El confessionari de Hogwarts [joc]

Aquí hi han els temes inútils i les parides. Recordeu que han de ser de Harry Potter.
Regles del fòrum
Recordeu-vos d'escriure com a mínim 4 línies.
Recordeu-vos d'argumentar les coses sempre que pugueu.
Totes les Normes del fòrum
Cass Ross
Treballador/a de la conselleria
Entrades: 382
Membre des de: 06/04/2013
Nom: Noah

Re: El confessionari de Hogwarts [joc]

EntradaAutor: Cass Ross » dg. 15 gen., 2017 21:51

Confesso que jo també fa molt de temps que volia confessar, i pensava va, que així faràs el primer comentari d'aquest any. Se m'heu avançat!! A veure si reanimem la resta de la pàgina, encara que suposo que la gent està molt ocupada amb la vida real...

Mercè Granger ha escrit:Confesso que tinc ganes d'enviar a porgar fum l'estudi i veure el nou episodi de Teen Wolf.

Confesso que jo ara que he acabat el primer semestre i tinc temps, l'he començat a mirar i penso que malgrat que no surt l'Stiles, pràcticament, val la pena! (Sí, aquí potenciant que no estudiis Història, justament, haha).

Mercè Granger ha escrit:Confesso que estic molt enfadada amb com han plantejat la sele (revàlida...) aquest any :no Pel que he llegit, és obligatori fer Història d'Espanya, no es pot triar entre Filo o Història com abans... (que a jo no m'afecta gaire, perquè segurament hagués fet Història, però encara així, hi ha molta gent que es puja per les parets per això) Filosofia ara és una específica, però tan sols de l'itinerari de socials i humanitats, i no pondera gaire... I a la fase general s'ha de fer mates o llatí per nassos, i jo volia fer mates a l'específica :cry: Comparteixes aquesta indignació amb jo, Unapersona? xd (O a Catalunya no ho han canviat i continua igual que l'any passat?).

Confesso que això és molt, molt injust!!

Confesso que desitjo a tothom molta sort amb els seus estudis, examens i etc!! Jo aquest any estic traient unes notes esplendoroses, que n'estic sorprès fins i tot jo. (I com sempre, pensant com seré capaç de mantenir-les tant altes el semestre que ve hahaha)

Unapersona ha escrit:Confesso que ja he imprès el treball de recerca! L'entrego aquest dimecres i la presentació oral és el següent dimecres... i estic nerviós. L'avantatge és que de continguts no crec que puguin trobar gaires errors! Dec ser l'únic a cent quilòmetres a la rodona prou friki com per estudiar un idioma inventat que ningú parla.

Confesso que molta sort! I pels nervis, pensa que tu ets la persona que domina més aquell tema, i que si durant l'exposició t'equivoques, ningú ho notarà!

Unapersona ha escrit:Confesso que, ara que ho dic, estic molt orgullós del regal pel meu germà que vaig fer per reis (sí, en singular, no vaig tenir temps de fer res més :cry:): http://imgur.com/A4f8i6t

Confesso que és molt xulo.)

Confesso que ara que tinc més temps lliure (beneïdes setmanes de recuperacions per als que no suspenem, que són de festa!!), tinc la intenció de fer un munt de maratons de sèries per compensar la sequedat del curs, hahaha. Teen Wolf està a la llista, i també Stranger Things, i Game of Thrones... I, una altra vegada, la llista és molt més llarga del que realment tindré temps de veure...

Confesso que sempre em passa que se m'acudeixen confessions guais quan no estic a l'abast de l'ordinador, i ara no me'n recordo... Em sembla que ja ho havia dit alguna vegada.

Confesso que trobo molt curiós la quantitat de gent que es registra a la pàgina, fan un parell de comentaris i desapareixen, semblen fantasmes! Si algun d'ells llegeix això, que sapigueu que no mosseguem! (Excepte en lluna plena, evidentment!)

Confesso que tinc ganes de reanimar la secció de fanfictions, i com que hauria d'aprofitar i continuar escrivint, suposo que em veureu aviat amb alguna sorpreseta!
"It matters not what someone is born, but what they grow up to be." ~Albus Dumbledore

Unapersona
G.N.O.M
G.N.O.M
Entrades: 197
Membre des de: 08/04/2015
Rang: Persona

EntradaAutor: Unapersona » dc. 25 gen., 2017 19:09

Confesso que avui he fet la presentació del treball de recerca! I n'estic molt content! Els profes estaven interessats en el tema, o almenys ho semblava... fins i tot el de química!

Confesso que trobo molt curiós la quantitat de gent que es registra a la pàgina, fan un parell de comentaris i desapareixen, semblen fantasmes!

Confesso que fins i tot hi ha fantasmes que només es registren i no comenten res! N'he vist algun a la Copa Interresidències i tot. Així ja tenim fantasmes reals per cada residència :mrgreen:

Confesso que tinc ganes de reanimar la secció de fanfictions, i com que hauria d'aprofitar i continuar escrivint, suposo que em veureu aviat amb alguna sorpreseta!

Confesso que gràcies per recordar-me que tinc una fanfiction a mig fer :roll: (o a "principi-fer"? :think: ). M'hi hauré de posar... llàstima que no tenim setmanes de recuperació!

Confesso que no sé què més dir, només volia dir que estic content pel pes que m'he tret del damunt! :D
"We are all human, aren’t we? Every human life is worth the same, and worth saving." -- Kingsley Shacklebolt
Unapersona · Nova fanfic properament (no feu cas d'això de properament, ho poso aquí per autopressionar-me una mica)

Mercè Granger
Alumne/a de 2n
Alumne/a de 2n
Entrades: 65
Membre des de: 25/10/2013

EntradaAutor: Mercè Granger » ds. 11 març, 2017 15:02

Confesso que tenia ganes de confessar.

Confesso que mentre estic escrivint això, estic estudiant història d'Espanya. Una festa boja, vamos. No sentiu enveja, per favor.

Confesso que també tinc un suculent examen trimestral d'història de l'art... i he decidit que temptaré a la sort i passaré d'estudiar-me l'art hispanomusulmà. Cinc pàgines de l'Alhambra són massa per jo.

Confesso que també tinc un examen d'integrals. A qui se li va ocórrer la brillant idea d'incorporar les integrals al temari de mates socials? :cabrejat:

Confesso que tan sols he d'aguantar una setmana més i ja s'haurà tranquil·litzat tot. No m'agrada segon de batxillerat, no m'agrada :calla

Confesso que la setmana que ve ja he de fer la matrícula per selectivitat i no m'ho crec. Quins nervis, per favor :deumeu

Confesso que ja he decidit que em presento a història de l'art, geografia i economia (aquesta darrere sense tenir ni idea de com anirà. Serà... curiós, ehe). M'agradaria fer filosofia, també, però quasi no pondera a les carreres del social.

Confesso que hauria d'haver continuat fent francès i no economia. Cada vegada que no em surten els exercicis de comptabilitat recordo que jo hauria d'estar fent écoutes i no això :(

Confesso que és curiós que sempre havia dit que me'n volia anar a estudiar el grau fora, i ara que estic a segon em vull quedar aquí.

Confesso que m'han donat un premi a la millor estudiant de l'itinerari social i humanístic del meu insti :mrgreen:

Confesso que crec que hauria de deixar de parlar dels estudis... xd.

Confesso que darrerament tinc moltes ganes de llegir però no acabo de trobar cap llibre que m'enganxi del tot :nose

Confesso que tinc ganes de seguir amb Percy Jackson. Però tampoc no vull acabar la saga :cry:

Confesso que darrerament se m'estan ocorrent moltes idees per la meva fic. Crec que és el projecte més llarg dels darrers anys, i ja es una superació per jo, ser tan "constant" xd
Imatge

Unapersona
G.N.O.M
G.N.O.M

EntradaAutor: Unapersona » dl. 13 març, 2017 20:39

Confesso que tenia ganes de confessar.

Confesso que jo també. Ja no em podia aguantar més!

Confesso que el dimarts passat vaig acabar els exàmens! No són els que m'han anat millor, però estic content amb (quasi) tots els resultats (de moment, encara no sé ni història ni geografia).

Confesso que he suspès la part de literatura de castellà (precisament la de literatura!). No sé que em va passar. :nose El cas és que la profe ha estat bona amb mi i m'ha deixat tornar-lo a fer a casa (si no, hagués suspès el trimestre). A veure quina nota em posa...

Confesso que bona sort amb els exàmens, Mercè! :ok

Confesso que aquest cap de setmana vaig veure La llegada (The arrival). M'ENCANTA I VULL APRENDRE L'IDIOMA D'AQUESTS POPS ARA MATEIX (això ho dic cada vegada que em trobo amb una llengua artificial en una pel·lícula, però aquesta vegada és encara més.

Confesso que la recomano a tothom. Als lingüistes de la web els agradarà perquè tot gira al voltant del llenguatge, i a la resta també, perquè de tant en tant va bé veure una pel·lícula on els extraterrestres són bons i no es dediquen a destrossar ciutats. Afegeixo una confessió en spoilers per si algú no la vist:

Spoiler: show
Confesso que la mare em va fer adonar que últimament està de moda posar finals feliços a nivell global però no a nivell individual. És a dir, que se salva la humanitat però el protagonista (o els protagonistes) no tenen un final feliç. Per exemple, en aquesta pel·lícula aconsegueixen que la Xina i els seus amics no es carregui els extraterrestres (o ho intenti) i, gràcies a la llengua, representa que tots els humans viuen feliços i contents i menjant anissos. Però en canvi, la filla de la protagonista es mor de càncer i el seu marit es divorcia (Es veu que no es va prendre gaire bé això que la seva esposa pogués veure el futur i que li digués que la seva filla es moriria... que estrany...)

Confesso que per compensar la tranquil·litat de La llegada els pares van voler mirar Kill Bill. No és el meu estil de pel·lícula però tot i així em va agradar (tot i que agrairia que traguessin aquests sortidors de ketchup).

Confesso que des que he acabat els exàmens he escrit unes deu pàgines de la nova ff (i unes quantes d'una altra història). I estic molt content perquè això vol dir que tinc temps lliureeeeee. És divertit, perquè no tinc ni idea de com acabarà tot plegat, però de moment la història funciona.

Confesso que estic addicte a la saga Los legados de Lorien. Els recomano a tothom que vulgui uns llibres que no requereixin pensar (a mi em va bé en època d'exàmens, per relaxar-me). Però no és gran cosa... si voleu fantasia millor que agafeu El Senyor dels Anells

Confesso que m'estic aficionant a Sonata Arctica (o a algunes de les seves cançons), i em sorprenc a mi mateix, perquè mai m'havia imaginat que em pogués agradar tant el metal 8O

Confesso que últimament a la web li ha donat per posar les emoticones al final de tot de la publicació. Que estrany...
"We are all human, aren’t we? Every human life is worth the same, and worth saving." -- Kingsley Shacklebolt
Unapersona · Nova fanfic properament (no feu cas d'això de properament, ho poso aquí per autopressionar-me una mica)

Mercè Granger
Alumne/a de 2n
Alumne/a de 2n

EntradaAutor: Mercè Granger » dj. 25 maig, 2017 21:18

Confesso que hola, torno del meu silenci, venc a reviure el confessionari i la web per anunciar que OFICIALMENT HE ACABAT SEGON DE BATXILLERAT.

Confesso que adéu batx, adéu; ha estat un plaer conèixer-te :ok

Confesso que a més TENC MATRÍCULA D'HONOR. I una mitja de 9'6 de segon de batxillerat 8)

Confesso que sí, estic aquí per presumir de nota, però és que estic tan contenta que ho vull fer. Si quedo massa pedant, ho sento. Sincerament, crec que m'ho mereixo, després d'haver sortit fatal d'alguns exàmens, arribar a plorar per la ràbia, no poder dormir de tan preocupada que estava, menjar-me durant dies el cap per qualsevol bajanada... al final tot ha valgut la pena.

Confesso que mai no havia estat tant orgullosa de la meva feina en una assignatura com d'història de l'art. Quan la profe em va dir que havia tret un 10 a l'examen global pensava que em vacil·lava o algo HAHA. Tant de bo m'haguessin deixat emmarcar l'examen xd

Confesso que no m'esperava gens ni mica que tingués una mitja tan alta, m'esperava molt menys. Però ho torno a dir, n'estic orgullosa :_)

Confesso que ara queda selectivitat. I estic cagada. Però ho aconseguiré. Aconseguiré el 12 i me n'aniré a la Pompeu a fer periodisme. Jo puc.

Confesso que per ser sincera, tan sols m'he mirat lleugerament història d'Espanya i economia. Però és que estava massa cansada, i em mereixo un descans. Demà m'hi poso.

Confesso que després de sele penso tenir L'ESTIU. Aniré al concert de Txarango, aniré a totes les verbenes, NO OBRIRÉ UN LLIBRE DE TEXT EN TOT EL CURS (i menys d'història de l'art), i serè feliç i no m'estressaré.

I confesso que després d'això, adéu. Simplement volia dir això, perdoneu-me :_)
Imatge

Unapersona
G.N.O.M
G.N.O.M

EntradaAutor: Unapersona » dv. 26 maig, 2017 17:23

Mercè Granger ha escrit:Confesso que hola, torno del meu silenci, venc a reviure el confessionari i la web per anunciar que OFICIALMENT HE ACABAT SEGON DE BATXILLERAT.

Confesso que VISCAAAA. Tot i així, prefereixo no celebrar-ho fins que hagi passat la selectivitat :P

Confesso que a més TENC MATRÍCULA D'HONOR. I una mitja de 9'6 de segon de batxillerat 8)

Confesso que felicitats! 9,6 és molt 8O A mi m'ha quedat un 8,8... almenys és cap i cua. I també el que em mereixia, sóc massa mandrós.

Confesso que ara queda selectivitat. I estic cagada. Però ho aconseguiré. Aconseguiré el 12 i me n'aniré a la Pompeu a fer periodisme. Jo puc.

Confesso que també ho estic, però va, ho aconseguirem. I també aniré a la Pompeu (periodisme i traducció estan al mateix campus no?)

Confesso que jo tampoc sé gaire què més dir. De mica en mica vaig avançant la ff... però molt a poc a poc... massa :mrgreen:

Confesso que sí, tinc més coses a dir. Estic (re)llegint la saga A Wizard from Earthsea d'Ursula K. Le Guin. La primera vegada me l'havia llegit en català, però feia moooolt temps. Ara me l'estic llegint en anglès, i a vegades hi ha expressions que em costen (suposo que en part perquè és "antic") però m'està agradant molt.

Agatha Black
President/a de la Confederació Internacional
President/a de la Confederació Internacional
Entrades: 586
Membre des de: 01/07/2008
Rang: Gryffindor. Res més a afegir.
Contacta:

EntradaAutor: Agatha Black » dc. 31 maig, 2017 8:27

Confesso que hola, torno del meu silenci, venc a reviure el confessionari i la web per anunciar que OFICIALMENT HE ACABAT SEGON DE BATXILLERAT.

Confesso que m'alegra molt que la web revisqui, i que m'he proposat trnar a dedicar-hi teps, almenys setmanalment.

Confesso que felicitats per haber acabat l'institut! A partir d'ara tot serà millor! Promès! :)

Confesso que moltes felicitats per la matrícula d'honor! Fa molta il·lusió rebre-la oi? ^^ I un 9,6 és una nota espectacular! :clap:

Confesso que felicitats! 9,6 és molt 8O A mi m'ha quedat un 8,8... almenys és cap i cua. I també el que em mereixia, sóc massa mandrós.

Confesso que aquí l'important noés treure bona nota, sinó que la nota que tinguis et permeti fer el que vols després. Si aquest 8,8 et serveix per entrar a la carrera que volies (Traducció era?), aleshores felicitats també.

Confesso que jo també tinc bones notícies! Recordeu que fa sis mesos em van ascendir a l'empresa? M'han tornat a ascendir, i ara tinc una posició molt guai! Estic on fire! :ballar: (la veritat és que era o això o quedar-me al carrer perquè la meva campanya finalitzava... XD Tot una mica dràstic.)

Confesso que encara estic en formació,però a partir d'ara la meva feina és de Global Editor, i em dedico a redactar articles en anglès per a la pàgina web de Philips Televisió i, atentos al dato, sóc la gestora de traduccions globals (o sigui, del que vindria a ser de tot el món, tot i que en el meu cas és només Europa, perquè som més Global Editors i cadascú porta uns països). Així que bàsicament sóc la cap de traductors de la web de Philips de TOTA EUROPA.

Confesso que el sou és una merda. I que la mena d'articles que em fan redactar, que bàsicament són manuals, preguntes frequents, instruccions i tips de caràcter tecnològic, no són gaire apassionants, però imagineu-vos el currículum que tindré a partir d'ara. és la meva primera feina relacionada amb la traducció i ja sóc gerent. No m¡importa gaire la feina en si, sino el fet de tenir experiència en el mundillo, perquè això vol dir que d'aquí a un any puc buscar una altra feina relaconada amb la traducció i serà molt més fàcil que m'agafin. A més, el fet que jo sóc redactora i estic redactant directament el text els textos originals en la meva llengua B també dirà molt dels meus coneixements d'anglès. D'aquí a poc hi agafaré prou traça com per poder fer traduccions inverses i tot! :celles:

Confesso que, a més ja estic escrivint el segon capítol de la meva novel·la! Estic entusiasmada amb la històriai l'univers que estic muntant. :ballar:

Confesso que tinc coses divertides per explicar-vos sobre aquestes dues setmanes que porto fent training de la meva nova posició, però ara no tinc temps, així que ja tornaré més tard! Espero de totes maneres estar col·laborant perquè la web reaccioni una mica! Tot i que veig que alguns, inclòs l'antares que ha pujat una FF, us hi passeu regularment. Ens llegim!
Imatge

Cass Ross

EntradaAutor: Cass Ross » dc. 31 maig, 2017 23:02

Confesso que fa tant de temps que no em connectava que gairebé ni me'n recordava de la contrasenya...

Confesso que felicitats! 9,6 és molt 8O A mi m'ha quedat un 8,8...

Confesso que moltes felicitats a tots dos! Són molt bones notes! Espero que hageu gaudit molt d'aquesta etapa del batxillerat, malgrat tot l'esforç, i que prepareu-vos per tot el que us bé ^^ (En el bon sentit de la paraula, lol)

Confesso que jo també tinc bones notícies! Recordeu que fa sis mesos em van ascendir a l'empresa? M'han tornat a ascendir, i ara tinc una posició molt guai! Estic on fire! :ballar: (la veritat és que era o això o quedar-me al carrer perquè la meva campanya finalitzava... XD Tot una mica dràstic.)

Confesso que encara estic en formació,però a partir d'ara la meva feina és de Global Editor, i em dedico a redactar articles en anglès per a la pàgina web de Philips Televisió i, atentos al dato, sóc la gestora de traduccions globals (o sigui, del que vindria a ser de tot el món, tot i que en el meu cas és només Europa, perquè som més Global Editors i cadascú porta uns països). Així que bàsicament sóc la cap de traductors de la web de Philips de TOTA EUROPA.

Confesso que felicitats a tu també, Gee! Me n'alegro molt ^^

Confesso que jo no tinc gaire res interessant per explicar haha Deixant de banda que he acabat el curs, per fi, i si tot va bé i no he suspès res ja estic de vacances ^^

Confesso que jo també m'he fet el propòsit de veure si estic més actiu per aquí la pàgina, que no se'ns pot morir!! I porto tot el curs pensant en les fanfics que tinc ganes d'escriure, així que millor que m'hi posi ara que puc, oi?

Confesso que aquest estiu tinc la intenció de veure tantes sèries i de llegir-me tants llibres que tinc pendents, que crec que m'oblidaré d'una cosa anomenada vida social haha

Confesso que ah, odio la calor. Si ara a finals de maig estem així, com serà el juliol i l'agost??
"It matters not what someone is born, but what they grow up to be." ~Albus Dumbledore

Antares_Black
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 286
Membre des de: 11/12/2012
Rang: Nét de Sírius Black. Mestís

EntradaAutor: Antares_Black » dt. 06 juny, 2017 22:40

Confesso que tenia moltes ganes de tornar! :ballar: I, com no podia ser d'una altra manera, torno amb una de les meves habituals confessions quilomètriques (voleu dir que no arriba a miriàmetre? :atontat )!!!

Confesso que, per repassar les confessions anteriors, m'he hagut de posar al dia amb les meves pròpies, i he topat amb això.
Confesso que, atès que el castellà és com el català a nivell que conceptualització del gènere lingüístic, vull expressar que això del “gènere neutre” és com una ximpleria. Ara que no se m'ofengui ningú. Però és que, a banda que 'neutre' i 'sense gènere' són coses diferents (i els estudiants de llatí ho hauríeu de saber), la nostra llengua ja és autosuficient en aquesta qüestió. I amb tot això de la x, l'@ i el 'bueno, buena, buene' que fan servir alguns... només causa desconeixement de la llengua, desdoblaments i repeticions innecessàries i malsonants. Tots aquells que desdoblen i que es es pensen ser inclusius l'únic que fan és recrear-se en la discriminació que ells mateixos es pretenen mostrar en contra, l'únic que fan és predicar-la, alimentar-la. Font d'ignorància, d'incomprensió i de discriminació. No és revolucionari, és una mostra d'ignorància.

El que volia dir és precisament això, però també veig que es pot malinterpretar. En cap moment no pretenc que això es prengui com un atac a les persones que usen l' ''elle'' per si mateixes. De fet, conec algunes persones que fan servir el pronom ''elle'' i sempre els ho he respectat. No els penso dir pas que el seu pronom no és vàlid, ni em penso negar a fer-lo servir. Crec que tothom té dret a escollir i a definir el seu pronom (només faltaria!) i la resta l'ha de respectar. Tampoc no demano explicacions a ningú. Això sí, :police: només com a persona individual: sempre criticaré que se generalitzi en femení, o amb l'elle o que es desdobli. No és que em vulgui justificar de res, és el meu pensament. Però és que llegint el que vaig escriure m'he adonat que podria ser ofensiu (?) per algú i ho he volgut aclarir.
Confesso que més avall seguim parlant de pronoms...

Confesso que estic d'acord amb aquesta afirmació. Aquí s'hi estan dient coses molt personals. No es pot fer que algun subfòrum/tema només el vegin els usuaris registrats? Ho dic perquè així serà molt més difícil que algú de fora sàpiga coses que diem i no volem que determinada gent se n'acabi assabentant.

Confesso que ja vaig dir que hi estava d'acord, però m'hi reafirmo.
Confesso que justament això és el que estava pensant fa uns dies, potser quan vaig fer el comentari de les pintades de lavabo i confessions religioses. Suposo que, com ja han dit, seria en Jomast qui ho hauria de fer, no? Esperem que es llegeixi el tema (que, qui sap, però no ho crec que ho faci) o algú li envia un MP? Qui ho fa?

Confesso que algun administrador es podria manifestar (?)

Confesso que no t'havia entès bé, doncs. Sí, em molesta que, per exemple, quan vaig a veure la tieta em digui "Oh!! Si ja estàs fet tot un home!" Tant difícil és dir "Com has crescut!"? Si és més curt i tot! I després hi ha el tema del lavabos públics. M'incomoda haver de triar entre dos gèneres :/

Confesso que tens tota la raó! Comparteixo això que et passa.

Confesso que això deu ser l'esperit de l'Antares, que elimina la competència de confessions llargues

Confesso que això m'ha fet molta gràcia! :riure:

Confesso que per aquí l'Unapersona i Cass comentaven temes de gènere. Hi ha una sèrie de pàgines amb definicions que potser us poden servir. Jo hi vaig trobar algunes coses que em van resultar molt interessants (acadèmicament i personal).

Confesso que sabia que les preguntes anirien per aquí. Suposo que hauré d'acabar fent com fan les pàgines web, que tenen un lloc on posen les Frequently Asked Questions (FAQ) i ja saber com donar la resposta estandar.

Confesso que hahah sí, Cass, hauríem de fer una llista de respostes bomba per quan ens facin preguntes de bingo! hahaha :ok

he trobat un parell de blogs sobre el tema que són una autèntica mina

Confesso que Ah, doncs passa-me'ls, si us plau! ;)

Confesso que, tot i que hi ha gent que ho fa i és legítim, tinc la sensació que fluir entre home i dona ha quedat una mica com el tòpic sobre tota la comunitat. (Segurament es deu a influència del binarisme de gènere imperant en la societat actual.) No hi ha límit, ni entre quants són els gèneres entre els que flueixis, ni en quins han de ser aquests gèneres. Això a vegades fa que es pugui solapar a altres identitats de gènere (bigènere o demigènere són els que se m'acudeixen ara mateix), tot i que llavors queda a pensament de cadascú com s'identifica.

Confesso que m'ha agradat molt com ho has expressat. També és molt important com ho expressi cadascú i com ho pensi íntimament. Com el que comentàvem que hi ha moltes ''menes'' d'agènere (persones que l'entenen/experimenten de maneres diferents). I així amb qualsevol identitat. Per exemple, sé d'algú que s'identifica amb bigènere (dos gèneres a l'hora —que no tenen perquè sentir-se en la mateixa intensitat ni de la mateixa manera. En aquest cas, 'noi'+'agènere'); una identitat que algú altre la podria expressar com a seminoi (demiboy, en anglès, que se sol definir com a 'parcialment noi'); i una altra persona podria dir-ne genderflux (fluctuant a més o menys intensitat entre 'agènere' i 'noi') o també com a libragènere/libramasculine (majoritàriament agènere, però amb una particular connexió amb un gènere concret, en aquest cas 'noi', o algun tipus de masculinitat, com també podria ser seminoi) o fins i tot com una manera de gènere fluid... Podria ser si fa no fa el mateix, oi? Però, al cap i a la fi és una experiència íntima i cadascú troba la manera d'expressar-la amb les paraules que tenim; i tot és vàlid. I això també és característic de cadascú.

Confesso que sí que ho sabia, i se'n va fer una petició a la RAE i tot, em sembla. No sé com deu anar. Tot i així, com diu l'Antares, el masculí és el gènere menys marcat i és el que es fa servir com a neutre.

Confesso que, tot i que ja tenim normativament el masculí com a menys marcat, també es podrien crear aquests pronoms neutres. Potser no tant per tenir-los normatius per a tota la societat però sí perquè estiguessin acceptats i aquelles persones (principalment, no binàries) que s'hi sentin més còmodes, els poguessin utilitzar. (M'ha semblat que potser l'Unapersona en seria un cas?) Per exemple, en anglès tenen el pronom neutre They/them, però també se n'han creat molts d'altres per aquells que no es senten còmodes amb els binaris ni amb el They/them. Seria una mica per fer el mateix... No sé si m'he explicat bé, és una idea que se m'acaba d'acudir.

Confesso que, com he dit al principi de la confessió, jo no estic en contra del nou neutre 'elle'. De fet, em sembla perfectament vàlid que el facin servir (especialment les persones individualment, no pas per generalitzar). Cadascú ha de sentir-se còmode amb les formes que vulgui i la resta s'hi ha d'avenir. És qüestió de respecte, jo crec. Sí que és cert que hi ha gent que no sap com funciona l' ''elle'', però si la persona és amable/simpàtica/correcta/educada (i en general és el que m'he trobat), t'explicarà sense problemes com es fa servir i tindrà paciència mentre aprens a dominar-lo. És molt senzill. El morfema flexiu de gènere (que en el femení es marca, normalment, amb una '-a'; i en masculí es manté la forma original i en castellà s'hi sol afegir una '-o') és la '-e'. Per exemple: «Estar cansat» (menys marcat o masculí); «Estar cansada» (femení); «Estar cansade» (forma del nou neutre 'elle'). És tan senzill com això. Després hi ha la possibilitat de fer malabarismes, cercant formes que no impliquin morfemes de gènere: En comptes de «estar cansat», «tenir cansament»; «estar sol», «estar sense ningú»...

Confesso que jo tinc definits per a mi els pronoms They/them en anglès amb els meus amics. Però a classe d'anglès (que és l'únic lloc que em falta per ''sortir de l'armari'' amb els meus professors actuals) em fa una mica de cosa demanar-los. Perquè crec que potser no estaran preparats per això. Que un alumne que no és nadiu d'anglès els digui a ells quins són els pronoms que han de fer servir amb ell, assegurant-los que són perfectament correctes per a una sola persona (singular they)... Si fossin 'he' o 'she' no hi hauria tant de problema, però el They té una gramàtica de concordança diferent ((s)he is. En canvi, they are). I tampoc no vull que es converteixi en motiu de burla, per ser ''aquell raret que fa servir uns pronoms rars'' o ''l'únic que fa servir el they''. Sabeu?

Confesso que, a banda, això vol dir estar sempre fora de l'armari. Que jo defenso que hi hagi visibilitat trans de debò, perquè amb el model mèdic, la poca i mala informació que hi ha sobre el tema (la imposició de les hormones, les operacions, el binding, el packing, etc. Que em sembla genial si algú lliurement ho decideix —i jo també faig/contemplo alguna d'aquestes opcions—, però em rebenta la pressió que hi ha per fer transicions d'aquesta mena, seguint ''aquest únic model possible'' de trànsit) i tot plegat, el que s'aconsegueix és invisibilitzar-nos. L'objectiu és semblar persones cis. Barrejar-nos amb els ''normals''. Amagar-nos. Ser invisibles. Però en l'estadi on ens trobem, de vegades també em ve de gust ser invisible i passar desapercebut. Moltes vegades no dic que sóc no-binari, sinó que deixo que assumeixin que sóc un noi. Tot és més fàcil. I em sento molt còmode en aquest paper social (i a més 'noi' és dels gèneres binaris al que més t'acosta la meva identitat). Per altre cantó, això també és una cosa que sap greu, perquè es contribueix en la invisibilització no-binària i, per extensió, en la invibilització trans. Ser visiblement trans és un preu. Es pot portar amb orgull (en el sentit de no amagar-se'n o de no considerar-ho un tabú), però som persones i també necessitem el nostre espai de seguretat.

Confesso que havia pensat començar l'any que ve anglès amb bon peu, o sia amb el nom i els pronoms i fora de l'armari. Com que segurament canviaré d'horaris, i per tant de companys (excepte amb una companya que sí que ho sap, o sia que tot bé), i vaig decidir esperar-me el curs que ve per fer-ho. Però, per tot que us he explicat (perdoneu si m'estic enrotllant massa), em fa cosa. No sé quins pronoms demanar. Per mi, demanaria el They, però, com he dit, implica quedar fora de l'armari i, a més, hi ha el risc d'acabar ''esbarallant-se'' amb el professor i amb els companys (i no vull començar malament!). No vull demanar el She ni deixar que em tractin amb el She, perquè (tot i que no em desagrada com sona, em fa sentir incòmode perquè el She convida a fer servir també paraules com girl, woman o lady... i això ja ho he tastat i no ho suporto) desentonaria molt si en català demano el masculí i també si tinc una aparença de noi o em presento com a noi. Demanar el He (que seria el pronom per defecte si em presento com a noi i nego el She —i voldria rebutjar el She) faria les coses més fàcils... També havia pensat definir com a my pronouns are he or they. D'aquesta manera, la cosa queda molt a l'aire (el She queda eliminat i dono una alternativa al They) i no dóna peu a pensar que ''no sóc un noi''. Potser és la millor opció... Vosaltres què faríeu? Estic preocupat amb aquest tema.

Confesso que el tema de pronoms s'allarga en les següents confessions, però com que confesso a mesura que llegeixo, ens tornarem a trobar el tema més endavant. Volia ordenar-ho, però crec que encara m'embolicaria més... O sia que ho teniu més endavant.

Confesso que amb mi, no seria la primera vegada que sortint de l'armari em miren com un bitxo raro preguntant-se "I ara què t'has inventat, Cassie?". Però en fi, suposo que és el que em segueix preocupant, les reaccions dolentes a causa de la ignorància. Suposo que ho hauré de fer millor la següent vegada.

Confesso que això també m'ha passat a mi. Per això comentava que, de vegades, necessitem passar de desapercebuts. Però tot és un peix que es mossega la cua...

O, per exemple, un dia estava a punt de sortir per una porta, hi havia un noi davant meu i un segurata a costat de la porta. El noi va obrir ell mateix la porta i va sortir, en canvi el segurata me la va obrir a mi (ya know, "cavallerositat") però això em va fer molt mal, perquè em vaig sentir en plan WTF ho puc fer jo sol COM EL NOI DE DAVANT MEU. Aquestes coses, perquè els nens i les nenes encara són tractats i educats de manera diferent.

Confesso que suposo que això també deu rebentar les dones, i qualsevol persona amb dos dits de front d'aquest planeta. Sí, la cavallerositat és molt bonica i romàntica i tot el que es vulgui, però també és una forma de sexisme. Obre'm la porta a mi com li obriries a qualsevol altra persona. Per amabilitat! No ''perquè és una dona'' (o això és el que et penses). Això és el que jo faig amb un company de classe. És un home molt simpàtic, tot s'ha de dir, però ha estat educat d'una manera que fa posar els pèls de punta. Li dic sempre exactament això. Que obri les portes, que deixi passar, que s'ofereixi per pagar, etc. per amabilitat i educació, no pas perquè es tracti d'una dona. Crec que encara no ho ha entès, però aniré insistint. Potser algun dia se li encén la llumeta i ho veu tot més clar. I el món serà un lloc molt millor hahhaaa

I després hi ha el tema del lavabos públics. M'incomoda haver de triar entre dos gèneres

Confesso que t'entenc perfectament. Jo el que he de fer és comprovar que vaig al lavabo "correcte" (el femení) per estalviar-me problemes (perquè si no, jo tiraria recte pel primer que em trobo, i després de la situació incòmode quan vaig entrar al lavabo de nois, amb els urinals a la paret i el tio mirant-me raro, prefereixo evitar-ho). Tot i així, a la meva universitat m'he trobat que hi ha lavabos unisex, i mola molt, i a vegades encara que hagi de fer volta, prefereixo anar-hi abans que als del final del passadís.

Confesso que em sembla que ja he acabat. Si l'Unapersona em robarà el títol de postejar amb assiduïtat a mi, estic segur que jo acabaré competint amb el de confessar molt de l'Antares...

Confesso que entenc perfectament el que vols dir. Jo sempre evito els lavabos públics. Sempre els he evitat, perquè sempre m'han incomodat des que puc recordar (és clar que aleshores potser no en sabia explicar-me el perquè). Tinc un problema amb això. Bec molt poca aigua i vaig molt poc al lavabo. No necessito anar-hi gaire sovint. I sé que això em portarà més problemes a la llarga (i això dels lavabos separats encara ho fa més difícil), i per això m'esforço a beure més aigua i a acostumar-me a anar més sovint al lavabo. Vaig controlant quins llocs públics tenen lavabos separats i quins no. Procuro anar sempre als que tenen lavabo únic o, si més no, lavabo per persones amb cadira de rodes o amb altres dificultats separat de la resta. No suporto haver de triar. Però de vegades no hi ha més remei. I de veritat que he tingut males experiències. La gent és molt descarada. En tots dos lavabos m'han dit tot de coses. Mai no m'ha passat res gaire seriós (parlant d'agressions físiques) perquè el meu aspecte no és, per exemple, un estadi hormonal intermedi. Aquesta és la gent que sol tenir més problemes. Però m'han dit coses molt lletges. I sempre intento entrar-hi o bé amb el cap cot ben directe al que he vingut a fer sense mirar ningú, o bé entrar amb el cap ben alt mostrant molta seguretat. A còpia d'experiències, depèn de la mena de gent que et trobes, saps què has de fer i com has d'actuar. En algun restaurant, per exemple, he provat tots dos lavabos, perquè no acostuma a haver-hi ningú a la vista. Crec que això és un problema (això dels lavabos) i un problema generalitzat que caldria revisar.

Confesso que no em vaig adonar que ja tocava donar la copa fins que vaig entrar ala web ahir i em vaig quedar cega del mal als ulls! XD (Al final m'odiareu, els d'Sly. No ho feu; és només que m'agrada xinxar!)

Confesso que a mi em fa molta gràcia quan et poses a fer broma amb la rivalitat amb Slytherin!!

Confesso que no m'ha quedat clar com anomenar algú que té un gènere assignat en néixer. He entès que noi/noia biològica definitivament no, però hi ha hagut un bon embolic. Potser està bé que fem servir les sigles en anglès i ja està, com fem amb paraules com CD, DVD o HDD? O com es diu, al final, heu trobat la solució?

Confesso que AFAB i AMAB està bé (ara que hi penso, en català podria ser AFEN i AMEN?). Però això només en cas que resulti una dada important, perquè suposo que és un detall que no cal donar-li massa importància, no? Després tens termes com persona, persona cis, persona trans, noi trans, noia trans, persona no-binària, etc. Crec que són molt més importants el nom i els pronoms (les formes, que no sé si s'hauria de dir així en català o queda massa agafat de l'anglès) de la persona. És el que necessites per tractar-hi.

Confesso que, tot i que ara probablement em saltareu tots a la jugular, he de dir que a mi em sembla bé que la paraula "almóndiga aparegui al diccionari, perquè l'he buscara i apareix així:

almóndiga
1. f. desus. albóndiga. U. c. vulg.

és a dir, que el diccionari ens especifica que no és la manera normal de designar la paraula, ens diu que es fa servir només en alguns contextos vulgars, i ens remet a "l'autèntica" paraula. Mentre s'especifiqui que és un ús vulgar, em sembla bé que la paraula surti, perquè:

a) Els diccionaris són eines de consulta, i si un es troba amb aquesta paraula en algun context hauria de poder buscar-ne el significat. L'Antares, per exemple, no havia caigut en què era. Doncs mira, si haguéssis entrat a la RAE ja t'hauria quedat clar que és una forma vulgar poc utilitzada de la paraula "albóndiga". [...]

Confesso que hi estic d'acord!

Confesso que això de l' elle no m'acaba d'agradar. En català i castellà, s'hauria de fer servir el masculí, perquè ho engloba tot. Això és així. Si algú se sent ofès perquè en català o castellà li parlen en masculí és que és idiota, perquè a totes les noies ens han parlat en masculí tota la vida per referir-se a qualsevol dels dos gèneres, o quan estem en un grup mixt. El femení és pel femení, el masculí és per marculí, grups i per quan no hi ha un gènere definit (o en un text impersonal). Les @ són idiotes, l'elle és idiota, les duplicacions són idiotes (això que està tan de moda ara de "els pares i les mares dels nens i les nenes de l'escola han signat les autoritzacions dels professors i les professores ". On anirem a parar? Rètols que posin "Compte amb el gos o la gossa"? Això és de bojos! (i de boges!)). No, en català i castellà, s'ha de fer servir masculí. PUNT.

Confesso que sé què vols dir i hi estic d'acord. I, com sabeu, estic molt en contra dels desdoblaments i sóc un gran defensor (i usuari) del masculí com a menys marcat. Tanmateix, com he dit al principi de la confessió, també considero que el pronom de cadascú és una cosa personal i potser no està tan malament que cadascú defineixi el seu. L' 'elle' és una estupidesa? Sí, probablement. Però si pot fer sentir millor a algú (a títol individual, eh. El que no acceptaré és que es faci servir com una cosa general. De la mateixa manera que accepto el femení, però no pas que se generalitzi en masculí), doncs endavant.

Confesso també que, és veritat que en anglès tenen el pronom they. Tot i així, si hi ha gent que s'hi sent incòmode (per genereralització o perquè, come on, és veritat que de vegades es fa servir aquest they en singular quan és clarament prlural i això dóna problemes gramaticals després amb els verbs), s'hauria de fer servir el she/her, que per això hi és. No sé si és per desconeixement o per què, però en anglès, la forma "neutra" és el she, no el he, a diferència del català o el castellà. No es fa servi gaire, és veritat, el they és molt més usual, però no entenc per què, perquè la definició hi és:

She:
1Used to refer to a woman, girl, or female animal previously mentioned or easily identified:
E.g. My sister told me that she was not happy

1.1Used to refer to a ship, vehicle, country, or other inanimate thing regarded as female:
E.g. I was aboard the St Roch shortly before she sailed for the Northwest Passage

1.2Used to refer to a person or animal of unspecified sex:
E.g. Only include your child if you know she won’t distract you

1.3Any female person:
E.g. She who rocks the cradle rules the world

1.4West Indian Her or hers:
E.g. Give she lavender oil

1.5Australian /NZ It (used to refer to something not usually regarded as female):
E.g. Reckon some decent weather and she’ll be right

Confesso que tens tota la raó del món. El she és per coses el gènere de les quals no tenim clar, i altres usos semblants. Els usos que no coneixia són els dos darrers; mercès per posar-los. Tot i així, no els he entès gaire. ''West Indian'' es refereix a l'Amèrica (Índies Occidentals) o a l'anglès de l'oest de l'Índia? :nose El punt 1.5 tampoc no l'he entès... Pots explicar-m'ho millor, si us plau? Pel que més el faig servir, el she, és per les naus, pels vaixells, i en general per embarcacions (perquè m'agrada la nàutica. Si m'agradessin els automòbils, potser el faria servir més pels cotxes). Com he comentat més amunt, el they és el pronom que faig servir jo en anglès (és clar que només he tingut oportunitat de fer-ho servir en comunitats i entorns de seguretat, que el seu ús és molt acceptat). També és cert que el they pot portar a confusions amb el singular i el plural. Però, com que és correcte en anglès (bé que el feia servir el mateix Shakespeare!), i no és aquelles coses rares que ara s'inventen del Ze/hir (que no hi estic massa d'acord, però també s'han de respectar), m'agrada. També podria fer servir el she. No em sabria greu, m'agrada com sona. Però ja he comentat els problemes que té.

Confesso que faig servir més el They per persones, i el She per les coses i animals (animals no-humans).

Confesso que mireu, llistes de pronoms inventats en anglès:
En anglès:
tey/tem/ter/temself
ey/em/eir/emself
e/em/eir/emself
thon/thon/thons/thonself
fae/faer/faers/faerself
vae/vaer/vaers/vaerself
ae/aer/aers/aerself
ne/nym/nis/nymself
ne/nem/nir/nemself
xe/xem/xyr/xemself
xe/xim/xis/ximself
xie/xem/xyr/xemself
ze(or zie)/zir/zirs/zirself
zhe/zhir/zhirs/zhirself
ze/hir/hirs/hirself
sie/sier/siers/sierself
zed/zed/zeds/zedself
zed/zed/zeir/zedself
ce/cir/cirs/cirself
co/cos/cos/coself
ve/vis/vir/verself
jee/jem/jeir/jemself
lee/lim/lis/limself
kye/kyr/kyne/kyrself
per/per/pers/perself
hu/hum/hus/humself
bun/bun/buns/bunself

(més els they/them/their/themself i els it/it/its/itself, que no són inventats)

Formes en diversos idiomes (efectivament el català no hi és :( ):
http://whatdoesenbymean.tumblr.com/post ... nouns-list
http://anagnori.tumblr.com/post/7575229 ... d-pronouns
http://askanonbinary.tumblr.com/non-english

Imatge

Confesso que no havia sentit a parlar de Carmilla. No sé ni quina sèrie és (i això és etsrany en mi!). La començaré, a veure si m'agrada.

Confesso que estar basada en un llibre homònim de Sheridan Le Fanu de finals del segle XIX. El poc que en sé (no me l'he llegit, però té bona pinta) és que és ficció de vampirs, d'una vampiressa, i presenta relacions lèsbiques. És evident que l'atracció lèsbica és la dinàmica principal entre Carmilla (la vampiressa protagonista) i la narradora de la història, la Laura. La sèrie, que sí que l'he vista, està molt bé. Té un format particular, un estil original. I l'adaptació a la modernitat està molt bé aconseguida. Hi ha força diversitat també.
https://www.youtube.com/watch?v=h4QzRfv ... xPoZ9zHcpe
(hi ha subtítols en una pila d'idiomes —en català no.)

Confesso que Orange is the New Black la tinc pendent!!

Jo veig Orange is the New Black (que és molt, molt bona, i de veritat, de veritat que trobo que hauríem de desalentar Antena 3 amb aquesta mania que tenen de copiar sèries d'altres. ja està bé, home!

Confesso que Antena 3 no és l'única cadena que ho fa. TV3, per posar un exemple, van treure aquesta sèrie (que a mi em sembla un rotllo) que es diu Cites i, no ens enganyem, és una còpia de Dates...

Confesso que, sobre els pronoms, el que volia dir és que en el cas hipotètic que hi hagués un gènere específicament neutre (com el cas del llatí) preferiria que s'utilitzés amb mi.

Confesso que el gènere neutre és una tercera forma de gènere, no pas un no-gènere.

Confesso que LGTB+Cat no sóna gaire bé... sembla que diguis "elagebé té més cat". Més cat? Té un gat? Bé, ja ho he dit, ja em podeu matar pel meu humor dolent

Confesso que jo m'he partit la caixa amb el teu humor dolent! hahahaa

Confesso que jo vaig sempre al masculí d'inèrcia, però tot i així... tant fàcil que seria fer lavabos unisex a tot arreu!

Confesso que estic preparant un projecte contra la segregació de sexes. Això inclou lavabos únics. Comptaré amb el vostre suport? :ok

Confesso que m'estic aficionant a la banda sonora d'El Senyor dels Anells. He fet uns arranjaments i els estem tocant amb la família (tots toquem algun instrument).

Confesso que, ja que comentes això Unapersona, has vist aquests vídeos?
https://www.youtube.com/watch?v=y5LLHZf9ebU
https://www.youtube.com/watch?v=n6Yhu3fJqjo
Aviat en farà sobre altres pel·lícules, entre les quals Harry Potter! Però, no ens enganyem, la banda sonora de Harry Potter és molt bona, sí, però la del Senyor dels Anells és una obra mestra. Li escriuré per demanar-li que en faci de la del Hòbbit també ^^

Confesso que ara que dic això, la idea de la Cambra Secreta de l'Antares no va tirar endavant, oi?

Confesso que no va ser pas perquè jo no volgués. Van començar a sorgir dubtes, sobretot per la qüestió de quedar... La cosa encara és en peu, per si algú s'hi vol animar. :mrgreen:

Confesso que una companya de classe és fan del Senyor dels Anells i volia fer el treball de recerca sobre les llengües de Tolkien (però al final va canviar). Em va sorprendre molt, i vaig adonar-me que hi ha més gent friki d'això al món (em sembla que l'Antares també va dir que estava aprenent quenya, oi?).

Confesso que sí! Hahaha Però és molt complicat!! Necessito els assessors de les llengües de la Terra Mitjana que van guiar els actors en les pel·lícules!

Jo em vaig passar tot un semestre despertant-me cada dia a les sis per anar a la uni... És una )""$, perquè tens la sensació que encara no han ni posat els carrers.

Confesso que m'ha fet molta gràcia, això de posar els carrers!!

Confesso que ahir vaig anar a la manifestació del Pride Barcelona. I la meva foto de perfil és d'allà... Es veu ben bonica la bandera de l'arc de Sant Martí de fons. Estic segur que tothom es pensarà que sóc lesbiana... Per una banda, em sembla divertit (la idea que la gent sempre assumeix el que li dóna la gana i que, com que no pregunten, estan equivocats). Però per l'altra, em molesta perquè això implica que sóc una noia i NO.

Confesso que comprenc perfectament què vols dir. Em passa molt. Com si tothom que està a favor dels drets (de tothom!) i posa una bandera irisada (bandera de la llibertat) ha de ser LGTB+. No! Només cal que sia un ésser amb dos dits de front! I també t'ho diuen com si fos l'única opció dins les sigles. La G i la L no són les úniques lletres de l'acrònim, gràcies! xD I la meva manera de fer/ser no et dóna ''pistes'' sobre les meves orientacions o identitats. També em pregunten sovint si sóc un noi o una noia. I encara estic paint el fet que preguntin tan directament, mentre em demano si no em podien donar més opcions...

Confesso que m'he quedat molt sorprès quan he rellegit la meva confessió i m'he adonat que m'han censurat p u t a d a... Flipo.

Confesso que la censura pot arribar a ser molt divertida. Al xat del fòrum de rol del Mapa de Magatotis (em sembla que va ser allà que ho vaig veure), segons què posava (em sembla que era Hola, però anava canviant i també passava amb paraulotes), t'ho canviava per una altra cosa (paraula amb sentit, no com aquí que et posa signes i prou). I de vegades et trobaves coses com «cacauets amb salsa»!!! :lol2: :lol2: :lol2: I és molt divertit perquè em recorda aquella frase de: «Hi ha molta gent que se sent confosa quan una frase no acabar de la manera que ells salsitxa» :riure:

Confesso que l'altre dia vaig llegir-li a la meva germana petita (de nou anys) la història d'Ilvermorny i em va venir una gran història la cap, així que si tinc temps intentaré escriure-la i penjar-la. Em vaig il·luminar d'una manera... xD A vegades m'espanto i tot quan em venen aquests flaixs mentals. Ara, que ja aviso que serà una FF cursi i romaticona, o veig a venir .

Confesso que la volem llegir! Que guai!!!

Confesso que, seguient amb l'anterior confessió, la cara de la meva germana al saber la història va ser al·lucinant. Ara prefereix anar a Ilvermorny que a Hogwarts (hauré d'esperar a que es llegeixis els llibres perquè canviï d'opinió hahaha).

:lol2: hahahaaaa :lol2:

Confesso que penso el mateix! Però ja m'està bé així, perquè és més important les fanfics i altres produccions artístiques que comentar aquí.

Confesso que està clar que fer un dibuix o escriure una fanfic costa més esforç que una confessió. Però quan veig el pobre Antares fent confessions quilomètriques i matant-se a posar colorets i tot...

Confesso que jo també penso que les confessions no cal que valguin punts. Les confessions ja es van fent soles; els punts atreuen i animen a posar-se més amb les altres coses. I, naturalment, les creacions artístiques demanen més esforç.

Confesso que em fa gràcia cada cop que em citeu per dir que faig confessions quilomètriques. Jo vinc molt de tant en tant a confessar. I, és clar, tinc molt per respondre. Però jo vaig fent. Ja m'agrada xerrar, ja. I, a més, a mi el que em passa és que no m'agrada tenir coses a mitges. M'agrada tenir-ho tot en equilibri (encara que sia en equilibri inestable xD). Quan acabo de confessar i ho he deixat tot ordenat i documentat, em sento millor! hahahaaa

Confesso que vaig obligar al meu grup d'amigues a fer el test del barret xd I som sis i n'hi ha de totes les cases! Una Huffle, tres Ravens (bè, una d'elles li va sortir Ravenclaw però jo la veig MOLT Gryffindor. O Slytherin en tot cas), una Slytherin i una Gryffindor (dues si contem la que he mencionat anteriorment). M'ha fet gràcia xd

Confesso que una de les preguntes obligades a la primera cita hauria de ser "De quina casa de Hogwarts ets?" O almenys un camp a emplenar a les pàgines de cites.

Confesso que tens raó!! hahahaaa Jo sempre demano la residència! Estic molt d'acord que hauria de ser un camp per emplenar a les pàgines de cites!!! :lol:

Confesso que estic molt cabrejat amb la nova normativa de la llengua catalana que vol que a partir d'ara passem de tenir 150 accents diacrítics a només 14 (per a paraules monosil·làbiques). La resta dels canvis que inclouran em semblen més bé, però aquest gens ni mica perquè penso que el que volen fer és simplificar massa la llengua, i treure la diversitat i la riquesa que hi havia.

Confesso que jo també estic molt indignat amb això. A mi ja de per si l'IEC no m'agrada, però ara s'han passat. I això dels accents (que també hi estic en contra) és de les coses més lleus, perquè al cap i a la fi és un tema arbitrari. Però d'aquí a tocar coses essencials de la llengua... PER AQUÍ NO HI PASSO!!! :bah

Confesso que la part positiva és que els professors tindran menys feina en corregir faltes! No estava assabentat d'aquesta nova norma, però jo penso que això, tot i que simplifica la llengua, no en treu riquesa. Penso que la part important de la llengua és l'oral i no l'escrita. L'escrita és només una representació arbitrària d'una cosa que ja ho és, i per tant per mi com si volen utilitzar l'alfabet ciríl·lic (bé, potser no cal exagerar, però ja m'enteneu). Crec que pel context tots (o la majoria) de paraules poden entendre's fàcilment. Si en un examen un professor posa "Be" sense l'accent, és evident que està dient que les respostes són correctes i no que són pròpies d'un animal. El mateix passa amb bota i bóta (Ja m'explicaràs quin sentit té "posar-se una bóta"), mes i més i el mateix amb la resta de paraules.

Confesso que no hi puc estar més en desacord. Sobretot amb el que t'he subratllat. Com que ''tindran menys feina''??? Com que ''no en treu riquesa''??? :deumeu Ja em vaig queixar sobre això en el seu moment.

Confesso que us penso posar el que vaig escriure aleshores:
Senyors meus, ja estem d'acord que les llengües evolucionen i que la normativa ha d'adequar-se als canvis que la llengua experimenta al llarg del temps. Però això no vol dir que hàgim d'empassar-nos una pèrdua innecessària i perjudicial de riquesa per "simplificar" i "facilitar" les coses. NO ES TRACTA DE SIMPLIFICAR; ES TRACTA DE SER COHERENTS. En comptes de tocar paraules cultes i d'admetre construccions impròpies, caldria repassar la cohesió entre els diversos parlars del català. És un humil suggeriment (bé, d'humil res).
Que diuen que així serà molt més fàcil ensenyar la gramàtica? Això no facilita la feina a ningú. Això provoca un defalt terrible: tant en la llengua com en la nostra capacitat de raonar. Abans es deia als estudiants que havien comès un error de gramàtica i se'ls n'explicava el motiu. Ara en lloc d'explicar-los per què s'equivoquen, els diuen que ja està bé. Omplen la llengua d'incoherències i de pobresa, i els estudiants no fan l'esforç d'entendre el seu error. NO S'EQUIVOCARAN MENYS, SINÓ QUE PENSARAN MENYS. Si es tenen les idees clares i ordenades, la resta es fa tota sola. No val la pena introduir un canvi, i rebre dos perjudicis que desgraciïn la llengua i la nostra facultat de raonament, oi que no?
Hauríem de deixar de parlar de "dificultat" i de " facilitat", de llengües "fàcils" o "difícils". El que hem de fer veure és la raó de les estructures que escrivim. I és aquí on es veu qui sap parlar i qui no entén el missatge.
Estic desbordat. Com pot ser que unes persones que se suposa que s'estimen la llengua hagin accedit a acceptar unes normes com aquestes?
Una cosa tan preuada com la llengua no hauria de ser objecte de canvis gratuïts, per tal d'adequar-se a la mandra d'uns altres...

Confesso que hem arribat al final de la primera part de confessions... :deumeu Continuo en un altre post, perquè no em deixa escriure més caràcters... :roll:

Antares_Black
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 286
Membre des de: 11/12/2012
Rang: Nét de Sírius Black. Mestís

EntradaAutor: Antares_Black » dt. 06 juny, 2017 23:31

Confesso que aquesta és la segona part (que conclou —sí, podreu respirar al final d'aquest mateix post :mrgreen: ) de la confessió.

Confesso que sí, hi estic d'acord... Ara, que no et passi com aquell personatge de la pel·lícula "PS. T'estimo" que anava afegint una pregunta a cada noi amb qui volia sortir, i al final li feia un qüestionari sencer abans fins i tot de la primera cita.

Confesso que (em sembla que no he vist aquesta pel·lícula) de vegades em sento massa lògic, perquè acabo concebent ''tests''/proves per avaluar les persones. I això no ho hauria de fer...

Confesso que com ha anat el test dels patronus? Em va agradar molt que el fessin. Ara, quina altra cosa us agradaria que poguéssiu fer-ne la selecció? Vaig llegir algú que demanava pels boggarts, però la veritat és que són molt personats (així com el Mirall de Gised) i pensant-hi una estona, cadascú hauria de saber respondre la pregunta per si mateix...

Confesso que a mi també m'agradaria que fessin el test dels impostorus.

Confesso que se'm va acudir que un altre test que podrien fer a Pottermore (crec que va ser Cass qui va mencionar quins altres test es podrien fer. M'equivoco?) seria l'olor que faria la poció de l'amor (Amortentia), que té una olor diferent segons la persona. Sí que és una mica personal, però no tant com el mirall o el boggart, i no em digueu que el Patronus no és també una mica personal.

Confesso que no hi havia caigut!!! Sí, sí!!! Les olors de l'elixir d'amor! M'encanta! Com és que no se m'ha acudit? Justament hi estat pensant molt aquests dies, per la fanfiction (us en deixo l'enllaç, de passada http://www.harrypottercat.cat/fanfictio ... ffles.html :mrgreen: Són tres capitolets de no res. El segon i el tercer són millors). Encara no he seleccionat les tres olors, però en tinc algunes de candidates. Però, com amb el patronus, em costa molt forçar-me a pensar en coses concretes del passat o del dia a dia... i les olors són una dificultat afegida, perquè en el meu cas n'hi ha de reals i de nascudes de la sinestèsia... o sia que imagineu-vos l'embolic. Seria súpergenial que fessin aquest test. Ara bé, no sé pas com s'ho podran manegar...

Confesso que a mi m'està agradant molt. Trobo que els personatges són molt més humans que en altres novel·les com El Senyor dels Anells. Tolkien va fer que tots els personatges (o quasi tots) fossin o bons o dolents, però no entremig. L'excepció és en Bóromir i el Gollum (però fins i tot en aquest cas, és dolent o bo depenent de la personalitat que té en cada moment). En el cas de Joc de Trons i els següents llibres, hi ha més personatges que van oscil·lant. I una cosa que també "m'agrada" és que l'autor no té compassió dels seus propis personatges, ni dels "bons" ni dels "dolents". Si a algú li claven una espasa al cor, doncs es mor i punt. Res de medicines màgiques, intervencions divines o aparicions a última hora d'un heroi (ehem, Batalla de la Gorja d'en Helm, ehem)

Confesso que no hi estic gens d'acord. No he llegit Joc de Trons ni n'he mirat la sèrie, per tant sobre aquest no puc opinar. Però pel que fa a El Senyor dels Anells no podries expressar més en contra del que jo penso.

Confesso que em va fer ràbia que, fa unes setmanes, estava parlant amb la meva exprofessora d'Educació Física, i em diu "Et vaig posar un cinc perquè, total, estàs fent un batxillerat social, no un científic, en les carreres del social no et demanen notes de tall altes". I ella que en sap de la nota de tall que em demanen o no, que medicina no és l'única carrera amb nota de tall!

Confesso que tot plegat amb cau als peus. Com és que hi ha gent, professors fins i tot, que es veuen amb dret de dir coses com aquestes!?!? És clar ''total''. Si tothom pensés així... I, com bé dius, hi ha moltes carreres de batxillerat social, i no científic, que necessiten notes altes. Que s'ho miri millor abans de parlar. Però, de tota manera, ella ha de posar la nota que et mereixis, no la que ella creu que et farà servei o no. A més, la nota, a banda d'un instrument (present o potencial) també pot ser un repte en si mateix, i pot ser important per tu. Per quins set sous ha de decidir que et dóna una nota o una altra en funció del que ella creu que necessitaràs??! Que malament que estem, renoi!

Confesso que el plaer més gran de segon de batxillerat és no tenir Educació Física xd

Confesso que hi estic molt i molt i molt i MOOOOOOLT d'acord :atontat

Confesso que dec ser l'única de la web a qui li agrada l'Educació Física, pel que veig! Jolín, sí que us agrada poc, moure el cul! XD Mens sana in corpore sano! Que no us ho han dit mai? És bo fer esport, quan un estudia!

Confesso que ja m'hauria sorprès molt que diguessis que no t'agradava l'E.F. Jo l'odiava. Aprovava pels exàmens escrits (i amb bona nota! I això que no m'interessava gens ni mica el temari, però recordo que era facilíssim, pura memòria) i encara gràcies. El meu fort era el beisbol (sóc bo batejant, però només en fèiem a primària i no gaire sovint), els tirs a cistella de bàsquet (perquè tinc bona punteria,vaja, perquè sempre m'eliminaven perquè feia dobles o no-sé-què... Encara avui no he entès massa el joc —i això que trobo que és força elegant de mirar—; que no em mati la hermione_potter xD) i qüestions de força. I aquí s'acaba tot, perquè per la resta era un desastre sense remei. Sempre procurava escapolir-me els dies que tocava salt o escala horitzontal, perquè no puc amb les alçades. Sóc un negat per la flexibilitat i per la resistència. Em canso molt de pressa i hi ha una pila d'exercicis que entren a temari que no puc fer per qüestions de salut. Sóc de vidre. No suportava córrer, ni les activitats amb pilota (quan havíem de jugar a futbol o a matar, ja era el més horrible dels inferns). Entre que hi havia coses que no podia fer i, per tant, no me les podien avaluar, que sovint no portava la roba (la major part de cops expressament, és clar), i la meva mala actitud (no podia amagar que no m'agradava gens)... era de les pitjors assignatures. El vestidor també era un altre infern. Ho passava molt malament. Alguna vegada m'havia escapat de l'escola durant la classe d'educació física per no haver de fer la classe, i tornava en acabat. Així, amb naturalitat. Solia haver-hi assignatures que m'agradaven els dies d'E.F., o sia que no volia fer campana tot el dia. En tinc un record tan dolent i amarg, que ara li tinc una mania a l'esport que us ho podeu imaginar...

...confesso que podeu notar perfectament el meu disgust...

Confesso també, però, que estic d'acord amb el que dius, eh. Només que jo no ho puc veure objectivament...

Confesso que hi estic totalment d'acord. (I la Gee es queda com a única díscola xD) M'agradava bastant l'assignatura, el profe era un bon profe, però el que més em costava eren els vestidors. I ens havíem de dutxar cada vegada i no hi havia manera d'escaquejar-te'n si no volies que et baixessin nota...

Confesso que encara hauré d'agrair que no ens fessin dutxar...! Prefereixo aguantar tot el dia amb la pudor de suat! Només m'hauria faltat això! Ja era prou horrorosa, l'estona dels vestidors. A partir de quart o de cinquè els vam començar a fer servir; en els cursos anteriors ens feien canviar tots junts al gimnàs amb una cortina que ens separava en dos grups, i ja us dic ara que era una selva... Als vestidors, cadascú tenia la seva secció... Les 'pijas' a tocar de la porta; tenien bancs per seure i penjadors per deixar-hi la roba (que s'agraïa perquè de vegades el terra estava mullat (només els hauria faltat tenir un espill enorme...). Sempre comentant els seus conjunts nous de roba interior, de moda i de nois... (?) Després hi havia l'altre ''equip'', les casolanes (sí, era així. Les 'pijas' i les 'casolanes'. Anava així la cosa...). Que es posaven al racó de les dutxes, que feia cantonada i, quan la porta s'obria, quedaven resguardades. Les casolanes parlaven de la regla... Les crítiques eren el tema comú als dos grups. Jo ho sentia tot. I jo on era? Jo em canviava dins el lavabo. No donaré detalls de la humiliació... Encara rai que a l'escola eren tancats de dalt, però a l'institut no, i les molt salvatges s'enfilaven... En fi.

Confesso que havia estat tot l'estiu sense quasi mossegar-me les ungles, i ara que han tornat a començar les classes, he tornat al mal vici.

Confesso que... has provat de pintar-te-les amb esmalts forts? Vull dir que podries posar-li alguna cosa de mal gust a la punta dels dits i de les ungles. Com ara esmalt, típex, alcohol... Això t'ajudarà a adonar-te'n quan ho facis, i si n'ets conscient et serà més fàcil evitar-ho! ;) Prova-ho, potser et va bé (t'he dit coses que poden ser verinoses, ja ho sé, però no et passarà res per una llepadeta que en facis. No ho estaràs llepant tot el dia, dic jo, oi que no? xd)

Confesso que mentre estava escrivint això l'ordinador s'ha desconnectat i s'ha apagat. L'he tornat a encendre i el missatge s'ha conversat. A vegades l'Univers m'adora :__)

Confesso que quina sort!

Confesso que us volia preguntar si ja heu fet tots el test del patronus i quin animal us ha sortit! Jo tinc un husky i m'encanta! Sempre m'havia preguntat quin animal podria ser el meu patronus, perquè el volia tenir tant clar com la residència i la vareta (gràcies Antares) i la veritat és que no podria estar-ne més contenta. Vaig trobar una pàgina on explicaven el significat de cada animal i el vaig quedar meravellada de com de reflectida m'hi sentia havent respost només 4 o 5 respostes tan tancades. Huuuuuuuusky <3

Confesso que jo no vaig quedar tan satisfet amb el test del patronus :( Però és que tampoc no me'n puc refiar gaire, perquè em vaig posar nerviós i no el vaig fer bé. Això de tenir un temps limitat, respondre sota pressió... Buf, no és el meu fort precisament» xD Estic d'acord que forma part del patronus, l'espontaneïtat, els impulsos, però a mi tot això em costa molt. Si encara he de seleccionar el meu record per conjurar-lo...!

Confesso que quan l'acabi començaré a escriure una novel·la que em ronda pel cap des de l'estiu. Em faria molt il·lusió si algú volgués llegir-la i donar-me opinions, notes i suggeriments. Si us fa gràcia embarcar-vos-hi, us estaré molt agraïda. Però primer he d'acabar la Crònica dels tres germans, perquè si no no m'hi podré posar amb calma com voldria.

Confesso que jo m'hi embarco, jo m'hi embarco! De vegades trigo molt a complir, però ja saps que no fallo i m'hi recreo! ;)

A mi m'ha sortit un cavall. Més concretament un dapple grey mare. M'agrada!

Confesso que recordo que a tu ja t'agraden els cavalls, oi? Els cavalls i els gats! Bona combinació!

Confesso que a les Balears no hem de fer Treball de Recerca. I quan parleu d'ell, no se si sentir enveja perquè em pareix una cosa molt guai i una forma de preparar-te per a la uni, o sentir-me feliç perquè un problema menys en el qual he de pensar xd

Confesso que jo em sento igual, però a l'inrevés. Vull dir que de la mateixa manera tu sents una barreja d''enveja' i 'felicitat', jo també envejo els que no l'han de fer, però per altra banda em sento orgullós del meu treball. Estava molt motivat i em va agradar molt de fer. Però també es cert que em va treure molt de temps i energies. També pot ser perillós perquè, al cap i a la fi, és una nota més que ha de fer mitjana. Però per això no em puc queixar gens. Com a treball m'atreu, però per altra banda penso que si no m'hi haguessin obligat, m'ho hauria perdut. Sempre amb aquests sentiments duals... xD

Confesso que ara obriré un tema per qui vulgui venir a veure Bèsties Fantàstiques i on Trobar-les el dia de l'estrena. Evidentment, això serà a part de la quedada, eh?! Que els qui no puguin a un lloc, ens podem veure a l'altre! ^^

Confesso que això m'ha fet pensar que també podríem obrir un tema per parlar-ne! Al cap i a la fi seran cinc películes, vull dir que tenim corda per temps!! =)

Confesso que tens raó, però el de l'Amortèntia sí que el trobo que és molt personal. Potser el del Patronus no tant, perquè té a veure la personalitat, i les preguntes que fan estan molt bé, però el de l'amortèntia sí, perquè a més a més, sents la olor de la persona estimada, no? Així que cada uno con lo suyo.

Confesso que em demano si m'ho he de prendre al peu de la lletra, això. És veritat que una de les olors és / ha de ser de la persona estimada? Jo em pensava que eren de les coses que més ens agradaven o que ens portaven bons records, que no cal que sia de la persona estimada. El que els passa a la Hermione i a en Harry amb els cabells és casualitat, oi?

Confesso que estic desolada. Primer el Brexit i ara en Trump. Ni tan sols tinc esma per estar enfadada; només estic desencantada amb la humanitat i vull assure'm a un racó a plorar.

Confesso que a partir d'aquí, el tema polític (social, etc.) era l'estrella del confessionari. Renoi, quina desolació. I ara us semblarà molt malament el que diré, però... De què us sorpreneu? Ja estava cantat, tot plegat, no? Vaja, jo m'ho esperava.

M'han dit que és perquè la gent té por de dir obertament que vota a Trump, però bé que després el voten. (i, sincerament, planteja't les teves ideologies quant tens vergonya de dir-les públicament)

Confesso que reconec que el Trump no és precisament la persona més indicada, al meu entendre, per presidir un país, per les seves idees... Perquè opino que és un impresentable. Però no és el meu país i només ho puc comentar des de la part que em toca. Podria donar-li molts adjectius negatius, però me'ls guardaré per mi, perquè no cal que ens mortifiquem més. Pel que fa al Brexit, en tinc una opinió completament diferent. Dèieu per aquí que un no s'ha d'avergonyir de la seva ideologia i, si bé jo acostumo a ser discret en temes com aquests, aquí parlaré. Jo estic a favor del Brexit. Sí, i tant. Ja sé que no em correspon a mi votar pel Regne Unit, perquè no en formo part (com el que he dit en relació a Trump). Tanmateix, si fos ciutadà britànic, hauria votat Brexit, sense cap mena de dubte. I si m'ho demanessin per la meva terra, també ho faria. No he cregut mai en el projecte europeu i si em demanessin si en vull marxar, diria que sí.

Confesso que comprenc perfectament que hi hagi gent als Estats Units que voti Trump. Ho comprenc, però no ho comparteixo. Gens. A més, trobo que nosaltres ens mirem al seu tema amb els nostres ulls, però no ens adonem que ells tenen una manera de pensar molt diferent. A mi em molesta perquè, encara que es tracti d'un altre lloc del món, el que passi allà m'afecta aquí. A mi, a nosaltres, de manera directa. També em molesta perquè afecta persones que són com jo, com nosaltres. Iguals a nosaltres. I hi ha certes idees, actituds i maniobres que no puc acceptar, perquè rasquen el que és l'essència del ser i del viure.

Confesso que, sí, vivim una tercera guerra mundial.

Confesso que no em puc creure que la majoria de la humanitat sigui tan obertament racista, homòfoba, masclista, covarda i estúpida.

Confesso que jo sí que m'ho puc creure. Que no vol dir que m'agradi.

Confesso que estic dessolat que hagi guanyat Trump d'aquesta manera. És cert que Clinton no és la millor candidata, però era el mal menor comparat amb aquest imbècil. Penso, per exemple, en com anirà el tema de les armes, o de l'avortament, o dels drets LGBT+ (els centres de conversió, especialment), o molts altres temes socials i em ve mal de panxa.

Confesso que en això estic d'acord.

Ho vinc sospitant i dient des de fa temps, que això que "governi la majoria" no ens pot portar a bon port, però de debò que desitjaria no tenir raó.

Confesso que, sí; Plató ja ho sospitava, també.

Confesso que he començat un MOOC (Massive Open Online Course, (o Online Open, mai recordo l'ordre)) sobre LSC. I confirmo que m'agrada molt

Confesso que, ostres, com?! Un què? Què vol dir MOOC?

Confesso que el problema, per començar, és que anomenem "democràcia" al sistema que tenim quan de menes de democràcies n'hi ha moltes. La que nosaltres seguim és la democràcia representativa, però també n'hi ha d'altres tipus, com la democràcia directa (l'original que va néixer a Atenes) (...) Confesso que tampoc no és que sigui fan d'aquest sistema, però el volia comentar perquè veiéssiu que hi ha alternatives.

Confesso que tens raó. I, com sempre dic, és bo que hi hagi molts models de polis, perquè cadascú decideixi on/com li agradaria més viure i organitzar-se.

Confesso que ahir va ser un dia ben estrany a la feina.

Confesso que feia un parell de dies vaig enviar un currículum per una vacant que hi havia a la feina que, pel que m'havien dit, era una cosa força senzilla, i dijous em van cridar per fer-me l'entrevista, que va ser de cinc minuts i bàsicament em van dir que en principi ja tenien una persona assignada per al lloc, que ja tenia actualment un lloc de responsabilitat i que era més apte pel lloc que no pas jo, però que em feien l'entrevista igualment perquè eren les normes i tal. No em vaig fer il·lusions.

Confesso que ahir, ni 24 h després d'haver-me dit que probablement no m'agafaven, em van venir a buscar al meu lloc de treball i em van dir que felicitats, que el lloc era meu. Em vaig alegrar molt, però em va sobtar!

Confesso que em van agafar a part per explicar-me bé en què consistia el lloc que em donaven. I fuckitfuclitfuckit, resulta ser un lloc de MOLTA RESPONSABILITAT. Resulta que a partir de dilluns a estic a càrrec de pràcticament tota una campanya. No, no m'ho havien advertit. Vaig veure l'organigrama de l'empresa i resulta que el meu lloc de treball està molt amunt! He passat de ser una peona qualsevol a saltar-me uns quants esglaons de cop!

Confesso que a banda de l'entrevista de 5 minuts del dijous no m'han fet absolutament cap prova per saber si sóc apta pel lloc. Ni prova de coneixements, ni d'anglès, ni d'excel, ni DE RES. Tinc seriosos dubtes sobre si algú ha mirat l'edat que tinc; sóc més jove que que qualsevol dels treballadors que tenen càrrecs, que ara resulta que estan al MEU càrrec.

Confesso que, a més, no m'han fet cap formació i dilluns COMENÇO amb el nou càrrec. Vosaltres sabeu el que he de fer? Vale. Jo tampoc. Només sé que m'han ampliat l'horari a 8 hores i [u]no sé com, ara es veu que mano. FUCKFUCKFUCK.

Confesso que [u]tota la formació que he rebut ha estat MITJA FUCKING HORA
explicativa de la dona que ocupa ara el càrrec i que ahir era el seu últim dia. En teoria havia d'estar amb mi 3 hores, però com que era el seu últim dia, bàsicament va passar de mi, i por lo que le queda en el convento, es va passar dues h i mitja de les 3 que en teoria havia d'estar amb mi, xerrant amb els companys de broma i acomiadant-se dels amics Bàsicament només em va explicar quines eren les seves funcions, però no com dur-les a terme!

Confesso que estic cagada de por. Però com que a l'entrevista del dijous vaig dir que estava disposada a agafar el lloc, a ampliar l'horari i tot, ara ja està fet i no em puc tirar enrere. I no vull quedar malament amb la gent que ha confiat amb mi i m'han donat el càrrec! Però ningú m'havia avisat de totes aquestes responsabilitats!

Confesso que no sé qui ha estat l'iluminat de torn que m'ha vist cara de responsable a la feina. La gent de càrrec que veig per la feina normalment són GENT GRAN. Gent que ja sap què vol fer amb la seva vida. La majoria estan casats i tenen fills. Jo em sento realitzada quan porto els mitjons aparellats.

Confesso que crec que dilluns m'amagaré al WC amb les llums apagades perquè ningú no em trobi.

Confesso que ja us aniré dient com va la cosa. Portser d'aquí una setmana ens tanquen l'empresa...

Confesso que sé que d'això fa temps (el novembre), però com que m'ho vas explicar aleshores n'he estat al corrent ''a temps real''. Són d'aquelles coses misterioses que passen, oi? Ja em vas dir que més o menys t'has anat aclarint, quan et vas posar amb contacte amb una altra treballadora d'una altre país que tenia el mateix càrrec que tu (oi que anava així?). En fi... Almenys tens una bona feina! I, si et van veure cara de responsable, segurament és perquè ho pots fer! És clar que sí! Tu ànims i a fer bona cara a tothom! ;)

Confesso que potser podries demanar als teus subordinats (els teus súbdits xD) quina és la seva feina. Potser podries lligar caps i organitzar, i així veure més o menys quin és el teu paper. És una idea...

Confesso que, pel que em vas dir, la que hi havia abans a la teva plaça feia veure que tenia una feinada! Però que a tu et sobra temps i pots anar a donar un cop de mà a la resta de gent. Encara és així?

Confesso que també és allò que vam comentar, de sentir-ne massa infantil o immadur per ser en la vida adulta. Aquelles típiques reunions de feina que tothom va dient coses molt elaborades, mentre un estar pensant en... en el quidditch! I no podria ser que tothom de la sala faci veure que parla sabent de què parla??? Això em va fer molta gràcia!!! Perquè aleshores qui organitza què?? Llavors sembla que el món vagi funcionant sol...! Mare meva, un dia això farà un pet!

Confesso que això dels mitjons aparellats m'ha fet petar de riure!!! :lol2:

Confesso que això d'amagar-te al lavabo (amb els llums apagats, que és un detall important) també!!

Confesso que tot això de les feines misterioses em crida molt l'atenció. Sempre m'empesco històries. Feines secretes, espionatge... Allò que et presentes per una feina i no saps ben bé què és el que esperen. Que pots acabar ficat en feines ben estranyes o enigmàtiques. O d'alt secret. Com treballar a Bletchley Parck, no? (seria tan genial ser en un càrrec de criptografia durant la guerra...!). Allò que resolts un passatemps de lògica (uns mots encreuats, un sudoku...) i entres en un procés de selecció per una feina secreta i misteriosa. Entrevistes rares, com allò del mètode Grönholm... Al llibre de text d'anglès, hi havia un exemple de preguntes rares que et poden fer avui dia en una entrevista de feina. Una de les quals era: quin (tipus de) dinosaure ets? Quan ho vaig llegir vaig al·lucinar molt. Però ara ja tinc la resposta per donar si m'ho demanen en algun lloc.

Confesso que aleshores em vaig passar la tarda passejant per l'edifici bustant algun lloc. Vaig trobar un despatx que fan servir de magatzem de productes de Philips, així que he pensat que demà, em dedidaré a portar les caixes al laboratori que tenim, aconseguiré una bona taula gran, i cadires i els faré passar allà, fent veure que és una "sala de reunions una mica petita". L'únic problema és que m'han dit que volen fer presentacions power point i que porten un portàtil i necessiten una pantalla i projector. I totes les pantalles i projectors els tinc ocupats a les formacions... PERÒ he pensat que ja que una de les campanyes de les quals estic al càrrec és de televisions, demanaré a l'especialista de producte que em deixi una TV ven gran de 50 o 60 polzades, buscaré un cable VGA i connectarem el portàtil directament a la pantalla de la TV, en comptes de projector... eh que està bé? Potser és una xapuça, tot això, però crec que encara quedarà bé... (Tot això és perquè veieu la mena de problemes que tinc CADA DIA i que he de solucionar de manera creativa... Estic esgotada, mentalment i física.

Confesso que mare meva, quin desastre!! Però he de dir que te les arregles molt bé!! Quina creativitat! :boig2: :clap:

Confesso que he anat a veure Bèsties fantàstiques i on trobar-les i m'ha encantat.

Confesso que jo hi vaig anar dos cops! El primer, el dia de l'estrena amb gent del fòrum, i l'endemà hi vaig tornar disfressat d'Ull-foll! ^^ El dia de l'estrena no em vaig poder disfressat perquè venia directe de classe, però duia la vareta!! :accio: Muahahaaa!

Confesso que també em va agradar molt, encara que hi ha temes per comentar. Molts. Com he posat força més amunt d'aquesta confessió eterna, hauríem d'obrir un tema de BFOT. Si tenim quatre pel·lis més, segur que s'omple de seguida!!! :D

Confesso que em va apassionar el tema dels obcurious i obscurials. Vaig lligar molts caps en coses dels llibres, em van fer pensar molt i em van donar idees per arrodonir coses de fics meves. També em va agradar el pub, la casa de les germanes Goldstein, l'interior de la maleta, com es tracta el tema de la pena de mort, la nova societat de Salem... I també el ship Queenie-Kowalsky ^^

Confesso que a vegades em pregunto per què existeix la gent guapa. Si per molt que et quedis pillat d'algú que veus al tren una sola vegada és una mica en plan, collons, que no la veuràs mai més, oblida-la.

Confesso que aquesta confessió em va sorprendre. Que et va passar aquell dia? hahahahaaa

Confesso que estic aquí quasi únicament per a mostrar la meva frustració. (...)

Confesso que comprenc i comparteixo aquesta frustració, Mercè. M'imagino que a hores d'ara ja deus haver acabat, només et deu quedar la selectivitat (que suposo que faràs). Respira fons, mira de pensar en un futur més llunyà i rep una abraçada virtual! Jo ho vaig passar molt malament...

(((Confesso que aquesta abraçada virtual la devies necessitar aleshores, no ara, ja ho sé... Però... doncs que la rebi el teu jo del passat! :mrgreen: )))

Confesso que +1. Bé, jo li veig un parell de defectes, però està bastant bé. I l'EZRA MILLER (L). Quedeu-vos el Redmayne, no m'importa, l'Ezra per a jo.

Confesso que ui, aquí hi hauria molt per discutir xD

Confesso que espero aprofitar aquest pont per posar-me al dia amb la ff de l'Antares

^^

Confesso que estic molt enfadada amb com han plantejat la sele (revàlida...) aquest any Pel que he llegit, és obligatori fer Història d'Espanya, no es pot triar entre Filo o Història com abans... (que a jo no m'afecta gaire, perquè segurament hagués fet Història, però encara així, hi ha molta gent que es puja per les parets per això) Filosofia ara és una específica, però tan sols de l'itinerari de socials i humanitats, i no pondera gaire... I a la fase general s'ha de fer mates o llatí per nassos, i jo volia fer mates a l'específica Comparteixes aquesta indignació amb jo, Unapersona? xd (O a Catalunya no ho han canviat i continua igual que l'any passat?).

Confesso que m'he quedat força parat en llegir això, Mercè. La veritat és que no sé si això només ha canviat a les Illes Balears o també a Catalunya. Em sembla molt malament. El batxillerat i la selectivitat en si ja em semblen malament, però trobo que aquest canvi és per anar a pitjor...

Confesso que VISCA RAVENCLAAAAAW El blau fa molt bonic <3 (encara que el verd m'agrada més, però el blau-ravenclaw és més maco que el verd-slytherin )

Confesso que estic d'acord que el blau fa molt bonic. I el blau-Ravenclaw també. Però m'agrada molt més el verd-Sly que erl blau-Rav :riure:

Dec ser l'únic a cent quilòmetres a la rodona prou friki com per estudiar un idioma inventat que ningú parla.

Confesso que et sorprendries de la vida xD Saps que hi ha fòrums en quenya? :elis hehehheee

Confesso que, ara que ho dic, estic molt orgullós del regal pel meu germà que vaig fer per reis (sí, en singular, no vaig tenir temps de fer res més ): http://imgur.com/A4f8i6t

Confesso que aquest regal ja és prou genial! (jo no he vist els Minions, però els amigurumis són un amor!)

Confesso que ara que tinc més temps lliure (beneïdes setmanes de recuperacions per als que no suspenem, que són de festa!!), tinc la intenció de fer un munt de maratons de sèries per compensar la sequedat del curs, hahaha. Teen Wolf està a la llista, i també Stranger Things, i Game of Thrones... I, una altra vegada, la llista és molt més llarga del que realment tindré temps de veure...

Confesso que no he vist ni Teen Wolf ni Game of Thrones. Però t'asseguro que Stranger Things és genial! :ballar: Que aquesta sí que l'he mirada!

Confesso que trobo molt curiós la quantitat de gent que es registra a la pàgina, fan un parell de comentaris i desapareixen, semblen fantasmes! Si algun d'ells llegeix això, que sapigueu que no mosseguem! (Excepte en lluna plena, evidentment!)

Confesso que és ben veritat. Fa temps que proposo que es posi un avís a la pàgina principal del fòrum pels nous, o que quan es registrin els donin l'enllaç del tema per tal que es puguin presentar.

(((Confesso que potser tens raó i si no hi ha moviment a la pàgina, es poden trobar que ningú no els respon... i encara seria pitjor.. :deumeu .)))

Confesso que mentre estic escrivint això, estic estudiant història d'Espanya. Una festa boja, vamos. No sentiu enveja, per favor.

Confesso que no podies descriure millor la història d'Espanya! :lol2:

Confesso que la mare em va fer adonar que últimament està de moda posar finals feliços a nivell global però no a nivell individual. És a dir, que se salva la humanitat però el protagonista (o els protagonistes) no tenen un final feliç.

Confesso que això passa a Stranger Things! Que mola molt, la sèrie!

Confesso que a més TENC MATRÍCULA D'HONOR. I una mitja de 9'6 de segon de batxillerat

Confesso que estic molt impressionat! (en el més bon sentit, eh) MOLTES FELICITACIONÍSSIMES!!! (hahaha m'he inventat una paraula) De veritat! Ja en pots estar contenta!

Confesso que oh!! Molt global, tot, no? :boig2: Tu aguanta en aquest lloc i recull experiència, i ja veuràs què fas més endavant!

Confesso que el sou és una merda. I que la mena d'articles que em fan redactar, que bàsicament són manuals, preguntes frequents, instruccions i tips de caràcter tecnològic, no són gaire apassionants, però imagineu-vos el currículum que tindré a partir d'ara. és la meva primera feina relacionada amb la traducció i ja sóc gerent. No m¡importa gaire la feina en si, sino el fet de tenir experiència en el mundillo, perquè això vol dir que d'aquí a un any puc buscar una altra feina relaconada amb la traducció i serà molt més fàcil que m'agafin. A més, el fet que jo sóc redactora i estic redactant directament el text els textos originals en la meva llengua B també dirà molt dels meus coneixements d'anglès. D'aquí a poc hi agafaré prou traça com per poder fer traduccions inverses i tot!

Confesso que ja és alguna cosa, que treballis en gerència de traduccions! Cobres poc, però, com dius, aguantes aquest any i això que tens! :ok

Confesso que jo també m'he fet el propòsit de veure si estic més actiu per aquí la pàgina, que no se'ns pot morir!! I porto tot el curs pensant en les fanfics que tinc ganes d'escriure, així que millor que m'hi posi ara que puc, oi?

Confesso que això és el que hem de fer! Activar la pàgina molt, i escriure i llegir el que ens vingui de gust!

Confesso que ah, odio la calor. Si ara a finals de maig estem així, com serà el juliol i l'agost??

Confesso que jo també l'odio MOLT!!!

Confesso que ja faré alguna confessió que no sia exclusivament per contestar xD Aportaré coses noves! 8)

Antares

Unapersona
G.N.O.M
G.N.O.M

EntradaAutor: Unapersona » dc. 07 juny, 2017 18:04

Confesso que sortiré del meu aïllament històric (ha, ha, ha) per confessar. Que si no ho faig ara se m'acumularà la feina!

Si aquest 8,8 et serveix per entrar a la carrera que volies (Traducció era?), aleshores felicitats també.

Confesso que només aprovant la Selectivitat en tinc prou per tenir més d'un 7, que és el que em demanen (o això em va dir una de ciències, que hi entén de percentatges :P )

Confesso que carai, ara ets un peix gordo! Ara ens podràs explicar si "els de dalt" realment no treballen! Bromes a part, felicitats! :clap: :clap:

Confesso que tant de bo només hi hagués tres estacions!

Confesso que a partir d'ara no sé si ja vaig respondré al que respondré, però com que potser les meves opinions han canviat, hi tornaré per si de cas!

Hi ha una sèrie de pàgines amb definicions que potser us poden servir.

Confesso que si les vols deixar per aquí m'agradarà consultar-les. Jo utilitzo la Nonbinary wiki i Transwhat? (aquesta última la guardo sobretot com a ajuda per quan surti de l'armari).

Confesso que jo tinc definits per a mi els pronoms They/them en anglès amb els meus amics [...] D'aquesta manera, la cosa queda molt a l'aire (el She queda eliminat i dono una alternativa al They) i no dóna peu a pensar que ''no sóc un noi''. Potser és la millor opció... Vosaltres què faríeu? Estic preocupat amb aquest tema.

Confesso que en anglès també utilitzo they/them (online, evidentment). No sé què dir-te. Així en fred diria que demanessis el they/them, si resulten tenir poca empatia ja es passaran al he/him igualment sense que els ho demanis (entenc que et presentes com un "noi"). Però clar, una cosa és dir-ho i l'altra és fer-ho.

Confesso que AFAB i AMAB està bé (ara que hi penso, en català podria ser AFEN i AMEN?).

Confesso que això d'AMEN sona religiós :P Però estic d'acord en que no és una cosa tan important com altres.

Confesso que sé què vols dir i hi estic d'acord. I, com sabeu, estic molt en contra dels desdoblaments i sóc un gran defensor (i usuari) del masculí com a menys marcat.

Confesso que ja he hagut d'explicar no sé quantes vegades a la meva família que el gènere gramatical no és el mateix que el gènere de les persones, i que el català (o el castellà) no són llengües sexistes, que els sexistes som nosaltres (és a dir, les persones en general). He descobert que preguntant si una taula és una noia ho entenen. :mrgreen:

Confesso que el gènere neutre és una tercera forma de gènere, no pas un no-gènere.

Confesso que ara no recordo si això ho vaig dir jo, però vaja, m'hi reafirmo. El gènere neutre és un tercer gènere, però no és binari (entenent com a binaris els altres dos). Clar que segurament és perquè m'ho miro amb una mentalitat massa moderna. :think:

Confesso que estic preparant un projecte contra la segregació de sexes. Això inclou lavabos únics. Comptaré amb el vostre suport?

Confesso que ara m'has deixat encuriosit. Clar que compte amb el nostre suport!

Confesso que, ja que comentes això Unapersona, has vist aquests vídeos?

Confesso que no els havia vist, però és impressionant. Ja m'havia fixat en alguns dels significats dels temes (la comarca, lorien, l'anell, isengard...) però hi ha moltes coses que se m'havien escapat! He perdut una hora d'estudi, però ha valgut la pena ^_^ Quan torni a mirar les pel·lícules ho faré amb uns altres ulls (o unes altres orelles).

Confesso que no va ser pas perquè jo no volgués. Van començar a sorgir dubtes, sobretot per la qüestió de quedar... La cosa encara és en peu, per si algú s'hi vol animar.

Confesso que jo el curs que ve espero estar disponible! Tot i que almenys els primers caps de setmana hauré de baixar a casa per l'autoescola :think: Sigui com sigui, hauria de tenir més disponibilitat el curs que ve que el que ara s'acaba.

Confesso que sí! Hahaha Però és molt complicat!! Necessito els assessors de les llengües de la Terra Mitjana que van guiar els actors en les pel·lícules!

Confesso que jo ho he deixat (tot i que no descarto tornar-m'hi a posar dia...). Suposo que el que em talla més és el fet que és una llengua "inacabada" (en el sentit que té moltes mancances i contradiccions gramaticals però sobretot de vocabulari).

Confesso que ara que dic això del quenya, em van posar un 9 al treball de recerca sobre el tema! Si pel que sigui vols que et passi el pdf del treball m'ho dius (inclou una traducció de dues escenes de la pel·lícula... evidentment millorables, però vaig fer el que vaig poder, i com que els professors no l'entenen cap problema :P ).

Confesso que, parlant de llengües artificials. Estic aprenent esperanto! De fet ja tinc un nivell suficient com per mantenir converses bàsiques per escrit. I m'he apuntat al Kataluna kongreso que se celebra aquest octubre a Àger. Estic molt entusiasmat!

Confesso que no hi puc estar més en desacord. Sobretot amb el que t'he subratllat. Com que ''tindran menys feina''??? Com que ''no en treu riquesa''??? :deumeu Ja em vaig queixar sobre això en el seu moment. [i l'spoiler següent]

Confesso que entenc el que dius, però no hi acabo d'estar d'acord. És veritat que tendim a simplificar les coses (en general) i això és més dolent que bo. Ara bé, si no s'hagués simplificat la llengua encara estaríem amb els casos llatins, o ni això! La diferència és que abans era una evolució totalment natural i ara està influenciada per una institució amb "autoritat" sobre el tema.

Confesso que fa uns dies estava parlant amb un amic filòleg i li vaig preguntar que en pensava de la reforma de l'IEC. Em va respondre que durant el primer o segon any d'universitat era molt purista amb la llengua, seguint (o intentant seguir) la normativa la peu de la lletra. Però que un dia va estar parlant amb una professora que parlava de la llengua com un organisme viu, l'objectiu de la qual és només la comunicació i que per tant ha de ser més pràctica que bonica (vegeu la següent confessió). Això i que l'IEC va fer una reforma molt polèmica (com ara) van fer-li pensar (a l'amic) que parlaria com ell volgués i que ja s'adaptarien els de l'IEC (evidentment té un català correcte, però no és tan normatiu com abans). Jo penso alguna cosa semblant, tot i que tinc una altra opinió...

Confesso que crec que tot i que l'objectiu de les llengües naturals i part de les artificials és comunicar-se (és a dir, ser una eina) una llengua és molt més que això. És la base d'una cultura i per tant és una manera diferent d'entendre el món. I a més hi ha les llengües com el quenya, que no té com a objectiu la comunicació ("per això ja hi ha l'esperanto", com deia Tolkien) sinó ser eufònica, i que no per això em deixa d'interessar.

Confesso que em sembla que aquest és l'altre extrem d'alguna cosa que vaig comentar fa temps que més aviat anava en contra de l'evolució de la llengua. Potser sóc massa extremista :roll:

Confesso que no hi estic gens d'acord. No he llegit Joc de Trons ni n'he mirat la sèrie, per tant sobre aquest no puc opinar. Però pel que fa a El Senyor dels Anells no podries expressar més en contra del que jo penso.

Confesso que potser vaig simplificar massa la meva explicació (parlant de simplificacions!). No volia dir que els personatges de Tolkien no tinguin una evolució o una profunditat psicològica. Evidentment que la tenen. A Joc de Trons (més en ell llibres que en la sèrie, potser perquè la sèrie no l'he acabat) no només tenen profunditat i evolució, sinó que a més, com que et presenta la història des de molts punts de vista de diversos bàndols, el concepte de "bo" i "dolent" queda una mica barrejat. Hi ha personatges que sí que està clar què són, però n'hi ha molts que depèn del punt de vista. A El Senyor dels Anells trobo que els personatges, tot i ser també complexos, no oscil·len tant entre el bé i el mal en general. Però vaja, és la meva opinió personal, i hi ha tantes opinions com persones! :)

Confesso que recordo que a tu ja t'agraden els cavalls, oi? Els cavalls i els gats! Bona combinació!

Confesso que quina memòria que tens! 8O Ni tan sols recordo on vaig dir això dels gats :think:

I ara us semblarà molt malament el que diré, però... De què us sorpreneu? Ja estava cantat, tot plegat, no? Vaja, jo m'ho esperava.

Confesso que sempre queda l'esperança... tot i que quan és l'única cosa que queda moltes vegades falla. Però sí, estava clar que guanyaria.

Jo estic a favor del Brexit. Sí, i tant. Ja sé que no em correspon a mi votar pel Regne Unit, perquè no en formo part (com el que he dit en relació a Trump). Tanmateix, si fos ciutadà britànic, hauria votat Brexit, sense cap mena de dubte. I si m'ho demanessin per la meva terra, també ho faria. No he cregut mai en el projecte europeu i si em demanessin si en vull marxar, diria que sí.

Confesso que jo tinc una opinió una mica contradictòria sobre la UE (i l'ONU, i les organitzacions supranacionals en general). D'una banda crec que no funcionen gens bé. L'ONU és una oligarquia dels guanyadors de la 2a Guerra Mundial (ni tan sols han tingut el detall d'incloure països com Japó, Alemanya o Índia, que són poderosos econòmicament o tenen molta població, al Consell de Seguretat!) que governa sobre la resta del món. I l'UE... bé, el mateix, l'únic que al no haver-hi un equivalent al Consell de Seguretat la cosa potser no és tan greu (que ho és, però no tant com l'ONU). D'altra banda, crec que necessitem organitzacions supranacionals (que funcionin bé, evidentment) que controlin que els diferents estats no es barallin. Però clar, l'ONU i l'UE no ho acaben d'aconseguir, això... o hauriem de tenir uns polítics bons que ho canviessin o s'haurien de refundar sobre uns principis més sòlids.

Confesso que continuant amb la reflexió sobre l'ONU, crec que fa uns anys (abans de la caiguda del mur de Berlín) tenia sentit, perquè ajudava a relaxar les tensions entre els dos mons i evitar una 3a Guerra Mundial. Però ara ja no té sentit. No només perquè es pot considerar que ja estem en una 3a GM, sinó per la manera com es governa. Que estem en un món democràtic, coi!

Confesso que, parlant de democràcia. Sóc un fan de la democràcia directa. No és perfecta, ni molt menys, i el sistema que proposava Plató era bo... si es pogués aplicar correctament. Em sembla que amb tots els dictadors que hi ha hagut ha quedat clar que els dictadors bons no existeixen. I, igualment, dubto molt que una sola persona amb tot el poder pogués governar bé (com pot saber el que convé a cada persona?)

Confesso que em sembla que això de la democràcia ja ho vaig comentar l'altra vegada, però quan surt el tema de la política m'emociono ^_^

Confesso que, ostres, com?! Un què? Què vol dir MOOC?

Confesso que MOOC MOOOOOOC (imagina't el Pingu parlant mentre dius això). Bé, són cursos organitzats online fets per una institució o persones "importants" (o això entenc) i que són oberts a tothom. El de LSC és a Future Learn (LSC). El de LSC està organitzat per la LSC i comença aquest novembre. Un cop t'hi has apuntat ja hi tens accés limitat.

Confesso que amb els exàmens vaig deixar el MOOC a mitges, però espero poder-lo fer aquest estiu!

Confesso que la meva intenció era llegir la ff de l'Antares avui, però el temps m'ha passat volant i he d'estudiar. Així que ho deixo per un altre dia!

Cass Ross

EntradaAutor: Cass Ross » dj. 08 juny, 2017 10:59

Antares_Black ha escrit:Confesso que jo tinc definits per a mi els pronoms They/them en anglès amb els meus amics. Però a classe d'anglès (que és l'únic lloc que em falta per ''sortir de l'armari'' amb els meus professors actuals) em fa una mica de cosa demanar-los. Perquè crec que potser no estaran preparats per això. Que un alumne que no és nadiu d'anglès els digui a ells quins són els pronoms que han de fer servir amb ell, assegurant-los que són perfectament correctes per a una sola persona (singular they)... Si fossin 'he' o 'she' no hi hauria tant de problema, però el They té una gramàtica de concordança diferent ((s)he is. En canvi, they are). I tampoc no vull que es converteixi en motiu de burla, per ser ''aquell raret que fa servir uns pronoms rars'' o ''l'únic que fa servir el they''. Sabeu?

Confesso que, a banda, això vol dir estar sempre fora de l'armari. Que jo defenso que hi hagi visibilitat trans de debò, perquè amb el model mèdic, la poca i mala informació que hi ha sobre el tema (la imposició de les hormones, les operacions, el binding, el packing, etc. Que em sembla genial si algú lliurement ho decideix —i jo també faig/contemplo alguna d'aquestes opcions—, però em rebenta la pressió que hi ha per fer transicions d'aquesta mena, seguint ''aquest únic model possible'' de trànsit) i tot plegat, el que s'aconsegueix és invisibilitzar-nos. L'objectiu és semblar persones cis. Barrejar-nos amb els ''normals''. Amagar-nos. Ser invisibles. Però en l'estadi on ens trobem, de vegades també em ve de gust ser invisible i passar desapercebut. Moltes vegades no dic que sóc no-binari, sinó que deixo que assumeixin que sóc un noi. Tot és més fàcil. I em sento molt còmode en aquest paper social (i a més 'noi' és dels gèneres binaris al que més t'acosta la meva identitat). Per altre cantó, això també és una cosa que sap greu, perquè es contribueix en la invisibilització no-binària i, per extensió, en la invibilització trans. Ser visiblement trans és un preu. Es pot portar amb orgull (en el sentit de no amagar-se'n o de no considerar-ho un tabú), però som persones i també necessitem el nostre espai de seguretat.

Confesso que havia pensat començar l'any que ve anglès amb bon peu, o sia amb el nom i els pronoms i fora de l'armari. Com que segurament canviaré d'horaris, i per tant de companys (excepte amb una companya que sí que ho sap, o sia que tot bé), i vaig decidir esperar-me el curs que ve per fer-ho. Però, per tot que us he explicat (perdoneu si m'estic enrotllant massa), em fa cosa. No sé quins pronoms demanar. Per mi, demanaria el They, però, com he dit, implica quedar fora de l'armari i, a més, hi ha el risc d'acabar ''esbarallant-se'' amb el professor i amb els companys (i no vull començar malament!). No vull demanar el She ni deixar que em tractin amb el She, perquè (tot i que no em desagrada com sona, em fa sentir incòmode perquè el She convida a fer servir també paraules com girl, woman o lady... i això ja ho he tastat i no ho suporto) desentonaria molt si en català demano el masculí i també si tinc una aparença de noi o em presento com a noi. Demanar el He (que seria el pronom per defecte si em presento com a noi i nego el She —i voldria rebutjar el She) faria les coses més fàcils... També havia pensat definir com a my pronouns are he or they. D'aquesta manera, la cosa queda molt a l'aire (el She queda eliminat i dono una alternativa al They) i no dóna peu a pensar que ''no sóc un noi''. Potser és la millor opció... Vosaltres què faríeu? Estic preocupat amb aquest tema.

Confesso que entenc el que vols dir; estic molt d'acord amb tot el que comentes sobre la invisibilitat no-binària... Però no podem ser nosaltres els soldats defensors les vint-i-quatre hores del dia cada dia, sinó que també són necessaris els nostres moments de pau. A veure si serveix d'algo la meva opinió:

Perquè crec que potser no estaran preparats per això. Que un alumne que no és nadiu d'anglès els digui a ells quins són els pronoms que han de fer servir amb ell, assegurant-los que són perfectament correctes per a una sola persona (singular they)...

Confesso que si estan preparats o no és el seu problema, no el teu. I tu tens tot el dret a dir-los quins pronoms vols per tu, no importa quins siguin; i ells ho haurien de respectar. Pel que fa al singular they: com la Gee em sembla que va comentar, abans solia ser she/her els pronoms més neutres (com en català és "ell"), però pel que he anat veient d'estar per internet en anglès, en el parlar més quotidià, més modern, el "they/them" s'ha utilitzat com a neutre singular... Però no creguis, no és pas una cosa moderna: alguns escriptors clàssics ja l'utilitzaven com a neutre. (Aquí i aquí són els primers exemples que he trobat fent una ullada ràpida.) També hi ha aquestes dues imatges:

Imatge

Imatge

També havia pensat definir com a my pronouns are he or they. D'aquesta manera, la cosa queda molt a l'aire (el She queda eliminat i dono una alternativa al They) i no dóna peu a pensar que ''no sóc un noi''. Potser és la millor opció... Vosaltres què faríeu? Estic preocupat amb aquest tema.

Confesso que entenc que et faci por crear un conflicte amb els companys i els professors, o que se'n burlin. Veig que descartes definitivament el "she/her". Si el "he/him" no et fa sentir incòmode, penso que podria ser una bona idea definir els teus pronoms com "he or they". I, de mica en mica, durant el curs, si veus que es decanten molt cap al he/him quan tu preferiries el singular they, si tens confiança amb aquell professor o company de classe potser li ho podries comentar. Però la veritat és que ets tu la única persona que pot decidir-ho, això, perquè ets qui es trobarà en aquesta situació.

(perdoneu si m'estic enrotllant massa)

Confesso que no cal que et disculpis. Nosaltres estem aquí per ajudar ^^ I, al cap i a la fi, això és un confessionari, o sigui que si volies deixar anar tots els teus conflictes, podries fer-ho sense cap problema! Que aquest és l'objectiu del tema.

Confesso que estic d'acord amb aquesta afirmació. Aquí s'hi estan dient coses molt personals. No es pot fer que algun subfòrum/tema només el vegin els usuaris registrats? Ho dic perquè així serà molt més difícil que algú de fora sàpiga coses que diem i no volem que determinada gent se n'acabi assabentant.

Confesso que això sembla que s'està tornant més necessari que mai... Com ja diu l'Antares, a veure què pensen els moderadors i potser que algú li envii un correu al Jomast si només els administradors ho poden fer.

Antares_Black ha escrit:Confesso que hahah sí, Cass, hauríem de fer una llista de respostes bomba per quan ens facin preguntes de bingo! hahaha :ok

Confesso que m'hi apunto, haha

Antares_Black ha escrit:
O, per exemple, un dia estava a punt de sortir per una porta, hi havia un noi davant meu i un segurata a costat de la porta. El noi va obrir ell mateix la porta i va sortir, en canvi el segurata me la va obrir a mi (ya know, "cavallerositat") però això em va fer molt mal, perquè em vaig sentir en plan WTF ho puc fer jo sol COM EL NOI DE DAVANT MEU. Aquestes coses, perquè els nens i les nenes encara són tractats i educats de manera diferent.

Confesso que suposo que això també deu rebentar les dones, i qualsevol persona amb dos dits de front d'aquest planeta. Sí, la cavallerositat és molt bonica i romàntica i tot el que es vulgui, però també és una forma de sexisme. Obre'm la porta a mi com li obriries a qualsevol altra persona. Per amabilitat! No ''perquè és una dona'' (o això és el que et penses). Això és el que jo faig amb un company de classe. És un home molt simpàtic, tot s'ha de dir, però ha estat educat d'una manera que fa posar els pèls de punta. Li dic sempre exactament això. Que obri les portes, que deixi passar, que s'ofereixi per pagar, etc. per amabilitat i educació, no pas perquè es tracti d'una dona. Crec que encara no ho ha entès, però aniré insistint. Potser algun dia se li encén la llumeta i ho veu tot més clar. I el món serà un lloc molt millor hahhaaa

Confesso que això m'ha fet molt de riure! A veure si ho entén i aconsegueixes que el món sigui un lloc millor lol

Antares_Black ha escrit:Confesso que AFAB i AMAB està bé (ara que hi penso, en català podria ser AFEN i AMEN?).

Confesso que jo havia pensat en ADEN o AHEN (assignat dona/home al néixer), perquè més aviat el que ens assignen seria el gènere, no? Però reconec que sona horrible lol (I com pronuncies AHEN, eh Cass?)

Antares_Black ha escrit:Confesso que estic preparant un projecte contra la segregació de sexes. Això inclou lavabos únics. Comptaré amb el vostre suport? :ok

Ja ens explicaràs!

Antares_Black ha escrit:Confesso que em fa gràcia cada cop que em citeu per dir que faig confessions quilomètriques. Jo vinc molt de tant en tant a confessar. I, és clar, tinc molt per respondre. Però jo vaig fent. Ja m'agrada xerrar, ja. I, a més, a mi el que em passa és que no m'agrada tenir coses a mitges. M'agrada tenir-ho tot en equilibri (encara que sia en equilibri inestable xD). Quan acabo de confessar i ho he deixat tot ordenat i documentat, em sento millor! hahahaaa

Confesso que, a veure, has omplert dos posts només comentant el que havíem dit nosaltres perquè hi havia límit de paraules amb un sol post. A part que t'has superat a tu mateix, no t'hauria d'estranyar gens que et citem per això haha (Em vaig flipar molt quan vaig veure que havies fet dos posts tu sol)

Antares_Black ha escrit:Confesso que no he vist ni Teen Wolf ni Game of Thrones. Però t'asseguro que Stranger Things és genial! :ballar: Que aquesta sí que l'he mirada!

Confesso que sí, em va agradar molt, Stranger Things. (Tot i que una mica massa fosca pel meu gust.) Estic esperant amb candeletes que sigui Halloween i estrenin la segoan temporada.

Antares_Black ha escrit:

Confesso que no podies descriure millor la història d'Espanya! :lol2:

Confesso que, +1! Totalment d'acord xD

Antares_Black ha escrit:Confesso que ja faré alguna confessió que no sia exclusivament per contestar xD Aportaré coses noves! 8)

Confesso que me'n recordaré, així que més et val complir la teva paraula haha

Unapersona ha escrit:

Confesso que tant de bo només hi hagués tres estacions!

Confesso que llavors segurament ens queixaríem que a l'hivern fa massa fred!

Antares_Black ha escrit:
he trobat un parell de blogs sobre el tema que són una autèntica mina

Confesso que Ah, doncs passa-me'ls, si us plau! ;)

Confesso que devia ser jo, oi, qui va comentar la primera frase... Doncs, la veritat (i sí, per sorprenent que us pugui semblar) me n'he oblidat (les he perdut). Si les recupero ja us ho faré saber!

Unapersona ha escrit:
Hi ha una sèrie de pàgines amb definicions que potser us poden servir.

Confesso que si les vols deixar per aquí m'agradarà consultar-les. Jo utilitzo la Nonbinary wiki i Transwhat? (aquesta última la guardo sobretot com a ajuda per quan surti de l'armari).

Confesso que la de Transwhat? sembla interessant per començar, però és com molt binària, no? I el tema dels gèneres no-binaris no està gaire contemplat...

Confesso que ara que tinc una mica més de temps lliure, he tornat a rellegir capítols de fanfictions que havia escrit fa un parell d'anys (i que no estan penjats aquí al web) i m'he adonat de com ha canviat la meva escriptura. M'agrada, això vol dir que vaig progressant fins a trobar el meu estil propi (suposo lol). Ara és molt més subtil i em fixo més en els detalls, que llavors anava molt al gra :riure:

Confesso que me'n recordo que us volia preguntar alguna cosa però no recordo què... :roll: Em sembla que tenia a veure amb alguna cosa d'escriptura i dialectes.

Confesso que em fa gràcia quan estic a l'estació i em pregunten si el tren va cap a Barcelona (ja portem quatre vegades en tres dies, què semblo? El fill del maquinista??). En plan, a veure que no estem en una bifurcació de cinc-centes mil línies!! Tots els trens que van cap a l'oest van cap a Lleida; i tots els trens que van cap a l'est van cap a Barcelona: i, encara que se salta algunes estacions pel camí, qui coi se saltaria el munt d'estacions que hi ha a Barcelona?? Així que si el tren no va en direcció Lleida (i mira que només hi va quatre cops al dia o sigui que tens molt poques possibilitats t'equivocar-te), sempre sempre sempre va a Barcelona encara que als rètols posin la última estació de la línia, no Barcelona que queda a mig camí.

Confesso que els acúfens moltesten MOLT. Why :cry:

Arwen Black
Alumne/a de 6è
Alumne/a de 6è
Entrades: 246
Membre des de: 03/09/2010
Rang: Dels que tenen mapes per cicat
Ubicació: Amagada al teu armari. Sí, falta "rius" i no vull que falti... riure

EntradaAutor: Arwen Black » dj. 08 juny, 2017 18:14

Confesso que em cansa estar davant l'ordinador, de manera que encara que parli d'algo que heu dit no us citaré perquè al mòbil és complicat fer-ho xD

Confesso que hauré de fer-lo servir tard o d'hora; miraré si puc posar que només vegin aquest tema els usuaris registrats, i si no, li enviaré un missatge al Jomast. Moure'l al fòrum muggle sí que sé que ho puc fer, i allà només poden veure-ho els registrats, crec, però potser preferiu que estigui aquí. Bé, ho miraré ^^ Tenim amb compte això pels usuaris nous també, Antares, em sembla molt bona idea! :)

Confesso que sé que tinc coses pendents i les faré encara que estigui tardant (com la ff comuna, em sap tant greu... del dibuix dels personatges, sí que en tinc un però no està gaire bé ni currat i el volia tornar a fer)

Confesso que recordar-vos la ff em fa sentir pitjor xD però només volia que sapigueu que no ho he abandonat i sóc conscient que sóc un desastre u.u

Confesso que la idea del grup de música era molt bona, pensava que ens haviem quedat a que algú anava a elegir i organitzar les partitures. A mi em sortiria car anar sovint a Barcelona però ara em sembla que puc contemplar la possibilitat d'anar-hi alguna vegada i tot.

Confesso que m'ha fet gràcia això que si sembles la filla del maquinista, Cass. Potser els qui et pregunten dubten per si el tren va a Girona o Tarragona directament, que també estan al mateix bàndol? Crec que jo et posaria dels nervis perquè les direccions no són lo meu. Em fa gràcia que, la majoria de les vegades que he dit que se'm dóna malament m'han dit "a mi també!" però acabem arribant a lloc. Em sembla que si hagués agafat un tren sola els últims mesos o anys hauria acabat acurrucada en un racó de l'estació i s'hauria fet de nit. Que sí, que fent-ho se n'aprèn, ja m'ho han dit (sovint les mateixes persones a qui se'ls donava taaan malament xD). Sí que puc aprendre a orientar-me però necessito més temps i la gent no sol ser gaire comprensiva.

Confesso que parlant de la gent i la seva comprensió, no comprenc per què hi ha tantes persones a qui si algú els menciona que se'ls ha passat per la ment el suïcidi solen dir que vas de víctima, però si la persona en qüestió mor tot són plors. Potser el tema incomoda i al dir-ho no es volen creure que s'ho pensa de veritat? També em molesta quan diuen que el suicida en qüestió era un egoista per no pensar en la família, especialment si ho diu un familiar. És com... M'estàs dient que la persona morta és egoista per no pensar en TU? Qui dius que és, l'egoista?

Confesso que si es mor algú proper, vaya rotllo haver de descriure una vegada i una altra com es va morir la persona a les mil persones que truquen.

Confesso que paro amb les confessions fúnebres XD

Confesso que tot i no escriure aquí he anat llegint-vos excepte uns mesos.

Confesso que també vull ser més activa a la web, però és que gairebé no podia escriure ni dibuixar; un comentari de l'Antares en un altre tema que deia algo com "a tots els que llegiu i no comenteu, que sapigueu que esteu contribuïnt a que la web mori" em va arribar molt o.o

Confesso que lo de "Una festa boja, vamos. No tingueu enveja, per favor." em va fer plorar de riure :') feia temps que no reia tant! <3

Confesso que felicitats per les notes de batxillerat, són increïbles! I ànims per a les PAU, no us estresseu massa. Odio aquest sistema de batxillerat i selectivitat on aprendre s'acava relacionant amb passar-ho malament. El coneixement és meravellós i s'hauria d'aprendre per inquietuds personals, no per empassar-t'ho i vomitar-ho a un examen... És trist.

Confesso que el meu model polític preferit, dels que conec, també és la democràcia directa.

Confesso que a mi Educació Física m'agradava, a alguns professors els sorprenia. Una vegada em van grabar intentant fer la voltereta enrere sobre de la pila de calaixos que no recordo com es diu perquè era la primera cosa que se'm donava fatal -.- No sóc gaire bona en res, el que passa és que al meu curs no hi havia un nivell gaire alt. En canvi, ara sóc molt inactiva. No ens feien dutxar... I em sembla que totes ens canviavem dins el lavabo, no ho recordo bé... Llegint-vos m'adono que vaig tenir bastanta sort.

Sobre la segregació de sexes i els lavabos... Jo crec que estan bé separats, però si és algo molt important per vosaltres us apoyaré. Dic que estan bé separats perquè m'intento imaginar que fossin junts i m'imagino conflictes. Potser és que he conegut gent molt imbècil, perquè amb gent respectuosa no hi hauria d'haver problema, però s'ha de ser realista. I, no sé als vostres instituts, però al que anava jo els lavavos de nois sovint estaven enxarcats i bruts -.-" però, com he dit, si és important (i sembla que ho és) faré un esforç per a estar-hi d'acord.

Confesso que em sembla que tinc un problema de confiança amb les persones de gènere masculí, perquè he volgut imaginar-me l'Antares com a noi i de cop desconfio més d'ell, i no té sentit perquè segueix sent el mateix Antares... No tinc res en contra de la no-binaritat, és més, potser hi estic inclosa, no hi he pensat gaire, o sigui que no sóc homòfoba, és amb tots els nois en general XD Ha sigut una forma molt clara d'adonar-me'n! XD

Confesso que ho sento molt si encara em surt algun cop parlar-vos en femení, no és exprés ni us vull fer sentir malament. I encara he de fer una investigació de tot això, potser dic coses de forma incorrecta. Em fa mandra, a mi m'és igual quin nom l'hi hagin posat a les meves preferències. Encara no tinc patronus, i aquesta classificació no m'és igual, així que l'hauria de mirar primer... XD :P

Confesso que potser confessaré sobre altres coses que s'han dit en un altre moment, o em reenganxaré amb confessions d'ara i ja està.

Confesso que em molesta no estar escrivint gaire "lúcidament" per dir-ho d'alguna forma, i penso "és avorrit de llegir" "no ho publiquis" i coses així, però no vull contribuir a que el tema mori >_< (Antares, m'has traumat) xD

Confesso que sobre la cavallerositat... no se'n pot dir cavallerositat si és per amabilitat? I, en cas que fos més amable amb algú perquè m'agrada, independentment del gènere, com se'n diria d'això, amabilitat o cavallerositat? No és que m'hi hagi trobat, miro de tenir clar el significat de les paraules. A mi se'm va quedar marcat quan, anant a ESO, vaig entrar a una biblio d'universitaris i un noi em va aguantar la porta. Estava acostumada a que la gent s'empenyés per a passar el primer. I ara, tanmateix, és un gest molt comú que veig. Va ser màgic i espectacular, és curiòs quant poden significar algunes coses per insignificants que semblin. Però potser va ser cavaller i no amable! XD Ok, ok, paro

A mi m'encanta també quan la Gee es fica amb els Sly, això de vigilar constantment que la gent no s'ofengui em sembla una mica pesat... Em sembla que vaig veure un vídeo sobre això del meu youtuber preferit, si me'n recordo us el puc posar.

Els videos d'anàlisi de la BSO d'El Senyor deld Anells són genials, no saps quant t'agraeixo que els hagis posat!
"No serveix de re preocupar-se. El que hagi de venir, vindrà, i ja ens ho trobarem quan arribi" Hagrid

Mercè Granger
Alumne/a de 2n
Alumne/a de 2n

EntradaAutor: Mercè Granger » dv. 09 juny, 2017 0:15

Confesso que com he anticipat, venc a contar-vos la meva selectivitat (i no respondre a res, però moltes gràcies a tots <3). M'enrotllaré. Em sap greu. Però necessito treure tot el que duc a dins (EDITO: Per Ravenclaw, que llarg ha quedat 8O Però volia desfogar-me).

Confesso que em pareix indignant que segons quina gent estigui a càrrec de posar els exàmens i el meu futur estigui a les seves mans.

Confesso que Castellà en principi em va anar bé (però després corregeix com els dóna la real gana, clar). L'opció A, el text era un poema de un autor conocido en su casa a la hora de cenar i senzillet no era (vaig llegir-lo bastant de pressa). A l'opció B, la meva, hi havia un text periodístic bastant assequible, les preguntes de llengua eren un poc complicadetes però ho vaig comprovar i ho tenia tot be (i ho faig fer en els darrers cinc minuts xd). De literatura era triar entre avantguardes o novel·la dels 60; tothom anava amb les avantguardes a tope, perquè estava cantat que sortiria, però jo vaig tirar per novel·la, bàsicament perquè les avantguardes sempre m'ha fet molta madra estudiar-les. Tot i així tinc por perquè l'examen el vaig acabar ràpid i malament, no sé si el text argumentatiu em va quedar del tot bé (no m'acostumo a l'estructura que volen) i en el comentari de text em vaig deixar coses per manca de temps.

Confesso que a Anglès, per començar, a l'examen li faltava, tant de l'opció A com de la B, el tema del text argumentatiu (que són quatre punts). I fins vint minuts després no ens el varen donar. Però això no és el millor; els temes eren mortals. Opció A: creus que els robots dominaran el món? Opció B: Com superar una relació. Vaig triar la B (com superar una relació), el text més facilet i tal, gramàtica bé, però a l'exercici de sons anaven un poc a fotre, paraules que quasi ningú no havia sentit mai i la pega era que et demanaven phrasal verbs. En general no era difícil l'examen; però a saber com corregeixen. Hauria d'haver triat l'opció A ;_;

Confesso que Economia molt bé, i mira que estava cagada xd. Vaig trobar que era un examen molt desequilibrat, això sí, l'opció A demanava temes molt llargs i la pràctica fàcil no era. La B, en canvi, la pràctica estava TIRADA i els temes no eren difícils. Vaig sortir bastant contenta.

Confesso que a Català també hi anava cagada i en vaig sortir molt contenta :_) El text era d'Incerta glòria, quasi he plorat d'alegria en veure'l HAHA. Crec que la pràctica m'ha anat bastant bé, sociolingüística també (mitificació del bilingüisme) però en literatura no he quedat del tot satisfera. M'ha fet ràbia que l'altra opció l'autor era Rosselló-Pòrcel que era el que més em sabia :( però és que el text i la sociolingüística no em convencien gaire xd.

Confesso que fins ara tot bé, oi? Idò història de l'Art ha estat un DESASTRE. No havia estudiat molt a fons, per començar, ja que era específica i havia fet un global feia dues setmanes, i pensava que ho tenia tot controlat. Com vegeu, idó no xd L'opció A era a triat entre l'Alhambra i la tomba de Juli II, obres que ni m'havia mirat. A més, de teoria han demanat les avantguardes, quan se suposava que no entrava. Però eh, que hi ha molt per triar, no passa res per una pregunta que se suposa que no entrava, eh? (Sempre fan això. L'any passat van posar l'Erecteón quan se suposava que d'arquitectura grega tan sols es veu el Partenó). Sort que l'opció B hi havia el Dinar campestre, que tampoc el sabia molt, però més que l'Alhambra sí HAHA. I crec que el vaig salvar al final. De teoria arquitectura romana i escultura barroca, i vaig triar la primera, que era la que més em sabia xd En el vocabulari, com sempre, han posat paraules que ni estaven en el temari, definicions raríssimes... En fi. He sentit a moltíssima gent queixar-se d'aquest examen.

I així arriba al dia d'avui. Confesso que tocava història d'Espanya, tothom estava CAGAT amb aquest examen, jo inclosa, perquè era taaaaant de temari, que segons quina combinació de temes em deixava KO :cry: Al fina no ha estat tant. El text era un comunicat de guerra de Franco, bastant fàcil; i he triat crisi del 98 (l'altra opció era la Constitució de 1812 i estava cansada de constitucions i tenia por a liar-me) i Carles III (l'altra opció era Carles I i la majòria l'ha triada. Jo en contra de la resta, com sempre xd). A l'altra opció hi havia un mapa del Tractat deld Pirineud, però sense el títol i s'havia d'identificar el tractat i explicar el context. Pel que he sentit, molta gent s'ha equivocat i ha explicat la Guerra de Successió. Jo també he dubtat, sincerament, així que he passat ràpidament cap a l'altra xd Lo millor ha estat que l'examen no tenia indicades les puntacions de cada pregunta, i ens han avisat per dir-nos que eren 3'3 cada pregunta per després tornar-nos a avisar que era un error i la puntuació era diferent. Typical.

Confesso que a Mates sí que estic indignada. Un problema de l'opció A, que és per la que he començat, em sortia negatiu qusn no podia ser aixi (i vaig sentir a altres persones comentant que els havia passat el mateix, peró no sé >,<) Davant això m'he posat molt nerviosa, pensant que ho havia fet malament, i he canviat d'opció a mig examen (a més, l'estadística de la meva opció era complicadeta. Un problema bastant rarillo; però les derivades eren molt senzilles). L'opció B tenia probabilitat i determinants senzills (la probabilitat MASSA senzilla); però en la derivabilitat i les integrals fotudetes. A més, sabent que les integrals eren un tema nou i que es veien molt per damunt es podrien haver enrotllat, no? :cry: Em fa rpabia, a més, que s'han passat pel forro la programació lineal (no sortia a cap de les dues opcions), quan se suposava que sempre entrava i era una cosa típicament de les matemàtiques aplicades (i no les integrals); i justament era el que m'havia preparat més. I em fa molta de ràbia que havent-me curra les mates de primer i segon, havent tengut de final, als dos cursos, un deu, no hagi servit per res :cry: A més, que aquest curs, matemàtiques era obligatòria, macho, poseu-ho fàcil. Jo que comptava que em pugés la mitja i a més em ponderava 0,2...

Confesso que pel que m'han dit, a les matemàtiques científiques els han fet el mateix (vaig veure l'examen, la qüestió de probabilitat em va parèixer fàcil, però clar, ells quasi no fan probabilitat i jo n'he fet un trimetre sencer). Sé que fa uns anys van posar un exercici que no entrava al temari i normalment posen problemes o exercicis que són impossibles de resoldre. Això sí, grec i llatí eren molt fàcils, segons les meves amigues.

Confesso que almenys a geografia m'ha anat bé. El mapa era sobre la vegetació, i d'un tipus de vegetació no en tenia ni upta idea, i, ala, a inventar xd (cal dir que tampoc m'havia mirat molt geografia. Era la darrera assignatura i estava taaaan cansada). El vocabulari bastant bé, tot i que he escoltat a algunes persones dient que era complicat. Les altres preguntes eren un comentari d'una gràfica d'immigracions i un text d'agroturisme (una altra alegria, ja que a economia havia fet un treball sobre l'agroturisme i ha estat com abran paso a la experta 8) )

Confesso que al final he triat opció B DE TOT.

Confesso que analitzant-ho bé tampoc és que hagi anat malament; no m'ha faltat temps (a excepció de castellà) ni espai, que eren les meves pors príncipals. Però no em sento tampoc molt satisfeta dels meus exàmens. Em fot currar-me el batxillerat per després jugar-m'ho tot i pifiar-la.

Confesso que a més, han posat una nova norma, per la qual quan reclames et poden baixar la nota (i abans tan sols et podia pujar). Vinga, anem a fotre encara un poc més.

Confesso que ja he assumit que no entraré a la Pompeu :cry: Pero bé, life goes on. Vull pensar que nota per l'Autònoma en tindre. I si no Relacions Laborals i punt.

Confesso que això és tot. Dimecres tendré les notes i a veure que tot (per sort també després tinc una festa i escolta, si són molt dolentes, ahogare las penas en alcohol). Ale, adéu, gràcies per suportar-me!
Imatge

Cass Ross

EntradaAutor: Cass Ross » dc. 14 juny, 2017 0:53

Arwen Black ha escrit:Confesso que hauré de fer-lo servir tard o d'hora; miraré si puc posar que només vegin aquest tema els usuaris registrats, i si no, li enviaré un missatge al Jomast. Moure'l al fòrum muggle sí que sé que ho puc fer, i allà només poden veure-ho els registrats, crec, però potser preferiu que estigui aquí.

Confesso que ja està fet :ballar: Ho vas fer tu, Arwen? Guai! Llàstima que ara no aparegui a la pàgina principal, sinó que s'hagi de buscar més manualment... Però, en fi, no es pot tenir tot en aquesta vida.

Confesso que pren-te tot el temps que necessitis, Arwen. No et pressionis massa! No ens fa res esperar per la fanfiction o els dibuixos ^^

Arwen Black ha escrit:Confesso que m'ha fet gràcia això que si sembles la filla del maquinista, Cass.

Confesso que el que a mi em fa gràcia és que citant el que jo havia dit, ho hagis escrit en femení. Els meus pronoms són en masculí. Més endavant comentes que ets conscient que a vegades se't pot escapar parlar-nos en femení, i penso que podries haver revisat el text abans de penjar-lo per evitar que això et passés, oi?

Arwen Black ha escrit:Confesso que també vull ser més activa a la web, però és que gairebé no podia escriure ni dibuixar; un comentari de l'Antares en un altre tema que deia algo com "a tots els que llegiu i no comenteu, que sapigueu que esteu contribuïnt a que la web mori" em va arribar molt o.o

Confesso que no et preocupis, estic segur que l'Antares no va fer el comentari dirigit cap a tu. Tots plegats en som una mica responsables, de la mort de la pàgina.

Arwen Black ha escrit:Sobre la segregació de sexes i els lavabos... Jo crec que estan bé separats, però si és algo molt important per vosaltres us apoyaré. Dic que estan bé separats perquè m'intento imaginar que fossin junts i m'imagino conflictes. Potser és que he conegut gent molt imbècil, perquè amb gent respectuosa no hi hauria d'haver problema, però s'ha de ser realista.

Confesso que entenc el comentari sobre la gent imbècil i que hi pot haver conflictes, però la veritat és que aquests conflictes estan molt causats per la manera com educa la societat. I si de veritat fos més igualitària i no fos tant heteronormativa, segurament aquestes coses no passarien.

Confesso, Arwen, que si mai tens cap dubte sobre els gèneres no-binaris (perquè sembla que no t'hagi acabat de quedar clara la idea no et preocupis, és normal, pot ser una idea complexa al principi ^^), pots comentar-hi per aquí i algú de nosaltres respondrà o també pots enviar-me un missatge en privat (aquí o al facebook) i estaré encantat de parlar-ne amb tu ^^

Confesso que em sorprèn que la Mercè Granger ja hagi fet la Selectivitat la setmana passada perquè aquí a Catalunya es fa aquesta setmana. Em pensava que eren els mateixos dies arreu.

Confesso que no et preocupis, Mercè. Espero que et servís per desfogar-te! I desitjo que, malgrat no t'hagi acabat d'anar bé, aconsegueixis entrar igualment a la carrera que tu vols ^^

Confesso que a vegades canto per no perdre l'entonació i acabar parlant com un robot. (Que no vaig passar-me mitja vida fent logopèdia per perdre-ho tot ara que ja no en faig...)

Confesso que mai havia vist una pel·lícula que fes tanta angúnia com Passengers (2016). Explico el per què en un spoiler per tal de, ehem, no fer espòiler si algú està interessat en veure la pel·lícula sense saber-ho:
El tema del qual tracta Passengers és interessant però el problema és que, personalment, penso que està molt mal enfocat. El personatge masculí es desperta accidentalment de l'estat d'hibernació en el que estava noranta anys abans que la nau arribi a la destinació. Viu un any sol com pot, però no troba solució al seu estat i l'afecta estar sol. Comença a obsessionar-se amb una noia que està hibernant, i comença a buscar tota la informació que troba d'ella a la nau mentre s'enamora obsessivament de la imatge que se n'ha creat. Després de molt conflicte, la desperta (condemnant-la a morir abans d'arribar al destí, ja que com he dit, la nau tardarà noranta anys a arribar-hi). I li menteix i ella es pensa que la seva càpsula s'ha obert accidentalment com la d'ell. Els dos comencen una relació romàntica. Més endavant, ella descobreix la veritat però després d'un temps d'emprenyamenta, ell es fa l'heroi i la salva quan tenen problemes i, a part que ella deu tenir la síndrome d'Estocolm, tornen a tenir una relació amorosa funcional.

El que ha fet ell és horrorós, perquè ha condemnat a la noia a viure la resta de la seva vida a la nau amb ell (i es morirà abans d'arribar a la destinació) i li ha mentit al respecte. Així doncs, la manipula (i anteriorment, s'ha de recordar que la desperta perquè no vol estar sol i s'ha obsessionat amb ella)... I el pitjor de tot plegat és que això no és gens criticat a la pel·lícula, sinó que se'n fa una història romàntica. I en el tràiler sobre la pel·lícula, es va ometre aquesta vesant més fosca per tal de prioritzar la relació romàntica --enganyant deliberadament els espectadors sobre el contingut de la pel·lícula, perquè si ho haguessin mostrat tal qual segurament no hi hagués anat tanta gent al cinema. (Deixant de banda la premissa que es clar, l'últim home i l'última dona vius en aquell lloc han d'acabar en una relació romàntica que tingui èxit i sigui per sempre...). Crec que hi deu influir que el director i el guionista siguin homes (i que, pel que he vist, no hi ha cap dona en lloc de producció i tal; potser si hi hagués sigut, hauria sigut més conscient de la vessant fosca de la història i del sexisme). Trobo molt fort que una pel·lícula com aquesta, tant sexista i manipuladora, s'hagi tirat endavant amb total impunitat i hagi tingut tant de pressupost i repercussió. La indústria del cinema i la societat en general s'hauria de plantejar quina imatge hi ha sobre l'amor i les relacions personals.

(Aquí i aquí podeu veure més informació sobre aquesta idea.)

Penso que la pel·lícula s'hagués pogut salvar de dues maneres: per una banda, s'hagués pogut enfocar la història des del punt de vista de la noia tot posant èmfasi en l'actitud tòxica del personatge masculí i fer una crítica del que ell ha fet (fet que no es fa en la pel·lícula original i a més, explicant-nos la història des del punt de vista d'ell, fa que li agafem "carinyo" al personatge masculí i no puguem veure tan clarament com de malament és el que ha fet), tampoc hi hauria una relació romàntica després que ella descobrís la veritat; sobre aquesta idea hi ha el vídeo que penjaré a sota. Per l'altra banda, s'hagués pogut fer una pel·lícula sobre que ell no despertava a ningú com una persona decent i la pel·lícula retratava com ell sol sobrevivia a la nau; hagués sigut una pel·lícula introspectiva molt interessant filosòficament. (S'han fet pel·lícules d'un estil semblant, com la Vida de Pi, i una a l'espai hagués sigut molt interessant almenys per mi lol)

I aquí, el vídeo que us he comentat abans: (us poso el link aquí perquè el vídeo em sembla que no acaba de funcionar si el poso aquí sota)

Confesso que quan vaig llegir el que escrivia fa cinc anys, només vaig poder pensar: Shame on me, shame on my cow!

Confesso que dono les gràcies a que amb Reminiscència vaig ser més meticulós que amb altres fanfictions que he començat i vaig escriure un resum del que havia de passar en cada capítol i com estaven organitzades les dues línies temporals (ja que s'emboliquen una mica), perquè sinó estic molt segur que hauria abandonat aquesta fanfiction... I no! Tinc intenció d'acabar-la i penjar-la completa per poder-me presentar al concurs que ha proposat la Gee amb un spin-off d'aquesta fanfiction.

Confesso que això només ho escric perquè vaig llegir en algun lloc que si expliques el que vols fer és més probable que ho facis.

Confesso que a vegades les situacions em superen a causa dels nervis. I algunes coses les faig diferents de com ho faria algú altre (algú amb dos dits de front i més pragmatisme): el tema d'anar a comprar o altres coses d'aquestes d'interaccionar, especialment amb desconeguts..., i me les enginyo per fer tot el que puc més o menys a la meva manera (sobretot amb el tema de les botigues, que m'he adonat que sóc capaç d'anar al doble de lluny per anar a una botiga que conec en comptes d'anar a la que tinc al costat i m'ho he de tenir tot sota control). I que sembli que mai és suficient perquè hauria de fer més i més segons els altres. I jo intento valorar-me aquestes petites coses però semblen tonteries perquè mai és suficient. (Perquè, no sé, eh, però podia haver-ho engegat tot a la merda i no haver fet res, oi?)

Confesso que suposo que el nivell d'autoexigència que tinc tampoc hi ajuda gaire. De l'estil que sé que sóc molt exigent amb els altres (i moltes vegades intento callar-m'ho), però és que encara ho sóc molt més amb mi mateix.

Confesso que cada vegada que vull escriure "Confesso que odio x" recordo una vegada que jo li vaig dir a la Gee que era dolent odiar i després vaig escriure una confessió exclamant una cosa que odiava, i l'Unapersona m'ho va fer notar. ¬¬

Confesso que quan estava buscant com deixar de tenir malsons (odio tenir-los, perquè no és que succeixin quan dormo sinó abans quan encara estic despert però vull anar a dormir, em pregunto si només és que la meva ment té massa imaginació i vol putejar-me), he vist posts sobre com provocar-te malsons. M'he quedat estupefacte, qui ho voldria??

Cass Ross ha escrit:Confesso que me'n recordo que us volia preguntar alguna cosa però no recordo què... :roll: Em sembla que tenia a veure amb alguna cosa d'escriptura i dialectes.

Confesso que he recordat què volia dir! (Sorprenent, oi? Sí, sí, jo també al·lucino que la memòria hagi tornat.) Doncs que en un text literari, està acceptat que s'escriguin dialectes en el narrador, oi? Vull dir, que no cal que sigui al 100% el català estàndard, encara que els dialectes no siguin per caracteritzar un narrador/personatge que parla en aquest dialecte, sinó que és una cosa de l'autor (i es podria utilitzar en un narrador totalment impersonal)? He vist novel·les escrites en valencià i tal, però no sé si seria lo mateix. (No sé si té gaire coherència, si no s'entén digueu-m'ho i ho tornaré a formular quan tingui el cap més clar.)

Confesso que això ve a partir de quan em vaig adonar que els pipiripips es diuen roselles segons el català estàndard (si pipiripip mola molt més, on s'és vist!). Vull dir, que per mi és tant estrany... Rossella, si sembla que el pipiripip perdi la singularitat i la personalitat, amb aquesta paraula, que em fa pensar en una rosa. (I sí, confesso que els pipiripips s'hi assemblen, però no són el mateix!) A més, pipiripip mola com a nom, oi?

Confesso que el pipiripip és, pel que he vist, una de les flors que té més variants dialectals... Sóc l'únic que anomena així la rosella?

Confesso que m'agrada molt mecagundeu com a insult, suposo que a causa de la contundència fonètica.

Torna a “Diversions i temes freaks”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants