Sírius (a mi me la porta fluixa, el trobo un xulo acabat i un mal exemple per en Harry,

), sinó del fet que no queda clar que sigui mort. Ens ho hem de creure pel que diuen els personatges, però a la narració EN CAP MOMENT DIU "Veiem en Sírius mort" ni res similar. O la Rowling es va emotivar tant que no ho va fer bé o simplement prepara algun misteri rar amb retorn d'en Sírius (no pas "ressurrecció", sinó simplement retorn perquè podria no estar mort).
Subscric les paraules de Noxy: "A més k li costava matarlo amb un malefici, k havia de morir dakesta manera tant cutre i misteriosa?" D'aquí tots els meus dubtes! I per això no entenc com molts afirmeu que ha mort. A mi no em queda clar, amb el text (que podria estar mort, val, però és una mort molt ximple).
En fi res, doncs, tal i com dieu, res més a dir: ja es veurà què passarà. Ara per ara "és mort". Po fale. Amb una mort molt ridícula, po zí. Que podria tornar, es clar. I ser viu? I tant, ningú té proves concloents que demostrin el contrari (en base al que diu la novel·la, eh? Fora d'aquesta, que la Rowling o qui vulgui diguin el que vulguin!).
Doncs apa. A esperar la propera novel·la. L'any que ve, diuen, no? Això es tradueix amb... d'aquí a tres anys?