he trobat una cosa insignificant

Aquí hi podeu discutir sobre tots els temes del cinquè llibre de Harry Potter
Regles del fòrum
Recordeu-vos d'escriure com a mínim 4 línies.
Recordeu-vos d'argumentar les coses sempre que pugueu.
Totes les Normes del fòrum
Avatar de l’usuari
LlunaRoja
Alumne/a de 3r
Alumne/a de 3r
Entrades: 81
Membre des de: dc. abr. 14, 2004 3:13 pm
Ubicació: barcelona

he trobat una cosa insignificant

Entrada Autor: LlunaRoja »

aket matí he acabat d llegir el cinquè llibre!! visca!

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

he acabat d llegir-lo en català, q em feia bastant d pal acabar-lo sabent el q passava pq ja me l'havia llegit en anglès quan va sortir... bueno, al q anàvem. només és una paranoia meva segurament, però quan la rowling va anunciar q el sisè llibre es diria harry potter and the half-blood prince em va sobtar bastant pq no em semblava recordar q mai hagués parlat (això segur) d cap monarquia en el món màgic ni q ni tan sols hagués fet servir les paraules rei o príncep o alguna cosa semblant. a mi em feia l'efecte q al món màgic no hi havia aquesta mena d coses, no q no sabéssim si n'hi havia o no sinó q no n'hi havia. no sé si m'explico.

doncs bé, aket matí acabant el cinquè, p. 931 concretament, quan el dumbledore explica tot lo d la profecia al harry, hi ha un moment q el dumbledore li diu al harry:
'fa cinc anys, doncs -va prosseguir en dumbledore bla bla bla-, vas arribar a hogwarts, no tan alegre ni tan ben alimentat com hauria volgut, potser, però viu i ple de salut. no eres cap príncep malcriat, sinó un nen tan normal com s'hauria pogut esperar en les teves circumstàncies. bla bla bla'

príncep malcriat. quan ho vaig llegir en anglès no m'hi vaig fixar suposo q pq el q explicava en dumbledore era més interessant i pq el sírius... bueno ja sabem el q li acabava d passar. en anglès hi diu 'pampered little prince' (p. 737), ho he mirat. doncs això, quan avui ho he llegit m'ha sobtat. primer pq no recordo cap referència anterior a monarquies ni re i clar, sabent q el sisè es dirà el príncep mestís doncs... he pensat, com és q el dumbledore diu príncep, pq no diu un nen malcriat i ja està? potser diu un príncep pq ho considera una persona q és i s'ha criat d'una manera diferent, igual q el harry és i s'ha criat diferent respecte els altres mags... però això no m convenç. potser era una mena d mini-crítica a la monarquia britànica? :lol: :lol: tampoc em convenç. potser (i això ho relacionaria amb el sisè llibre) el famós príncep mestís és un nen malcriat, i per això el dumbledore (pq el coneix) associa malcriat a príncep. si això fos així, tindríem una altra pista sobre el príncep mestís, i si ens poséssim a pensar qui coneixem q sigui un nen malcriat... això ja seria un altre tema.

dono masa voltes a les coses, ho sé. :P però ja he avisat q era una cosa insignificant :D

(ho sento x la parrafada :? )

Avatar de l’usuari
moony
Alumne/a de 6è
Alumne/a de 6è
Entrades: 246
Membre des de: ds. nov. 13, 2004 6:35 am
Ubicació: barna
Contacta:

Entrada Autor: moony »

no crec q tingui tanta trascendència, la veritat. Per mi que en anglès deu ser normal referir-se als nens mimats com a princeps i que el Pàmies va traduir princep malcriat i no nen mal criat perq li passava per allà.... :roll:
Draco Malfoy: la fura que bota com una pilota!!! (per R. Weasley)

Avatar de l’usuari
LlunaRoja
Alumne/a de 3r
Alumne/a de 3r
Entrades: 81
Membre des de: dc. abr. 14, 2004 3:13 pm
Ubicació: barcelona

Entrada Autor: LlunaRoja »

transcendència cap, ja he dit q era insignificant :P :P :P com a molt, q el príncep mestís és un nen malcriat i tb podria ser això q dius del pàmies, no ho sé, si algú ho sap q ho digui.
el q venia a dir amb tanta parrafada i q x culpa d'això m'he descuidat és, creieu q al món màgic hi ha monarquia? el príncep mestís és príncep d veritat tal com els coneixem nosaltres o la rowling s'inventarà algo? la monarquia del món màgic és la mateixa q la del món muggle? la reina d'anglaterra és bruixa? :lol: :lol: :lol: :lol: ara en serio, què en penseu? jo tenia claríssim q no n'hi havia al món màgic, però lo del príncep mestís em va descolocar. us en havíeu fet alguna idea? com us imagineu q serà? serà q hi havia monarquia i q va perdre el poder fa anys i ara tornarà? si no n'hem sabut res durant els 5 primers llibres i ara apareix un príncep... no sé. no veig com ho pot arreglar.
el veí, saps, treballa d'encarregat al supermercat del barri, i em mira arrogant per sobre l'espatlla. ell vol ser com els rics que viuen en els barris tan bonics i que eduquen contents els seus fills per ser els nostres patrons. i jo els odio a tots.

Avatar de l’usuari
Aina
M.A.G
M.A.G
Entrades: 333
Membre des de: dl. maig 10, 2004 2:00 am
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Aina »

Es una hipòtesi interesant! Podria ser, perqué no? Només que tampoc tenim gaires pistes amb els altres titols de llibre, ja que tots fan referencia a objectes, exepte el 5è que és el nom de l'organització. Però podria ser que no es referís a un fill de reis, jo no havia pensat que fos un fill de reis, sinò referenciat a una persona important al mon bruixot i que l'anomenessin princep per aquesta raó, tipo "el principe de las tinieblas" o algo aixi. Però el que has pensat tu tmb té lógica, pot ser després es el nom d'alguna cosa, com una caixa de galetes que es diu "el princep mestís" o jo que sé! :roll: (això per al primer missatge)

Que en el mon bruixot hi hagi monarquia, doncs no ho sé, jo mai ho havia pensat i com ja he dit abans a mi se m'acudia que realment no ho fos de princep. Però tmb podria ser, encara que es extrany perqué mai ha parlat d'aixo. :?
Imatge

Avatar de l’usuari
voldy
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 261
Membre des de: dg. set. 21, 2003 2:00 am
Ubicació: Vila de Gràcia

Entrada Autor: voldy »

Potser té més importància de la que sembla. No havent mencionat res abans de prínceps ni reis, aquesta referència potser ens introdueix aquest fet.

No crec que els mags tinguin monarquia, almenys els mags britànics, bàsicament perquè una cosa així hauria sortit en els anteriors llibres. Penseu que coneixem força bé l'estructura política dels mags.
Així que només hi ha tres opcions:
-El príncep de sang barrejada prové d'una monarquia estrangera. (Teoria que no em convenç gens)
-El príncep és un descendent d'una nissaga monàrquica antiga (d'època medieval, per exemple), que hauria desaparegut (però no exhaurit, perquè com a mínim en queda un).
-El príncep no té cap relació amb la monarquia; és el nom d'un títol que rep alguna persona, ja sigui per mèrits pròpis o per herència.

Per mi les dues segones possibilitats són les més factibles. La primera no té sentit, perquè els afers estan relacionats bàsicament amb les Illes Britàniques.

La segona podria ser perquè ja tenim molts elements del passat amb què lligar una anitga monarquia (els quatre fundadors de l'escola, l'educació d'en Tod i la 1a Guerra d'en Voldemort). Evidentment, el més probable seria que tingués a veure amb el temps de la fundació de l'escola (1000 d.C.), perquè és el període més propens a haver-hi monarquia màgica i del que en sabem menys coses. Un problema seria que llavors no estaven separats mags i muggles, i no tindria sentit que hi haguessin dos línies reials alhora.

La tercera opció també té sentit. Primer, en 5 llibres no hi ha hagut cap referència directa a l'existència de cap monarquia màgica (o lligada al món màgic). A més, faria que els fans enfoquessin les seves extragants teories en possibles monarquies, per donar una sorpresa més en el llibre. Si la presència d'aquesta reialesa fos realment trascendent pel final de la història no l'hauria posat en el títol. Per exemple, no hauria posat per títol del cinquè: HP i la profecia de la Treawnley. I pel que fa a la al fet de donar una sorpresa, ja ho va fer en el cinquè: dient que moriria "un gran fan d'en Harry", tothom va pensar en el Hàgrid i els germans Parra, quan era evident que no serien ells (pel simple fet que era massa evident ja es veia que no podien ser ells xdd).

No sé què n'opineu; jo no tinc més propostes de significat, ni em sé decantar per cap de les dues opcions que se m'han ocorregut.
Cridem qui som i que tothom ho escolti. I en acabat, que cadascú es vesteixi com bonament li plagui, i via fora! que tot està per fer i tot és possible.

Avatar de l’usuari
Aina
M.A.G
M.A.G
Entrades: 333
Membre des de: dl. maig 10, 2004 2:00 am
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Aina »

per la segona opció que has donat, tmb podriem relacionar-la amb el que va dir que el princep mestís tenia relació amb alguna cosa que trobava a la cambra dels secrets. Clar que la interpretació del verb trobar potser despista, però podria fer referencia a una dinastia perduda en el temps, q existia en l'epoca dels fundadors i la creació de la cambra secreta.
Però l'última opció sembla la que s'apropa més, encara que tot s'ha de veure. :)
Imatge

Avatar de l’usuari
Solysg
President/a de la Confederació Internacional
President/a de la Confederació Internacional
Entrades: 544
Membre des de: dg. oct. 17, 2004 2:00 am
Rang: cosi del cosi
Ubicació: entre l'estupidesa i la depressio

Entrada Autor: Solysg »

He trobat una teoria vull dir l'he feta amb les vostres idees i un parell de les meves

1)El princep es un encreuament entre dinasties muggles i magues d'alguna epoca

2)el princep es manifesta en un diari que explica algun succes passat que sigui que ha encantat el diari o sigui un escrit ,aquest pot tenir informacio revelant un encanteri una .... passem al punt 3.

3) Una pocio la que diu que han d'estudiar pot ser que tothom cerqui aquest diari i al final ho troba en Harry i diu davant tots "s'ha cremat" despres va a la seva habitacio i s'ho llegeix i diu aquesta es la pocio de...

fi de la primera part per que s'hi continuo acab'ho relacionan't-lo amb Nicolas Flamel i la seva descendencia

Avatar de l’usuari
Pokil
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 11
Membre des de: dt. nov. 18, 2003 7:00 am

Entrada Autor: Pokil »

DONÇ A MI NO MEXTRANYARIA KE HI HAGES ALGUNA RELACIÓ ENTRE , EL CREADOR DE LA CAMBRA SECRETA JA KE LA J.K. ROWLING VA comentar alguna cosa kuan va obrir la porta de la seva pag Web fa uns mesos ke tindria anb quelcom ke tenia relacio amb la cambra secreta, donç la meva teoria es ke guardes relacio amb el kreador de la cambra, per tant amb Slytherin, i ki es l'hereu d'Slytherin? Aja hu heu endevinat, ni mes ni menys ke Voldemort, o sigui ke lo del princep mestis te a veure amb Voldemort.


La meva altre teoria es ke el princep mestis sigui l'Albus Dumbledore, per ke 8sempre he pensat ke el princep podria ser ell , i per ke kuan diu lo de "princep malcriat possiblement sestigui referint a ell mateix .

Bueno a veure ke en penseu de la meva teoria?

Avatar de l’usuari
Pokil
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 11
Membre des de: dt. nov. 18, 2003 7:00 am

Entrada Autor: Pokil »

Bueno mentre m'estava llegint lo de la profecia una altre veguada per ke m'havia interessat molt el tema de ke ha parlat, estant a la pag. 937 ultima linia kuan en Dumbledore esta parlant amb el Harry i li esta explicant per ke no va escollir a en Nevill en comptes d'en Harry, donç diu(paraules textuals: "I vull que t'adonis d'una cosa, Harry: no va triar un bruixot de sang pura (que, segons el que ell creu,són l'única raça de bruixots dignes d'existir i de ser coneguts), sinó un MESTÍS com ell." .
Be crec ke aixó podria tenir alguna relació amb el sisé llibre.

Avatar de l’usuari
Pokil
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 11
Membre des de: dt. nov. 18, 2003 7:00 am

Entrada Autor: Pokil »

Be ho he volgut confirmar en el llibre angles i posa Half-Blood, o sigui ke aixo pot ser signuficatiu. o no?

Avatar de l’usuari
voldy
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 261
Membre des de: dg. set. 21, 2003 2:00 am
Ubicació: Vila de Gràcia

Entrada Autor: voldy »

Solysg, em sembla que la teva teoria és massa enrebessada. I com que res del que dius es pot provar o negar amb el que tenim fins ara... és pura especulació. El que és segur és que en Voldemort NO és el príncep mestís. Però Slytherin o algun altre descentdent seu sí que podria ser.

I pel que dius tu, Pokil, bé podria ser que fos en Dumbledore, sempre que ell sigui mestís. Algú ho sap amb seguretat? (ho diu en algun llibre o ho ha aclarit la Rowling en alguna entrevista o a la seva web??)
Cridem qui som i que tothom ho escolti. I en acabat, que cadascú es vesteixi com bonament li plagui, i via fora! que tot està per fer i tot és possible.

APWBD
Alumne/a de 2n
Alumne/a de 2n
Entrades: 54
Membre des de: dv. gen. 07, 2005 7:00 am
Ubicació: En una tomba de marbre a Hogwarts

Entrada Autor: APWBD »

Apareix un rastre de monarquia es un fantasma el Baró Sagnant

PD: En peeves que es exactament perque ell pot agafar objectes?

Avatar de l’usuari
Tarry
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 31
Membre des de: dt. jul. 06, 2004 7:00 am
Ubicació: 127.0.0.1

Entrada Autor: Tarry »

Un poltergeist, és a dir, que mai havia estat persona, tan sols un esperit.

Avatar de l’usuari
voldy
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 261
Membre des de: dg. set. 21, 2003 2:00 am
Ubicació: Vila de Gràcia

Entrada Autor: voldy »

Baró no implica una monarquia; només implica una antiga organització feudal.
Cridem qui som i que tothom ho escolti. I en acabat, que cadascú es vesteixi com bonament li plagui, i via fora! que tot està per fer i tot és possible.

Avatar de l’usuari
heavy_metal
Alumne/a de 4t
Alumne/a de 4t
Entrades: 129
Membre des de: dj. abr. 15, 2004 2:00 am
Ubicació: València
Contacta:

Entrada Autor: heavy_metal »

he mirat la versió en castellà i també fika "principe malcriado", és posible que tinga algo q vore. Una pregunta, si la teua mare és una mestissa tu tamb ho eres?? per què?? si ta mare és bruixa i ton pare tamb no hauries de ser ja directament pur??
El meu país? el Valencià

Bloquejat