FF: maneres d'escriure

Fòrum per comentar fan fictions i crear-ne de comunitàries.
Per enviar-ne una usa la secció especial a http://www.harrypottercat.cat/fanfictions/.
Regles del fòrum
Recordeu-vos d'escriure com a mínim 4 línies.
Recordeu-vos d'argumentar les coses sempre que pugueu.
Totes les Normes del fòrum
Avatar de l’usuari
Getta91
Conseller/a d'afers màgics
Conseller/a d'afers màgics
Entrades: 819
Membre des de: dg. ago. 28, 2005 6:40 pm
Nom: Carla
Rang: Pipiripip Rajadora
Ubicació: El món cargol

Entrada Autor: Getta91 »

gEmMy ha escrit:però ja que hi ha persones que volen escriure bé i tocar la moral als altres... ja farem passar el nostre fanfiction per a una llincenciada en llengua catalana... no fos cas que hi hagues alguna falta i s'hagues de fer terapia... ens sabria moool de greu!
Tranquils que no n'hi haura, ja que no volem que se'ns tregui el dret a esciure i haver de pagar nosaltres la terapia de d'altra gent.
Aquí ningú vol tocar la moral a ningú, és lo que hi ha. No fa falta però si tu vols... fes-lo passar per la llicenciada si et fa feliç. :wink: No, tranquil·la! Si agafo un trauma el psicòleg me'l pago jo! :mrgreen: però no crec que sigui el cas... :roll:

Ei... amb pau, amor i molt bon rotllo eh! :mrgreen:
SEMPRE ACLEE!

Avatar de l’usuari
Costa
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 444
Membre des de: dt. jul. 19, 2005 12:23 am
Nom: Alba
Rang: Rajadora del Mediterrani
Ubicació: A Snailcity

Entrada Autor: Costa »

Pero que es això? A veure jeanny_crazy em sembla molt bé que escrivint amb abreviatures vagis més de pressa, però no t'has parat a pensar que hi ha gent que li costa més llegir així o simplement li agradaria llegir una cosa en condicions, que es veigués treballada i tal que no unes quantes lletres q no saps que volen dir? No és tan difícil escriure amb totes les lletres i tots els accents...

gEmMy: si a vosaltres no us sembla bé escriure sense abreviatures allà vosaltres, però si no hos trobeu la FF (no se si n'escriviu o no) no comenceu a queixar-vos per què s'us haurà avisat d'escriure sense faltes i després no aneu a suplicar a la moderadora que us la torni perquè no us la tornarà.

Tot això amb molt bon rotllo eh!! No em malinterpreteu...
Sempre ACLEE!!!

Imatge

Avatar de l’usuari
lapot
President/a de la Confederació Internacional
President/a de la Confederació Internacional
Entrades: 500
Membre des de: dj. abr. 14, 2005 9:42 pm
Ubicació: Entre el llibres de la biblioteca
Contacta:

Entrada Autor: lapot »

a veure a veure me llegiut una mica el tema per sobre i weno... a veure, jo les meves dues ff estan escrites sense abreviatures... que es com m'agradava pero si algu la vol escriure en abreviatures... jo nop hi trobo cap pega... no se...
Lapot&Roger J.Potter, Bibliotecaris Oficials de la Web.

Avatar de l’usuari
Finalpotter
Membre d'Honor de la Conselleria
Membre d'Honor de la Conselleria
Entrades: 2035
Membre des de: dj. abr. 21, 2005 9:55 pm
Rang: Passat

Entrada Autor: Finalpotter »

gEmMy, et sents indignada per aixo? PEr mi podries obrir un tema en aquest forum preguntant si els molesta llegir una ff amb abreviatures o no (jo passo de llegir-me-les si estan abreviades); aixo si, si et surt un 90% que diu que no les vol aixi o si son aixi passen, que no et vingui de nou.

Avatar de l’usuari
Mizuno_Miaka
Alumne/a de 2n
Alumne/a de 2n
Entrades: 60
Membre des de: dc. abr. 12, 2006 7:58 pm

F.F: maneres d'escriure

Entrada Autor: Mizuno_Miaka »

doncs a mi em sembla que cadascú hauría d'escriure com a ell li donés la gana. I si a algú li molesta que hi hagi abreviatures que no se'l llegeixi. Crec que el que importa es el contingut, la història en sí, lo les faltes d'ortografia o les abreviacions. si una f.f m'agrada, me la llegiré igualment independenment de com estigui escrit.


Hopeless escriguè
Però ja que es parla de ff crec que els autors haurieu de tenir una mica d'ordre a l'hora de penjar ff! Si escriviu molt i teniu molt de temps dons cada dia o dos dies un capítol i si teniu menys temps cada setmana... però agrairia que no estiguessiu una setmana (o el temps que sigui) sense escriure res i amb dos dies penjar quatre capítuls! Perquè jo acostumo a comçar les ff però de cop trobu que han penjan vuit capitols amb un pim-pam i deixo de llegir-la.

sobre això. a mi em sembla que cadascú fa el que pot. per exemple jo: al principi en feia molts de capitols però ara ja no puc fer-ne tants amb l'academia. A més tot depén dels deures o els examens que tingui així que, entenc que et queixis, però cadascú va al seu ritme i ho fem quan podem. jo no sé tu, però jo no puc mantenir un ritme perquè cada dia tinc coses diferents a fer.

Avatar de l’usuari
Padfoot
Membre d'Honor de la Conselleria
Membre d'Honor de la Conselleria
Entrades: 1878
Membre des de: ds. abr. 30, 2005 7:28 pm

Entrada Autor: Padfoot »

Em sembla gent que n'esteu fent un gra massa, no us estem demanant que escriviu sense abreviatures perquè sigui un capritx nostre, sinó perquè és la manera correcta d'escriure! Quan feu treballs per l'escola, responeu exàmens, quan busqueu feina i hagueu d'escriure currículums i cartes de motivació, quan estigueu treballant i us facin escriure informes...no podreu pas escriure amb abreviatures! Què us costa doncs començar a escriure de bon principi correctament? Ja veureu que un cop us hi acostumeu no us serà tan difícil! :wink:

gEmMy ha escrit: però ja que hi ha persones que volen escriure bé i tocar la moral als altres...
La gent escriu bé per tocar la moral als altres?? :boig: :boig:

Avatar de l’usuari
El llegat
Alumne/a de 2n
Alumne/a de 2n
Entrades: 41
Membre des de: dl. abr. 10, 2006 7:38 pm

Entrada Autor: El llegat »

A mi em sembla que si escrius un FF i alguna persona se la de llegir lo millor es que no abraviis ja que potser aquella persona no ho acaba de entendre ( jo en soc una persona tot i que per els missatges de mobil o per el msn abrevio) no ho faig en cap FF ja que a mes no es que quedi gaire maco anar veient les abreviatures a mes amb el word tampoc es tan dificil ja que si t'equivoques ho pots corregir facilment, a mes a mi man dit alguna vegada algun professor que no es bo això de abreviar tant ja que llavors ti acostumes i no escrius be quan ho has de fer ( tot i que jo també ho cerc però no amb tanta exegeració jo cerc que si abrevoas molt si que et pot passar però si no et passes gaire no crec que et passi), per exemple jo estic escribint un FF basat en Star Wars i tot i que no on posar-lo el vaig escrivint i de tant en tant el passo als meus amics que de tant se'l lleigeixen i a part d'aixo el tinc penjat al meu espai msn però ningu hi va mai vull dir que tot i que ningú se'l llegeix jo el segueixo escrivint sense abreviar.

No ser potser me enrotllat molt pero mira he anat escrivint i ma sortit lo que ma sortit.
Imatge

Avatar de l’usuari
Mizuno_Miaka
Alumne/a de 2n
Alumne/a de 2n
Entrades: 60
Membre des de: dc. abr. 12, 2006 7:58 pm

Entrada Autor: Mizuno_Miaka »

El llegat escriguè:
""a mi em sembla que si escrius un FF i alguna persona se la de llegir lo millor es que no abraviis ja que potser aquella persona no ho acaba de entendre""


però a veure no em diguis que si en un sms o en el msn quan veus "k" no saps que vol dir "que" o si fique "xk" no em diguis que no saps que vol dir "perque"...i així molts més
Mizuno_Miaka l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. maig 03, 2006 8:03 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Avatar de l’usuari
Getta91
Conseller/a d'afers màgics
Conseller/a d'afers màgics
Entrades: 819
Membre des de: dg. ago. 28, 2005 6:40 pm
Nom: Carla
Rang: Pipiripip Rajadora
Ubicació: El món cargol

Entrada Autor: Getta91 »

Mizuno_Miaka ha escrit:però a veure no em diguis que si en un sms o en el msn quan veus "k" no saps que vol dir "que" o si fique "xk" no em diguis que no saps que vol dir "perque"...i així molts més
Ps vle s a tu n t mlesta llgir so ps mltes flicitats xo hi ha gnt k xi, tpc hm dit rs greu! I l k sa liat! u.U

Com es diu en xinès una persona que fa pudor? --> Xinxanpú :roll:
Padfoot ha escrit:La gent escriu bé per tocar la moral als altres??
Deixem-ho estar, Padfoot... si total... ja s'ho faran quan en mig d'un examen la caguin, que escriguin allà les abreviatures si volen.
Getta91 l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. maig 03, 2006 8:05 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
SEMPRE ACLEE!

Avatar de l’usuari
El llegat
Alumne/a de 2n
Alumne/a de 2n
Entrades: 41
Membre des de: dl. abr. 10, 2006 7:38 pm

Entrada Autor: El llegat »

No si ja ser que hi han abreviatures molt facils de saber que volen dir, i que ni han mes que també son facils de veure però ni han de mes dificils, però tot i que nomes posis aquestes abreviatures tan facils no ser el FF queda d'una manera, no ser l'estetica no m'agrada, no ser no ho trobo presentable almenys jo no ser cadascú pot pensar diferent i el meu pensament es aquests ¡, es que no ho ser veure ja que tot lo que llegeixo es sense abreviar i llegir alguna historia amb abreviatures no m'agradaria gaire no mi acostumaria.
Imatge

Avatar de l’usuari
jeanne_crazy
Alumne/a de 4t
Alumne/a de 4t
Entrades: 104
Membre des de: ds. març 11, 2006 7:26 pm

¬¬

Entrada Autor: jeanne_crazy »

ole tus webos! saruxi! yo crec el mateix k tu, les faltes que poso jo nomes son el k o el xk i aixo no s'aurien d considerar faltes, jo estik acostumada a escriure aixi perque quan escric amb el teclat no me n'adono si poso k o poso que! a mes, no us hi heu parat a pensar k potser hi ha gent k li agrada escriure aixi!!!

Avatar de l’usuari
Mizuno_Miaka
Alumne/a de 2n
Alumne/a de 2n
Entrades: 60
Membre des de: dc. abr. 12, 2006 7:58 pm

Entrada Autor: Mizuno_Miaka »

Getta, jo no estic dient que escrivim un f.f en abreviacions com les que has ficat tu, perquè costa d'entendre, però si poses "k" per "que" jo dirira k tothom ho entèn os i fiques "xk" per "perque" ho entens...

Avatar de l’usuari
Costa
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 444
Membre des de: dt. jul. 19, 2005 12:23 am
Nom: Alba
Rang: Rajadora del Mediterrani
Ubicació: A Snailcity

Entrada Autor: Costa »

jeanny_crazy malegro que pensis igual que la Mizuno_Miaka però... oi que en un examen no escriuràs així? o en un treball? o en una redacció? o en els deures? Tu creus que si escrivissis així, aprovaries? Jo crec que no... a més una FF si la fas te l'has de prendre en serio i fent abreviacions i tal demostres que li dediques poc temps, i sembla que li baixi qualitat a la FF per molt bona que sigui, si tu vols seguir escribint amb abreviacions endavant! però si la gent deixa de llegir-la no et sorprenguis.

Mizuno_Miaka: clar que tothom sap que k es que però no estem parlant de si la gent ho enten o no ho enten, això ho entens? estem parlant d'una norma que hi ha i punt!
Sempre ACLEE!!!

Imatge

Violetta Black
Treballador/a de la conselleria
Treballador/a de la conselleria
Entrades: 391
Membre des de: dc. març 30, 2005 6:56 pm
Ubicació: terres de Ponent

Re: ¬¬

Entrada Autor: Violetta Black »

jeanne_crazy ha escrit:ole tus webos! saruxi! yo crec el mateix k tu, les faltes que poso jo nomes son el k o el xk i aixo no s'aurien d considerar faltes, jo estik acostumada a escriure aixi perque quan escric amb el teclat no me n'adono si poso k o poso que! a mes, no us hi heu parat a pensar k potser hi ha gent k li agrada escriure aixi!!!
Però tampoc us heu parat a pensar que potser hi ha gnt que no li agrada llegir aquestes galimaties?

Oi que no escriureu pas així en tooota la llista d'escrits que ha citat la Padfoot? Doncs feu l'esforç (enormement gratificant) d'escriure bé aquí, també!

Ah, i pel que fa a això de que escriviu així perquè esteu acostumats a fer-ho només a l'ordinador o al mòbil... No us hi acostumeu, perquè aviat us demanaran de fer escrits in situ amb ordinador (jo ja faig exàmens amb ordinador i em temo que quan arribeu a la carrera vosaltres ja els fareu tots amb ordinador) i creieu-me que, acosumats com esteu a escriure xk o pq, escriureu amb faltes. I allà no van amb miraments :|

La moralina és... que ja us ho trobareu. Sense mal rollos, és lo millor tant per vosaltres com pels vellets del fòrum que no estem acostumats a llegir aquest tipus de coses :juggle:

Avatar de l’usuari
Mizuno_Miaka
Alumne/a de 2n
Alumne/a de 2n
Entrades: 60
Membre des de: dc. abr. 12, 2006 7:58 pm

Entrada Autor: Mizuno_Miaka »

jo ara tinc una pregunta, ja se que no va gaire amb el tema xo weno... quant temps passes en escriure un capitol??
si jo fico abreviacions es perque vull anar ràpida, per que tinc altres coses a fer. a mi em semble bé que vosaltres escriviu bé, i es evident que en un exàmen no escriuré així, però si jo vull escriure amb abreviacions, quin mal hi ha? que algú no vulgui llegir-se'l? doncs que no se'l llegeixi, jo no obligo a ningú. jo ho fico, però si ningú s'ho vol llegir, a mi m'es igual

Bloquejat