Per què els nens k no els agrada llegir s'enganxen al HP?

Fòrum on pots enviar missatges de temes en general, que no puguis classificar a les altres categories.
Regles del fòrum
Recordeu-vos d'escriure com a mínim 4 línies.
Recordeu-vos d'argumentar les coses sempre que pugueu.
Totes les Normes del fòrum
XoXang2
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 18
Membre des de: dg. feb. 06, 2005 4:49 pm
Ubicació: CATalunya centre

Per què els nens k no els agrada llegir s'enganxen al HP?

Entrada Autor: XoXang2 »

[color=][/color]EII!!

Als qui ens encanta llegir és fàcil que ens enganxem al Harry Potter però la gent que quasi mai ha obert un llibre, per què agafa un HP (llibre no precisament prim ni curt) i s'hi enganxa fins al punt que passa més hores llegint això que totes les que s'ha passat llegint altres llibres? :roll:

Que la J.K.Rowling és una eminència escrivint ho sabem tots els que ens hem llegit kom a mínim una vegada els seus llibres. :P Però, es podria parlar d'un nou model literari creat per aquesta escriptora que a tots tant ens agrada?? :idea:

Què creieu que fa que ens hi enganxem tan ràpidament?? :roll:

Avatar de l’usuari
Lilian
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 11
Membre des de: dg. abr. 22, 2007 9:55 am
Ubicació: A casa dels tiets (q no se com m'aguanten)
Contacta:

Entrada Autor: Lilian »

Hola a tothom

No se... els llibres de Hp no és que enganxin a tothom... :roll:
Jo tinc una amiga a l'Universitat que està desitjan vendrem un llibre de Hp que te ella desde fa 4 anys, i, francament, diu que l'ha intentat començar a llegir un munt de cops i que al final s'aburria molt :yawn: (i mira que li agrada llegir tot tipus de llibres... :reading: )
Així que, crec, que els llibres de Hp no enganxen a tothom... en definitiva, o t'agraden molt o t'adorms llegint-los Bo o dolent?

Apa adéu
Llegiu-vos el meu ff:Imatge
L'història d'amor de la Lily en la qual el princep blau no és en James...

Avatar de l’usuari
Costa
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 444
Membre des de: dt. jul. 19, 2005 12:23 am
Nom: Alba
Rang: Rajadora del Mediterrani
Ubicació: A Snailcity

Entrada Autor: Costa »

Home, això de que agraden a tothom...
Una amiga meva que anava amb mi a classe l'any passat s'ha llegit els quatre primers, i amb el cinquè no podia, se li feia molt avorrit. A part, no és que li encantés Harry Potter, però se'ls llegia, ara crec que ja no els toca al veure lo gruixuts que són, crec que li entra al·lèrgia xDD
Llavors l'altre gent que no ha passat del primer llibre perquè no li enganxa.
Jo mateixa no em vaig enganxar a Harry Potter fins al segon llibre (me mare me'ls va fer llegir... li hauria d'estar agraïda... xDDDD)
Sempre ACLEE!!!

Imatge

XoXang2
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 18
Membre des de: dg. feb. 06, 2005 4:49 pm
Ubicació: CATalunya centre

Entrada Autor: XoXang2 »

Val, val, estik d'acord en què no a tothom li agrada el HArry Potter. Però no em negareu que també hi ha molta gent a qui no agrada llegir i s'enganxa al HP! Així com els que ens agrada llegir també ens hi enganxem.

I m'agradaria k em diguéssiu el xk la gent s'hi enganxa (faré el treball de recerca d'això), és a dir, què ha fet la Rowling xk un nombre tant elevat de gent li encanti el k ella escriu?

Avatar de l’usuari
africa_dama_lunnaris
Alumne/a de 2n
Alumne/a de 2n
Entrades: 59
Membre des de: dg. feb. 25, 2007 8:44 am
Nom: Àfrica
Rang: Gat cavallesc
Ubicació: parlan x msn/llegint llibres/menjan cereals i miran la tele/am els amics
Contacta:

Entrada Autor: africa_dama_lunnaris »

:? no ho sé... bé, jo diré les raons per les que penso això que has dit, XoXang2:

Té molta imaginació (moltíssima)
Als seus llibres hi barreja de tot: Humor, (normalment per part del Ron, :P ), màgia, aventures, i... una mica d'amor 8) :heart:
Perquè és la millor!!!!! és broma xD bé, potser sí escriu llibres boníssims, però no em retreureu que hi ha de més bons :think:
Deuuu
Àfrica
La lladre de llibres

Avatar de l’usuari
Granger_sellés
G.N.O.M
G.N.O.M
Entrades: 199
Membre des de: dc. ago. 16, 2006 1:42 pm
Ubicació: a la coberta del Titanic
Contacta:

Entrada Autor: Granger_sellés »

Doncs, primer de tot, perquè la naturalesa humana és així d'estranya :lol:

I la segona (i la menys probable xD) doncs que la Rowling, mira, tingui un "ncant especial" en escriure... perquè els llibres de Harry Potter, són fàcils d'entendre, i tenen màgia, el que la majoria de nens els hi agrada...

O potser els nens llegeixen per l'Hermione, i les nenes pel Ron (Harry, marginaaat! xDD)
Hi ha emocions que no es poden explicar...
>>]*Fins que les vius,,

Carina
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 38
Membre des de: dl. abr. 09, 2007 11:40 am
Ubicació: ostii, enllu ma agradat la teva ubicació i ara no la record...T.T jo volia viure amb tu...T.T

Entrada Autor: Carina »

Jo crec que és perquè és un llibre màgic XD
Espero que no penseu que sóc tonta :oops:
A mi sempre m'ha agradat llegir.. i per tant no podria expliar-ho ben bé..
Però a tothom li agraden les fantasies.. i si està ben escrit crec que tothom s'hi pot enganxar...XDXD
(K)(K)
Plaers..
Tinc una nova vida,,!

Avatar de l’usuari
Hermion Granger
Alumne/a de 2n
Alumne/a de 2n
Entrades: 43
Membre des de: ds. març 18, 2006 11:42 am
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: Hermion Granger »

Em sembla que jo si et podre respondre, ja que fins que no em van regalar el primer llibre de Harry Potter, detestava llegir.
Mira (no se si té res a veure el fet que aleshores tenia 8 anys) que abans detestava llegir.
Llavors, un bon Sant Jordi, els meus pares em van regalar el primer llibre de Harry Potter, i em vaig enganxar fins a tal punt, que els meus pares per fer-me anar a dormir, me´l tenien que treure de les mans. (Tot i que abans els convençia perqué em deixesin una estona per acabar-me el capitol que m´estigues llegint).

Jo en el llibre Harry Potter, vaig trobar moltes criatures màgiques, moltes aventures i molt humor. A mi va ser això el que em va impulsar a seguir llegint, sobretot Harry Potter.

XoXang2
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 18
Membre des de: dg. feb. 06, 2005 4:49 pm
Ubicació: CATalunya centre

Entrada Autor: XoXang2 »

a més tot el k té de màgic també ho té de real, ja k kualsevol persona (més probable entre 11 i 17 anys, els anys k té el Harry als llibres) es pot sentir en algun moment identificada. A més la Rowling no té un pèl de tonta ehh?? així té més lectors!! :P

I kuan ets petit, és molt divertit imaginar-te k tt el k es màgik al llibre pugui existir i ara amb 16 anys... no seria xulo anar a aprendre màgia a Hogwarts i ser de Griffindor?? (ha kedat molt freaky, xd) :lol: :lol: :lol:

Avatar de l’usuari
Severus Davnur
G.N.O.M
G.N.O.M
Entrades: 199
Membre des de: dc. ago. 23, 2006 10:27 am
Nom: David
Rang: Àuryn
Ubicació: Sala de la Necessitat (Cardona)

Entrada Autor: Severus Davnur »

Ei, doncs a mi no m'agradava gens llegir, però un bon dia hem van deixar HP i des de llavors estic ven aficionat a la lectura.

Els perquès de que la gent s'enganxi a HP, en el meu cas són clars. A mi m'encanta la fantasia i fins ara pocs llibres havien arribat a crear un mon "fantàstic" amb una trama tant intrigant. I, això, mesclaro amb problemes quotidians que qualsevol nen pot tenir.

- La magia
- Personatges molt treballats
- Gran reflexe de la realitat
- Històries molt lligades
- Intriga constant
- No es flipa (com el senyor dels anells, tot i que tambè m'agrada)
- MOLTES SORPRESES

En definitiva...ha creat un "mon" on tots hi voldriem viure....per lo meny jo SI!!!

P.D: Enganxa a nens i a no tant nens, perquè jo tinc 26 anys :mrgreen: i farà uns 3 que hem vaig enganxar.
Live together, die alone

Tots els ulls miren, pocs observen, molt pocs hi veuen.
Nuti TTM, Cunyadeta 4ever, Visca CAT

Avatar de l’usuari
Finalpotter
Membre d'Honor de la Conselleria
Membre d'Honor de la Conselleria
Entrades: 2035
Membre des de: dj. abr. 21, 2005 9:55 pm
Rang: Passat

Entrada Autor: Finalpotter »

Jo també vaig fer el treball de recerca sobre Harry Potter (les causes de l'èxit) els resultat que vaig obtenir són els que t'ha dit en Severus Davnur. Ara és tard i demà haig d'anar a l'insti, quan pugui ja allargaré el missatge.

nuria_12
Nou/va Alumne/a
Nou/va Alumne/a
Entrades: 9
Membre des de: dc. març 28, 2007 7:55 pm
Ubicació: Barcelona

Estrany...

Entrada Autor: nuria_12 »

Hola:
Els llibrs de HP són molt entretnguts , si que es estrany que gent que no llegeix molt s'enganxin a HP. De fet hi ha gent a qui agrada molt les pel·lícules i quan es planteja llegir un llibre de HP s'hi esnganxa... És una cos ben estranya...
:heart: I love Potter :heart:

Avatar de l’usuari
Finalpotter
Membre d'Honor de la Conselleria
Membre d'Honor de la Conselleria
Entrades: 2035
Membre des de: dj. abr. 21, 2005 9:55 pm
Rang: Passat

Entrada Autor: Finalpotter »

Com deia l'altre dia (fa només 11 dies :roll: ) l'èxit rau en que ha creat un món fantàstic on la gent es pot distreure però que alhora s'hi sent identificada ja que en el fons és el nostre món i els personatges fàcilment s'assemblen a alguna persona que coneixes.

Una manera de veure les similituds és fent una comparació entre el món real i el de les novel·les, ja veuràs com hi ha un gran paral·lelisme. I també simplificant la perosnalitat dels principals personatges també veus que són molt humans i reals.

HPmania
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 30
Membre des de: dt. oct. 30, 2007 7:12 pm

Re: Per què els nens k no els agrada llegir s'enganxen al HP?

Entrada Autor: HPmania »

Quan vaig començar a llegir els llibres de Harry Potter, no llegia res, ni volia ni mai m'havia atret, però llavors un dia m'avorria molt i vaig decidir començar-los a llegir i després no podia parar de llegir... Des de que no tenia més llibres de HP per llegir, vaig començar a aficionar-me una mica a la lectura, per poder passar sense llegir Harry Potter.
I avui, ja tinc l'últim llibre! Si, per fi, però em sembla que llegiré una pàgina cada dia perquè me l'acabi com més tard millor. No em puc fer la idea de que és l'últim llibre de Harry Potter...

Avatar de l’usuari
Lena
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 296
Membre des de: dg. abr. 09, 2006 8:11 pm
Nom: Lena
Ubicació: at world's end

Re: Per què els nens k no els agrada llegir s'enganxen al HP?

Entrada Autor: Lena »

weno, jo crec que no és que com que es bo, els nens que no llegeixen (i els que llegeixen també, per supost) s'hi enganxen. I en aquest i no un altre perquè encara que normalment no llegeixen no vol dir que siguin mongos i no sapiguen què és llegible i què no. :|

Bloquejat